[HK] FEI EK Dressuur: LIVE ontknoping Landenwedstrijd!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: [HK] FEI EK Dressuur: LIVE ontknoping Landenwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:24

Volgens mij komen de OS ook gewoon op de NOS-livestreams. Tenminste, bij de vorige OS waren er meer dan 10 livestreams op de website van de NOS. Maar ongetwijfeld is de FEI-livestream ook erg waardevol. :j

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:20

Ik zat donderdag toch nog te denken om voor zondag een kaartje te bestellen.
Maar helaas uitverkocht. Zaterdag ook.
Maar de passe partout a 150 euro zijn er nog wel?? :?
Wil wel heel graag, maar om nou 150 euro voor 2 dagen neer te gaan leggen. :+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:24

Heb nu net eindelijk tijd gehad om de proef van Rath te bekijken. Respect hoor voor die jongen. Ja de stang staat strak. Stond ie bij Gal ook. Ja hij moet ruimer in het front. Moest ie bij Gal ook. Nee hij komt achter hier en daar niet mee, deed ie bij Gal ook niet. Maar ja ik heb er respect voor hoe die jongen deze proef kon rijden met zoveel druk op zijn schouders, na zo enorm afgebrand te zijn geweest door nederlanders, met alle afgunstige zielige toestanden die er over hem uitgestort zijn en nog steeds worden, dat hij zo kon rijden. Poeh. Respect nogmaals. Doe het maar eens even zeg ik. Ben heel benieuwd hoe het er over een jaar uitziet. Volgens mij gaat het helemaal goedkomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:31

Die "jongen" is op een leeftijd dat mensen een eigen zaak hebben, arts zijn, vader zijn etc oftewel het is een volwassen persoon die zelf gekozen heeft voor alle poeha rond Totilas.

Alle punten die jij noemt zijn minder geworden + dat de glans eraf is en ik zie het niet beter worden, maar goed dat roep ik al veel langer en de jury is het dus met me eens.

Zoals Carl Hester en zijn paard nu betoveren, zo betoverde Ed en Toot vroeger, dat is moeilijk te imiteren, maar die "jongen" heeft daar met zijn volle verstand voor gekozen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:45

Hebben jullie het artikel in het AD gelezen?? Stond ook in dat de magie van Totilas eraf was, en dat Rath en Totilas (nog) geen koninklijk paar vormen.

Misschien staat het wel ergens op internet, zal eens kijken

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:48

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:04

Ik mis idd ook de glans bij Totilas, het is allemaal op de een of andere manier een stuk minder sprankelend! Verder wel respect voor die jongen hoor, het is niet niks als je zulke hoge verwachtingen waar moet maken.. Ook al is ie daar zelf ingestapt! Ik ga er wel vanuit dat het wel weer goed gaat komen. Ze hebben nog een jaar, net als Edward en Sisther (en Anky en dr nieuwe paard :+ )

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:10

Ik mis ook de glans en de magie bij Totilas, die er vroeger wel was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:12

Weet iemand waar de startlijst van vandaag te vinden is? En ja ik heb in de openingspost gekeken, en ja ik heb op de site gekeken. Maar ik kan het niet vinden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:13

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:14

Wuis schreef:
Weet iemand waar de startlijst van vandaag te vinden is? En ja ik heb in de openingspost gekeken, en ja ik heb op de site gekeken. Maar ik kan het niet vinden.

Dan heb je er waarschijnlijk al 4 keer overheen gekeken :+

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 09:48

Relaxed schreef:
Ik mis idd ook de glans bij Totilas, het is allemaal op de een of andere manier een stuk minder sprankelend! Verder wel respect voor die jongen hoor, het is niet niks als je zulke hoge verwachtingen waar moet maken.. Ook al is ie daar zelf ingestapt! Ik ga er wel vanuit dat het wel weer goed gaat komen. Ze hebben nog een jaar, net als Edward en Sisther (en Anky en dr nieuwe paard :+ )

De betovering is verbroken op het moment dat een dressuurkampioen ook kon worden verkocht aan een concurrent, als je maar genoeg betaald!
Dat zijn we niet gewend, een paard op dat niveau blijft bij zijn ruiter tot aan het punt dat hij/zij wordt teruggetrokken van het hoogste niveau. Dat was een soort ongeschreven wet en die is doorbroken door de ambities van Paul Schockemöhle.

Waarschijnlijk loopt Toot helemaal niet veel slechter maar de magie zit er niet meer in...

Ik zie Rath echt wel goud winnen, maar niemand zal meer echt kippenvel hebben, zie het maar als je duffe collega die door vriendjespolitiek een managersfunctie krijgt.....
Die kan best goed worden, maar je zal altijd wantrouwen voelen en misschien zelfs afkeer. Je gunt het hem wel, maar je gunt het jezelf nog meer.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:17

ga helemaal mee met wat frantic zegt zo moet je het idd ook zien maar ik vind ook dat het niet meer schittert zoals hij met edward wel deed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:18

Cayenne schreef:
Wuis schreef:

Dan heb je er waarschijnlijk al 4 keer overheen gekeken :+

En ik had nog speciaal m'n lenzen in gedaan. :+

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:23

hebben jullie nog een zender gevonden waar je de eerste starts kunt volgen?
Ekwador moet volgens de startlijst om 12.39 uur starten, terwijl de livestream het pas om 13.45 gaat uizenden? iemand een idee?

nederland 1 begint ook pas rond 15.00 te laten zien ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:24

Ik ben het niet met je eens, Frantic. De glans van Totilas is er bij niet vanaf, omdat hij nu door een concurrent wordt gereden. Maar bij Edward had hij iets, kan niet zeggen wat. Maar dat gevoel heb ik nu bij Carl Hester en Uthopia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:26

Wordt spannend vandaag, Uthopia als een-na-laatste starter en Totilas als laatste.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:31

FriesWytske schreef:
Ik ben het niet met je eens, Frantic. De glans van Totilas is er bij niet vanaf, omdat hij nu door een concurrent wordt gereden. Maar bij Edward had hij iets, kan niet zeggen wat. Maar dat gevoel heb ik nu bij Carl Hester en Uthopia.

Het beste zie je dat aan de overgangen, na die imponerende pi en pa ging hij schijnbaar moeiteloos over naar het volgende onderdeel. Daar hapert het bij Mathias aan, daarnaast oogt Toot niet zo blij als voorheen. Toen leek hij te genieten van ieder optreden, nu doet hij zijn werk terwijl de verzorging zeker niet minder zal zijn.

Ik peins maar wat hoor, maar In het NOS filmpje zag je Ed trainen met Sister en Mathias komt die baan binnen en wordt er ook weer direct uitgehaald door een steward. Het was de eerst keer dat Ed Toot terug zag, het zou best een verklaring kunnen zijn voor de proef die Ed daarna reed want hij was heel emotioneel bij Toot betrokken en misschien zorgde dat ook voor die glans die ze samen hadden en die hij duidelijk met Sister niet heeft.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:32

_Yasmine_ schreef:
hebben jullie nog een zender gevonden waar je de eerste starts kunt volgen?
Ekwador moet volgens de startlijst om 12.39 uur starten, terwijl de livestream het pas om 13.45 gaat uizenden? iemand een idee?

nederland 1 begint ook pas rond 15.00 te laten zien ;)

Alleen de FEI zend alles uit, maar daar moet je voor betalen ;(

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:34

Dat was precies mijn gedachten Sarabande. Het moet er toch inhakken als emotionele ruiter om je oude paard zo terug te zien. En Ed heeft heus wel wat meegekregen bij verkoop, maar hij is wel iemand die gek is van zijn paarden.
Kan me dat goed voorstellen.
Ik vind Toot ook bij lange na niet wat hij bij edward was :n
Sterker nog, in de verruimingen vind ik hem ongelijk in het voorbeen....

FriesWytske

Dat dacht ik ook bij het zien van het filmpje over Totilas, Sarabande. Maar ik had nog een andere gedachte, die zet ik hier maar niet neer, want dan krijg ik heel bokt over me heen. Maar kan wel zeggen dat dat geen leuke gedachte was.

ayo

Op NOS stream is eerst nog hockey om 12 uur, meteen daarna zullen ze wel overschakelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:35

Wat mij op dit moment vooral irriteert bij Totilas is zijn onrustige hoofd in de pi/pa. En de overgangen hiervan zijn inderdaad beduidend slechter geworden.
Het paard op zich blijft iets aparts, maar wat je zegt, het is de combinatie die het doet (en in mijn ogen op dit moment dus niet doet).

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:36

sarabande schreef:
FriesWytske schreef:

Het beste zie je dat aan de overgangen, na die imponerende pi en pa ging hij schijnbaar moeiteloos over naar het volgende onderdeel. Daar hapert het bij Mathias aan, daarnaast oogt Toot niet zo blij als voorheen. Toen leek hij te genieten van ieder optreden, nu doet hij zijn werk terwijl de verzorging zeker niet minder zal zijn.

Ik peins maar wat hoor, maar In het NOS filmpje zag je Ed trainen met Sister en Mathias komt die baan binnen en wordt er ook weer direct uitgehaald door een steward. Het was de eerst keer dat Ed Toot terug zag, het zou best een verklaring kunnen zijn voor de proef die Ed daarna reed want hij was heel emotioneel bij Toot betrokken en misschien zorgde dat ook voor die glans die ze samen hadden en die hij duidelijk met Sister niet heeft.

Hij heeft in interviews ook wel gezegd dat hij er nog niet naar kon kijken en als ze dan opeens voor je neus staan, lijkt me erg moeilijk...

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 10:37

FriesWytske schreef:

Het is inderdaad de combinatie van een ruiter/amazone en het paard die je dat gevoel geeft. Het plaatje klopt dan gewoon, je hebt geen twijfel erover.
Moet je op Youtube eens googlen op Carl Hester en de clinic van Jean Bemelmans, erg leuk om te zien!