geerke schreef:Lusitano schreef:Dat tegen de bakrand aanrijden is toch gewoon common practice in western? Hoe leer je hem anders een sliding?
Dat kan ikme nog wel voorstellen.
Het keiharde rukken heb ik meer moeite mee. Aan de andere kant is dat wel een logisch gevolg van het hebben van wedstrijden als doel ipv als middel om je vaardigheden te testen. Je MOET pieken op dat moment.
Spinning krijg ik overigens altijd de kriebels van. Ik heb ooit een gerenommeerd trainer een haf zien laten spinnen tot hij er bij neerviel. Deze ziet er ook uit alsof hij even van de wereld is. Hij is overigens wel prachtig aan de hulpen!
prachtig aan de hulpen?Het arme beest wordt steeds bewerkt met een paar giga sporen recht in zijn buik...
Die moet hij eens afdoen...eens kijken of het dan nog zo gaat.
Een paard laten spinnen tot hij neervalt?Ik geloof dat ik veel dingen nog iet weet van de westernsport.
Maar ik denk dat ik het graag zo wil houden....en wel met plezier kijk naar de mensen die hobbymatig met western bezig zijn...dat ziet er veel vriendelijker uit.
Zoals eigelijk met alle takken op hobbymatig nivo....zodra er geld mee gemoeit gaat is het vaak(niet altijd)einde paardviendelijkheid.
Herken ik daar Rieky Young met haar palomino ?! En Rieky en Ankie zijn toch vriendinnetjes? En waarom, waarom verbaast me dat dan niet?