Dressuur landenwedstrijd: Spannende tweede dag! Praat mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:50

Nu maar hopen dat de sfeer in de sdresuurring onder de ruiters beter is dan die onder de bokkers...
Maar ik heb een mooie middag gehad....
Opende 1 profiel van een anti-adelinde type en ik zag wat ze met een zwanehals bedoelen... Denk dat ik het toch maar bij mijn eigen mening houd en dat ik het een prima start vond!

RM94

Re: Dressuur landenwedstrijd: Spannende tweede dag! Praat mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:51

mensen laten we het leuk houden gisteren werd er ook ineens een grimmig sfeertje gecreeerd lijkt me nergens voor nodig of nederlands of niet we hebben genoeg leuke paarden gezien vandaag

Rchell

Weet iemand of de startlijst van GPS al bekend is? die kan ik nl niet terugvinden.. en jaaa.. ik heb de OP gelezen..

Ibalia

Tot morgen...
Jullie komen toch ook allemaal kijken hoe Anky het in de springring doet _O- _O- _O- _O-

Cayenne; ben jij ook bij het springen actief?

Dallista

Ben blij dat ik als hobby rijdster vrij weinig verstand heb van dressuur; vind het allemaal geweldig om te zien, en zie in de meeste gevallen echt niet waarom iemand nou meer punten krijgt dan een ander. Doet er voor mij ook niet toe, heb gewoon weer super genoten vandaag, stang zus of zo, let ik echt niet op. Daar heb je de jury voor, denk ik altijd maar. :-)

Fuego, hartje hartje hartje, zucht. (penny moment, haha)

Retlaw

Zarena schreef:
N0a schreef:
Ik vind het werkelijk waar weer belachelijk zoals half bokt reageert over die proef van Adelinde. De jury geeft haar niet voor niets van zulke scores. Ja de stang stond strak, maar parzival is wel wat gevoeliger dan het gemiddelde paard hier op bokt. Dat ze met een paard wat bijna op ontploffen staat nog zo'n proef kan rijden vind ik super knap!!

Het merendeel van bokt kan niet eens een normale L proef rijden, dus waarom dan al het commentaar op iemand die ons land vertegenwoordigd. Dat je het geen leuke combi vindt is tot daar aan toe, maar dat er sommige mensen al hun gal uitspuwen over deze combi en hun scores vindt ik echt weer heel typisch.. :n

Adelinde heeft het top gedaan en een zeker verdiende 2e plaats! Al had Anky en Edje ook wel iets hoger gepunt kunnen worden :j

AMEN! Degene op Bokt die jou geschetste oordeel typen hebben denk ik geen enkel idee over het karakter van Parzival. Adelinde had kortweg 2 keuzes: Of nu iets harder optreden, OF een gestoorde Parzival die in alle staten zou zijn!

Parzival heeft vast veel geleerd van dit optreden, en ik verwacht dat het volgende optreden meer ontspanning meebrengt!

Dat zie ik toch liever niet op de OS hoor!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:52

Seppe schreef:
Bloodymary schreef:
Verdiende score voor Adelinde. Misschien zelfs nog hoger, want de piaffes en pirouettes waren perfect. Zo doet niemand ze na.

:wow: Kijk eens naar de Engelsen...

De piaffe van Dujardin was ECHT níet beter dan die van Parzival.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 03-08-12 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bomba

Gulpje schreef:
Bomba schreef:
Nou inderdaad, al die bullshit over hoe gevoelig Parzival is.. Hij is inmiddels 15 jaar en loopt al 7 jaar op Grand Prix niveau. Als ik zo op wedstrijd rond ga rijden word ik met een verliespunt naar huis gestuurd.

Ja dat klopt. Als jij Grand Prix oefeningen toont in je wekelijkse B proefje in Schubbetrutteveen krijg je inderdaad een verliespunt.

Oeh, eentje voelt zich aangesproken.. Erg grappig. Serieus, je kunt Parzival toch geen fijn lopend paard noemen?

Manon_vdv

Ludique96 schreef:
Pammes84 schreef:

Cayenne, heb je nou nog een handtekening van EG???

Ik denk niet dat Edward zit te wachten op een journalist die een handtekening vraagt ;)

Ik zie het al voor me :)) :')

Haha, ja maar ik kan het toch gewoon vragen.
Nee kaant je hebben, ja kun je krijgen ;)

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:54

De link in de OP geeft alleen de uitslagen van gisteren, iemand een link voor die van gisteren én vandaag?

Anoniem

Zarena schreef:
N0a schreef:
Ik vind het werkelijk waar weer belachelijk zoals half bokt reageert over die proef van Adelinde. De jury geeft haar niet voor niets van zulke scores. Ja de stang stond strak, maar parzival is wel wat gevoeliger dan het gemiddelde paard hier op bokt. Dat ze met een paard wat bijna op ontploffen staat nog zo'n proef kan rijden vind ik super knap!!

Het merendeel van bokt kan niet eens een normale L proef rijden, dus waarom dan al het commentaar op iemand die ons land vertegenwoordigd. Dat je het geen leuke combi vindt is tot daar aan toe, maar dat er sommige mensen al hun gal uitspuwen over deze combi en hun scores vindt ik echt weer heel typisch.. :n

Adelinde heeft het top gedaan en een zeker verdiende 2e plaats! Al had Anky en Edje ook wel iets hoger gepunt kunnen worden :j

AMEN! Degene op Bokt die jou geschetste oordeel typen hebben denk ik geen enkel idee over het karakter van Parzival. Adelinde had kortweg 2 keuzes: Of nu iets harder optreden, OF een gestoorde Parzival die in alle staten zou zijn!

Parzival heeft vast veel geleerd van dit optreden, en ik verwacht dat het volgende optreden meer ontspanning meebrengt!

En bovendien is Adelinde niet zo groot. Ze komt mij zo ongeveer tot mijn schouder en ik ben al niet zo groot. Ga er -&*@#- maar aanstaan om met je 50 kilo dat apparaat de proef rond te krijgen. Seriously. Goed gedaan dus door Adelinde en hopelijk komt er dinsdag een nog betere proef!

pniekepnak

Sjonge jonge wat een gezever over Adelinde weer. Parzival was duidelijk heet, ga het haar maar eens nadoen om hem dan toch fatsoenlijk die ring door te krijgen. Ik zou die van mij de ring niet eens IN krijgen. Ze heeft prima gereden, en tenzij jullie vinden dat jullie het allemaal beter weten dan de professionele jury's die daar hun werk aan het doen waren, zou ik niet al te hoog van de toren blazen... ;)

Bomba

sarabande schreef:
Bomba schreef:
Nou inderdaad, al die bullshit over hoe gevoelig Parzival is.. Hij is inmiddels 15 jaar en loopt al 7 jaar op Grand Prix niveau. Als ik zo op wedstrijd rond ga rijden word ik met een verliespunt naar huis gestuurd.

dromen mag hoor :(:)

Liever niet, ik droom liever van combinatie Charlotte Dujardin met Valegro. Maar bedankt voor het aanbod.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:55

s0173957 schreef:
De link in de OP geeft alleen de uitslagen van gisteren, iemand een link voor die van gisteren én vandaag?

Alles staat erop. Heb je F5 geprobeerd om te refreshen?

Anoniem

Rchell schreef:
Weet iemand of de startlijst van GPS al bekend is? die kan ik nl niet terugvinden.. en jaaa.. ik heb de OP gelezen..

Die is er nog niet.

Sientje

Begin me ineens af te vragen hoe lang alle 'critici' hier überhaupt op één van de Olympische paarden zouden kunnen blijven zitten. Mijn persoonlijke gokje is... niet zo lang. :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:56

Bomba schreef:
Gulpje schreef:

Ja dat klopt. Als jij Grand Prix oefeningen toont in je wekelijkse B proefje in Schubbetrutteveen krijg je inderdaad een verliespunt.

Oeh, eentje voelt zich aangesproken.. Erg grappig. Serieus, je kunt Parzival toch geen fijn lopend paard noemen?

Je bent geen fan van Adelinde, maar wel van Laura bechtolsheimer (foto in profiel)? Die was meer aan het plukken en trekken dan wie dan ook..

Anoniem

pniekepnak schreef:
Sjonge jonge wat een gezever over Adelinde weer. Parzival was duidelijk heet, ga het haar maar eens nadoen om hem dan toch fatsoenlijk die ring door te krijgen. Ik zou die van mij de ring niet eens IN krijgen. Ze heeft prima gereden, en tenzij jullie vinden dat jullie het allemaal beter weten dan de professionele jury's die daar hun werk aan het doen waren, zou ik niet al te hoog van de toren blazen... ;)

Nou echt he, als 'wij' er op hadden gezeten hadden we nu ongeveer bij het zeilen aangekomen, aan de zuidkust.

Retlaw

s0173957 schreef:

vandaag staat er ook bij hoor, even checken of de data in de balk goed staan?

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:58

Gulpje schreef:
Bomba schreef:

Amen. _O_
Wat een gezeik over Adelinde zeg. Vind het knap van voor prestatie ze neerzet, 81% rijd je niet zomaar.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:58

s0173957 schreef:

U roept wij draaien:
http://www.london2012.com/equestrian/ev ... -155327137

de site london2012 is heel overzichtelijk, kan je echt super veel op terug vinden, misschien het snuffelen even waard.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:59

Ik heb genoten van de dressuurproeven vandaag!

En bedankt voor de leuke verslagen cayenne!!

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:00

N0a schreef:
Je bent geen fan van Adelinde, maar wel van Laura bechtolsheimer (foto in profiel)? Die was meer aan het plukken en trekken dan wie dan ook..

Ik ben voor het Britse team, vandaar de foto van Laura in mijn profiel. Als je de tekst erboven leest dan zul je zien dat ik fan ben van Carl en Charlotte.

Manon_vdv

Lovely schreef:
pniekepnak schreef:

Nou echt he, als 'wij' er op hadden gezeten hadden we nu ongeveer bij het zeilen aangekomen, aan de zuidkust.

Ik ben het met je eens, jullie kunnen het dus beter?
Nou ik weet zeker dat ik dat niet kan hoor.

Jannepauli

Parzival is nooit makkelijk geweest en iederen kon zien hoe Adelinde hem eraan moest krijgen voordat ze de ring in gingen. Ze was zelf behoorlijk gespannen daardoor. En voor al die computer-ruiters en stang-en-spoorwatchers die zich opeens gekwalificeerd achten om het hoogste niveau te bekritiseren: :(:) doe je best en we zien je over vier jaar in de ring. We beloven geen boe te roepen!