Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:26

Bah. Hier draait mijn maag echt van om.
En dan nog zeggen dat het paard je oh zo dierbaar is.
Mocht dat echt zo zijn dan had dit paard geen 2 jaar operatie na operatie gehad maar 1 simpel spuitje.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:31

ik vind het erg lastig om te oordelen.

zit zelf momenteel ook in een tweestrijd met mijn paardje. hij heeft een auto ongeluk gehad en het gaat steeds beter met hem. alhoewel er elke keer weer complicaties bijkomen. voor mij is het de druppel als het paardje niet meer wilt, of als hij pijn heeft. ik weet dat dit bij mijn paardje beiden niet het geval is. als dat wel zo is, is het voor mij de druppel. dan moet ik mijn eigen gevoel opzei zetten en mijn diertje dit niet aan doen, daarvoor hou je toch teveel van hem... ?!?!?!?!?!?!

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:04

smurffie schreef:
Mijn littekens zijn ook soepel en doen toch pijn bij inspanning. en ik heb kleine plekken geen 70% van het lichaam.
De springwedstrijden die gereden worden vind ik dan ook het toppunt van egoisme.
Tussen in beweging houden en dat zit een reuze verschil, imo het verschil tussen een eigenaar voor het geld, en voor het paard.

lijkt me stug dat de eigenaar van pacha voor het geld kiest. Als hij dat deed had Pacha sowieso wel een spuitje gekregen. Behandelingen zijn duur en het paard zal nooit verkocht worden dus ook geen geld opleveren! Pacha kost dus alleen maar geld zo :j

IMJ

Re: Zeer ernstig verbrand paard na twee jaar weer hersteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:06

Paard zou heel veel geld waard zijn ;-)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:09

Ik vind het eigenlijk vreemd dat zoveel mensen dit dierenmishandeling vinden :+ . Langs de ene kant kan ik het begrijpen en is het logisch dat er zo gedacht wordt, maar men weet nooit wat het paard wil. Bij mensen wordt er zelfs nog niet aan gedacht om iemand die zoiets meemaakt een spuitje te geven en zelfs niet in andere gevallen waarbij de patiënt voor de rest van zijn dagen verlamd is en die persoon ook werkelijk WIL sterven. Dit paard heeft 'slechts' brandwonden en ja, hij zal daar wel last van hebben, maar hij leeft tenminste nog. Het eerste wat een paard wil is volgens mij nog steeds overleven.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:11

zou! Nu niet meer hoor.. Als de eigenaar voor het geld zou kiezen hadden ze hem naar de verzekering gedaan. Dus om te zeggen dat de eigenaren van pacha het voor het geld doen vind ik niet helemaal eerlijk!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:16

je schiet toch ook geen persoon af als ie verband is? het paard had nog een kans en een vechter is een vechter,...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:24

'Als t een wilde mustang zou zijn die door een bosbrand zou verbranden werd die ook niet in geslapen'
Sorry dat kwam even in me op, vind t onwijs mooi van de eigenaar dat die er zoveel voor over heeft om t paard weer een bestaan te geven, ik denk dat die nu zonder pijn kan grazen, spelen etc? Pascha van bokt werd gereden terwijl de huid nog niet top was, dat vind ik dan weer rot voor t paard.
Die 2 jaar... oke, maar als een kind zou verbranden lijd ze 2jaar pijn en dan is de kans nog groot dat ze verminkt door t leven moet, dát vind ik pas zielig, een paard loopt niet voor ***, hoe die dan ook uitziet.

Natuurlijk is 2jaar pijn veel, maar hij zal wel niet 24/7 pijnhebben lijkt mij, miscchien eerst wel, misschien kon ze daarna eten, drinken en stappen zonder pijn..?
Ik weet t natuurlijk niet, maargoed

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:30

Als het een wilde mustang was geweest had ie het niet overleefd.. Geen AB, geen behandeling, niet mee kunnen komen met de kudde. Dat had absoluut einde paard betekend.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:44

Martine123 schreef:
je schiet toch ook geen persoon af als ie verband is? het paard had nog een kans en een vechter is een vechter,...

Een mens snapt dat ie er ooit weer bovenop komt, een paard niet. Die krijgt elke keer weer behandelingen die pijn doen en het beest snapt niet waarom. Daarbij weet ik zeker dat er mensen zijn die liever afgeschoten waren, zoals jij het zegt. Heel eerlijk, als ik in een brand terecht zou komen en ik kom er 70% verbrand uit, dan was ik liever helemaal verbrand.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:45

Pacha is inderdaad veel geld waard. Is ook wereldkampioen geweest, en denk niet dat de eigenaren dit zo maar voor de lol gedaan hebben. Ze hebben immers nog 10andere paarden van paar duizend euro's waard...Dus omdat Pacha veel geld waard is hebben ze hem volgens mij niet in leven gehouden, enkel maar omdat hij zelf aangaf dat hij nog verder wil leven.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:49

Martine123 schreef:

Wat een onzin zeg.... Laat een dier een dier en je hebt er een hoop minder "troep" tussen zitten.

Lees>>> Mensen gaan imo veel te ver voor hun paarden.
DA constateerd; paard heeft artrose. Eigenaar doet; Ik kijk wel wanneer hij het aangeeft niet meer te kunnen want dat is wel net zo eerlijk he tegenover mijn lieve pennyponny!!

Ondertussen staat het paard te verrekken van de pijn en zoals elk kuddedier zal het paard niet snel pijn aangeven ivm verstoting.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:50

Yea right.
Wat zei Pascha dan: Please let me do jumping again when i get better?

8)7

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:50

:')

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:51

Ik denk dat mensen zich ook moeten realiseren dat als dit paard NIET direct na de brand was geholpen hoogstwaarschijnlijk overleden zou zijn aan de verwondingen. Dus dat hele paardje geeft niet, paardje is een vechter gedoe slaat volgens mij nergens op. :P

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:54

Arabiertje* schreef:
Pacha is inderdaad veel geld waard. Is ook wereldkampioen geweest, en denk niet dat de eigenaren dit zo maar voor de lol gedaan hebben. Ze hebben immers nog 10andere paarden van paar duizend euro's waard...Dus omdat Pacha veel geld waard is hebben ze hem volgens mij niet in leven gehouden, enkel maar omdat hij zelf aangaf dat hij nog verder wil leven.

Leg uit.....

Omdat hij niet direct dood neerviel gaf hij aan verder te willen?
Nee sorry die snap ik niet.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:56

Ik ook niet. Maar ik vindt dat ze sowieso ziet, hoort en leest wat ze zelf wilt.

Edit: Ik zal het even uitleggen voordat je je heel erg aangevallen voelt door mijn opmerking.
Maar omdat jij de eigenaren + paard kent wil niet direct zeggen dat het goed is.... :n
Laatst bijgewerkt door Chaos op 13-05-11 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:57

Zulke mensen zouden heel ver uit de buurt moeten blijven van paarden die iets mankeren want die arme beesten gaan onnodig door een hel!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 15:19

Ik sta open voor alle meningen. Maar alsjeblieft, sommige mensen die "tegen het inslapen" zijn, willen jullie alsjeblieft met een beetje serieuze argumenten komen?
Een wilde mustang in een bosbrand sterft nog diezelfde dag, datzelfde uur. Er zijn geen dierenartsen en klinieken in het wild.
En de vergelijking met mensen loopt helemaal krom. Ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Nu kan je hoog en laag springen en een grote dierenvriend zijn, maar ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Punt.
Zoals eerder al aangehaald, een paard met een open beenbreuk wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet. Een konijn met een verlamde achterhand wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:10

Dus, omdat ik jouw mening niet deel moet ik uit de buurt van paarden blijven? Sorry hé. Maar dat vertelt heel veel over jezelf.

Ik heb een paard geweten dat kolieke kreeg, en zelfs niet eens meer reageerde. Ogen draaide, beest was aan het bibberen en aan het kreunen van de pijn. Die hebben we wel laten inslapen toen, omdat we zagen dat ze gewoon niet meer kon. De paarden die uit de brand nog gered zijn kunnen worden, waren al ten dode opgeschreven. De ene wilde niet meer eten en de andere had te zware verwondingen. Pacha is blijven eten, blijven drinken. Dan kan je wel zeggen dat een paard altijd het teken geeft om te blijven leven, wel... Ik heb paarden geweten waarvan ik zag dat ze wilde vertrekken naar de paardenhemel.

Ik hoop uit de grond van mijn hart, dat jij nooit voor dezelfde situatie zal staan als de eigenaars van Pacha. Want je weet nog niet voor de helft hoe dit zou voelen, of wat je in die situatie zou doen.

En dus als ik het goed begrijp, als jouw paard morgen een blessure oploopt en de eerste 6maand geen weidegang meer mag hebben en 6maand lang op stal moet blijven staan ga je die ook even dood spuiten? Wel dan ben ik blij dat ik jouw paard niet ben.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:12

Gini schreef:
Ik sta open voor alle meningen. Maar alsjeblieft, sommige mensen die "tegen het inslapen" zijn, willen jullie alsjeblieft met een beetje serieuze argumenten komen?
Een wilde mustang in een bosbrand sterft nog diezelfde dag, datzelfde uur. Er zijn geen dierenartsen en klinieken in het wild.
En de vergelijking met mensen loopt helemaal krom. Ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Nu kan je hoog en laag springen en een grote dierenvriend zijn, maar ethisch zijn mensen superieur aan dieren. Punt.
Zoals eerder al aangehaald, een paard met een open beenbreuk wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet. Een konijn met een verlamde achterhand wordt afgemaakt, een mens gelukkig niet.

Een leven is een leven hoor, of het nu mens of dier is, in mijn ogen is dat even veel waard. Elk leven is waardevol hoor :j

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:15

Arabiertje* schreef:
Dus, omdat ik jouw mening niet deel moet ik uit de buurt van paarden blijven? Sorry hé. Maar dat vertelt heel veel over jezelf.

Ik heb een paard geweten dat kolieke kreeg, en zelfs niet eens meer reageerde. Ogen draaide, beest was aan het bibberen en aan het kreunen van de pijn. Die hebben we wel laten inslapen toen, omdat we zagen dat ze gewoon niet meer kon. De paarden die uit de brand nog gered zijn kunnen worden, waren al ten dode opgeschreven. De ene wilde niet meer eten en de andere had te zware verwondingen. Pacha is blijven eten, blijven drinken. Dan kan je wel zeggen dat een paard altijd het teken geeft om te blijven leven, wel... Ik heb paarden geweten waarvan ik zag dat ze wilde vertrekken naar de paardenhemel.

Ik hoop uit de grond van mijn hart, dat jij nooit voor dezelfde situatie zal staan als de eigenaars van Pacha. Want je weet nog niet voor de helft hoe dit zou voelen, of wat je in die situatie zou doen.

En dus als ik het goed begrijp, als jouw paard morgen een blessure oploopt en de eerste 6maand geen weidegang meer mag hebben en 6maand lang op stal moet blijven staan ga je die ook even dood spuiten? Wel dan ben ik blij dat ik jouw paard niet ben.

Uh heb ik gezegd dat ik vind dat JIJ uit de buurt moet blijven van paarden?! Nee!
Lees even goed als je wilt zeg.
Het geen ik heb gezegd gaat over mensen die veel te ver gaan voor hun paard.
En ja als ik een paard 6 maanden boxrust moet geven breng ik hem naar de slager ja. En wel om het feit dat ik er van overtuigd word dat je een paard geen half jaar dag in dag uit opsluit in de stal!

En wat bazel je nou zeg, jij weet helemaal niet wat ik wel of niet heb meegemaakt met paarden.
Ik geef niet zomaar een mening he ;)

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:22

renatevb schreef:
Gini schreef:

Een leven is een leven hoor, of het nu mens of dier is, in mijn ogen is dat even veel waard. Elk leven is waardevol hoor :j

Tuurlijk, maar niet elk leven is even waardevol.. Dat moest nog kunnen dat mijn vriend het leven van de hond net zo waardevol vind als dat van mij 8)7

Het gaat er niet om dat dat dier niet mag leven, maar dat het egoistisch is als je zo dier laat leven, beter gezegd pijn laat lijden.
Waarom een dier in leven houden, terwijl het zoveel pijn heeft.. Als je zoiets doet, getuigd dat van, in mijn ogen , je totaal geen respect heb voor het leven van het dier, en voor het dier zelf..

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:23

Juist Esmir,

Blijkbaar word dit alleen begrepen hier wanneer je het in jip en janneke taal uitlegd.... >;)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:27

Mijn excuses dan. Maar ik kan het enorm krijgen van mensen die andere mensen gewoon beschuldigen omdat ze hun paard graag zien.

Soms is houden van ook los laten, dat heb ik vandaag zelf ook ondervonden want heb mijn eigen paard vandaag ook moeten afgeven. Maar ik weet dat Pacha aangaf dat hij verder wou blijven leven. Dat hij nu terug gereden wordt, was het mijn paard geweest ik weet niet wat ik gedaan had. Maar ik ben er wel van overtuigd dat de eigenaars van Pacha hier zeker goed over nagedacht hebben met overleg van een dierenarts.

Ik plaats even een fimpje:

Dit is een filmpje van Pacha op 2november. De reden waarom hij zijn hoofd weg trekt, is omdat hij nog wat gevoelig is aan zijn oor. (Hij is een deel van zijn oortje kwijt)

Een rapportage van Pacha begint op 0:14 seconde.

En dit is Pacha 1maand geleden in een foutloos parcour.