Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smurffie schreef:Mijn littekens zijn ook soepel en doen toch pijn bij inspanning. en ik heb kleine plekken geen 70% van het lichaam.
De springwedstrijden die gereden worden vind ik dan ook het toppunt van egoisme.
Tussen in beweging houden en dat zit een reuze verschil, imo het verschil tussen een eigenaar voor het geld, en voor het paard.
. Langs de ene kant kan ik het begrijpen en is het logisch dat er zo gedacht wordt, maar men weet nooit wat het paard wil. Bij mensen wordt er zelfs nog niet aan gedacht om iemand die zoiets meemaakt een spuitje te geven en zelfs niet in andere gevallen waarbij de patiënt voor de rest van zijn dagen verlamd is en die persoon ook werkelijk WIL sterven. Dit paard heeft 'slechts' brandwonden en ja, hij zal daar wel last van hebben, maar hij leeft tenminste nog. Het eerste wat een paard wil is volgens mij nog steeds overleven. Martine123 schreef:je schiet toch ook geen persoon af als ie verband is? het paard had nog een kans en een vechter is een vechter,...

Martine123 schreef:je schiet toch ook geen persoon af als ie verband is? het paard had nog een kans en een vechter is een vechter,...
Arabiertje* schreef:Pacha is inderdaad veel geld waard. Is ook wereldkampioen geweest, en denk niet dat de eigenaren dit zo maar voor de lol gedaan hebben. Ze hebben immers nog 10andere paarden van paar duizend euro's waard...Dus omdat Pacha veel geld waard is hebben ze hem volgens mij niet in leven gehouden, enkel maar omdat hij zelf aangaf dat hij nog verder wil leven.

Gini schreef:Ik sta open voor alle meningen. Maar alsjeblieft, sommige mensen die "tegen het inslapen" zijn, willen jullie alsjeblieft met een beetje serieuze argumenten komen?
Een wilde mustang in een bosbrand sterft nog diezelfde dag, datzelfde uur. Er zijn geen dierenartsen en klinieken in het wild.
En de vergelijking met mensen loopt helemaal krom. Ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Nu kan je hoog en laag springen en een grote dierenvriend zijn, maar ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Punt.
Zoals eerder al aangehaald, een paard met een open beenbreuk wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet. Een konijn met een verlamde achterhand wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet.
Arabiertje* schreef:Dus, omdat ik jouw mening niet deel moet ik uit de buurt van paarden blijven? Sorry hé. Maar dat vertelt heel veel over jezelf.
Ik heb een paard geweten dat kolieke kreeg, en zelfs niet eens meer reageerde. Ogen draaide, beest was aan het bibberen en aan het kreunen van de pijn. Die hebben we wel laten inslapen toen, omdat we zagen dat ze gewoon niet meer kon. De paarden die uit de brand nog gered zijn kunnen worden, waren al ten dode opgeschreven. De ene wilde niet meer eten en de andere had te zware verwondingen. Pacha is blijven eten, blijven drinken. Dan kan je wel zeggen dat een paard altijd het teken geeft om te blijven leven, wel... Ik heb paarden geweten waarvan ik zag dat ze wilde vertrekken naar de paardenhemel.
Ik hoop uit de grond van mijn hart, dat jij nooit voor dezelfde situatie zal staan als de eigenaars van Pacha. Want je weet nog niet voor de helft hoe dit zou voelen, of wat je in die situatie zou doen.
En dus als ik het goed begrijp, als jouw paard morgen een blessure oploopt en de eerste 6maand geen weidegang meer mag hebben en 6maand lang op stal moet blijven staan ga je die ook even dood spuiten? Wel dan ben ik blij dat ik jouw paard niet ben.
renatevb schreef:Gini schreef:Ik sta open voor alle meningen. Maar alsjeblieft, sommige mensen die "tegen het inslapen" zijn, willen jullie alsjeblieft met een beetje serieuze argumenten komen?
Een wilde mustang in een bosbrand sterft nog diezelfde dag, datzelfde uur. Er zijn geen dierenartsen en klinieken in het wild.
En de vergelijking met mensen loopt helemaal krom. Ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Nu kan je hoog en laag springen en een grote dierenvriend zijn, maar ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Punt.
Zoals eerder al aangehaald, een paard met een open beenbreuk wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet. Een konijn met een verlamde achterhand wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet.
Een leven is een leven hoor, of het nu mens of dier is, in mijn ogen is dat even veel waard. Elk leven is waardevol hoor