Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:57

Destination schreef:
We gunnen ze bijna alles, alleen niet dat zij beter zijn dan wij :+

we moeten duitsland niet te veel gunnen juist.
daardoor gaan ze veel sneller naast hun schoenen lopen, ze hebben totilas ook gekocht van nederland en daar is ook weinig meer van terug te zien, dus tja.

(dat ze hoge verwachtingen hebben van zichzelf, en vervolgens nog niet hebben laten zien) :')

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:59

Ach als ze het echt niet meer weten mogen ze Toot best bij mij brengen hoor :')

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:01

Tendance schreef:
Ik gun het Duitsland van harte, dat het goed gaat, zolang Adelinde maar beter gaat!!!!!!

Daar ben ik het helemaal mee eens :D :D

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:04

Mindfields schreef:

ach ja, dan rijdt jij hem wel weer "rustig" naar GP niveau.

jij kan dan leren van hem en hij van jouw :Y) :') :j

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:29

Mindfields schreef:

Hahahah lieverd!!!! Wakker worden!!!! Dagdromen is niet goed voor je!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:32

Ketaki schreef:
Destination schreef:
We gunnen ze bijna alles, alleen niet dat zij beter zijn dan wij :+

we moeten duitsland niet te veel gunnen juist.
daardoor gaan ze veel sneller naast hun schoenen lopen, ze hebben totilas ook gekocht van nederland en daar is ook weinig meer van terug te zien, dus tja.

(dat ze hoge verwachtingen hebben van zichzelf, en vervolgens nog niet hebben laten zien) :')

Ik geloof niet dat ze Totilas van nederland gekocht hebben ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:33

Nope, dat ben ik met je eens... Totilas is gewoon van eigenaar op eigenaar over gegaan...
Dit omdat ze verwachten ermee te kunnen winnen en niet omdat het een kwestie van troef afpakken is...

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:48

Ik heb alles even door zitten lezen.
Ook ik schrok van de foto's,, maarja wie weet wat er nou precies aan de hand is..
Ik ben benieuwd of Toot nog in de ring verschijnt, en hoe dat dan gaat.
Verder ga ik geen commentaar geven op de combi Rath en Toot, want ik heb Rath nog nooit zien rijden en ik weet van mezelf toch wel dat je een beetje bevooroordeeld bent.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:49

Tendance schreef:
Nope, dat ben ik met je eens... Totilas is gewoon van eigenaar op eigenaar over gegaan...
Dit omdat ze verwachten ermee te kunnen winnen en niet omdat het een kwestie van troef afpakken is...

eigenlijk spreek je jezelf wel een beetje tegen: ze hebben tenslotte nederlands troef gekocht/ "afgepakt" in de hoop ermee te kunnen winnen.
en eerlijk is eerlijk, het zal hun best wel heet zijn geworden onder de voetjes, duitsland al sinds mensenheugenis 's werelds beste land.
en dan komt daar zo'n lange man op een zwart paard uit dat kikkerland die binnen zeer korte termijn gewoon even alle wereldrecords breekt.
het blijkt maar weer, voor geld is ALLES te koop.
allen tja, die wereldscores he, die kun je niet kopen en het is nog maar afwachten of das supertalent MAR (schijnbaar mis ik iets...vind het namelijk helemaal geen talent, maar wederom is met geld alles te koop) überhaupt met dit sprookjespaard de woorden gaat waarmaken die ze enkele maanden geleden zo hard van de daken schreeuwden.

@ mindfields: wel eerlijk delen he, als ie dan bij jou komt wil ik je bijrijder wel worden :D whahahaha

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:00

Tendance schreef:

ik vind aan de ene kant wel dat ze NLD hun trots hebben afgepakt.
ze willen ermee hoge ogen maken en scoren, denken dat als ze een GP paard kopen, wat al veel gewonnen heeft, dat ook zomaar elke ruiter ( ditmaal MAR) erop zetten, en denken daarmee te gaan scoren.
terwijl als je foto's ziet van die ruiter dat dat nog niet eens GP waardig zou mogen wezen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:09

Sandra5002 schreef:
Embe schreef:
Hahaha ik hoorde het gerucht dat Toot verkocht wordt/is aan een iemand uit het midden oosten... Over een tijdje zullen we het allemaal weten!

Haha jah dat heb ik ook gehoord trouwens..
echt bizar allemaal :P

Nou dat zou wat zijn zeg.
Dan kunnen we gaan hopen dat de beste midden oosten meneer ook hartenzeer gekregen heeft omdat het duo Ed en Toot uit elkaar is en brengt hij Tootje weer bij Edje terug :)) .

Oke oke het zou een mooie droom zijn maar jeetje het zal maar zo uitkomen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:10

svdijk schreef:
Tendance schreef:

eigenlijk spreek je jezelf wel een beetje tegen: ze hebben tenslotte nederlands troef gekocht/ "afgepakt" in de hoop ermee te kunnen winnen.
en eerlijk is eerlijk, het zal hun best wel heet zijn geworden onder de voetjes, duitsland al sinds mensenheugenis 's werelds beste land.
en dan komt daar zo'n lange man op een zwart paard uit dat kikkerland die binnen zeer korte termijn gewoon even alle wereldrecords breekt.
het blijkt maar weer, voor geld is ALLES te koop.
allen tja, die wereldscores he, die kun je niet kopen en het is nog maar afwachten of das supertalent MAR (schijnbaar mis ik iets...vind het namelijk helemaal geen talent, maar wederom is met geld alles te koop) überhaupt met dit sprookjespaard de woorden gaat waarmaken die ze enkele maanden geleden zo hard van de daken schreeuwden.

@ mindfields: wel eerlijk delen he, als ie dan bij jou komt wil ik je bijrijder wel worden :D whahahaha

Ik spreek mezelf niet tegen.....
Ze willen winnen, ja... En denken dat met dit paard te kunnen...
Totilas is verkocht en gekocht, dus een troef afpakken hebben ze niet gedaan... Hij is gewoon door de eigenaren verkocht, ze hadden ook nee kunnen zeggen.
En als het ze echt zou gaan om Nederland te pakken, dan zouden ze alle goede paarden bij de Nederlanders weg hebben gekocht.. Dat is wat ik ermee bedoel.
En zeg nou zelf, als jij het geld had om zo'n paard te kopen, dan zou je het toch ook doen????

Maar we gaan toch niet alle records van Anky vergeten he?? Die waren welliswaar lager, maar dat was ook een ander tijdperk...
Volgens mij heeft zij het de Duitsers toch ook vaak genoeg moeilijk gemaakt...

Ik denk dat de naam Anky zelfs in andere landen bekend is bij mensen, die niets met paarden hebben.. Ik vind Edward geweldig, maar zover is hij nog niet.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 08-05-11 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:11

Ketaki schreef:
Tendance schreef:

ik vind aan de ene kant wel dat ze NLD hun trots hebben afgepakt.
ze willen ermee hoge ogen maken en scoren, denken dat als ze een GP paard kopen, wat al veel gewonnen heeft, dat ook zomaar elke ruiter ( ditmaal MAR) erop zetten, en denken daarmee te gaan scoren.
terwijl als je foto's ziet van die ruiter dat dat nog niet eens GP waardig zou mogen wezen.

Hij is verkocht door een Nederlander, dus er is hier niets afgepakt!!!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:15

Tendance schreef:
[

Ik spreek mezelf niet tegen.....
Ze willen winnen, ja... En denken dat met dit paard te kunnen...
Totilas is verkocht en gekocht, dus een troef afpakken hebben ze niet gedaan... Hij is gewoon door de eigenaren verkocht, ze hadden ook nee kunnen zeggen.
En als het ze echt zou gaan om Nederland te pakken, dan zouden ze alle goede paarden bij de Nederlanders weg hebben gekocht.. Dat is wat ik ermee bedoel.
En zeg nou zelf, als jij het geld had om zo'n paard te kopen, dan zou je het toch ook doen????

Maar we gaan toch niet alle records van Anky vergeten he?? Die waren welliswaar lager, maar dat was ook een ander tijdperk...
Volgens mij heeft zij het de Duitsers toch ook vaak genoeg moeilijk gemaakt...

Ik denk dat de naam Anky zelfs in andere landen bekend is bij mensen, die niets met paarden hebben.. Ik vind Edward geweldig, maar zover is hij nog niet.

Alleen niet alle nederlandse toppaarden waren en zijn te koop ;).

Tendance

Re: Web van geheimzinnigheid rond Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:25

Maar dat willen ze ook niet...
Ze wilden dit paard om er zelf beter van te worden en niet om tegen Nederland: nanananana te doen...
Het zijn volwassen mensen hoor!!!!
Nogmaals de eigenaren hadden ook de mogelijkheid om het niet te doen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:28

Dat zeg ik dus ook al sinds de verkoop....hij was toch TE KOOP!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:30

Jupz... Afpakken is als je een lolly van een kind afpakt, die de lolly niet aan je wil geven... Beetje rare vergelijking maar hij doet het wel!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:52

Tendance schreef:
Jupz... Afpakken is als je een lolly van een kind afpakt, die de lolly niet aan je wil geven... Beetje rare vergelijking maar hij doet het wel!!

hoe bedoel je dit precies?
snap het laatste niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 23:59

Ketaki schreef:
Tendance schreef:

hoe bedoel je dit precies?
snap het laatste niet.

Er wordt gesproken over afpakken in dit forum, maar wat hier gebeurd is, is geen kwestie van afpakken, maar wederzijdse overeenkomst.
En met het laatste stukje bedoel ik dan, dat het misschien vreemd is om een paard met en lolly te vergelijken, maar het idee van afpakken is hetzelfde

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:02

Lijkt mij dat iedereen hier het fenomeen handel wel begrijpt.
Dat hij te koop was zegt nog niets over de gedachte achter de aankoop.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:03

oow oke, nu snap ik je.
maar euh, het was toch ook in eerste instantie toch niet bekend dat totilas te koop heeft gestaan?
misschien dat PS wel met zoveel geld over de balk kwam, waar hij geen nee op durfde te geven.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:09

Visser heeft voor de verkoop aan PS al gezegd, dat voor veel geld Totilas te koop zou zijn. Er waren al heel veel speculaties destijds, net zoals nu eigenlijk :D .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:10

Maar daar gaat het in dit geval niet om... Durven is iets anders dan kunnen... Hij had alsnog nee kunnen zeggen. Hij heeft overwogen en besloten, dat het slim is om te verkopen!
Naar mijn idee een goede beslissing!
Het is dus geen afpakken, maar een overeenkomst tussen meer dan 1 partij.

Duitsland doet het heus niet om Nederlandje-pest te doen. Ze willen zelf beter worden en als de eigenaar van Totilas die mogelijkheid biedt als hem dat gevraagd wordt voor een juiste prijs, dan is dat fijn voor Duitsland. Het maakt Duitsland heus niet uit of ze daarmee Nederland of een ander land hebben...
Als ze er zelf maar beter van worden!

Maar nogmaals waar maken we ons druk om....
Adelinde wint toch wel!!!!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:11

oud nieuwsbericht: http://www.nrcnext.nl/blog/2010/10/14/s ... -verkocht/

Citaat:
„Met dubbele gevoelens brengen wij dit vandaag naar buiten”, laat Visser in een verklaring weten. De afgelopen twee jaren zijn voor ons een roes geweest waarin we keer op keer genoten hebben van Edward en Totilas. Het is voor ons na Kentucky onmogelijk gebleken de interesse in Totilas te weigeren. Het punt is nu dan ook gekomen dat wij in goed overleg met elkaar besloten hebben Totilas te laten gaan.”

Komt op mij over dat Totilas niet specifiek te koop was, maar dat ze inderdaad geen nee meer konden zeggen

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 00:12

Niobe schreef:
oud nieuwsbericht: http://www.nrcnext.nl/blog/2010/10/14/s ... -verkocht/

Citaat:
„Met dubbele gevoelens brengen wij dit vandaag naar buiten”, laat Visser in een verklaring weten. De afgelopen twee jaren zijn voor ons een roes geweest waarin we keer op keer genoten hebben van Edward en Totilas. Het is voor ons na Kentucky onmogelijk gebleken de interesse in Totilas te weigeren. Het punt is nu dan ook gekomen dat wij in goed overleg met elkaar besloten hebben Totilas te laten gaan.”

Komt op mij over dat Totilas niet specifiek te koop was, maar dat ze inderdaad geen nee meer konden zeggen

precies, zo bedoelde ik het dus ook, maar kon het niet echt verwoorden :)