stef schreef:nou lov, die van mij staat inmiddels al 2 mnd op de wei en loopt nog steeds geen spat beter.... Waar kan ik zo'n helende wei vinden?
Misschien op het natural forum??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sjolvir schreef:piezze schreef:Wow wat ben ik mega tegroot voor die pony op sommige foto's. Bedankt voor je positieve bijdrage Sjolvir
Ach dat te groot ken ik ergens van![]()
.
Foto's en stukjes film zijn natuurlijk moment opnamen.
Wel jammer dat jouw paardje overduidelijk iets dwars zat.
Ik zou zeggen gewoon rustig thuis overdenken en verzinnen wat het is geweest.
En aan een oplossing gaan werken.
Ik ga heel wijs ook weer verder met lessen en oefenen, nog zat om aan te werken, oef!!!
Marjoow schreef:Nu heb ik toch een vraag aan jullie,
Bij ons op de manege hebben we 2 pony's die anders gereden worden. Ze hebben beide een lage neusriem, en wel een bitje, alleen zitten de teugels aan de neusriem vast. Dit om de mond te ontlasten, nu vraag ik me af of dat wel zin heeft? Is dit juist een goede oplossing, of maakt het eigenlijk niet uit?
De ene is al behoorlijk oud en kan met moeite een wortel wegkrijgen, de ander weet ik niet waarom dat zo is
piezze schreef:Wat volgens mij de pony dwars zat was teveel druk op de smalle neusriem. Thuis ben ik zelf meer ontspannen en minder grof met de handen.
CharleyT schreef:Een ding is me heel duidelijk geworden, met bit of zonder bit, er zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben. En binnen het bitloze wereldje schijnen ook weer verschillende stromingen te zijn. Die elkaar ook weer verbaal te lijf gaan.
Krijgen we na de bit/bitloos discussie nu een proefwedstrijd zonder zadel?
piezze schreef:Bedankt voor je goedbedoelde advies maar zadelpasser is niet meer nodig. Op diezelfde dag is mijn pony verkocht en weet je? Om iedereen hier gerust te stellen. Het zadel gaat niet mee. Misschien dat je dan ook een beetje kan begrijpen dat dit niet mijn beste dag was. Dat ik verdrietig was omdat ik mijn beste maatje ga missen. Wellicht lag het zadel te ver naar voren en bied hierbij mijn (nederige) excuses aan aan het paard en aan heel Bokt. Misschien voelen de mensen zich hier dan wat prettiger? Groot respect voor Lotje overigens en haar uitleg vind ik heel plausibel. Niet iedereen heeft een van nature met ruime pasen lopende KWPNer tenslotte.
CharleyT schreef:Krijgen we na de bit/bitloos discussie nu een proefwedstrijd zonder zadel?