Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paljassofie schreef:dan heb jij een mooi droombeeld van België![]()
(zou leuk zijn als het waar was natuurlijk)
ikenindi schreef:geen reacties gelezen, maar wil even zeggen dat ze weer lekker kortzichtig zijn. dieren zijn niet van water en bevriezen niet zomaar. binnen zetten is imo niet de beste optie. voor geen enkel dier die gewend is buiten te staan. die beesten redden zich best zolang ze maar kunnen blijven eten en drinken!
Angie_ke schreef:Met dit weer vind ik een schuilstal niet meer dan normaal! Er staat hier soms een enorm gure wind wat maakt dat de gevoelstemperaturen nog een stuk lager liggen...
Verder zijn er helaas veel mensen die paarden houden en er geen bal van afweten, ik ken er genoeg die véél te weinig ruwvoer krijgen, terwijl ze dit nodig hebben om zichzelf warm te houden.
Die van mij hebben ook een dikke wintervacht en staan ook liever buiten dan binnen, maar ik heb wel 3 stallen en een dikke laag stro waar ze elk moment van de dag/nacht in kunnen staan.
Je moet gedomesticeerde paarden niet gaan vergelijken met wilde paarden, die komen bosjes tegen en niet één boompje om te gaan schuilen.
Arabesk schreef:ik zie hier anders de semiwilde ponies gewoon op de open vlakte staan
Angie_ke schreef:Jullie gaan ervan uit dat iedereen prima voor z'n dieren zorgt en het het beste weet, maar er zijn helaas veel mensen die er niet naar omkijken of er geen verstand van hebben, maarja tegenwoordig kan iedereen een paard kopen en op de weide gooien.
Paljassofie schreef:Waar hier vooral over gestruikeld wordt is dat in dit bericht elke paardeneigenaar "veroordeeld" wordt die zijn paarden buiten laat staan, goed verzorgd of niet.
Citaat:'Wie echt een hart voor dieren heeft, zorgt er nu toch voor dat ze naar binnen worden gebracht', onderstreept Lucie Van Wittenberghe van de vzw Dierenbescherming Vlaamse Ardennen. 'Jammer genoeg is dat lang niet overal het geval.
Dagelijks krijgen wij verschillende meldingen van vooral paarden die in weiden staan, 's nachts en zonder degelijke beschutting. Bij extreme vriestemperaturen van min tien graden of lager is dat uiteraard niet verantwoord.'
Angie_ke schreef:Paljassofie schreef:Waar hier vooral over gestruikeld wordt is dat in dit bericht elke paardeneigenaar "veroordeeld" wordt die zijn paarden buiten laat staan, goed verzorgd of niet.
Ik voel me alleszins niet veroordeeld, mijn paarden komen niks te kort, als ze buiten willen lopen is dat hun keuze, ik weet dat ze binnen kunnen als ze willen...
Cayenne schreef:Dagelijks krijgen wij verschillende meldingen van vooral paarden die in weiden staan, 's nachts en zonder degelijke beschutting. Bij extreme vriestemperaturen van min tien graden of lager is dat uiteraard niet verantwoord.'
Paljassofie schreef:Kiwiko : ik wel eens mensen de HELE zomer lang, hun paarden een deken op zien latenook op stal, behalve als het echt zonnig was en echt echt goed weer
Paljassofie schreef:Waar hier vooral over gestruikeld wordt is dat in dit bericht elke paardeneigenaar "veroordeeld" wordt die zijn paarden buiten laat staan, goed verzorgd of niet.
maar het bericht zegt toch dat de DB wil dat alle paarden op stal zouden moeten met dit weer snachts... ? Dan gaat het dus niet alleen om de verwaarloosde gevallen?