Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oji

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:58

of 2 en dan loop je wel leeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:11

oji schreef:
of 2 en dan loop je wel leeg.

Ik weet niet wat prascend tegenwoordig kost (ik betaalde ca 2 euro per pil), maar dat gaat idd hard.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:21

_San87_ schreef:
[***] schreef:
Ik heb een mening over een 28-jarige afstaan aan een organisatie die 'm dan weer gaat herplaatsen. Laat staan een 28 jarige met cushing...

Maargoed, PZB is hier nu wel open en eerlijk over. Dat is een verbetering ten opzichte van de vorige met cushing. :)

Oh ja. Ik ook. Een heel duidelijke mening.

Zo'n paard herplaats je niet meer. Die laat je staan tot zijn dood, of laat je inslapen. Dat geleur met zo'n oudje... Triest.

Dat ligt aan de eigenaar, niet aan PzB.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:25

Nou ja pzb is natuurlijk niet verplicht om ieder paard aan te nemen.

Over de prascend. Ik betaal nu al 2.5 per pil. M'n dierenarts heeft de prijs weer verhoogd, dus ik moet maar eens rond gaan bellen of dat niet goedkoper kan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:34

Lieser schreef:
_San87_ schreef:

Oh ja. Ik ook. Een heel duidelijke mening.

Zo'n paard herplaats je niet meer. Die laat je staan tot zijn dood, of laat je inslapen. Dat geleur met zo'n oudje... Triest.

Dat ligt aan de eigenaar, niet aan PzB.

Ja, dat staat toch ook in de reactie waar ik op reageer?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:55

capopjekop schreef:
Nou ja pzb is natuurlijk niet verplicht om ieder paard aan te nemen.

Over de prascend. Ik betaal nu al 2.5 per pil. M'n dierenarts heeft de prijs weer verhoogd, dus ik moet maar eens rond gaan bellen of dat niet goedkoper kan

Ik ben over op Pergoquin, kosten per tablet van 0.5, 1.43 euro
Die van mij moest qua Prascend dus een halve en van deze een hele. Dus als je halve Prascend voert is denk ik dat goedkoper dan over stappen op Pergoquin.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 15:19

Ik heb er eentje met 11 in laten slapen, zat op anderhalve prascent en moest weer verhoogd worden. Dier zag er blakend gezond uit maar wel twee jaar martelen om haar zo te houden. Eigen veearts was op vakantie, andere opgebeld, kwam kijken, hoorde geschiedenis aan en zag haar uit de stal komen strompelen. Meteen akkoord en laten gaan. No way dat ik die nog aan zou bieden als weidemaatje. Een leven op een postzegel , gescheiden van de anderen is geen paardwaardig bestaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:27

Jeetje, ik schrik wel van die Benji zeg. Ze delen een op het eerste oog leuk filmpje van hem en Owen, dat ze aan het spelen zijn. Maar hij hinkt bijna op 3 benen door de weide. En alle mensen die het maar schattig vinden, het is toch niet normaal dat een pony bijna op 3 benen rondloopt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:34

Je moet ook wel heel goed kijken. Ik zag het in eerste instantie ook niet, dus ik snap dat mensen positief reageren op 2 spelende pony's

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:40

Earth schreef:
Jeetje, ik schrik wel van die Benji zeg. Ze delen een op het eerste oog leuk filmpje van hem en Owen, dat ze aan het spelen zijn. Maar hij hinkt bijna op 3 benen door de weide. En alle mensen die het maar schattig vinden, het is toch niet normaal dat een pony bijna op 3 benen rondloopt?

Dat filmpje van hem eerder op het terrein met dat kindje is ook heel verdrietig... daar staat hij er ook helemaal niet op.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:44

Net als Owen, die bonte jonge shet. Wel filmpjes dat ie speelt en de bak door sjeest, maar zag laatst op het insta account van een vrijwilligster hoe Owen echt stapt. En das sneu om te zien :(

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 20:22

SincereQ schreef:
Net als Owen, die bonte jonge shet. Wel filmpjes dat ie speelt en de bak door sjeest, maar zag laatst op het insta account van een vrijwilligster hoe Owen echt stapt. En das sneu om te zien :(

En draaft... Het is echt schandalig, En dan iedere x die donatieknop onder die berichten... |o :r :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:03

Hadden ze niet daar een post van gemaakt. Dat hij blij rond raced en geen pijn kan hebben ondanks dit?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:03

Gaat dit topic al 182 pagina’s over dat nieuws?

Volgens mij niet….

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:06

Zidore schreef:
Gaat dit topic al 182 pagina’s over dat nieuws?

Volgens mij niet….

Lees het topic, zou ik zeggen :7.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 21:52

Waar zien jullie die beelden?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 01:15

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:03

SincereQ schreef:

Hou toch op ik heb Owen in het echt gezien, hij is een vrolijk blij shetje. Hij racete toen ik er was in zijn eentje door de buitenbak, heerlijk om te zien. Hij heeft een geschiedenis, zijn voeten, maar hij leeft en heeft geen pijn. Ga er zelf eens kijken en met de mensen praten in plaats van dit achterbakse geroddel.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:06

Afanaisa91 schreef:
En we hebben eerder al kunnen lezen dat inslapen ook niet zomaar goedgekeurd werd.

Andere ervaring, adoptant heeft zelf het paard laten inslapen want kon niet meer volgens de dierenarts, was geen probleem.

En voordat iemand het vraagt: ja ik kijk kritisch, heb altijd kritisch gekeken en alleen maar goede ervaringen gehad.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:16

Annemiekev schreef:
Ze doen gelukkig meer openbaar maken heb ik het idee… lang leve bokt topic….

Daar heeft dit Bokt-topic helemaal niets mee te maken, als je hun dingen vraagt zijn ze gewoon open, maar de meeste mensen nemen de moeite niet om eens bij ze te kijken en met ze te praten maar gooien van alles op Facebook of Insta of hier. Die insinuaties hier, ik word er misselijk van. Er zal heus wel eens iets wezen, maar als je eens met Calijn en Henk praat dan kun je zelf zien hoe gedreven ze zijn. En hoe hard daar gewerkt wordt.

En voor wat betreft Owen: oordelen jullie ook zo keihard over Norma Miedema van Norma's Universum die voor allemaal gehandicapte honden zonder poten zorgt en bij elke nieuwe hond of ander dier ook om donaties vraagt ?

Dit staat er bij de video van Benji... en zo is het.

Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ‍♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.

Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:30

Bij Norma Miedema heb ik dezelfde kriebels als bij PZB hoor. Niet alles hoeft gered te worden, niks mis mee om je verantwoordelijkheid te nemen en een dier in te laten slapen als het niet beter/ pijn vrij kan leven

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:34

hahahatsjoe schreef:
Iedereen kent de ‘scharrel’ pony Benji wel, hij strompelt over het erf door een oude breuk.
Soms staat hij ook een beetje ongelukkig waardoor het lijkt dat Benji lijdt. Wij hebben geleerd in jaren paarden opvangen dat een paard aangeeft als deze pijn heeft door gedrag of andere signalen.
Benji trekt regelmatig een sprintje op het terrein. Als Benji pijn zou hebben zou hij dit zeker niet ‍♀️ doen.
Wij begrijpen dat het strompelen van Benji er toch wel uitziet alsof hij pijn heeft. Maar niemand kan vanaf een beeldscherm beoordelen of een paard aan het lijden is en of het beter is dat hij ingeslapen moet worden.

Wat in dit topic gebeurt is speculeren en niet op een gezonde maar op een gemene manier.

Dit heb ik dus gewoon zo tegen PZB. Een paard dat kreupel loopt heeft pijn. Anders liep het niet kreupel.
Een pony die op 3 benen staat (steeds zijn been ontlast) heeft pijn.
Al zeggen ze 100 x dat ie geen pijn heeft. De beelden bewijzen het tegendeel.
Wat moet er gebeuren eer dat Henk en Calijn doorhebben dat een paard pijn heeft. Dood neervallen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:36

hahahatsjoe schreef:
SincereQ schreef:

Hou toch op ik heb Owen in het echt gezien, hij is een vrolijk blij shetje. Hij racete toen ik er was in zijn eentje door de buitenbak, heerlijk om te zien. Hij heeft een geschiedenis, zijn voeten, maar hij leeft en heeft geen pijn. Ga er zelf eens kijken en met de mensen praten in plaats van dit achterbakse geroddel.

Ga bij je eigen dierenarts eens vragen of een paard met een weggevreten hoefbeen dat kreupel loopt geen pijn heeft.
Zo'n jong diertje dat zn hele leven niets anders dan pijn heeft gehad is, natuurlijk rent ie af en toe. Dan rent hij door zijn energie door de pijn heen. Maar als je m gewoon ziet stappen of draven dan zie je hoe kreupel hij is. Geen pijn ammehoela.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:50

Kreupel is kreupel en pijn is pijn.

Ze zijn helemaal niet open... Want als je kritische vragen stelt wordt je gewoon geblokkeerd. Hoe gesloten wil je het hebben?

Norma Miedema doet hetzelfde, bij commentaar of vragen? Krijg je gewoon een blokkade naar je hoofd.
Die wil ook alleen maar Oeh en Aah horen.

Inderdaad, wat babootje schrijft. Niet alles hoeft en kan gered worden.

En geen sprintje trekken als ze geen pijn hebben?

Mijn Friese merrie had een heupbreuk, liep ook op drie benen (en is daarom dus wèl ingeslapen!!!) En trekte toch een sprintje bij gekheid.

Zo ook een shetlander van een kennis, schouderblad in puin.
En toch deed ie nog gek.

Toen het dier chronische pijnstilling kreeg kwam de daadwerkelijke pijn aan het licht.
Einde shetlander.
Laatst bijgewerkt door maralyn op 20-07-23 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 08:54

Nou dreamboy,

Die ervaring deel ik van de eerste hand uit ja!

Meerdere malen contact gezocht met pzb. Ook vanwege mogelijke adoptie.
Dier leek heel geschikt voor een klant van mij (tevens kennis). Gewoon recreatief gebruik.

Werd absoluut niet aardig op gereageerd en later zelfs meerdere mails genegeerd.

No go.