Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Huertecilla schreef:![]()
Het enige antwoord wat ik heb is dat de ruiterij massaal geen dierenliefhebber is. De uitzonderingen hébben het namelijk al voor elkeaar.
djuulsie schreef:@Woods: ik zorg dat mijn paard met een vriendje staat waar hij lekker mee kan spelen... meestal staan ze zelfs met een stuk of 5!
Maar goed, dat was het punt niet... sorry!
djuulsie schreef:Er zijn volgens mij maar heel weinig mensen die onbewust hun paard verwaarlozen... als je paard tot zn oren in de stront staat, lijkt het me heeeeeeeeeeel sterk dat iemand dan zegt: goh, ik wist niet dat ie in een schone stal moet.... dat soort mensen zouden ze moeten lynchen... maar die pak je hier ook niet mee...
djuulsie schreef:blue_kim schreef:Maar er zouden meer stallen mogen zijn die ook in de winter proberen om de paarden zo vaak mogelijk buiten te krijgen.
Helemaal mee eens....
Lovely schreef:En vanuit welk oogpunt moet ik dan redeneren? De eigenaar, de stalhouder of de gemeente ambtenaar? Alle drie zijn partij in deze gevallen.
Veulen84 schreef:Maar niet altijd, mijn schat eet ijs en daardoor ook zand en bv strooizout... Ja dan moet ik er zelf bij blijven of iemand anders. Dus dan is het soms minder makkelijk. Maar ik denk dat de DB dan denkt dat ik mijn paard niet genoeg voer ofzo als ze dat doet...
Mandyke schreef:Ireen_ schreef:Ik verbaas me echt over de ophef hier op bokt, waarom!? We hebben toch het beste voor met alle paarden, ook die van anderen? Krijg wel degelijk het idee dat er mensen "nattigheid voelen"..
djuulsie schreef:Huertecilla schreef:Inderdaad.
Paarden horen in een sociale groep 24/7 buiten op geschikte ondergrond met een mogelijke beschutting tegen weer en wind.
paarden van tegenwoordig zijn niet gefokt om 24/7, 365 dagen per jaar buiten te staan. Daar hebben wij (de mens) ze veel te veel voor verwend... dus de statement dat dat de enige juiste manier is van een paard houden vind ik ook echt onzin... (ik zeg hier overigens niet dat het niet kan!!!)
blue_kim schreef:Naja toch heb ik een hoop paarden gezien in zuid spanje, die op een prachtig grote ruimte stonden, maar die er verschrikkelijk uitzagen. Dus alle ruimte wil ook niet alles zeggen.
Ninx schreef:Lovely schreef:En vanuit welk oogpunt moet ik dan redeneren? De eigenaar, de stalhouder of de gemeente ambtenaar? Alle drie zijn partij in deze gevallen.
Vanuit het oogpunt van je schoonmoeder mag ook, maar HOE denk je deze problematiek op te lossen?
Ik vraag je deze stelling louter en alleen op te lossen met het wezen paard in het achterhoofd (winstoogmerk pensionhouder of bouwplannen gemeente-ambtenaar mag je even terzijde leggen).
Lovely schreef:Het maakt wel wat uit hoor, wie je bent en op welke plek je zit. Daardoor kan ik de bouwplannen van de gemeente ambtenaar niet terzijde leggen als die toevallig niet stroken met wat ik als pensionhouder met mijn grond, of omliggende grond wil doen. Je moet dit soort vraagstellingen altijd vanuit zoveel mogelijk invalshoeken bekijken als je er echt een antwoord op zoekt. Dat is stukken effectiever dan alleen maar vanuit het wezen paard en je eigen ultieme beperkte plaatje blijven kijken, want daar ligt de oplossing dus in elk geval niet.
Dani_ schreef:Ik zou blij zijn als er eindelijk eens wat regels zouden komen. Een dipoma... tsja... kom maar op. Maar dan hoop ik wel dat 'ze' zich voldoende in paarden verdiept hebben om zo'n diploma op te stellen (ik bedoel; 4 uur buiten???? Da's 20 uur!!!!!!! op stal!).
Hier in Zuid-Holland is het echt diep- en dieptriest gesteld met de meeste paarden. Eigenlijk zou je in deze provincie gewoon geen paarden moeten kunnen houden, of er moeten een aantal hit-actiefstallen op poten worden gezet.
HC stelt het wat radicaal, maar ik ben het wel met hem eens.
blue_kim schreef:Malenka, Dat is zeker zo, maar ik vind de rest van de verzorging voor het paard net zo belangrijk, en vind het net zo goed verwaarlozing als daar niet aan voldaan wordt. en hc heeft zoveel kritiek en commentaar op de NL-se paardenhouderij, maar die in Spanje is in bepaalde gebieden niet veel beter. Dus vind het wel makkelijk dat hij maar zegt dat we hier geen paarden moeten houden...