Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:47

AlexandraM schreef:
ik vind echt niet dat er ook maar iemand het recht heeft als je in zoon situatie komt om je dieren te verkopen! ze zouden van mij werkelijk ALLES in huis mogen hebben (althans..of ik wil of niet maar ik snap waarom ze het doen) maar iemands dier!!!

.

Zo werkt het dus niet met in beslag nemen.
ze schrijven wel alles op, maar pakken hetgeen wat het meeste waard is
dus een paard zullen ze eerder verkopen dan je bankstel (helaas!)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:52

annastasia schreef:
manic schreef:
Wie zegt dat dan bij voorbaat?

Dat staat in de OP en wordt later ook nog eens vermeld door iemand die contact heeft met de fam Fokker.

dat zijn speculaties !!
via Bokt en via via lijkt men altijd beter te weten ..of andere partijen die er ergens iets op tegen hebben gaan ook vanalles shreeuwen ..zoals toen dat Eldorado vd zeshoek helemaal "rot" was op de foto's

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:06

Ik heb alles "even gelezen" maar ben inmiddels de kluts een beetje kwijt.

Stal de Korenbloem heeft dus de executieverkoop in gang gezet omdat zij al 2 jaar geen (stallings-) geld hebben ontvangen van de Fam. Pasch, die eigenaar zijn van P&P...
Kan iemand me nog 1x vertellen wat de precieze rol is van DVB in dit verhaal, anders dan dat deze pony bij hun zijn carriere is begonnen :o :o

Ik kan me voorstellen dat Stal de Korenbloem nu wel eens geld wil zien en als de eigenaar het geld niet heeft dan is dit voor hun de enigste oplossing om nog iets te ontvangen.
Het is natuurlijk verschrikkelijk jammer dat dit over de rugg van een pony moet gaan die dus eigenlijk niets meer waard is maar door zijn carriere heel interessant is voor louche handelaren e.d.
Het zou het beste voor depony zijn dat er gekeken wordt wat de mogelijkheden nog zijn maar ben bang dat dit niet zal gebeuren en dat P&P inderdaad nog "misbruikt" zal gaan worden.

Tenzij er iemand is de helemaal voor hem gaat en bij aankoop de juiste beslissing kan gaan nemen. Wat de beslissing ook zal moeten zijn...
Erg jammer dat de P&P nu nog op deze manier behandeld wordt.
Het zou vorige eigenaren/amazones sieren als ze actie zouden ondernemen. Of dat DVB moet zijn weet ik niet.

ALs ze zo begaan zijn met het lot van P&P, dan zou je verwachten dat ze iets voor hem gaan doen.

Ben erg benieuwd hoe het af gaat lopen...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:19

Ibalia schreef:

Stal de Korenbloem heeft dus de executieverkoop in gang gezet omdat zij al 2 jaar geen (stallings-) geld hebben ontvangen van de Fam. Pasch, die eigenaar zijn van P&P...
Kan iemand me nog 1x vertellen wat de precieze rol is van DVB in dit verhaal, anders dan dat deze pony bij hun zijn carriere is begonnen :o :o

het volgende: citaat
Getuigen Coby van Baalen en Henk Krooswijk hebben in de rechtbank op 23 november 2009 erkend dat de familie Fokker geloofde dat de pony door de medische keuring was gekomen. Later kwam informatie boven water dat de dierenarts van de kliniek in Kerken verschillende klinische en röntgenologische problemen in zijn verslag kenbaar had gemaakt. Deze informatie werd niet vermeld in de koopovereenkomst, noch doorgegeven aan de familie Fokker.

daarbij wist Mevr. C.van Baalen dat er wel degelijk een probleem was met de benen!..en ik sta weer verbaast hoe goed ze er weer mee wegkomt..had trouwens een alleraardigs bericht voor in het gastenboek maar hij wordt niet geplaatst?..zou dat later nog komen of zou het gastenboek "gesloten' zijn ;)

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:27

Jasmijn76 schreef:
Ibalia schreef:

het volgende: citaat
Getuigen Coby van Baalen en Henk Krooswijk hebben in de rechtbank op 23 november 2009 erkend dat de familie Fokker geloofde dat de pony door de medische keuring was gekomen. Later kwam informatie boven water dat de dierenarts van de kliniek in Kerken verschillende klinische en röntgenologische problemen in zijn verslag kenbaar had gemaakt. Deze informatie werd niet vermeld in de koopovereenkomst, noch doorgegeven aan de familie Fokker.

daarbij wist Mevr. C.van Baalen dat er wel degelijk een probleem was met de benen!..en ik sta weer verbaast hoe goed ze er weer mee wegkomt..had trouwens een alleraardigs bericht voor in het gastenboek maar hij wordt niet geplaatst?..zou dat later nog komen of zou het gastenboek "gesloten' zijn ;)

Wat lezen mensen toch slecht en trekken ook nog eens graag negatieve conclusies.
Natuurlijk heeft men erkend dat de Fokkers geloofden dat de pony goed was bij de keuring. Waarom zou iemand dat tegenspreken? De Fokkers zijn tenslotte zelf met de pony naar de keuring geweest..... Je denkt toch niet dat iemand een pony in die klasse koopt en er niet zelf mee naar de keuring gaat?? Wat een onzin wordt er weer verkondigd. Stemmingmakerij en niets anders.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:36

ik snap dat stable enable liever alleen maar positief denkt over DVB..maar ik hou het even bij mijn eigen conlusies..daarbij vroeg Ibalia wat DVB er mee heeft te maken, en dat is bovenstaand en heb ik alleen maar gekopieerd van vorig topic en ga me nou niet vertellen dat DVB niet wist dat er wat mankeerde aan P&P, want dan heb je echt zand in je ogen
en daarbij is er gerommeld met de aankoopkeuring,dat heeft DVB niet gedaan maar DVB heeft er wel ja en amen erop gezegd...bah!

ik citeer:
Verschillende dierenartsen hebben getuigd dat ze Power en Paint herhaaldelijk hebben behandeld voor het rechtervoorbeen, in het bijzonder voor een pees, als ook een breuk in het sesambeen. Röntgenfoto's die genomen zijn in juni 2008 laten zien dat er littekenweefsel zit, dit wijst op een oude blessure.

In de rechtszaak is nu naar voren gekomen dat Power and Paint helemaal niet in goede gezondheid was op de 2007 Europese kampioenschappen, omdat hij meerdere malen werd behandeld op de show door de teamdierenarts voor de blessure aan het rechtervoorbeen.

ik snap dat ik niet alles weet SA..en ik begrijp echt heel goed dat jullie verschrikkelijk blij zijn met DVB maar ik lees de dingen zoals ze er staan, zodra jij me anders kan vertellen hoor ik het heel erg graag!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:41

@jasmijn. Er staat idd in allerlei topics van alles geschreven. Maar wat geschreven staat is waar??? Ik heb nog nergens een verklaring van een dierenarts zelf met zijn/haar naam eronder gezien. Het wordt allemaal maar domweg overgenomen. Geen van die berichten zijn geverifieerd bij een formele bron.

bulck

Re: Power and Paint wordt verkocht middels executieverkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 12:56

Tuurlijk kon P&p op tijd van de keuring een paar bemerkingen hebben gehad (toen was hij ook al 14 jaar en al een staat van dienst en is die peesblessure al eerder opgetreden en wss ook nog zichtbaar geweest) maar feit blijft dat hij toen wel door de keuring is gekomen met een advies dat duidelijk de Fokkers heeft overhaald om toch tot de koop over te gaan. Dat Coby daar dan tussenzat is ergens logisch, gezien zij optrad namens de Familie Pash (DVB was de hengst immer toevertrouwd en wss is de verkoop ook met DVB als tussenpersoon geschied, wat op zich logisch is)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:11

SA: het is toch een logisch gang van zaken...P&P stond al jaren bij DVB, DVB weet dus van alle ins and outs van paardjelief...Op P&P wordt een aankoopskeuring gedaan...daarin worden dingen verzwegen, duidelijk door de fam Pash!...maar denk je nou niet, dat de fam Fokker niet aan DVB heeft gevraagd of er wat met die pony aan de hand is geweest?...misschien heeft DVB wel verwondelijk opgekeken toen P&P door een aankoopskeuring is gekomen, want DVB weet al jaren wat het beestje mankeert!..maar toch hebben ze hun mond gehouden!...anders had het beestje nooit 160.000 euries opgeleverd!

hiervoor heb ik geen naam nodig van een DA of TA..is toch een logisch gedachtegang...als jij het kan ontkrachten heel graag!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:16

@Jasmijn,
Er wordt alleen maar gesuggereerd dat er gesjoemeld is bij de aankoopkeuring. Net als er wordt gesuggereerd dat de pony iets zou hebben gemankeerd. Door wie dat gerucht de wereld in is geholpen lijkt me duidelijk, maar niemand kan dat verhaal hard maken. Zoals ik al zei, pure stemmingmakerij.

Mijn logische gedachtengang:
Dit topic en de voorgaande zijn eenzijdig de media ingebracht door een belanghebbende partij. Ze staan bol van suggestie en speculatie. Nergens staan er met bewijs onderbouwde feitelijkheden. Puur en alleen bedoeld om stemming te maken. Misschien om de aandacht af te leiden van de berg boter op het eigen hoofd??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:23

StableEnable schreef:
@Jasmijn,
Er wordt alleen maar gesuggereerd dat er gesjoemeld is bij de aankoopkeuring. Net als er wordt gesuggereerd dat de pony iets zou hebben gemankeerd. Door wie dat gerucht de wereld in is geholpen lijkt me duidelijk, maar niemand kan dat verhaal hard maken. Zoals ik al zei, pure stemmingmakerij.

je heb me helaas niet overtuigd...je komt alleen maar met 'dat iedereen'suggereerd en stemmingmakkerij maar DVB komt ook niet met het tegendeel!en zelf kom je er ook niet mee....helaas zullen we hier niet uitkomen en had ik echt gehoopt dat je met iets beters kwam..misschien je rose bril afzetten want ondertussen hebben ze aan P&P een mooie melkkoe gehad die de dressuur voor pony's op de kaart heb gezet en ik hoop dat ze hem niet laten vallen als een baksteen...maar ik vrees!
Hopelijk heb ik ongelijk!..ech, dat meen ik!!...

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:30

Jasmijn76 schreef:
StableEnable schreef:
@Jasmijn,

je heb me helaas niet overtuigd...je komt alleen maar met 'dat iedereen'suggereerd en stemmingmakkerij maar DVB komt ook niet met het tegendeel!en zelf kom je er ook niet mee....helaas zullen we hier niet uitkomen en had ik echt gehoopt dat je met iets beters kwam..misschien je rose bril afzetten want ondertussen hebben ze aan P&P een mooie melkkoe gehad die de dressuur voor pony's op de kaart heb gezet en ik hoop dat ze hem niet laten vallen als een baksteen...maar ik vrees!

Dat DVB hier niet komt met het tegendeel komt wellicht doordat men zich daar niet wil verlagen tot het niveau van moddergooien op internet. Mede omdat DVB helemaal geen partij is in het conflict tussen koper/verkoper. En dat conflict ligt nog altijd ter beoordeling bij de rechtbank.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:32

bulck schreef:
Tuurlijk kon P&p op tijd van de keuring een paar bemerkingen hebben gehad (toen was hij ook al 14 jaar en al een staat van dienst en is die peesblessure al eerder opgetreden en wss ook nog zichtbaar geweest) maar feit blijft dat hij toen wel door de keuring is gekomen met een advies dat duidelijk de Fokkers heeft overhaald om toch tot de koop over te gaan. Dat Coby daar dan tussenzat is ergens logisch, gezien zij optrad namens de Familie Pash (DVB was de hengst immer toevertrouwd en wss is de verkoop ook met DVB als tussenpersoon geschied, wat op zich logisch is)

Uit het volgende stuk uit een ander topic blijkt overduidelijk waar het om gaat en dat zowel mevr. van Baalen en men. Krooswijk precies wisten wat er aan de hand was met Power, daarom zal Angela hem ook maar eventjes gereden hebben, de Fokkers treft in dit hele stuk zeker geen blaam want toen ze de pony kochten werd er verteld dat ze het de eerste maanden kalm aan moesten doen na een zwaar wedstrijdseizoen, pas toen hij weer wedstrijdgericht getraind werd kwamen de problemen aan het licht, de Fokkers hebben waarschijnlijk maar twee dingen niet goed gedaan en dat is vertrouwen hebben in van Baalen en zelf de pony niet laten keuren door een eigen DA.
""Getuigen Coby van Baalen en Henk Krooswijk hebben in de rechtbank op 23 november 2009 erkend dat de familie Fokker geloofde dat de pony door de medische keuring was gekomen. Later kwam informatie boven water dat de dierenarts van de kliniek in Kerken verschillende klinische en röntgenologische problemen in zijn verslag kenbaar had gemaakt. Deze informatie werd niet vermeld in de koopovereenkomst, noch doorgegeven aan de familie Fokker.

Verschillende dierenartsen hebben getuigd dat ze Power en Paint herhaaldelijk hebben behandeld voor het rechtervoorbeen, in het bijzonder voor een pees, als ook een breuk in het sesambeen. Röntgenfoto's die genomen zijn in juni 2008 laten zien dat er littekenweefsel zit, dit wijst op een oude blessure.

Bovendien heeft een dierenarts in de rechtbank toegegeven dat Power and Paint een zwelling aan het rechter voorbeen had op de 2007 Pony Europese Kampioenschappen in Freudenberg, Duitsland. Hij heeft de pony behandeld op de kampioenschappen. Deze behandeling werd regelmatig gedaan tijdens de wedstrijd met een zalf met de verboden stof acetylsalicylzuur (aspirine). Omdat de acetylsalicylzuur in deze zalf niet langer detecteerbaar is dan 6 uur na de toepassing, is Power en Paint niet positief getest op doping tijdens de kampioenschappen. Volgens de reglementen had de voorzitter van de jury (Francis Verbeek, NED) deze behandeling moeten aftekenen op de lijst van de medicatie gebruikt bij de show. Deze lijst werd ondertekend na de wedstrijd""

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:38

StableEnable schreef:
Jasmijn76 schreef:

Dat DVB hier niet komt met het tegendeel komt wellicht doordat men zich daar niet wil verlagen tot het niveau van moddergooien op internet. Mede omdat DVB helemaal geen partij is in het conflict tussen koper/verkoper. En dat conflict ligt nog altijd ter beoordeling bij de rechtbank.

O JAWEL!!.....en of ze partij zijn, die pony heeft jaren bij hun gestaan, zij weten alles van P&P en zij hadden dat eerlijk moeten zeggen tegen de fam Fokker!...en dat hebben ze duidelijk niet gedaan anders had P&P geen 160.000 euries opgeleverd!...ze hebben het vertrouwen van de fam Fokker beschaamd!

maar dat denk ik zomaar....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:39

Is het een openbare verkoop? of hoe gaat dat in z'n werk?
Zit hier iemand met interesse, puur om dit ding een ellendig einde te besparen.

Vind dit echt ongelooflijk harteloos.....
Pony is kapot... neem dan de verantwoording om dit dier ene goed einde te geven!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:42

Jolliegirl schreef:

Pony is kapot... neem dan de verantwoording om dit dier ene goed einde te geven!

gerechtsdeurwaarder Mr. Ramona Batta,

moet je deze ff google en als je dan opbelt zal je vast en zeker de nodige info kunnen krijgen

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:45

al diene tam-tam, het belangrijkste is gewoon dat we alleen mogen hopen dat P&P een hele goede thuis mag krijgen dat hij verwend mag worden
dat is wat ik hoop!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:46

Jasmijn76 schreef:
Jolliegirl schreef:

gerechtsdeurwaarder Mr. Ramona Batta,

moet je deze ff google en als je dan opbelt zal je vast en zeker de nodige info kunnen krijgen

Ik ga het doorgeven, bedankt! :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:51

besita schreef:
eens Manic ..er zit een verschil in een pony te been houden voor de topsport ( nul tolerantie en telkens de veterinaire controle voor de start van een groot concours ) en de pony redelijk recht te hebben voor basis sport / weidepony of dekhengst ..
ik denk dat degene die morgen komen opdraven met 500 € op zak behoorlijk teleurgesteld zullen zijn ;)

Denk je?
Wat zou hij volgens jou nog op moeten brengen?

Voor de sport is hij zowieso niet meer geschikt, bovendien is hij al 17, daarnaast ook niet geschikt voor de dekdienst en wat maakt het papier uit als je er niet mee kunt fokken of kunt rijden?

Dus als je nu eens buiten beschouwing laat dat het P&P is, wat is een 17 jarige, papierloze ruin waard? Meer is P&P zowieso niet waard want die kan al niet meer bereden worden en een 17 jarige gezonde ruin nog wel...

Ik denk dat hij eerder weg zal gaan als 'collector's' item, kijk eens wat ik in de wei heb staan.
Of voor iemand die denkt dat ie er misschien nog 3 merrie's dragend van kan krijgen voor hij naar de slacht moet.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:53

Jasmijn76 schreef:
StableEnable schreef:

O JAWEL!!.....en of ze partij zijn, die pony heeft jaren bij hun gestaan, zij weten alles van P&P en zij hadden dat eerlijk moeten zeggen tegen de fam Fokker!...en dat hebben ze duidelijk niet gedaan anders had P&P geen 160.000 euries opgeleverd!...ze hebben het vertrouwen van de fam Fokker beschaamd!

maar dat denk ik zomaar....

Hiermee neem je weer de suggestie over dat dvb niet eerlijk is geweest. Dat is een lelijke beschuldiging die nergens op is gebaseerd dan alleen zwartmakerij. De Fokkers hebben de pony zelf laten keuren, dat is niet door DVB gedaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:54

anneliesdj schreef:
besita schreef:
eens Manic ..er zit een verschil in een pony te been houden voor de topsport ( nul tolerantie en telkens de veterinaire controle voor de start van een groot concours ) en de pony redelijk recht te hebben voor basis sport / weidepony of dekhengst ..
ik denk dat degene die morgen komen opdraven met 500 € op zak behoorlijk teleurgesteld zullen zijn ;)

Denk je?
Wat zou hij volgens jou nog op moeten brengen?
.

Kennis van me heeft serieuze interesse.
En als ze gaat, gaat ze met véél meer dan 500 euro.......

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:56

Jolliegirl schreef:

Dan hoop ik dat zij hem koopt, en hem een goed pensioen kan geven :j . Wordt het een grasmaaier of gaat hij naar de eeuwige weides heen? (als hij voor haar is)

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:57

jeetje wat een toestand. Die pony verdient een lekker pensioen, en dat zouden de van Baalens hem moeten gunnen. Die zouden die pony moeten kopen en lekker laten genieten nog een paar jaar.
Ook kan ik helaas nergens meer de "longeerfotoos" vinden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:01

HouvanPonys schreef:
Jolliegirl schreef:

Dan hoop ik dat zij hem koopt, en hem een goed pensioen kan geven :j . Wordt het een grasmaaier of gaat hij naar de eeuwige weides heen? (als hij voor haar is)

Ik heb geen idee. Enigste wat ze heeft gezegd is of ik voor info wilde kijken (ze is nu zelf aan het werk) en dat ze dit dier een ellendig einde wil besparen (lees : alsnog de sport in o.i.d.... met verwende dochtertjes van pa en ma)
Weet alleen dat ze serieuze interesse heeft. Ze heeft een grote stal, en haar dochter rijd fanatiek op paarden, een rijpony hebben ze toch niets aan ;)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:03

StableEnable schreef:
Hiermee neem je weer de suggestie over dat dvb niet eerlijk is geweest. Dat is een lelijke beschuldiging die nergens op is gebaseerd dan alleen zwartmakerij. De Fokkers hebben de pony zelf laten keuren, dat is niet door DVB gedaan.

Het klopt idd dat zo mijn gedachtes over de zaak zijn en ik geloof je meteen dat DVB P&P niet hebben laten keuren..tuurlijk niet!..maar dat zeg ik ook niet!..maar als jij een pony zou kopen en die staat al jaaaren bij iemand in lease, aan wie zou je dan vragen over de gezondheid van de pony?...aan de eigenaar die de pony nooit ziet of degene die er jaren mee in de sport zit?