Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

toot

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:19

Inderdaad,, als de naam nu gewoon gezegd word!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:22

EMHI schreef:
Juist als je niets fout doet dan zou je zoeiets gewoon uit laten zenden waardoor dan gelijk je naam gezuiverd is. Maar als je hoog en laag springt om dit te voorkomen gaan er bij heel wat mensen een lampje branden.

Klopt.
Of pas na de uitzending aangifte doen van laster en smaad.
Niet ervoor als je al helemaal niet weet wat de uitzending inhoudt.
Weer een gevalletje : waar rook is, is vuur. ;)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:27

Sinds mijn schoonvader mij heeft verteld over de zaak van Lucia de B en het verhaal eens van de kant van het OM hoorde, vertrouw ik de media niet meer zo. Waar sensatie is, is geld. Of het de waarheid is, boeit niet.

Wat overigens niet betekent, dat er wat aan de hand is, hoor. Er zijn genoeg malafide handelaren en een verhaal komt niet 'zomaar' de wereld in.

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:28

MarvanTom schreef:
Klopt.

Zeker een gevalletje waar rook is is vuur. Hoe dan ook al zou het zo zijn gelopen als jij zegt zou het allebei haar ondergang betekend hebben. Ze is fout bezig geweest, de beelden hadden het alleen aan heel Nederland kunnen laten zien. Nu gaat iedereen toch denken dat er iets niet klopt. Anders zou er geen kortgeding zijn gekomen.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:31

Ja maar nu weten mensen dat er iets goed mis is,
maar we weten niet wie het is. :+

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:34

Klopt dat weten mensen nu.. En ja de naam daar zal het voorlopig op blijven hangen. Degene die de naam weten mogen dat niet naar buiten brengen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:36

Nou.. uitgesteld...
is tenminste nog niet verboden!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:36

MarvanTom schreef:
EMHI schreef:
Juist als je niets fout doet dan zou je zoeiets gewoon uit laten zenden waardoor dan gelijk je naam gezuiverd is. Maar als je hoog en laag springt om dit te voorkomen gaan er bij heel wat mensen een lampje branden.

Klopt.

Eerst op de voorpagina zwart gemaakt worden, en dan vervolgens ergens verstopt een stukje van 'foutje bedankt' kan iemand geheel kapot maken...
Daarom vind ik het niet vreemd dat iemand ietst op voorhand tegen wil houden... een slechte naam heb je zo, om de die weer te zuiveren is weer een ander verhaal..

En kijk dan eens naar andere handelaren in die omgeving...., die nu ten onrechte met een scheef oog worden aangekeken, omdat die mischien wel bedoeld worden in die uitzending...

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:38

ik vind ook dat het om sensatie gaat want waarom gewoon niet uitzenden zonder de beelden en een waarschuw geven dat dit je kan overkomen. en geef tips hoe je een paard moet kopen. met alles er op en aan.
denk dat veel mensen er meer aan hebben in de toekomst.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:38

Jolliegirl schreef:
Het is belangrijk dat er een naam uitkomt.
Er zijn nu handelaren die verdacht worden... dierenartsen die allerlei vragen krijgen...
En daar zitten onschuldige mensen bij.

Dat is vooral op bokt zo.
Hier in de regio weet iedereen om welke handelaar het gaat en ook om welke kliniek.

Maarja het gaat er om dat gewoon iedereen te weten moet komen hoe deze vrouw is en dat er in heel NL en Belgie níemand meer is die een paard aan haar verkoopt of van haar koopt!!

RSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:39

Ik weet wel zeker dat er wel wat aan de hand is en wat er al gezegd is... je wil niet voor niks de beelden voorkomen toch? Dat wil toch echt wel zeggen dat er wat mis is op de beelden!
Ik vind het terecht dat Alberto hier een uitzending over wil maken.... super jammer en zwaar teleurstellend dat dit zo loopt!
Wat een rechtsysteem...

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:41

Volgens mij staat er nergens dat de uitzending NIET wordt uitgezonden. Dat het niet mag, is duidelijk; maar wat SBS6 besluit is niet bekend; de programmering is nog niet gewijzigd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:42

Het word uitgesteld. dat is iets anders als niet uitgezonden worden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 13:42

lotte23 schreef:
Volgens mij staat er nergens dat de uitzending NIET wordt uitgezonden. Dat het niet mag, is duidelijk; maar wat SBS6 besluit is niet bekend; de programmering is nog niet gewijzigd.

De programmering is wel gewijzigd. De uitzending komt in ieder geval niet deze zondag.
Of ie uberhaupt nog wordt uitgezonden en in welke vorm is nog niet duidelijk.

EMHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:50

Alane schreef:
Eerst op de voorpagina zwart gemaakt worden, en dan vervolgens ergens verstopt een stukje van 'foutje bedankt' kan iemand geheel kapot maken...
Daarom vind ik het niet vreemd dat iemand ietst op voorhand tegen wil houden... een slechte naam heb je zo, om de die weer te zuiveren is weer een ander verhaal..

En kijk dan eens naar andere handelaren in die omgeving...., die nu ten onrechte met een scheef oog worden aangekeken, omdat die mischien wel bedoeld worden in die uitzending...

Als je zeker bent van je zaken en weet dat je niks fout hebt gedaan dan maakt het toch niet uit dat er beelden geschoten worden? En uitgezonden worden?
Ik snap jou kant ook wel maar als je niks fout doet heb je niets te verbergen. Een goede handelaar heeft dat niet en zou dan (denk ik) geen probleem hebben hiermee. Maar dan heb je nog iets. Er is (denk ik) heel wat nodig om een programma als Undercover in Nederland zover te krijgen dat ze er een uitzending van willen maken. Dan ga je toch ook al wel denken dat er iets fout is daar?
Zo'n programma heeft echt wel bewijzen nodig dat het er het een en ander niet klopt. Lijkt mij tenminste.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:55

Hier ben ik het wel mee eens. Wij mogen dan wel gek van paarden zijn, maar een groot deel van Nederland (en dus ook SBS-publiek) heeft er niets mee. Als zij er dan toch zoveel tijd en geld in steken zegt dat wel wat. Daarbij mogen mensen wel eens gewaarschuwd worden tegen misstanden in de paardenhandel. Er zijn ook al genoeg schrijnende zaken behandeld in Da´s je goed recht en Opgelicht.

lotte23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:58

Misschien ben ik eigenwijs, maar ik vind andere info.

SBS 6 mag aflevering met paardenhandelaar niet uitzenden
13/05/2010 09:54Undercover Nederland mag de uitzending over de paardenhandelaar, die komende zondag uitgezonden zou worden, niet uitzenden. In de aflevering laat presentator Alberto Stegeman zien hoe respectloos een vrouwelijke paardenhandelaar met paarden omgaat. Ook verkoopt de vrouw volgens de presentator slachtpaarden en zieke paarden als gezonde rijdieren. De vrouw werd met een verborgen camera gefilmd. Zij spande een kort geding aan tegen de televisiezender. De rechter stelde haar in het gelijk. SBS 6 en de presentator zijn teleurgesteld en gaan misschien in hoger beroep.

In de uitzending, die komende zondag uitgezonden zou worden, praat Stegeman met gedupeerden die een paard bij de vrouw hebben gekocht. Frank Dales van de Dierenbescherming en Carmen van Vereniging Eigen Paard gaven hun mening over de filmpjes. Het is nog onduidelijk of de aflevering komende zondag uitgezonden wordt.

Horses.nl

De vrouw spande echter een kort geding aan om de uitzending te voorkomen. SBS6 is teleurgesteld in het uitzendverbod en overweegt op korte termijn nog in hoger beroep te gaan. De programmering van zondag is daarom nog niet aangepast.

Telegraaf.nl

Stegeman is ‘diep teleurgesteld’ in het oordeel van de rechter. SBS 6 overweegt in korte termijn nog in hoger beroep te gaan. De uitzending van zondag is daarom vooralsnog niet geannuleerd.

Mediacourant

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 13:59

dat was oud nieuws van gister Lotte ;) beeldfragment daarvan staat op www.shownieuws.tv

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:00

Hmmmm, ben benieuwd!
Misschien zenden ze wel de gesprekken uit en ensceneren ze de rest, net zoals Peter R de Vries deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:01

KiWiKo schreef:
feitelijk zijn het gewoon handelsmensen........ het is bizar dat dit soort paarden in de handel komen........ en voor mij ligt die verantwoordelijkheid bij de oude eigenaar.......

voor de paardenhandelaar in kwestie is er geen verschil tussen een paard en een koelkast.

Helemaal met je eens. Of je koopt hem terug en brengt hem zelf naar de dierenarts of slager, of je gaat mee naar de slager van de verzekering.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:03

Het gaat ook om paarden die dan misschien niet meteen naar de slacht hoeven, maar die zeker ook niet (meer) geschikt zijn als sportpaard en wel zo aangeboden worden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:03

EMHI schreef:
MarvanTom schreef:
Klopt.

Zeker een gevalletje waar rook is is vuur. Hoe dan ook al zou het zo zijn gelopen als jij zegt zou het allebei haar ondergang betekend hebben. Ze is fout bezig geweest, de beelden hadden het alleen aan heel Nederland kunnen laten zien. Nu gaat iedereen toch denken dat er iets niet klopt. Anders zou er geen kortgeding zijn gekomen.

Op tv of niet; zij is momenteel toch al geschaad door alle aandacht.
Door eigen toedoen of door andermans aangeven; maakt dat nog uit?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:04

Alane schreef:
Wat ik niet zo goed begrijp:
Dat KLM wel op voorhand werd genoemd dat er iets mis was met de beveiliging aldar...
Waarom wordt er nu geen naam genoemd, als ik al zie en hoor hoeveel andere handelsstallen in die omgeving 'verdacht' worden, die er part nog deel aan hebben...
DA's die van alles worden beschuldigd, zonder inns en outs te weten of te kennen.

Ik praat niets goed wat een handelaar doet of gaat doen.... of een DA die de boel bedonderd....
dit kan toch nooit de bedoeling zijn van zo'n programma?
dat er mensen gedupeerd worden ipv adhv verhalen van gedupeerden anderen te waarschuwen.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het raadspelletje omtrent de naam begrijp ik niet en ondertussen passeren er een hoop namen door iedereen zijn gedachten. De gedupeerden kunnen uit eigen ervaring (dus uit eerste hand) gewoon bekend maken door wie ze zijn bedonderd.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:11

inderdaad bramasole, het balletje is gaan rollen.
sbs6 verzint er wel wat op om de naam toch bekend te maken,
of wat iemand in dit topic al eerder zei: een reconstructie maken kan altijd.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:15

EMHI schreef:
Alane schreef:

Als je zeker bent van je zaken en weet dat je niks fout hebt gedaan dan maakt het toch niet uit dat er beelden geschoten worden? En uitgezonden worden?
Ik snap jou kant ook wel maar als je niks fout doet heb je niets te verbergen. Een goede handelaar heeft dat niet en zou dan (denk ik) geen probleem hebben hiermee. Maar dan heb je nog iets. Er is (denk ik) heel wat nodig om een programma als Undercover in Nederland zover te krijgen dat ze er een uitzending van willen maken. Dan ga je toch ook al wel denken dat er iets fout is daar?
Zo'n programma heeft echt wel bewijzen nodig dat het er het een en ander niet klopt. Lijkt mij tenminste.

Is wel leuk dat ze bij jouw beelden komen schieten, en je dan open en bloot van van alles beschuldigen, dat ook weer opnemen,en dan niet vergeten dat wanneer ze komen voor hoor en wederhoor, hun voorbereid zijn en jij niet..
beetje knippen en plakken, en voila... je bent de boeman.
"is het paard braaf?" "Ja, heel braaf alleen als ze hengstig is, dan is ze iets nukkig als je aan haar buik zit" en dat wordt dan:
"Is het paard braaf?" "Ja, heel braaf [knip]" en vervolgens beelden dat het paard nukkig doet tijdens het borstelen gedurende de hengstigheid (wat de gemiddelde Nederlanders sowieso niets tot weinig zegt)
en voila, de gemene verkoper is gemaakt....

(ik praat niets goed, ken de handelaar niet, ken de beelden niet......