Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:30

Laatst bijgewerkt door History_ op 03-06-11 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:31

sarabande schreef:
Marjoow schreef:
Verschil is hier wel, dat Edward veel meer ervaring heeft dan Rath, en dat Rath nog erg jong is ;)

Ik ben het verder wel met je eens hoor, vind alleen dat je Edward en Rath op dit gebied niet echt kunt vergelijken :)

Kul als je vindt dat je op dit niveau mee kan doen moet je een grote jongen zijn. Ed heeft zichzelf naar de top moeten knokken kreeg geen gouden lepel mee, dat mag ook wel eens meegenomen worden.

Precies :j

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:09

Adil schreef:
Marjoow schreef:
Natuurlijk wil iedereen Toot zien! Maar ze moeten pas gaan denken aan een debuut wanneer ze er klaar voor zijn! Dat ze hun eerste debuut hebben verschoven, daar waren ze al fout, díe hadden ze al niet moeten plannen dan was er veel minder gespeculeer geweest.

Als Rath en Totilas volgend jaar waren gestart, en ze hadden dit met een verpletterende proef gedaan, had hij meer fans gehad. Geloof me.

Denk je echt dat Rath daar veel te zeggen heeft....?

Met alle respect hoor maar als ruiter op dat niveau lijkt het me niet dat je door het stof zou moeten en die voeten kussen van eigenaren. Als je als zijnde topruiter niet eens meer je eigen gevoel mag volgen dan zou het voor mij heel snel ophouden.
Dan maar geen wereldwonder onder mn kont maar me eigen verloochenen zou ik nooit en te nimmer doen en al helemaal niet met de wetenschap dat als de eigenaar morgen anders beslist je het paard zomaar kwijt kan zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:17

Over de ervaring van beide heren:

Edward Gal begon met paardrijden toen hij 14 jaar oud was.
Rath kreeg toen hij 5 jaar was zijn eerste pony.

Niet dat ik dat ik zoveel waarde hecht aan het argument ervaring, beide heren zijn goede ruiters, maar het zet de ervaring in betere verhoudingen.

horseyfries

Re: Rath en Totilas winnen hun GP debuut met score van 76.79%

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:23

Het filmpje van de Special ziet er al een stuk beter uit! Ik blijf het een beetje raar vinden dat Totilas zich in de uitgestrekte stap niet zo loslaat en daalt in zijn hals als hij bij Edward deed, omdat hij er nu in het verdere werk wel een stuk ontspannender uitziet. Blijkbaar is dat toch nog niet helemaal het geval dan.
Vind deze score in ieder geval heel terecht, over de tachtig met zo'n fout bij het aangalopperen en onderdelen die geen tienen maar achten of negens waard waren is bijna niet mogelijk, daarvoor moet je tienen scoren en die heb ik in deze proef (nog) niet gezien.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:27

vur schreef:
Zo, nu zal ik ook eens een duit in het zakje doen. Ik vind een toptrainer iemand die een paard zo kan opleiden dat iedereen ermee weg kan rijden. Het kan toch niet zo zijn, dat iemand een paard zo africht dat een ander hem niet na kan rijden? Als Rath het niet voor elkaar kan krijgen, zegt dat toch ook wel wat over de manier waarop hij afgericht is denk ik zo. Als ik er zo naar kijk (en ik kan een GP proef ook goed beoordelen al zeg ik het zelf), dan rijdt Rath hem te voorzichtig. Hij zal hem meer aan elkaar moeten rijden, want Toot zal uit zichzelf niet in verbindingen en dus met ruggebruik gaan lopen. Altijd al een zwak punt van hem geweest en door de manier van rijden van Edward niet sterk verbeterd als je het mij vraagt. Daar hielp Edward hem ook verschrikkelijk mee, door hem goed kort in de hals en flink aan de hand te houden. Dus, een once in a lifetime combinatie? Mmmmm.
Maar goed, dat is mijn mening (voordat ik weer heel bokt over me heen krijg).

Ik ben het helemaal met je eens. Maar volgens mij is Edward inmiddels heilig verklaard op Bokt. ;)
En Mathias heeft vandaag precies gedaan wat jij hem hierboven gezegd hebt :D
Prachtig gereden, wat een geweldig paard.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:32

Tja, ik vond inderdaad dat ie Totilas veel meer reed (met de benen vooral) en dat ie met tijden beter met ruggebruik ging. De punten waren ook navenant. Wat ik nog wel zie is dat Totilas in de passage nog af en toe erg met zijn hals en hoofd meedeint om zich in balans te houden. Of dat nu komt omdat MR hem te vrij laat aan de voorkant of juist niet, kan ik niet beoordelen. Maar af en toe is het al wel veel stiller, dus hij krijgt het wel voor elkaar. De eners waren zelfs beter als bij Gal vond ik, maar de pirouetten kunnen nog beter. Ik was wel een beetje blij van de Special. Nu zo lekker de weg naar boven doorzetten en wie weet gaat ie weer boven de 80.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:44

Ik vond het ook nog iets soft. Maar er zaten zeker goede stukken tussen. Maar het was nog niet zo spectaculair als Edward deed. Daarnaast zal die dat zeker op zijn debuurt nog niet gedurft hebben en hem daavoor misschien ook nog niet lan genoeg rijden. Dus ik vind het ook al heel knap! En met al die druk etc respect voor Rath. Het blijft gewoon het beste paard van nu, hoe dan ook. Kan er ook niet mee stoppen naar hem te kijken!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:46

Vur, nu vraag ik me toch af wat nu je eindconclusie is: als Rath er nu al bijna 80 % mee scoort dan zegt dat dus volgens jou dat dit paard héél goed is opgeleid dat hij hem zo na kan rijden, maar aan de andere kant heb je weer commentaar op de manier waarop Edward hem reed.
Dus wat is het nu?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 16:54

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij verrast ben na het kijken van de special, echt een heel stuk beter dan gisteren maar nog steeds erg veel slordigheidjes. Wat me enorm stoort is de afwerking en de onrustige handen van Rath.
Bij Toot mis ik echt de blijheid,vrolijkheid,ontspanning, bereidheid en de attitude maar zag wel weer een glimp van Toot tevoorschijn komen zo nu en dan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:33

sarabande schreef:
Je bedoeld kort, hij was het jongste internationaal startende paard ooit, de meeste komen pas met 12 jaar gemiddeld op dat niveau.

Is dat zo? Volgens mij scheelt het niet zoveel met een flink aantal grote dressuuriconen.
Ik weet niet beter dan dat Bonfire in 1992 individueel vierde werd in Barcelona, hij was toen 9 jaar oud en dat was niet zijn eerste jaar dat hij GP liep.
Gigolo liep in 1991 zijn eerste Europese kampioenschap, hij was toen 8 jaar oud.
Salinero maakte in 2003 zijn GP debuut, hij is dan 9 jaar oud.
Ook Rembrandt en Ahlerich liepen rond hun 9e/10e internationaal GP.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 17:59

Aimee schreef:
sarabande schreef:
Je bedoeld kort, hij was het jongste internationaal startende paard ooit, de meeste komen pas met 12 jaar gemiddeld op dat niveau.

Is dat zo? Volgens mij scheelt het niet zoveel met een flink aantal grote dressuuriconen.
.

Waar hebben we het over ??

Afbeelding

Citaat:
Anky's come back in de wedstrijdring werd 2 uur voor haar start bekend, toen ze haar fans via twitter liet weten dat ze onderweg was naar een wedstrijd met Salinero.
De juryleden lieten er geen twijfel over bestaan dat ze erg blij waren om Anky en haar tweevoudig Olympisch Kampioen Salinero (Salieri x Lungau) terug in de ring te zien. Ze beoordeelden de proef van Anky met 77.80%

"77.80 procent. Ik ben heel blij voor de eerste keer weer." Postte ze op Twitter

Bron:
[VN] Anky weer gestart met Salinero en bereikt 77.80% in Schaijk

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:10

Over de leeftijd van de paarden ;)
Wat dat betreft is Totilas echt geen uitzondering.

Overigens vergelijk je nu de scores van een GP en een GP Spécial.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:46

Ik wens Rath alle best van de wereld toe hoor, maar dat hier gesteld wordt dat Rath gebukt gaat onder alle druk en dat er daarom helemaal geen kritiek mag worden gegeven?
Hebben ze zichzelf ook niet al die druk opgelegd door dat hele circus met die persmomenten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:51

easygoing schreef:
Met alle respect hoor maar als ruiter op dat niveau lijkt het me niet dat je door het stof zou moeten en die voeten kussen van eigenaren. Als je als zijnde topruiter niet eens meer je eigen gevoel mag volgen dan zou het voor mij heel snel ophouden.
Dan maar geen wereldwonder onder mn kont maar me eigen verloochenen zou ik nooit en te nimmer doen en al helemaal niet met de wetenschap dat als de eigenaar morgen anders beslist je het paard zomaar kwijt kan zijn.

Heb jij ooit voor iemand gereden? :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:22

Ayasha schreef:
easygoing schreef:

Heb jij ooit voor iemand gereden? :)

Ja voor meerdere zelfs ;).
Maar lijkt me ook niet helemaal fair om ruiters zoals wij te vergelijken met ruiters zoals Rath.
Ruiters van dat kaliber hebben wel een dikkere vinger in de pap dan ons kaliber ruiters.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:25

Neen want wij rijden ook paarden die bij ons kaliber horen en Rath rijdt een paard dat bij zijn kaliber hoort, ik vrees dat Rath te slikken heeft wil hij blijven rijden op Toot ;)
Vergeet niet dat Rath een jonkie is. :)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:31

Ayasha schreef:
Neen want wij rijden ook paarden die bij ons kaliber horen en Rath rijdt een paard dat bij zijn kaliber hoort, ik vrees dat Rath te slikken heeft wil hij blijven rijden op Toot ;)
Vergeet niet dat Rath een jonkie is. :)

Dat eeuwige gezanik over zijn leeftijd, hij is echt geen puber meer hoor. Het is een volwassen vent en ik neem aan dat hij ook een vent met ballen is, kom op zeg.
Dit is topsport en topsport is een keiharde wereld.

En verder maakt het geen moer uit of het kaliber paarden bij hetzelfde kaliber ruiters terecht komt maar wat wel een moer uit maakt is dat ons kaliber ruiters blij mag zijn om een leuke "werkgever" te vinden die je leuke paarden laat rijden en je zodoende een beetje op weg kan helpen maar bij het kaliber zoals Rath is het wel een heel ander verhaal he. Daar zou de eigenaar bijna blij moeten zijn om een dergelijke ruiter als "werknemer" te hebben. Begrijp echt niet dat je dat niet inziet.

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:32

vind het knap van ze, er ligt natuurlijk veel druk op hun schouders :j
maar wel jammer dat hij nu zoveel kleine (duitse) vlechtjes in heeft... vond de dikke dressuur knotten die edward er in had mooier :o maarja das misschien persoonlijk ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:47

ik weet niet of je van een werkgever kunt spreken, zo ver ik gelezen heb heeft Rath's stiefmama de rijrechten op Totilas gekocht....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:48

Ayasha en Easygoing, ik vind jullie discussie een beetje vreemd. Het is alsof jullie denken dat Matthias voor een vreemde eigenaar rijdt, terwijl natuurlijk zijn eigen (stief)moeder een groot aandeel in Totilas heeft. Wat natuurlijk een heel andere situatie is dan een stalruiter die voor een eigenaar paarden uitbrengt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:53

Waarom heb ik nou niet zo'n stiefmama?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:09

horseyfries schreef:
Ayasha en Easygoing, ik vind jullie discussie een beetje vreemd. Het is alsof jullie denken dat Matthias voor een vreemde eigenaar rijdt, terwijl natuurlijk zijn eigen (stief)moeder een groot aandeel in Totilas heeft. Wat natuurlijk een heel andere situatie is dan een stalruiter die voor een eigenaar paarden uitbrengt.

Het is zeker een vreemde discussie maar juist doordat het een min of meer familieaangelegenheid is denk ik dat Rath heus wel wat in te brengen heeft.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:10

sallandval schreef:
ik weet niet of je van een werkgever kunt spreken, zo ver ik gelezen heb heeft Rath's stiefmama de rijrechten op Totilas gekocht....

Ik heb werkgever ook niet voor nietes tussen haakjes geplaatst ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:11

sallandval schreef:
Waarom heb ik nou niet zo'n stiefmama?

Ach joh, het scheelt je een hoop stress.... ;)