Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Guusje eerste fjord op Masterclass NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:09

Ik niet, ik vind het neerbuigend en al op de man spelen. Ze schoffelt mijn reactie meteen onder met de opmerking dat ik me eerst maar eens in de rassen moet verdiepen, terwijl ze mij niet eens kent!
Heb jaren Welsh gehad en gereden (okay, wel echt goeie, geen op de voorhand gebouwde, niet opgevoede exeplaren)... Hoezo 'verdiepen in rassen'. De welsh K is één van de meest gebruikte Nederlandse sportpony's! Haha! Nee, ik vind het gewoon jammer dat kritiek op zo'n manier gegeven moet worden; op Jolanda, op elkaar... Natuurlijk is het niet echt dressuur uit het boekje, vind ik ook niet, maar om dan zulke racties te posten als sommige mensen hier doen..?? Nee, dat wekt alleen maar weerstand op en staat imo een gezonde discussie in de weg.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:12

En ik weet heus wel dat jullie veel beter rijden dan Jolanda... (wie niet Tong uitsteken) Clown en ik maak nooit iemand af op Bokt, maar probeer altijd opbouwend te blijven, omdat ik weet dat wanneer je iemand aanvalt, diegene zeker weten niks met je reactie gaat doen. Als je het opbouwend brengt is die kans een stuk groter en wat voor reactie is dan diervriendelijker (om van een leuke sfeer op Bokt nog maar niet eens te spreken)...?? Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:14

Lante schreef:
Nee, dat wekt alleen maar weerstand op en staat imo een gezonde discussie in de weg.

Reacties zoals een url keer op keer spammen, mensen jaloers noemen etc. staan een gezonde discussie helemaal in de weg.

Als mensen zouden accepteren dat er ook mensen zijn die zien dat Guus beperkingen heeft en zien dat hij over zijn beprekingen wordt gejaagd zou het ook goed zijn.

Zoals ik al zei: Als ze zo op een kwpn zou rijden zou bokt te klein zijn en iedereen commentaar hebben, maar nu het een kruising Fjord betreft mag er geen commentaar gegeven worden. Beetje hypocriet allemaal.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:21

Je mag best commentaar geven, maar het gaat om de manier waarop. Ik las: 'als iemand op een KWPN'er zo zou rijden zou die afgemaakt worden op Bokt'. Ja, door jullie wel ja. En ik heb net geprobeerd uit te leggen hoe je het anders zou kunnen brengen zodat die ander er ook nog iets van kan en WIL leren...
Het gaat mij niet om Jolanda (ik zie ook wel dat het rijtechnisch niet zo geweldig is, dit benoem ik nu ook voor de derde keer of zo), maar om de l*llige manier van reageren op elkaar. Ik heb het totaal niet over jaloezie gehad, in geen enkele post heb ik dat woord in mijn mond genomen Pluck.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:22

Lante schreef:
Ik niet, ik vind het neerbuigend en al op de man spelen. Ze schoffelt mijn reactie meteen onder met de opmerking dat ik me eerst maar eens in de rassen moet verdiepen, terwijl ze mij niet eens kent!
Heb jaren Welsh gehad en gereden (okay, wel echt goeie, geen op de voorhand gebouwde, niet opgevoede exeplaren)... Hoezo 'verdiepen in rassen'. De welsh K is één van de meest gebruikte Nederlandse sportpony's! Haha! Nee, ik vind het gewoon jammer dat kritiek op zo'n manier gegeven moet worden; op Jolanda, op elkaar... Natuurlijk is het niet echt dressuur uit het boekje, vind ik ook niet, maar om dan zulke racties te posten als sommige mensen hier doen..?? Nee, dat wekt alleen maar weerstand op en staat imo een gezonde discussie in de weg.

Hier wil ik ook nog even op reageren.

Een Welsh K is dan ook geen zuivere welsh. Om ze groter, edeler en geschikter voor de sport te maken worden ze met andere rassen gecombineerd. (oa volbloeden, arabieren enz). Als ik me niet vergis (en dan kijk ik even naar Lovely) is er om tot de huidige KWPN'er te komen ook heel veel gebruikt gemaakt van oa volbloeden om ze te veredelen en dus meer tot sportpaard te maken. Een welsh K is dus geen volle welsh. Als we spreken over welsh a, b of cob hebben we al een heel ander gebouwd paardje. Knipoog

Het toeval wil dat ik twee welshjes op stal heb, Een a en een b. De b is goedgekeurd als dekhengst (dus ik vermoed dat zijn bouw wel okee is dan) en op de voorhand gebouwd. De a is een ruin en werd door onze smid die zelf fokte met paarden de hemel in geprezen, hij vond ons idioot dat we hem hadden laten snijden omdat hij een goede dekhengst zou zijn. Ook op de voorhand gebouwd.

De kleinere secties van de welsh zijn dus wel degelijk op de voorhand gebouwd en bovendien nog eens vrij grof ook.

Even ter vergelijking:
Welsh K:
http://www.stalbolderman.nl/hengsten
(de foto die het niet deed was now or never)
Welsh B:
http://www.freewebs.com/sarowan/drew%202006.JPG
Welsh A:
http://www.wechelshof.be/welsh_sektie_a ... welsha.jpg

Welsh K heeft dus toch net een andere bouw en is eigenlijk een door het stamboek geaccepteerde kruising. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-08 23:36, in het totaal 4 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:25

Lante schreef:
maar om de l*llige manier van reageren op elkaar. Ik heb het totaal niet over jaloezie gehad, in geen enkele post heb ik dat woord in mijn mond genomen Pluck.

Ik zeg ook nergens dat jij het over jaloezie hebt gehad. Knipoog

Ik probeer alleen aan te geven waarom zo'n discussie zo loopt en waarom de reacties steeds lulliger wordt.
Als iemand met uitgebreide argumenten aangeeft waarom ze niet onder de indruk is van "superguus" komen er reacties als: jaloers, niet waar en er wordt elke keer weer dezelfde url geplaatst van een topic waar een promotiefilmpje te vinden is. Dat zijn geen argumenten en dan wordt het ongeloofelijk moeilijk om op een normale manier te discusseren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:32

Je kunt ook zeggen dat je het een hele prestatie vind maar dat je wel vind dat ze teveel inwerkt met zowel been als teugelhulpen en dat je het gevoel hebt dat dat niet het juiste voorbeeld hoort te zijn op dat niveau of dat je daarom niet zo graag naar de combinatie kijkt of zo. Je weet zelf ook dat er op een erg l*llige en respectloze manier gereageerd wordt in dit topic. Met dat soort reacties roep je ook de reacties die jij noemt als zijnde geen argumenten (wat ik wel deels met je eens ben trouwens).

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:39

Lante schreef:
Je kunt ook zeggen dat je het een hele prestatie vind maar dat je wel vind dat ze teveel inwerkt met zowel been als teugelhulpen en dat je het gevoel hebt dat dat niet het juiste voorbeeld hoort te zijn op dat niveau of dat je daarom niet zo graag naar de combinatie kijkt of zo. Je weet zelf ook dat er op een erg l*llige en respectloze manier gereageerd wordt in dit topic. Met dat soort reacties roep je ook de reacties die jij noemt als zijnde geen argumenten (wat ik wel deels met je eens ben trouwens).

Dan nog krijg je reacties als jaloezie en blijft die url voorbijkomen, kijk het topic maar na en vooral hoe het is begonnen. Knipoog

Misschien heb je wel gelijk hoor, maar als ik het zo omslachtig zou moeten gaan omschrijven (terwijl de boodschap gewoon hetzelfde is en het al of niet respect hebben ook) zou ik er persoonlijk voor kiezen om gewoon niet te reageren. Wat ik dus ook heel vaak doe. Clown

Eigenlijk vertel jij nu dat mensen graag voor de gek gehouden worden.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:42

Lante schreef:

ligt er ook maar aan hoe je dingen wil lezen.
bij sommige mensen kan je 10 keer normaal iets zeggen/ vragen en snappen/ horen ze je nog niet als je het 1 keer schreeuwt dan is het ze duidelijk. ligt allemaal maar net aan de situatie en een actie vraagt om een reactie.

buiten alles om vind ik dat dit topic absoluut niet respectvol is, niet naar elkaar en zeker niet naar jolanda ongeacht of ze nu wel of niet goed bezig is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 23:53

Moderatoropmerking:
Omdat het topic ondertussen offtopic is en er niet respectvol gediscussiërd kan worden zet ik hier een slotje op.