Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dewii schreef:Heb wel een keer een vleesvervanger gehad, maar het leek alsof ik spons at met een heel raar smaakje, bah!. Ik wil ook wel biologisch eten, maar het is best duur en daarom doen wij dat nog niet
. We eten wel niet zo veel vlees.
Elan schreef:ponyzotje schreef:Elan: de praktijk is dikwijls iets anders. Zie het kippen-verhaal
Precies. Zolang dat niet transparant is, is het biologische vlees het extra geld niet waard.
Yeyo schreef:Ik weet het niet. Ik zie een paard, en vooral een hond, een kat eerder stereotyperen dan een rund. Een varken doet het ook makkelijker dan een rund. Runderen zijn flegmatieker en hebben minder last met een eentoniger leven. Dat is gewoon zo. Varkens hebben veel meer moeite met de stress. Dus ik vind wel dat er een verschil isIt's all in your head.....
Unwritten schreef:En dan vraag ik me stiekem af, of de vleeseters hier die geen paardenvlees eten, het zouden herkennen als het op hun bord ligt zonder dat ze het weten?
Zo heb ik, hoe gemeen dan ook, een collega met dezelfde overtuiging, paardenvlees = zielig, een plakje rookvlees gegeven, met de mededeling lekkere worst voor op brood. Ze vond het heerlijk, echt heerlijk. Eind van de dag vroeg ze wat het precies was, dus ik zeg paardenrookvlees.. en toen vond ze het ineens vies.. over bizar en vreemd gesproken..
Elan schreef:Een vermelding op een verpakking maakt nog niet transparant.
Ik heb niet gezegd dat ik niet op onderzoek uitga, dus die opmerking laat ik langs me gaan.
Ik heb gewoon gezond wantrouwen, de marketing doet er alles aan izjn producten aan de man te krijgen.
Waarom zie ik niet veel meer vee buiten dan een aantal jaar geleden?
Unwritten schreef:En dan vraag ik me stiekem af, of de vleeseters hier die geen paardenvlees eten, het zouden herkennen als het op hun bord ligt zonder dat ze het weten?
Zo heb ik, hoe gemeen dan ook, een collega met dezelfde overtuiging, paardenvlees = zielig, een plakje rookvlees gegeven, met de mededeling lekkere worst voor op brood. Ze vond het heerlijk, echt heerlijk. Eind van de dag vroeg ze wat het precies was, dus ik zeg paardenrookvlees.. en toen vond ze het ineens vies.. over bizar en vreemd gesproken..
pharagirlke schreef:Unwritten schreef:En dan vraag ik me stiekem af, of de vleeseters hier die geen paardenvlees eten, het zouden herkennen als het op hun bord ligt zonder dat ze het weten?
dat vind ik dus respectloos en niet kunnen.
En paardenvlees is idd een stuk donkerder dan runds dus ik snap niet dat ze het niet gezien heeft.