Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Breghje schreef:
Klopt helaas idd, alleen is in het andere kamp diezelfde groep ook terug te vinden....Want het stukje van Hoeftniet even als voorbeeld, daarin wordt de smid verheerlijkt en de bekapper van kokervisie voorzien.... Dus ook geen neutraliteit, ook weer alles over één kam scheren....
Het is anders een prima doordacht stukje waar toch een zekere onderbouwing in terug te vinden is. Die kokervisie en het gebrek aan neutraliteit is iets wat bij jou bestaat, niet bij de schrijver van die post.
Twiggy2008 schreef:Heb vanochtend uit pure nieuwsgierigheid nog een traditionele hoefsmid naar mijn paard's voeten laten kijken en hij vond ze helemaal goed. En ze worden toch echt natuurlijk bekapt.
Citaat:hij bekapt al zijn paarden ten slotte natuurlijk en kan dus niet zeggen hoe een individueel paard reageert op door hem geplaatst beslag en hoe hij reageert zonder het door hem geplaatste beslag.
Myour schreef:Citaat:hij bekapt al zijn paarden ten slotte natuurlijk enkan dus niet zeggen hoe een individueel paard reageert op door hem geplaatst beslag en hoe hij reageert zonder het door hem geplaatste beslag.
Hij kan het ook niet zeggen omdat ie het niet doet. Naar mijn zeggen zegt de schrijver van deze post helemaal niet dat een NB paarden beslaat.
apfelstrudel schreef:Wat een gemierenneuk over een typfout, overduidelijk niet zo bedoeld. Ander onderwerp: Het wordt mij duidelijk dat vrijwel iedereen, TB én NB (correct me if i'm wrong?) tegen de 1dagscursussen zijn. Als er echt zo heilig in het speciale NB gilde wordt geloofd, waarom dan geen vereniging/opleidingsinstelling opzetten met diplomering en kwaliteits'keurmerk'? Dan kunnen die ééndagsbekappers ook lekker down the drain en dat zal het paardenwelzijn alleen maar ten goede komen!
ponyzotje schreef:Breghje... waar klopt de post niet en wat heeft dat te maken met mijn commentaar? Quote het even als je wilt. Ik weet ook wel dat een NB niet beslaat
opala schreef:Kun je nagaan hoe ver je met zelfstudie kunt komen![]()
Je kunt in het stadium blijven steken dat je blijft blaten dat dit of dat niet deugt, ja dan kom je niet ver, geef ik je op een briefje. Past eigenlijk helemaal niet in deze maatschappij waar de vrouw haar mannetje staat.
JoviBan schreef:Dat bericht van hoeftniet is helemaal niet doordacht, onderbouwd en neutraal. Er staan namelijk onwaarheden, onzinzaken, aannames en vooroordelen in. Over tunnelvisie gesproken.
En idd, een NB smid bestaat helemaal niet. Dat is geen typefout, maar een cruciale misvatting dat aangeeft dat hoeftniet er nog steeds niets van begrijpt.
JoviBan schreef:Dat bericht van hoeftniet is helemaal niet doordacht, onderbouwd en neutraal. Er staan namelijk onwaarheden, onzinzaken, aannames en vooroordelen in. Over tunnelvisie gesproken.
En idd, een NB smid bestaat helemaal niet. Dat is geen typefout, maar een cruciale misvatting dat aangeeft dat hoeftniet er nog steeds niets van begrijpt.
apfelstrudel schreef:oja nog even dit: sommige paarden zijn echte 'stampers' en dit is met een ijzer op asfalt natuurlijk minder goed voor pezen en gewrichten dan zonder. Om dit te ondervangen gebruik ik dan leren zolen, evt met (siliconen) vulling als schokdempers. Werkt perfect!