Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:20

kan iemand mij een pb sturen met een link van de filmpjes? gezien ze hier niet meer in de OP staan en ik ze toch wil zien.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:22

Wat in de eerste instantie zo'n "beschaafd" land lijkt, is bij nader inzien een wolf in schaapskleren, ze starten dan geen oorlogen...maar hebben vele doden op hun geweten, in de dierenwereld maar ook bij mensen (zie onderstaande link: Canada is nog steeds de grootste astbest exporteur ter wereld, alleen nu Europa het niet meer wil hebben, gaat het naar China, Taiwan, Korea, de arme landen...) Ook is Candada de grootste producent van Premarin, drachtige merries van wie de urine opgevangen wordt: er zijn prima synthesische vervangers voor dit hormoon, wat vrouwen helpt bij de overgang. Deze synthesische middelen veroorzaken ook niet zoveel bijverschijnselen. De premarin merries worden eigenlijk continue drachtig gehouden en de urine wordt in zakken opgevangen. De veulens zijn bijzaak en worden na de geboorte buiten geschopt. ook al is het -20gr.

Astbest is in de Europese gemeenschap inmiddels verboden, vanwege de kankerverwekkende eigenschappen. Dan heb ikhet niet over de astbestplaatjes (gebonden astbest) die op zowat elke boerenschuur liggen, maar vooral de toepassingen in constructie (petrochemie: losgebonden astbest) waar honderduizende mensen aan blootgesteld worden. Ik werk zelf in de petrochemie en het is daar een groot probleem, Na 30 jaar begint de isolatie te beschadigen, verweren en komen er een hoop vezels vrij. Bij mijn huisarts ligt inmiddels vast dat ik met astbest heb gewerkt, zodat ik eventueel de "schade" kan verhalen. Niet dat het me dan nog veel goed gaat doen, want dood ga je er zeker aan.

Canada is in mijn ogen geen beschaafd land.

Over Premarin:
http://gentlebarn.org/id69.html

de bekende zeehondjes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Seal_hunting

Astbest
http://www.cmaj.ca/cgi/content/full/179/9/871

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:25

maverick schreef:
Jolliegirl schreef:
Hoe kan iemand deze filmpjes nou niét schokkend vinden!?

Dit is toch niet te geloven...

het verhaal waar KiWiKo over vertelde dat ze gezonde dieren verminkte om minder invoer te betalen,die beelden waren schokkend. Daar zag je hoe ze beesten gewoon oren afsneden,werden opengereten en benen gebroken werden. Ook allemaal gefilmpt met een verborgen camara. De filmpjes van de slachterij zijn echt zielig,maar zwaar schokkend... zoals ik al zei de ander reportage die ik gezien heb,kon ik maar met moeite afkijken.

Ik snap niet helemaal waarom je mij nu quote? ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:27

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk ook weinig moeite met de stukjes had... Natuurlijk heb ik moeten slikken maar nachtmerries krijg ik er wel niet van... Denk dat ik teveel ben afgestompt door de filmpjes op youtube...

Het is natuurlijk erg om te zien, echt! Maar voor mij is het ook al een stuk minder omdat ik gewoon geen vlees eet en er dus eigenlijk mezelf er niet schuldig aan maak. Dit betekent trouwens niet dat ik me er niet voor afsluit. Ik wil juist iets doen...

Juangi

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Ik ben wel opzoek naar de filmpjes van het oor afsnijden/ opzettelijk verminken voor transport :)

maverick

maverick schreef:
Jolliegirl schreef:
Hoe kan iemand deze filmpjes nou niét schokkend vinden!?

Dit is toch niet te geloven...

het verhaal waar KiWiKo over vertelde dat ze gezonde dieren verminkte om minder invoer te betalen,die beelden waren schokkend. Daar zag je hoe ze beesten gewoon oren afsneden,werden opengereten en benen gebroken werden. Ook allemaal gefilmpt met een verborgen camara. De filmpjes van de slachterij zijn echt zielig,maar zwaar schokkend... zoals ik al zei de ander reportage die ik gezien heb,kon ik maar met moeite afkijken.

Ik snap niet helemaal waarom je mij nu quote? ;)[/quote]

Sorry ik dacht dat je op mij reageerde omdat ik schreef dat ik de flimpjes niet zeer schokkend vond :o

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:29

Walgelijk, dat die mensen zich diep, maar dan ook heel diep, zich mogen schamen. Hoe erg ook voor de mensen die hun paard daar zo op een foto moeten terug zien. -:(- -:(- -:(- -:(-

Vond de foto's niet zozeer schokkend, maar in en in triest!
Laatst bijgewerkt door Tartara op 04-04-10 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:29

maverick : Ja.. Ik snap niet dat je die niet schokkend kunt vinden.
En nu zeg je dat je ze wel zwaar schokkend vind?

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:34

Jolliegirl schreef:

Nee ik schrijf dat ik ze NIET (zwaar) schokkend vind. Dat is per persoon heel verschillend. Heb je de filmpjes zelf ook bekeken Jolliegirl?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:45

maverick schreef:
Jolliegirl schreef:

Nee ik schrijf dat ik ze NIET (zwaar) schokkend vind. Dat is per persoon heel verschillend. Heb je de filmpjes zelf ook bekeken Jolliegirl?

Oh op die manier.
Het gebeuren is zoiezo zwaar schokkend, de beelden verschillen idd per persoon.
Ik heb vanavond een filmpje opgestart, maar heb ze snel weer uitgezet.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:47

Ik wil iets doen.. Maar wat! Het probleem is zo groot! Ik dacht aan de overheid schrijven.... maar waarover? We kunnen wel over Canada gaan klagen, maar wat shcieten we er mee op?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:53

Even een paar reacties op de afgelopen blz tekst.

Het is niet toegestaan om in nederland slachtafval te gebruiken in levensmiddelen of dierenvoer. Dat betekend dat er wel degelijk speciaal voor jou frikandel word geslacht. Er zal misschien niet het meest gunstige stukje vlees inzitten. Maar het is zeker geen afval.

Verder willen mensen niet weten wat ze eten. Ik kom het in het dagelijks leven vaak zat tegen. Ik mag kinderen niet vertellen dat die karbonade op hun bord knorretje was. Of dat konijn met kerst toch echt flappie is. Doe ik het wel krijg je daar hele rellen van.

Ik heb een kalf zonder moeder. Wanneer ik vertel dat eigenlijk bijna elk kalf hier in nederland zo opgroeit... Of als ik uitleg dat het lot van zo'n beest de slacht is dan kijkt menig nederlander je verwijtend aan. Dat mag niet gezegd worden in het bijzijn van kinderen.

We zijn bewust blind en dat kop in je zand steek gedrag is blijkbaar heel maatschappelijk aanvaard...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:53

Juangi schreef:
Ik wil iets doen.. Maar wat! Het probleem is zo groot! Ik dacht aan de overheid schrijven.... maar waarover? We kunnen wel over Canada gaan klagen, maar wat shcieten we er mee op?

Eerste bericht blz 11

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:57

Veulen84 schreef:
Juangi schreef:

Eerste bericht blz 11

Die hadik eigenlijk al gezien.. maar ik ben dus vegetarisch... Maar nu ik er zo over nadenk.. handtekeningenactie tegen die bedrijven? Brieven? Acties?

Ben al bezig :+

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:25

Ik vraag me af hoeveel mensen die hier zeggen dat ze het walgelijk vinden, vegetariërs zijn.

Ik zeg niet dat het niet walgelijk is, maar ik ben dan ook zelf wel een vegetariër.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:39

Millanka schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen die hier zeggen dat ze het walgelijk vinden, vegetariërs zijn.

Ik zeg niet dat het niet walgelijk is, maar ik ben dan ook zelf wel een vegetariër.

Waarom zou je daar vegetariër voor moeten zijn?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:45

maverick schreef:
Millanka schreef:

Omdat het met andere dieren ook gebeurt. Behalve als je misschien biologisch vlees koopt (en ik weet niet of dat ook enigsinds verandering maakt in de manier van slachten) maar het dier dat je eet kan net zo goed ook op zo een wijze geslacht zijn.

Zeg niet dat dit in ieder slachthuis zo gebeurt ;) Maar iemand heeft ook eens gezegt dat wij dieren tegenwoordig 'houden' als hoe de duitsers vroeger de joden hielden. In een bepaalde zin is dat ook waar.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:48

Citaat:
Zeg niet dat dit in ieder slachthuis zo gebeurt Maar iemand heeft ook eens gezegt dat wij dieren tegenwoordig 'houden' als hoe de duitsers vroeger de joden hielden. In een bepaalde zin is dat ook waar.

Wat een enorme kulvergelijking.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:52

Ik vind het eigenlijk niet eens zo'n hele rare vergelijking... Nee... totaal niet eigenlijk... :)

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:56

maverick schreef:
Millanka schreef:

Omdat het met andere dieren ook gebeurt. Behalve als je misschien biologisch vlees koopt (en ik weet niet of dat ook enigsinds verandering maakt in de manier van slachten) maar het dier dat je eet kan net zo goed ook op zo een wijze geslacht zijn.

Zeg niet dat dit in ieder slachthuis zo gebeurt ;) Maar iemand heeft ook eens gezegt dat wij dieren tegenwoordig 'houden' als hoe de duitsers vroeger de joden hielden. In een bepaalde zin is dat ook waar.[/quote]

Zoals het slachten op de filmpjes gebeurd is echt extreem en gebeurd zo in NL echt niet. Ben je ooit op een slachterij geweest in NL? Misschien wel een ervaring om te zien dat het ook anders kan.
Ik vind dus niet dat je perse vegetarier moet zijn om deze filmpjes schokkend te vinden.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:00

Maar heel weinig mensen hebben de filmpjes gezien... Degene die het hebben gezien is (volgens mij) grotendeels vleeseter.. Dnek dat het daar mee te maken heeft...

Maare, iedereen zou dit schokkend vinden. Daar hoeven ze de filpmjes nog niet eens voor te zien, eigenlijk.

Maar Maverick... in Canada is het volgens mij echt niet extreem hoor... Als ik daar 2 paarden achter elkaar elk 3 minuut zie lijden... En beide nog levend aan achterpoten opgehangen zie worden denk ik nietdat dit extreem is. In die slachthuizen (nou fabrieken eigenlijk!) niet!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:02

ik snap uberhaupt niet dat mensen dit werk willen doen en zo emotieloos,,,,,, bah
maar ik heb inmiddels de filmpjes wel gezien en ik vind ze heel erg maar niet gruwelijk!
Vreemd genoeg plaatsen mensen zich boven dieren om ze vervolgens tot een dieronwaardig einde te brengen! ik hoop dat er harde acties komen tegen alle mensen die aan deze praktijken hebben bijgedragen!!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:03

heb nog meer slachtfilmpjes bekeken, maar ik vind met een mes snel inhakken op de halswervels van het paard nog veel gruwelijker!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:23

paardenvlees is biologisch ;)
en zelfs de grootste vlees-liefhebber kan dit niet goedkeuren, of hier ongevoelig voor zijn...
vlees eten en barbaarse praktijken horen normaliter niet hand -in- hand te gaan.
dus niet alle vlees-eters zijn hieraan schuldig.

snoopieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 00:32

gadver!!! ik heb een klein stukje gekeken maar heb het snel afgezet, vreselijk!!!
dat een dier zo aan zen eind moet komen bha bha ik heb er geen woorden voor.
:( :(