KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:00

KiWiKo schreef:
OE........... ik geloof dat dit niet echt een handige post was Banida :)

Hoezo niet?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:05

Billy schreef:
of hebben ze daar geen post?

Nee helaas alleen tamtam, of wat dacht je..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:07

Bandida schreef:
KiWiKo schreef:
OE........... ik geloof dat dit niet echt een handige post was Banida :)

Hoezo niet?

omdat je daar heel veel mensen mee tegen hun schenen skupt :) en ik persoonlijk vind onterecht :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:07

Weet ik veel?
Als Kim geen hoofdstel kan lenen omdat je het anders naar Nederland moet brengen...

Kitsolu

Re: KNHS organiseert proefwedstrijd voor bitloos rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:18

KiWiKo,

Ik heb nog wel een hack die ik je op kan sturen, jij weet vast wel hoe je er mee om moet gaan dus dan kan t geen kwaad :)
Als je wil natuurlijk he ;) incl. kindbandje en neusriem.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:21

haha dat is wel handiger met neusriem inderdaad :/

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:21

Billy schreef:
Weet ik veel?
Als Kim geen hoofdstel kan lenen omdat je het anders naar Nederland moet brengen...

Ik zal een beetje een hoofdstel helemaal naar Nederland brengen/zenden voor een evenement waar ik niet achter sta en voor een ruiter die me vandaag al wat schuppen uitgedeeld heeft? :+
Nee serieus, als het hier nu in de buurt was, no problem, kom maar af en dan drinken we er ene, maar 't is niet helemaal realistisch.

Dat over de schenen schoppen begrijp ik niet helemaal Kiwiko. Ik, HC en nog een paar anderen krijgen zowel hier als in een gelijkaardig topic te horen dat we ons niet te moeien hebben omdat: we niet weten waar we over spreken, of omdat we zelf geen dressuur rijden, of geen kennis van zaken hebben enz enz enz.. dat is het argumentum ad hominem, je tegenstanders roepen gelijk wat zal aanslaan bij de achterban om je geloofwaardigheid onderuit te halen en te zorgen dat je niet meer mee doet aan de discussie.
En dat eigenlijk alleen omdat ik (hc kan wel voor zichzelf spreken ;-)) een tegengestelde mening wil verdedigen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:24

Bandida, KiWiKo en ik liggen ook bijna nooit op 1 lijn, maar waarom zou dat een reden zijn om haar niet iets uit te lenen. Ik ga ervanuit dat ze wel te vertrouwen is...

En mag ik vragen waarom je er niet achter staat? Post hier dan gewoon niet meer!

EDIT: ik denk dat menig bokker wel voor zichzelf kan uitmaken wat er nou bedoelt wordt en achter wie ze staan...daar hebben ze geen "argumentum ad hominem" voor nodig :) Dat gebruiken we in de politiek om burgers "dom" te houden.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:29

Bandida schreef:
En dat eigenlijk alleen omdat ik een tegengestelde mening wil verdedigen.

Sorry maar dit is geen discussietopic; het is dus irritant als je hier je mening (die niet gevraagd wordt overigens) wil verdedigen want daar gaat het dus niet over :D

Shahazai schreef:
Post hier dan gewoon niet meer!

+:)+ _O-

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:30

ik was het er gewoon niet mee eens dat ik zocht naar excuses.
om de jury af te zeiken als het niet goed zou gaan.
ik doe per slot van rekening zelf mee.

en ik ergerde me aan deze opmerking van HC omdat ik zelf, en dat kon hij niet weten, zo bewust ben van het feit dat het een jury sport is.

gisteren in mijn baan, geen een winstpunt gevallen. ik was 3e met 174. maar mijn punten waren volstrekt terecht.

ik had een 8 voor de dingen die goed waren, een 3 voor de fouten. Het commentaar klopte volledig, er is heel veel geschreven, *arme schrijfster. maar ik vind dat fijn.

ik neem aan dat hij de andere combinaties net zo correct gejureerd heeft, het was snikheet, en de 2e proef. de paarden zullen er wel haast bij neergevallen zijn denk ik.

maar ik zei dat het op zo'n pilot wedstrijd nou eenmaal maar afwachtten is, je weet niet wat je te wachtten staat, je weet niet of je met respect behandeld word, of als een soort proefkonijn.
Maar ik ga er met een positieve instelling heen.
ik heb er zin in.
we gaan het wel zien.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:37

And now for something completly different! (voor de ouderen onder ons, van M.P.)

De deelnemers die hier op dit topic rondhangen die wel meedoen!
Wij spreken bij deze af, dat wij lol gaan hebben. Tevens gaan we ons beste beentje voor zetten, lol en fanatiek zijn, kunnen best samen gaan! Aan jury sport zijn we gewend, zegt Moonprayer ook al.
Lol in het meedoen, lol in de resultaten. (ook al vliegen we over het terein in een poging van onze paarden om de dazen eruit te lopen,
ook al zien we alle hoeken van de bak, ook al worden we uitgehoond :Y) dan wel we presteren zo fantastisch dat we worden bejubeld }> )
Gaan er gewoon een gezellige avond van maken, schijnt soms moeilijk te zijn in de sport.
(reden waarom ik er nog wel eens de pest over in heb, haat en nijd hebben we elders genoeg, hoeft bij onze hobby toch niet?)

Aantal andere posts die ik tegen ben gekomen, negeer ik maar, denk dat dat in politiek opzicht in mijn geval de beste optie is.
Bevreemd me wel dat mensen die blijkbaar allemaal dezelfde hobby hebben, paarden, blijkbaar in de veste verte niet door 1 deur
kunnen. En elkaar ook nog eens het licht niet in de ogen gunnen. Als iemand met / zonder bit wil rondrijden moet hij / zij dat toch
lekker zelf weten? Als iemand, Western ruiter, natural, dressuur prikker, springer, of wat dan ook is, wat dan nog? Ieder zijn ding.
Niet ieder paard is voor alles geschikt, ook niet iedere ruiter, leuk toch dat iedereen als combinatie dan blijkbaar toch nog iets
kan vinden wat hij / zij leuk vind en wat voor ze werkt?

Kiwiko! You go girl! Kan je met hoofdstel niet helpen, zit zelf met geleende niet passende hack.
En een cross link(afdeling zelf geknutseld en ondertussen weer uit elkaar gesloopt), waar Sjol niet van gediend is en die ik te traag vind.
Bloem op de post (nog nooit mee gereden) en anders in geval van nood die avond de hack van Moonprayer :D .

In de tussentijd zit ik dus met een paard met singelwondjes. (volgens sommingen waarschijnlijk ook een smoes :roll: )
En heb vanavond dan maar zadelloos door de bak getuft, heb nu zwart beige angora rijbroek.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:38

Bandida, ik weet dat juist Kim veel respect heeft voor HC.
DAt zij het anders doet, ok.
Wat dat betreft is ze veel ruimdenkender dan ik.
Verder vind ik dat je een tegengestelde mening niet als skuppen moet zien, maar wie ben ik?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 02:38

Kiwiko: waar woon je? Wat voor bitloos hoofdstel wil je mee rijden?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 02:51

Zoo de blz gaan hard hier nu!

Heb weer bijgelezen, even wat reacties:

KiWiko heb je al een paard om mee te rijden?
mijne is misschien te klein?

ik moet trouwens wel even kwijt. toen wij in mei voor t eerst een B proef reden, moest ik echt wel ff flink oefenen hoor want ik vond t best lastig. nou moet ik ook wel zeggen dat bij mijn paardje nogniet alles helemaal bevestigd was, dus misschien lag t daar aan?
maar nog niet de hele tijd nageeflijk, galop ging helemaal niet lekker dat is buiten heel anders dan in een bak.. halsstrekken etc. tis toch niet helemaal niks he voor een recreatieruiter :)

oh en ik vraag me ineens af hoe oud arabesk is? Omdat je het over je moeder hebt die niet wil dat je paard niet een bepaald aantal uur op de trailer mag staan? Mijn moeder zegt mij niet wat ik met mijn paarden doe hoor, die zijn van mij want zij heeft er helemaal niks mee (Zoals jou moeder ook niks met paarden heeft denk ik). Kijk dat ze t zielig vind a lá , maar ik vind ook wel dingen gek/raar/zielig wat zij doet, maar dat moet zij toch weten. Zal ook echt niet meer zo snel zo lang ergens heen gaan met de trailer, maar nu voor deze wedstrijd ok, voor 1 keertje dan.

Ik heb 30 mei een mail naar de KNHS gestuurd, dat ik bitloos onderling had meegedaan, dat het super ging voor ons gevoel en zoveel punten hadden in de B. Of ik écht niet meekon doen o.i.d. en waarom etc. Ik heb hier antwoord opgekregen dat zijniet tégen bitloos zijn omdat het gevaarlijk oid zou kunnen zijn en dat ze er enige tijd mee bezig waren dit wellicht aan te passen.En prompt later ontdek ik deze wedstrijd!

oh zie ondertussn dat Kim een paard heeft. bitloze Sidepull lenen misschien dan? Bij Umaki.nl hebben ze mijn hoofdstellen ook. Dat is Annebe hier van bokt. Je woont wel te ver geloof ik dat ik er ff 1 kan brengen..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 04:03

Eehm, paard is een 4 jarige die gewoon met bit is ingereden.
Waar ligt Herkingen?
Peerdlief staat in Zwartewaal...
Hebben jullie suggesties wat voor hem geschikt zou kunnen zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 06:51

maakt mijn niet echt uit wat voor een hoofdstel :D Ik heb alleen ervaring met bakstukken van het hoofdstel halen en de teugels aan de neusriem vastmaken en met een Hack :)

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:40

ja sjolvir, goed idee!
ik kan best lollig zijn en fanatiek tegelijkertijd.

wat trouwens kan met een paard die alleen bit gewend is, ik heb ook met een hackamore en bit gereden, als overstap.
nu was het voor mij alleen een overstap van hack naar bit. net andersom dus.
hij had al meteen door namelijk dat ik niet aan het bit zat. dus hij ging alleen vakantie vieren, dan kon ik de hackamore er even bij oppakken, dat viel tegen. (zijn idee van vakantie is heel hard rennen, ipv aantreden als ik been geef)

maar het paste wel, je moet gewoon een S&T hoofdstel pakken, daarvan 2 bakstukken die heel kort kunnen aan de hack bevestigen, en de andere 2 aan zijn normale bitje.
lijkt heel heftig, maar als je gewoon kan rijden, en normaal met je handen kunt werken kun je zelf precies bepalen hoeveel je met het bitje rijd, en hoe langzaam je hem aan de hack laat wennen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:02

billy: over welk paard heb je t nu? die Kim kan lenen of..?
Herkingen ligt in Zuidholland, eilandje nét boven Zeeland :Y)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:15

Ja, Kim leent mijn paard..

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:18

Ah ok!
en bedoelde je dan nu dat dat niet zo handig is met
Billy schreef:
Eehm, paard is een 4 jarige die gewoon met bit is ingereden.

Maar tis waarschijnlijk wel een grotere :D Mijne is officieel pony met dr 1.50m :Y)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:20

Nee, dat schrijf ik nergens meen ik.
Kim gaat gewoon dat paard een paar keer bitloos rijden bij ons op stal en dan een proefje in Ermelo meen ik.
That's all.....

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:30

Mensen probeer eens constructief samen te werken ipv van elkaar af te breken. Toch een goede input dat mensen speciaal voor dit evenement en dus ter ondersteuning van het bitloos rijden, ff gaan oefenen en dan meedoen. komt alleen de bitloze 'wedstrijd' ruiter ten goede.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:58

Het topic is dat er een proefwedstrijd is op verzoek van een volksstam roepers.
Wat relevant is, is of die roepers nu wel of niet gaan.

Wanneer ik persoonlijk aangesproken wordt door Arabesk over het niet gaan, antwoord ik dat ik er vanaf het begin tegen was, tégen geroepen heb en dus zelfs niet hóór te gaan.
Ik heb inderdaad regelrechte persoonlijke kritiek op roepers erom die nu zeggen er tegen te zijn en smoezenboeken.

Ik schrijf ook dat hoe meer ruiters gaan hoe meer er geïnventariseerd kan worden = meer inbreng bij de regelementsherziening.
Dat is een stuk eenvoudige logica los van welke mening ook.

Ik heb verder kritiek op degenen die zich neerbuigend en respectloos over de KNHS uitlaten welke hier nu BEWIJS levert van goede wil te zijn.

Mijn mening is:
- dat het een rijtechnische gotspe is en daarom heb ik tégen geroepen
- dat de roepers erom nu moéten gaan
Die twee elementen staan geheel los van elkaar :)*

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 29-06-09 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:01

Hier kan ik je geen ongelijk in geven...

Huertecilla schreef:
Het topic is dat er een proefwedstrijd is op verzoek van een volksstam roepers.
Wat relevant is, is of die roepers nu wel of niet gaan.

Wanneer ik persoonlijk aangesproken wordt door Arabesk over het niet gaan, antwoord ik dat ik er vanaf het begin tegen was, tégen geroepen heb en dus zelfs niet hóór te gaan.
Ik heb inderdaad regelrechte persoonlijke kritiek op roepers erom die nu zeggen er tegen te zijn en smoezenboeken.

Ik schrijf ook dat hoe meer ruiters gaan hoe meer er geïnventariseerd kan worden = meer inbreng bij de regelementsherziening.
Dat is een stuk eenvoudige logica los van welke mening ook.

Ik heb verder kritiek op degenen die zich neerbuigend en respectloos over de KNHS uitlaten welke hier nu BEWIJS levert van goede wil te zijn.

Mijn mening is:
- dat het een rijtechnische gotspe is
- dat de roepers nu moéten gaan
Die twee elementen staan geheel los van elkaar :)*

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:04

HC, je hebt helemaal gelijk met je laatste post :j