Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Isabonny schreef:Ik zag hier in de buurt een boer die 5 pakken voordroog van 460 kg voor € 60 te koop heeft staan.
Hoe hou ik dat eigenlijk goed met maar 2 paarden die hier normaliter 1 maand van zouden kunnen eten?
Want voordroog moet binnen 5-7 na openen van de plastic op zijn.

loulou schreef:Isabonny schreef:Ik zag hier in de buurt een boer die 5 pakken voordroog van 460 kg voor € 60 te koop heeft staan.
Hoe hou ik dat eigenlijk goed met maar 2 paarden die hier normaliter 1 maand van zouden kunnen eten?
Want voordroog moet binnen 5-7 na openen van de plastic op zijn.
ik doe in de winter twee weken met en pak voordroog. dat gaat prima.
met deze temperaturen zal het wat lastiger zijn.
knollentuin schreef:ja ik zou ook verwachten dat het bij jullie goedkoper zou zijn als midden in de randstad....
En of er hier in gelderland het meeste geoogst is weet ik ook niet
Wij en diverse andere boeren houden precies bij welke percelen ze maaien en hoeveel er ong. vanaf komt... En als ik dan bij ons ga kijken moeten wij in vergelijking met vorig jaar nog 70 hectare gras maaien en dat zou dan wel 50 cm hoog moeten staan ofzo willen we nog bij de opbrengsten van vorig jaar in de buurt willen komen
De realiteit is dat er nog 30 hectare gras staat wat nog de moeite is om te maaien voor de koeien... Ariebren schreef:Adviesje, steek je hand in de baaltjes en voel de temperatuur.
Wij steken altijd van die volledig ijzeren prikpaaltjes tussen de pakken in... je moet die pin er niet zomaar met 1 hand tussen kunnen steken want dan kan er ook genoeg lucht bij en dan meet je op een ongunstige plek want die zal dan minder warm zijn Laat die een tijdje zitten en dan voelen... Vaak heb je dan een veel beter beeld als dat je je eigen hand tussen het hooi moet wurmen