Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:50

haha moeni je maakt het steeds leuker hier.
je hebt geen benul van de westernsport en wereld maar blijft maar rare conclusies trekken gebaseerd op hoe de dressuurwereld eruitziet.

ik ga niet eens meer de moeite doen je uit te leggen hoe onzinnig is wat je schrijft als je weet waar het over gaat.

succes in je dressuurwereld! blijf daar lekker!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:53

Moeni11 schreef:
Een topruiter is pas top als hij ook zorgt dat hij genoeg paarden tot zijn beschikking heeft om altijd in de top mee te rijden. En zijn management goed voor elkaar heeft.
....

Geloof me de topruiters waar ik op doel:
- rijden al jaren mee in de top
- hebben al jaren diverse toppaarden tot hun beschikking, niet 2 maar zelfs nog meerdere.
- hebben hun management heeeeel goed voor elkaar.
Dus dat was het probleem niet...

kon het niet laten QuarterH :+
Laatst bijgewerkt door CounTree op 01-09-10 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:53

Maar Countree, waarom mogen ze nu niet mee met het team dan?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:55

Moeni11 schreef:

quarterH zei het ook al....ZE HEBBEN BEDANKT....

Dat houdt dus in dat ze wel gevraagd zijn....maar zelf toch besloten hebben om niet gaan.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 02-09-10 00:00, in het totaal 3 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:57

Ik vindt t wel een maf verhaal hoor.....als ik er van uit ga dat een goede westernruiter (ik ben niet thuis in de western) jaren moet trainen voordat t wat wordt
Dat is in de dressuur tenminste wel zo
Dan kan hij toch nimmer nooit niet worden vervangen door een dressuur ruiter
Wat ik me dan onwillekeurig afvraag ....zou er dan ook een western ruiter zijn die binnen zo`n korte tijd Anky kan vervangen opeen gp wedstrijd....
nogmaals ik heb geen verstand van western maar dit is toch zeker gedoemd te mislukken...stuur dan een iets mindere westernruiter of is dit misschien een publiciteits stunt want Anky komt natuurlijk qua naamsbekendheid wel heeeeel goed over

Ayasha
Blogger

Re: Anky opgeroepen voor Nederlands reiningteam naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:22

Als een proffessionele westernruiter op Salinero/Totilas gezet wordt en les krijgt van Anky, Sjef of Edward zal die er vast in slagen om een leuke GP proef te rijden na een paar maanden. :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 07:47

CounTree schreef:
Geloof me de topruiters waar ik op doel:
- hebben al jaren diverse toppaarden tot hun beschikking, niet 2 maar zelfs nog meerdere.

dan had alleen Jürgen geen 2e paard ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Anky voor Nederlands reiningteam naar de WEG *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:31

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:39

Cayenne die had ik al geplaatst gisteren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 08:41

Kido schreef:
Cayenne die had ik al geplaatst gisteren.

Maar hij stond nog niet in de beginpost ;)
Die heb ik net even geupdate zodat ie makkelijk te vinden is :)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:06

Geinig topic dit :?
Wat een drukte op Bokt ineens; als je het filmpje hebt gekeken dat is Anky toch realistisch dus wat is het probleem?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:36

quarterH schreef:
haha moeni je maakt het steeds leuker hier.
je hebt geen benul van de westernsport en wereld maar blijft maar rare conclusies trekken gebaseerd op hoe de dressuurwereld eruitziet.

ik ga niet eens meer de moeite doen je uit te leggen hoe onzinnig is wat je schrijft als je weet waar het over gaat.

succes in je dressuurwereld! blijf daar lekker!

Kijk eens naar je onderschrift? :P

Moeni zegt alleen maar de waarheid, blijkbaar moet er in de westernsport nog een hoop gebeuren en kunnen ze die kunst misschien afkijken van Anky en co. Als je dat ontkent dan sluit je je ogen voor de werkelijkheid: geen opvolging, te oude paarden, te weinig sponsoring, management moet beter (een enting die één dag te laat is is TE LAAT!!), relatie bondscoach (andere??) met de ruiters moet beter.
Je kunt toch niet ontkennen dat dit allemaal noodzakelijk is? En waarom zou het dan slecht zijn om eens bij andere takken te kijken hoe het kan dat zij dat wel op orde hebben?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:10

Wat een leuk filmpje!
:)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:37

Vera schreef:
Geinig topic dit :?
Wat een drukte op Bokt ineens; als je het filmpje hebt gekeken dat is Anky toch realistisch dus wat is het probleem?

Filmpje is pas net toegevoegd ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:52

Horseyfries, ik zeg toch niet dat we niet naar de dressuur moeten kijken?
ik zeg alleen dat jullie maar niet willen snappen dat het (nog) niet zo geregeld is als bij de dressuur! (bv met geld, professionaliteit, structuur, belangrijkheid voor ruiters om mee te doen enz enz).
dus kun je het daar nu niet mee vergelijken (opmerking als 'bij de dressuur werkt dat zo dus zal dat bij reining ook wel zo zijn').

bv, met die enting. een enting 1 dag te laat, 5 jaar geleden. 5 jaar geleden was er nog helemaal geen sprake van FEI bij de reining en deze ruiters en dus moeide het geen ene flikker dat een enting 1 dag te laat was. tja kun je nu helaas niet meer terugdraaien he!!
dus nogmaals, oordeel niet zo snel als je geen snart snapt van hoe het zit in de westerntak hiermee.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:05

Leuk voor anky!

Wat is de westernsport een misselijk wereldje zeg ik ben blij dat ik er niet bij hoor. :r

Als je het op bokt leest dan moet je alles in orde hebben inclusief een juiste kleur blousje van anders rij je voor schandaal. En mensen maar klagen dat de sport niet genoeg groeit. Terwijl ze in elk toppic de beginnende wedstrijd ruiter die niet meteen een topscore rijd of het juiste paard heeft de grond in trappen. Zonder te beseffen dat ze die ruiters juist o zo hard nodig hebben of de sport te laten groeiten.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:07

CounTree schreef:
Moeni11 schreef:

quarterH zei het ook al....ZE HEBBEN BEDANKT....

Dat houdt dus in dat ze wel gevraagd zijn....maar zelf toch besloten hebben om niet gaan.

Wat lopen jullie hier dan te klagen. Als je als topsporter niet eens je land wil verdedigen? Wat een waardeloze instelling.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:12

Citaat:
Wat lopen jullie hier dan te klagen. Als je als topsporter niet eens je land wil verdedigen? Wat een waardeloze instelling.

Het ligt hier denk ik niet aan de instelling, maar aan een conflict tussen ruiter en coach. Is toch net wat anders.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:14

Dribbel schreef:
Citaat:

Het ligt hier denk ik niet aan de instelling, maar aan een conflict tussen ruiter en coach. Is toch net wat anders.

Als ik het hier lees klinkt het alsof er nog minstens 10 ruiters zijn die het beter doen dan anky lijkt me sterk dat die allemaal een conflict met de coach hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:15

quarterH schreef:
Horseyfries, ik zeg toch niet dat we niet naar de dressuur moeten kijken?
ik zeg alleen dat jullie maar niet willen snappen dat het (nog) niet zo geregeld is als bij de dressuur! (bv met geld, professionaliteit, structuur, belangrijkheid voor ruiters om mee te doen enz enz).
dus kun je het daar nu niet mee vergelijken (opmerking als 'bij de dressuur werkt dat zo dus zal dat bij reining ook wel zo zijn').

bv, met die enting. een enting 1 dag te laat, 5 jaar geleden. 5 jaar geleden was er nog helemaal geen sprake van FEI bij de reining en deze ruiters en dus moeide het geen ene flikker dat een enting 1 dag te laat was. tja kun je nu helaas niet meer terugdraaien he!!
dus nogmaals, oordeel niet zo snel als je geen snart snapt van hoe het zit in de westerntak hiermee.

Blijkbaar zijn jullie zelf niet meegegroeid met je eigen tak. Als je weet dat je onder FEI regels gaat vallen en er dingen veranderen, hoor je ook dat te ondervangen in je management. Als je dan vijf jaar geleden een enting niet goed had, dan weet je dat je opnieuw een basisenting moet laten geven om dit op te lossen.
Wij oordelen niet snel, en misschien snappen we meer dan jij denkt, maar doen wij alleen niet mee in het met de mantel der liefde bedekken van alle fouten die gemaakt worden en wijzen wij daarop, in plaats van te gaan kankeren op de bondscoach, Anky die meedoet, en meer van dat soort dingen, want dat is niet wat er structureel mis is.
Wat er momenteel structureel mis is heb ik denk ik al aangegeven, en al die dingen kunnen opgelost worden ALS je wilt leren van je fouten en wilt kijken bij een ander waarom dat daar wel werkt.
Wat ik bij jou merk is het willen anders zijn dan andere disciplines en je daar ver van houden wat "western is western en geen dressuur", je vergeet dat er een heleboel overeenkomsten zijn waardoor je van elkaar kunt leren, net zoals de dressuurruiters geleerd hebben van bijv. het Olympisch volleybalteam. Zij waren zo verstandig om niet te blijven roepen "wij zijn dressuur en geen volleybal", maar bereid om hun oogkleppen af te doen en te kijken waarom anderen zo succesvol waren.
Dat houdt een mentaliteitsverandering in, één die je veel kan opleveren, maar die ik voorlopig gezien de reacties hier niet zie komen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:18

sporter schreef:
Als ik het hier lees klinkt het alsof er nog minstens 10 ruiters zijn die het beter doen dan anky lijkt me sterk dat die allemaal een conflict met de coach hebben.

Nogmaals:

- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden (waar wel geld te verdienen valt) belangrijker vinden, waardoor de geen 'kandidaat' worden voor WEG
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming?)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:23

je leest niet wat ik schrijf!
nogmaals, ik zeg niet dat we er niet van kunnen LEREN alleen dat we daar NU NIET ZIJN.

dus je niet bv kunt zeggen 'westernruiters hoeven zelf niks te betalen als ze mee willen doen want dat hoeven de dressuurruiters ook niet' of 'anky heeft zich dan toch zelf gekwalificeerd voor het team dus dan was ze toch de beste' DAT IS NIET ZO.
daar gaat het om, dat er hier mensen zijn die conclusies trekken over hoe het gaat die gebaseerd zijn over hoe het nu bij de dressuur gaat, niet hoe het nu bij de western gaat.

dat de western fei nu niet zo is als ie moet zijn lijkt me zo klaar als een klontje, daar hoeven we helemaal niet over te discuseren.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:24

@quaterH Jij vind dus wel dat er wat moet veranderen?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:27

dribbel, ik ben het eens met je lijstje alleen zoals jij het schrijft lijkt het alsof de schuld bij de ruiters zelf ligt, ik denk dat deze verantwoordelijkheid voor een groot deel bij de bondscoach ligt.

(waarom heeft hij bv niet ingegrepen bij het entingverhaal voor het gecheckt werd? waarom doet hij geen pogingen de echt goeden te laten deelnemen door ze tegenmoet te komen ed?)

en zeker moet er wat veranderen.
nu geen team sturen want dit schiet niet op, andere bondscoach en zorgen dat we er nu al aan werken dat we bij de volgende weg het beste team hebben staan. dan is er genoeg tijd voor alle voorbereidingen (budget, entingen, paarden, training, meetings, team samenstelling)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:33

Dribbel schreef:
sporter schreef:

Nogmaals:

- topruiter die zijn management niet voor elkaar heeft ( entingen)
- topruiters die geen geld hebben ( al weten ze het al heul lang van te voren)
- topruiters die ruzie maken met de bondscoach
- topruiters die andere wedstrijden (waar wel geld te verdienen valt) belangrijker vinden, waardoor de geen 'kandidaat' worden voor WEG
- topruiters die wel mee willen doen ,maar niet naar zaken als bijeenkomsten willen komen ( onderdeel van teamvorming?)

Kortom Western is een amateuristische sport van de bovenste plank in Nederland ten minste.
En de punten die je op noemt getuigen allemaal van een waardeloze onproffesionele instelling.

Ze zouden anky op hun blote knieen moeten danke dat ze uberhaubt mee wil.