Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:08

Wat een vreselijk ongeluk! Je moet er niet aan denken dat zoiets kan gebeuren! Of dat het jezelf kan overkomen.

Ik las een paar opmerkingen van mensen die ervan uit gingen dat het paard wel geschreeuwd of gehinnikt zou hebben.

Ik heb me er altijd over verbaasd dat je een paard nooit hoort in pijnsituaties: niet bij bevallingen, en ook niet bij ernstige verwondingen.
Het schijnt dat prooidieren geen geluid hebben ontwikkeld om pijn aan te geven. Dat zou in de evolutie de overlevingskans kleiner maken. Immers, als je het uitschreeuwt van de pijn maak je je positie kenbaar, waardoor je juist belagers aantrekt. Als je géén geluid geeft heb je een grotere kans in leven te blijven.
Koeien hebben geen pijngeluid (iemand heeft 10 verschillende betekenissen van koe-geluid geanalyseerd, en daar zat pijn niet bij), en paarden kennelijk ook niet.

Maar het blijft een afschuwelijk ongeluk!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:09

Natuurlijk merk je het als er een paard van 500 kilo uit je trailer valt en 3 kilometer wordt meegesleept!Zelfs met zo'n monstertruck zou je dat nog merken (als je het al niet in de spiegels ziet!)
Achterlijk gewoon en van mij mag die bestuurster best gestraft worden wegens grove nalatigheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:11

sflj schreef:
Natuurlijk merk je het als er een paard van 500 kilo uit je trailer valt en 3 kilometer wordt meegesleept!Zelfs met zo'n monstertruck zou je dat nog merken (als je het al niet in de spiegels ziet!)
Achterlijk gewoon en van mij mag die bestuurster best gestraft worden wegens grove nalatigheid!

Wat ik idd het ergste vind is dat ze blijkbaar over die 3 km niet de moeite neemt om ook maar 1 x dr spiegels te checken.. :n Als je met trailer rijdt heb je de verantwoording om in de gaten te houden of alles goed gaat en ben je imo extra alert..

suuzepuus

sflj schreef:

wat denk je nou zelf.....
als ze het dier naar de slager gebracht had, had ze er geld voor gekregen..., kom op zeg...

Tallie1979

Ik heb nu het filmpje mét geluid en beter beeld gezien..

Allereerst vind ik die mevrouw die het woord doet bijzonder hysterisch doen.. Typisch Amerikaans: Als we maar met onze snufferd op tv kunnen!! Lekker aandacht vragen want IK ben zielig omdat ik overstuur ben.. Het dier is dood, het is een ongeluk, het is tragisch, maar het is niet meer terug te draaien..

Ten tweede zie ik nu dat het spoor van bloed in 1 rechte streep loopt. Ik heb het vanmorgen niet kunnen zien (ivm systeem op het werk) en kan niet anders zeggen als dat ik het logisch kan vinden dat ze het niet gezien heeft.. Ik dacht even dat het paard "aan het stuiteren" was gegaan, maar het lijkt wel alsof dier heeft op een of andere manier vastgelegen achter de trailer, anders lijkt mij dat je nooit zo'n "rechte streep" kan krijgen.. Dit zou kunnen verklaren dat je met een trailer achter de auto ook het paard niet in het vizier krijgt met de bocht doorgaan.. Stel dat het paard net als de motorrijder van Adil heeft gehangen?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:12

sflj schreef:

Komop zeg .. zoiets doe je toch niet moedwillig ... sorry hoor pfff

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:12

Relaxed schreef:
Maar een motorrijden vs vrachtwagen staat qua gewicht imo niet in verhouding tot een paard vs auto/trailercombi.. Ook al zijn die combi's in amerika groot, een paard wat eerst uit de trailer valt/springt en dan meegesleept wordt moet je toch merken?

Ik vind het een raar verhaal, maar bovenal enorm triest dat het paard zo aan zijn eind moet komen :n

Een motor die met 200 km/u achter op een vrachtwagen knalt zou theoretisch ook gevoeld moeten worden, wat ook is gebeurd, alleen had de chauffeur nooit gerekend met het beeld wat hij achter zijn vrachtwagen aan zou treffen...

Mogelijk is dit ook bij de vrouw in kwestie gebeurd, daar ging het me om...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:13

Adil18 schreef:
Relaxed schreef:
Maar een motorrijden vs vrachtwagen staat qua gewicht imo niet in verhouding tot een paard vs auto/trailercombi.. Ook al zijn die combi's in amerika groot, een paard wat eerst uit de trailer valt/springt en dan meegesleept wordt moet je toch merken?

Ik vind het een raar verhaal, maar bovenal enorm triest dat het paard zo aan zijn eind moet komen :n

Een motor die met 200 km/u achter op een vrachtwagen knalt zou theoretisch ook gevoeld moeten worden, wat ook is gebeurd, alleen had de chauffeur nooit gerekend met het beeld wat hij achter zijn vrachtwagen aan zou treffen...

Mogelijk is dit ook bij de vrouw in kwestie gebeurd, daar ging het me om...

Ja ok, dat is idd wel de overeenkomst :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:14

Tallie1979 schreef:
Stel dat het paard net als de motorrijder van Adil heeft gehangen?

Ik denk dus ook dat dat gebeurd is...!

suuzepuus

Re: Vrouw sleept paard drie kilometer mee achter trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:15

je voelt een dreun, kijkt in je spiegel en ziet niks. je rijd 100 km per uur.....
3 km verder is dus niks.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:16

Adil18 schreef:
Tallie1979 schreef:
Stel dat het paard net als de motorrijder van Adil heeft gehangen?

Ik denk dus ook dat dat gebeurd is...!

Ik zou het vrij logisch vinden als dat het geval is, gezien het rechte spoor van bloed.. ( gruwelijk trouwens!! Hebben ze in de VS geen wegvegers? :\ )

Een paard wat aan een touwtje "bungeld" of echt los hangt, lijkt mij van links naar rechts te vegen..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 16-06-10 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

sflj schreef:

ja tuurlijk heeft ze het gemerkt, gevoeld en gezien, maar ja... de pizza moest de oven nog in, wilde haar favo tv programma niet missen en had ook nog een verjaardag s'avonds, dus nee, dan stop je niet, kost teveel tijd, gewoon laten bungelen dacht ze, zie het thuis wel.. ja ik denk echt dat het zo gegaan is 8-)
Laatst bijgewerkt door baroen op 16-06-10 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Maar als ik een paard vervoer en een dreun voel maar niks zie, denk ik niet: "O er is niks!"

suuzepuus schreef:
sflj schreef:

wat denk je nou zelf.....
als ze het dier naar de slager gebracht had, had ze er geld voor gekregen..., kom op zeg...

Ik heb nergens beweerd dat ze het expres heeft gedaan toch? Ze is nalatig geweest en heeft daarmee een beest enorm gekweld!
(die mensen op animal planet, waarvan alle beesten in beslag genomen worden omdat ze er niet goed voor (kunnen) zorgen worden ook streng gestraft en toch bedoelen de meesten het goed! ;)

Dat paard is over het wegdek gesleept en met zo'n gewicht merk je echt de remmende werking wel hoor! Iemand die dat niet merkt zou geen auto mogen besturen!
Mijn idee hierover? Ofwel het figuur was bezopen, interesseerde het geen bal of het hele verhaal is verzonnen. (of alle 3 ;) )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:17

baroen schreef:
sflj schreef:

och och och wat zijn er toch allesweters ...

ja tuurlijk heeft ze het gemerkt, gevoeld en gezien, maar ja... de pizza moest de oven nog in, wilde haar favo tv programma niet missen en had ook nog een verjaardag s'avonds, dus nee, dan stop je niet, kost teveel tijd, gewoon laten bungelen dacht ze, zie het thuis wel.. ja ik denk echt dat het zo gegaan is 8-)

Misschien reed ze ook wel met 216 km per uur naar huis voor de voetbal? :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:18

baroen, dat denk ik ook!!! en och ze heeft toch nog een paard (die stond ernaast) dus och lekker boeiend!!! :Y)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:18

Tallie1979 schreef:

ah dat kan ook nog, nou ja, dan vind ik het nog snel ook om het na 3 km te merken :+
of dat was dan gewoon de remweg die ze nodig had :Y)
Laatst bijgewerkt door baroen op 16-06-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:19

[quote=]

Misschien reed ze ook wel met 216 km per uur naar huis voor de voetbal? :+[/quote]

En door de toeterende kinderen op de achterbank hoordde ze niks. :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:20

Tallie1979 schreef:
baroen schreef:

och och och wat zijn er toch allesweters ...

"Ach, mijn paard is zo snel, dat stukkie met de trailer meerennen redt ie ook wel" :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:20

Nee, even zonder dollen.. Hoe kunnen mensen nou in hemelsnaam denken dat dit met opzet is?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:21

Tallie1979 schreef:
Nee, even zonder dollen.. Hoe kunnen mensen nou in hemelsnaam denken dat dit met opzet is?

Dat snap ik ook niet...Als je een beetje logisch nadenkt spreekt heel veel er tegen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:22

Adil18 schreef:
"Ach, mijn paard is zo snel, dat stukkie met de trailer meerennen redt ie ook wel" :D

Of ze dacht dat beroemde renpaard in de kar te hebben.. "Come on girl, it's only 2 more miles to get home!!"

Hoe dan ook, het blijft treurig..

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:25

Ik denk niet dat het met opzet is. Maar wel dat ze gewoon totaal niet opgelet heeft. En dus wel haar eigen schuld.

Ze heeft ten eerst al niet goed alles gechekt blijbaar, want het lijkt me niet dat een trailer zomaar opengaat.

Je voelt het huis wel dat het paard erachter hangt, het is een dood gewicht en dat remt de auto hardstikke. Ook al is het een SUV, wij hadden ook een jeep en daar voelde je ook elk pasje van het paard in.

En dat een paar zomaar de trailer uitvalt dat kan ik nou niet geloven. Ze maken die trailers toch juist zo veilig mogelijk?
Je let gewoon op als je iets levends vervoert. Ook al is het 3 km.

edit; typ
Laatst bijgewerkt door ziamara op 16-06-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:28

Tallie1979 schreef:

Wie denkt dat het met opzet is dan?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:29

ik denk dat dit een situatie is geweest die je gewoon niet kan bedenken, een trailer die dicht is kan niet open zou je denken en het andere paard was ongedeerd stond ook in de trailer maar zal wel getraumatiseerd zijn. dit is echt gewoon een ongeluk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:31

sflj schreef:
Tallie1979 schreef:

Wie denkt dat het met opzet is dan?

Wellicht niet met zoveel woorden, maar er zijn aardig wat bokkers die haar aan de hoogste boom op willen knopen of met pek en veren een stad uit willen jagen..

En die hysterische mevrouw uit het filmpje wil gerechtigheid voor iets wat een ongeluk is..