Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jolin schreef:Nou Marcel dit verklaart voor mij een hele boel over de houding van mijn paard. Zou ik het zelfs zo kunnen stellen dat paarden die slechte ervaringen hebbben met mensen en daardoor weinig vertrouwen, zich meer zullen verzetten tegen deze houding en dus zichtsbeperking?
Vudress schreef:Je vertelt niet nieuws, MarcelduFour. Misschien is het juist handig om te weten dat het niets kunnen zien bij kijkerige en echt bange paarden juist een nadeel kan zijn.
Michael1104 schreef:je hebt paarden die bang zijn als ze dingen zien, en die bang zijn als ze dingen horen. LDR los je daar echt niet meer op.
MarcelDufour schreef:Michael1104 schreef:je hebt paarden die bang zijn als ze dingen zien, en die bang zijn als ze dingen horen. LDR los je daar echt niet meer op.
Het ging ook niet om de oplossing, ik bedoelde dat als ze gewend zijn zo vaak diep te lopen, dat de kans inderdaad groter is dat ze bommetje gaan spelen zodra ze vrij mogen zijn met het hoofd. Vandaar misschien dat Anky de laatste paar maanden al verschillende keren aan de kletter gegaan is met haar paarden. De druk in een vat kan je onderdrukken zolang je het vat dicht houdt. Doe je het open, dan komt het er ook met geweld uit.
MarcelDufour schreef:Michael1104 schreef:je hebt paarden die bang zijn als ze dingen zien, en die bang zijn als ze dingen horen. LDR los je daar echt niet meer op.
Het ging ook niet om de oplossing, ik bedoelde dat als ze gewend zijn zo vaak diep te lopen, dat de kans inderdaad groter is dat ze bommetje gaan spelen zodra ze vrij mogen zijn met het hoofd. Vandaar misschien dat Anky de laatste paar maanden al verschillende keren aan de kletter gegaan is met haar paarden. De druk in een vat kan je onderdrukken zolang je het vat dicht houdt. Doe je het open, dan komt het er ook met geweld uit.
horseyfries schreef:Het is niet best als jij voor een stabiele basis je handen nodig hebt Vur....
Waarom zou je een "onstabiele basis" hebben als je handen op een andere plaats zijn? Je stabiele basis moet uit je rompstabiliteit komen, als de plaatsing van je handen jou uit evenwicht brengt en ervoor zorgt dat je geen kleine hulpen meer kan geven dan is daar iets mis mee lijkt me.
Paardentango schreef:Paarden die 'bommetje gaan spelen'.
Ja dat verklaart alles![]()
En weer moet Mw. van Grunsven erbij worden gehaald die wat pech heeft hier en daar met de paarden.
Het blijft voor mij een groot raadsel hoe een ex springruiter ineens zo enorm veel verstand blijkt te hebben van dressuur. Terwijl dezelfde persoon onmogelijk kan uitleggen waarom de springruiters zo apart, in mijn ogen dan, laag diep en rond rijden.
En als ik het vraag word ik voor Troll uitgemaakt...(òf het bericht wordt verwijderd...)
Janine1990 schreef:Michael1104 schreef:volgens mij heeft ze nooit in de ring problemen gehad, waar je niet LDR mag rijden. opmerking is dus lekker populistisch weer.
Daarom, en ik zelfs de meest rustige slome knol kan schrikken en op de kletter gaan. Het blijven dieren, nooit voor de volle 100% te vertrouwen...
Michael1104 schreef:volgens mij heeft ze nooit in de ring problemen gehad, waar je niet LDR mag rijden. opmerking is dus lekker populistisch weer.
Vudress schreef:Je wekt een beetje de indruk dat je roept wat de menigte wilt horen.
Nu kun je jezelf onder de menigte scharen maar ik heb zomaar het idee dat jij slimmer bent dan je voor doet komen.
Als je mijn post goed zou lezen maak je eruit op dat LDR rijden geen voordeel is bij kijkerige paarden maar juist een heel groot nadeel kan zijn.
Janine1990 schreef:Maar als ik het zo zie, dat filmpje... Dan is uberhaupt nageeflijk rijden al een beperking van het zicht van het paard...
KiWiKo schreef:das onzin Marcel.......... ook jij heb wel eens op een wat minder gecontroleerde manier de rijbaan gezien..........
Iedere ruiter heeft dat wel eens......... en naarmate de paarden meer aanleg hebben voor de sport hoe lastiger ze soms kunnen zijn........ dus ook jij bent echt wel eens aan de kletter gegaan met een dier
Janine1990 schreef:Marcel, die leuke filmpjes kunnen vorige week zijn geupload, maar drie jaar geleden zijn gefilmd... Dan moet je wel zo realistisch zijn en niet schrijven over 'de laatste paar maanden'. Jij zou toch moeten weten dat er niemand beter wordt van gepraat.