Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:38

MyWishMax schreef:
Het gaat niet om uitleg of niet, er wordt gevraagd geen ongefundeerde uitspraken of aannames op te schrijven hier. Gewoon letten op hoe je dingen schrijft en dat geldt ook voor jou ondanks uitleg.

Iets verkeerd gezien hebben is nog wel even een wezenlijk verschil he, met het doen van aannames.
Dat weet elk normaal denkend mens....

knollentuin

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 15:52

Jezus evamarie, waarom doe jij altijd zo moeilijk en geef je niet gewoon een x toe dat je erg goed bent in dingen blijven hangen om je gelijk te krijgen terwijl je het niet hebt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:00

knollentuin schreef:
Jezus evamarie, waarom doe jij altijd zo moeilijk en geef je niet gewoon een x toe dat je erg goed bent in dingen blijven hangen om je gelijk te krijgen terwijl je het niet hebt.

Het is mijn schuld. Ik heb als eerste de opmerking geplaatst dat het dier op ijzers loopt. Toen ik het filmpje nog een paar keer had bekeken zag ik dat het geen ijzers waren maar de witte lijnen in combinatie met de reflectie van de zon. Ik kon mijn opmerking toen niet meer verwijderen of wijzigen. Mensen kunnen zich vergissen maar om daar nu zo'n drama van te maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:07

Dreamboy schreef:
knollentuin schreef:

Het is mijn schuld. Ik heb als eerste de opmerking geplaatst dat het dier op ijzers loopt. Toen ik het filmpje nog een paar keer had bekeken zag ik dat het geen ijzers waren maar de witte lijnen in combinatie met de reflectie van de zon. Ik kon mijn opmerking toen niet meer verwijderen of wijzigen. Mensen kunnen zich vergissen maar om daar nu zo'n drama van te maken...

Dankjewel

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:08

Eens, maar de kritiek is ook niet helemaal ongegrond. Voor evamarie was het misschien beter geweest om in plaats van "de tuiger staat wél op ijzers", het anders te formuleren: "ik dacht dat ik de tuiger wel op ijzers zag staan". Dat is een hele andere statement. ;)

Ik denk zelf dat dit bedoeld werd m.b.t. voorzichtig zijn met je woorden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:16

Zullen we dit nu verder laten rusten en doorgaan

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:17

Sure. Het was maar advies.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 16:44

Moderatoropmerking:
Verwijderd i.v.m. oneliner

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:03

Ze hebben er nu een op staan die goed gekeurd is, zullen ze dan toch zelf aan het keuren gegaan zijn?? *\o/*

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:11

Wellicht een klinische keuring of een rapport van de vorige eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:24

Annemiekev schreef:
Ze hebben er nu een op staan die goed gekeurd is, zullen ze dan toch zelf aan het keuren gegaan zijn?? *\o/*

Dan zullen ze dat wel benoemen neem ik aan, maar wie weet!

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 21:50

Annemiekev schreef:

Goedgekeurd voor recreatie.
Mag je eigenlijk op wedstrijd met een adoptiepaard?

Annemiekev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 22:18

Dreamboy schreef:
Annemiekev schreef:

Goedgekeurd voor recreatie.
Mag je eigenlijk op wedstrijd met een adoptiepaard?

Vast wel want als jij m van B naar Z2 rijdt en je brengt m terug kunnen ze er €10,000 meer voor vangen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:15

Met een paard goedgekeurd voor alleen recreatie zal dit vast niet zo ver komen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:28

Waarom niet? Een paard dat volgens een dierenarts rondjes in de bak of door het bos kan lopen, moet toch ook een Z2 proef kunnen lopen?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:29

Evamarie schreef:

Vandaar ook mijn vraag. Voor recreatie worden ze al snel goed gekeurd, voor de sport niet. Afgekeurd voor de sport maar nog wel geschikt voor recreatief gebruik.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:31

Wat is het verschil? Het is beide recreatie, een (sub) top ruiter gaat geen paard bij PZB ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:44

Het verschil is dat de DA daar dus wél specifiek onderscheidt in maakt op het keuringsrapport.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:47

lies schreef:
Wat is het verschil? Het is beide recreatie, een (sub) top ruiter gaat geen paard bij PZB ophalen.

Paarden met bepaalde aandoeningen worden afgekeurd voor de hogere dressuur of springsport, bv hoger dan de L.Maar deze paarden zijn nog wel prima geschikt voor lichte sport of buitenritten. Nee, natuurlijk gaat een topruiter daar geen paard adopteren voor de sport maar er zijn ook recreatieve ruiters die M of hoger rijden. Daar is een paard wat afgekeurd is voor de sport dus niet geschikt voor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 23:53

Evamarie schreef:

Dat komt volgens mij ook omdat voor recreatie alleen een klinische keuring voldoet en voor sport er foto's gemaakt moeten worden (en dus duurder is).
Dat zegt dus niets over de mogelijkheden van een paard.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 07:50

Zullen we blijven letten op aannames en het juist overnemen van uitspraken? Van de opmerking ‘goedgekeurd voor recreatie’ zijn we via ‘alleen goedgekeurd voor recreatie en dus afgekeurd voor sport’ nu al bij ‘alleen klinisch gekeurd, want voor sport waren er wel foto’s geweest’. Wat allebei kan, maar niet per se waar is. Van mijn eigen DA weet ik dat iig bij hem zowel doel als foto’s keuze van de eigenaar is. Dan kan het best zijn dat er uiteindelijk op het recreatie-rapport staat dat het dier iets heeft waardoor hogere sport niet verstandig is, maar het kan ook zijn dat het een puntgaaf paard met goede foto’s is, waarvan de eigenaar van plan is er alleen mee in het bos te gaan rijden. Zonder het rapport te zien, is er niets van te zeggen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:16

Roulette_ schreef:
Zullen we blijven letten op aannames en het juist overnemen van uitspraken? Van de opmerking ‘goedgekeurd voor recreatie’ zijn we via ‘alleen goedgekeurd voor recreatie en dus afgekeurd voor sport’ nu al bij ‘alleen klinisch gekeurd, want voor sport waren er wel foto’s geweest’. Wat allebei kan, maar niet per se waar is. Van mijn eigen DA weet ik dat iig bij hem zowel doel als foto’s keuze van de eigenaar is. Dan kan het best zijn dat er uiteindelijk op het recreatie-rapport staat dat het dier iets heeft waardoor hogere sport niet verstandig is, maar het kan ook zijn dat het een puntgaaf paard met goede foto’s is, waarvan de eigenaar van plan is er alleen mee in het bos te gaan rijden. Zonder het rapport te zien, is er niets van te zeggen.

Dit gaat ook niet specifiek over het paard bij pzb maar keuringen in het algemeen. Van speculatie is dan ook geen sprake.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:22

Roulette_ schreef:

Ik bedoelde juist dat "alleen" gekeurd voor recreatie helemaal niet slechter hoeft te zijn dan gekeurd voor sport en ik zeg ook nergens als een een paar gekeurd is voor recreatie hij "dus" is afgekeurd voor de sport.
Juist heel veel paarden worden alleen voor recreatie gekeurd omdat dit vaak voldoende is en goedkoper dan voor de sport.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:34

Brainless schreef:
Roulette_ schreef:

Ik bedoelde juist dat "alleen" gekeurd voor recreatie helemaal niet slechter hoeft te zijn dan gekeurd voor sport en ik zeg ook nergens als een een paar gekeurd is voor recreatie hij "dus" is afgekeurd voor de sport.
Juist heel veel paarden worden alleen voor recreatie gekeurd omdat dit vaak voldoende is en goedkoper dan voor de sport.

En ik bedoel dat je toch ook heel vaak advertenties ziet waarin staat dat een paard gekeurd is maar niet meer geschikt is voor de sport maar wel voor recreatief gebruik.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 08:38

Laten we wel wezen: alleen gekeurd zegt niets. De resultaten van de keuring wel, maar ook alleen als je weet door wie en hoe er gekeurd is.

Ik ga dus mee met Roulette.