Let op bedragen zijn x 1000
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daks schreef:Rizette schreef:[ [url=m/RFNP8C.png]Afbeelding[/url] ]
En nu de uitgave even erbij doen...
Daks schreef:Ik vraag mij oprecht af wanneer het is genoeg is voor de actievoerders.
Zoals ze nu bezig zijn worden er straks dus herten afgeschoten die al weer verder in de dracht zijn doordat ze overal maar protest tegen aantekenen. Kunnen ze daar weer mooi over zeiken.
Daks schreef:Rizette schreef:Ze zijn eigenaar.
Lees aub jezelf even in ipv alles maar zo klakkeloos aan te nemen.
De rijksoverheid is eigenaar van alle gebieden. Provincie is sinds 2016,eindverantwoordelijk voor het beheer. SBB voert het beheer uit in de vorm die de provincie wilt.
Daks schreef:Zojuist het stuk gelezen. Als SBB eigenaar zou zijn zouden gedeputeerde staten en provinciale staten geen doorslaggevende rol hebben..
Er zit een verschil tussen beheren en eigenaar zijn.
Als ik een stuk land moet bijhouden maakt mij dat nog geen eigenaar
Daks schreef:Lees eerst maar eens goed wat ik zeg...
Als jij een stuk land huurt van iemand en daar al jouw troep op gooit noem jij jezelf eigenaar van die troep en roepen andere mensen ook dat jij eigenaar bent.
Als je dan via kadastrale gegevens op zoek gaat naar de eigenaar komt daar iemand anders uit.
Maar zonder jou te kennen zie ik zo bij welke actievoerders jij hoort. En echt met zulke negativiteit ga ik niet langer in discussie.
SBB leugens? Nee jullie maken er leugens van
Karl66 schreef:Het enige punt, waar je ook nu weer volkomen overheen praat, is dat als de aantallen teruggebracht worden naar de voorgestelde aantallen, dan verhongeren, creperen en rotten ze niet weg... Het aantal dieren wordt namelijk op de winterdraagkracht aangepast.
Maar voor jou doet dat er niet toe, want die dieren zijn voor jou totaal niet van belang, die zijn voor jou alleen maar een middel om op SBB te kunnen zeiken, te gek voor woorden...
Karl66 schreef:Je kan er wel van alles bijhalen om het maar niet over de kern van het probleem in de OVP te hebben, maar dat verandert niks aan het volgende:Karl66 schreef:Het enige punt, waar je ook nu weer volkomen overheen praat, is dat als de aantallen teruggebracht worden naar de voorgestelde aantallen, dan verhongeren, creperen en rotten ze niet weg... Het aantal dieren wordt namelijk op de winterdraagkracht aangepast.
Maar voor jou doet dat er niet toe, want die dieren zijn voor jou totaal niet van belang, die zijn voor jou alleen maar een middel om op SBB te kunnen zeiken, te gek voor woorden...
De kern van het probleem was dat er teveel dieren rondliepen voor de winterdraagkracht van het gebied en dat SBB dat nu aanpast. Met als gevolg dat er een goede leefomgeving voor de overblijvende dieren ontstaat.
Rizette schreef:Dat hek noem je steeds opnieuw. Ben je per definitie tegen het houden van dieren achter ieder hek? Zo ja, dan denk ik dat je het moeilijk gaat krijgen, want zolang dieren in het algemeen niet afgeschaft worden, en niet vanzelf besluiten om ongevaarlijk en onschadelijk te worden, zullen hekken toch echt gebruikt blijven worden om dieren daar te houden waar ze gewenst zijn en niet daar waar ze niet gewenst zijn.De kern van het probleem is dat er een dieren in een hek zijn gestopt die daar niet passen en niet horen en en rotleven hebben. Puur en alleen om geldelijk gewin. Alle grazers moeten gewoon uit de Oostvaardersplassen. Al jaren worden symptomen bestreden dwz dieren verhongerd of doodgemaakt maar er wordt niet voorkomen dat ze geboren worden. Het is tig graden erger dan bio industrie wat daar gebeurt met de dieren. Geen eten , geen beschutting , geen verzorging. Onder het mom van natuur. Natuur zit niet in een hek dat loopt los.
Telpeva schreef:Dat vraag ik niet Rizette, ik zie daar een tabel maar wat is de titel van die tabel, waar gaan die cijfers over? Is dat specifiek over de ovp, is dat van staatsbosbeheer, waar gaat de tabel over? Ik snap niet wat de tabel volgens jou zou moeten zeggen