Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Muzefee schreef:Ik denk als je hard genoeg ramt met iets of wat dat een halster geen bescherming bied. Maargoed, ik heb geen zin om over zoiets te speculeren, het is immers al erg genoeg.
Blijf er wel bij dat ik zeker geloof in (on)menselijk toedoen.
Muzefee schreef:Maargoed, ik heb geen zin om over zoiets te speculeren, het is immers al erg genoeg.
Citaat:De chirurg kan de theorie dat het een ongeluk was niet uitsluiten, want er zijn hiervoor geen bewijzen. Maar in onze wei is er geen enkele plek waar een hoek is dat er voor zou zorgen dat ze deze letsels op zowel hoofd als borst kunnen hebben. Het is ook bizar dat dan beide paarden op dezelfde moment verwondingen hebben opgelopen. Er is geen schade aan onze afrastering en we hebben nergens sporen van bloed of haar gevonden. Twee paarden die zich in volle vaart verwonden, dat laat sporen na!
Citaat:De chirurg kan de theorie dat het een ongeluk was niet uitsluiten, want er zijn hiervoor geen bewijzen. Maar in onze wei is er geen enkele plek waar een hoek is dat er voor zou zorgen dat ze deze letsels op zowel hoofd als borst kunnen hebben. Het is ook bizar dat dan beide paarden op dezelfde moment verwondingen hebben opgelopen. Er is geen schade aan onze afrastering en we hebben nergens sporen van bloed of haar gevonden. Twee paarden die zich in volle vaart verwonden, dat laat sporen na!
Cayenne schreef:Bandida, bij de merrie zaten er stukjes steen in haar schedel, dus dan zou ik toch eerder denken dat ze met iets hards op het hoofd geslagen is
Bandida schreef:easygoing schreef:Een goedgekeurde dekhengst zal toch niet met een zooitje merries samen in 1 wei staan.
Jawel hoor, 't is een netjes opgevoede, en de merrie in kwestie is niet onder 'zooitje' te schikken.
X__Trees schreef:Vertaling:
De persoon die de paarden mishandelde in Dinant, België, is gearresteerd. Het betreft een 20 jarige man. De vereniging met 30 millioen vrienden heeft zich burgerlijke partij gesteld en is in beroep gegaan.
De verdachte zit opgesloten in Namen en riskeert een boete van 15 000 euro en 2 jaar cel.
PARDONNNN!???? Slechts 2 jaar cel, en 15000 euro????? Zeker wetende dat celstraffen onder de 3 jaar hier in België amper worden uitgevoerd!!! VRESELIJK. De dierenarts met die hormonen uit zwalm riskeert een boete van 82 000 euro?? Die heeft dan geeneens een paard pijn gedaan.
Snadrem schreef:X__Trees schreef:Vertaling:
De persoon die de paarden mishandelde in Dinant, België, is gearresteerd. Het betreft een 20 jarige man. De vereniging met 30 millioen vrienden heeft zich burgerlijke partij gesteld en is in beroep gegaan.
De verdachte zit opgesloten in Namen en riskeert een boete van 15 000 euro en 2 jaar cel.
PARDONNNN!???? Slechts 2 jaar cel, en 15000 euro????? Zeker wetende dat celstraffen onder de 3 jaar hier in België amper worden uitgevoerd!!! VRESELIJK. De dierenarts met die hormonen uit zwalm riskeert een boete van 82 000 euro?? Die heeft dan geeneens een paard pijn gedaan.
Het komt niet vaak voor, maar zelfs in Nederland was de maximumstraf dan nog hoger met 2 jaar of een geldboete van maximaal 18500 euro (Vernieling van een dier, art. 350 SR). Al scheelt het niet heel erg veel.
Bandida schreef:Cayenne schreef:Bandida, bij de merrie zaten er stukjes steen in haar schedel, dus dan zou ik toch eerder denken dat ze met iets hards op het hoofd geslagen is
Of ze heeft een heftige buiteling gemaakt na het ongeluk?
Ik wil niet zeggen dat het GEEN mens geweest is hoor. Dat de politie maar een grondig onderzoek doet van de zaak..
Wil alleen zeggen dat daar niet blind moet van uit gegaan worden, omdat het volgens mij ook zonder kan.
easygoing schreef:Heb je dat verhaal van dat hondje niet gelezen ergens in dit topic of op nu.nl?
Meneer slaat hondje dood word opgepakt en gelik weer vrijgelaten