[HK] FEI EK Dressuur: LIVE ontknoping Landenwedstrijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: FEI EK Dressuur: LIVE ontknoping Landenwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:15

Ai zondag moet ik missen door werk. Zaterdag kan ik wel kijken :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:17

Wat gaaf dat de livestream alle combinaties herhaalt, ik ben het nu fijn aan het kijken +:)+

Carl Hester had ik vanmiddag al gezien, prachtcombi en verdiend boven de 80 procent gehaald IMO. Heel fijne uitgestrekte onder andere.

Edward vond ik wat teleurstellend, het komt duidelijk naar voren dat Sisther een pittige is en volgens mij werd ze tijdens de laatste piaffe zo heet dat ze bijna de lucht in sprong (à la Nadine toentertijd). Complimenten voor Edward dat hij haar op deze wijze rondgestuurd kreeg, natuurlijk wel jammer van de foutjes en de spanning, het blijft een leerproces. Ik ben erg benieuwd of Sisther haar spanning ooit helemaal af kan schudden, een topsportmentaliteit is in een paard natuurlijk net zo belangrijk als de fysieke capaciteit.

Totilas en Rath vond ik zeker een fijne proef, de wissels waren wel erg scheef, ik kan me niet helemaal herinneren dat ze bij Edward ook zo scheef waren, ik dacht iets rechter maar wel vaker dat hij bij Edward niet goed door sprong van achteren.
Waar ik Totilas wel in achteruit vind zijn gegaan, is zijn overgangen passage-piaffe-passage, hij blijft minder op de achterhand en valt wat naar voren als hij uit de piaffe komt. Daarentegen is de kwaliteit van zowel piaffe als passage minstens zo goed als in Edwards tijd, dus complimenten voor Rath. :j

Ik ben persoonlijk niet zo'n fan (meer) van Laura Bechtolsheimer, ik zag haar sjouwen en plukken in de piaffe en dat geeft voor mij geen fijn beeld, dus ik vind haar score wel terecht eigenlijk.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:18

Dat vind ik nou ook SanderD Zit ook te kijken, heb patrick ook niet gezien

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:18

Vond je hem niet eerder nog wat hoog die score?

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:29

Totilas zo op Ned. 2 in nieuwsuur!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:30

paard in de studio _O-
zal even kijken als broertjelief weg wil! :))

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:36

de derde plaats van de Nederlandse dressuurploeg achter Groot-Brittanie en Duitsland kwam ook voor de Bondscoach Sjef Janssen niet als een verrassing. ,,Ik kan ermee leven, had het sinds Aken al ingecalculeerd. Dit was het hoogst haalbare. We kunnen momenteel niet beter. Edward Gal had vandaag zijn handen vol aan die merrie. Toch drie combinaties in de 70 procent. dat was geruststellend, want die Denen en Zweden zat akelig dichtbij``

Janssen zei er onmiddelijk bij over een jaar tijdens de Olympische Spelen een stapje hoger te willen. ,,Ik ga niet voor de derde plek, maar voor een beetje meer. Achter de coulissen wordt heel hard gewerkt. We scheuren de hele wereld over op zoek naar de juiste paarden. Daar komt zoveel bij kijken. Het financiële aspect is nog het minst moeilijke. We gaan echt alles proberen.``

Een van de plannen is bijvoorbeeld een heel goed paard bij een betere ruiter onder te brengen of een aankomende topcombinatie in een jaar tijd te laten arriveren.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:39

Pfoe, als je de beelden van Sisthers losrijden ziet, dan ziet dat er niet zo soepel uit als wat men zei op de persconferentie...

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:51

Omdat ik niet ruim 20 paginas wil gaan doorzoeken: is het filmpje van adelinde terug te kijken? Heeft iemand een link?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:51

Patrick netjes gereden

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:04

waar zijn die beelden Bonechi??

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:06

__PSM__ schreef:
waar zijn die beelden Bonechi??

Er was net een stukje bij Nieuwsuur op ned2.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:06

Sansje schreef:
Vond je hem niet eerder nog wat hoog die score?

Van Laura bedoel je? Van mij had Scandic er nog wel boven mogen staan denk ik, Isabell heb ik niet gezien helaas.

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:11

Myrthe92 schreef:
Omdat ik niet ruim 20 paginas wil gaan doorzoeken: is het filmpje van adelinde terug te kijken? Heeft iemand een link?

Op de livestream (http://nos.nl/sport/livestream/stream/55/) en politiek24/sport24 zenden ze alles van vandaag weer uit, er zijn volgens mij nog iets van 5 combinaties en dan komen Adelinde en Parzival.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:48

hihi ik val precies midden in de bui van vanmiddag, op dit moment ben ik weggegaan en ik heb dus ook de uiteindelijke proef van staub en de spanjaard niet meer gezien, ben wel ff benieuwd :)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:52

Dus de verwachting is dat iemand van de Nederlandse ploeg nog ineens met een toppaard op de proppen komt (als je de woorden van Sjef leest).

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:58

sarabande schreef:
[

Het ligt iets genuanceerder
Het Engelse jurylid had 3 Engelsen 1, 2 en 3, dat is niet echt sportief of neutraal
De rest zal ook hier en daar een steek hebben laten vallen, maar geen van de andere juryleden zetten hun landgenoten op plaats 1, 2 en 3.
Dat kan je toch niet omschrijven als verongelijkt gezeur over de jury, meer het constateren van een misstand, waar dit jurylid hopelijk voor zaterdag op gewezen zal worden door de daarvoor aangetrokken arbiters.

Hij had Rath ook op plek 3 staan.
Niet helemaal waar dus wat jij schrijft.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:59

sarabande schreef:
De rest zal ook hier en daar een steek hebben laten vallen, maar geen van de andere juryleden zetten hun landgenoten op plaats 1, 2 en 3.

Van 2, 15 en 16 kun je als Nederlands jurylid ook moeilijk 1, 2 en 3 maken dat zou heel wel erg opvallen. :D

Ik zeg niet dat het niet een tikkeltje geflatteerd was maar het is menselijk dat juryleden door een wat roze bril naar hun eigen landgenoten kijken. Er was zelfs eens een jurylid wiens bril zo roze was dat hij Nederland eigenhandig goud bezorgde op het EK in Rome. Daar heb ik toen geen enkele opmerking over gelezen op Bokt. En misschien wist Clark nog niet dat we het tegenwoordig zonder voortrekken proberen te doen. :D

Het blijft een feit dat als je naar de totale scores kijkt van vandaag er wel veel grotere afwijkingen waren dan die anderhalve procent die Clark te laag zat bij Adelinde. Markowski bezorgde Adelinde in z'n eentje bijna een procent meer, dus dat had veel meer invloed op het puntentotaal dan het Britse jurylid. Daar had ze dus een enorme meevaller die die kleine tegenvaller ruimschoots teniet deed. Verder is het echt niet zo dat je als je aan het jureren bent precies weet wie je boven wie plaatst, zeker niet als de verschillen klein zijn. Elke afwijking van 2% of minder daar zouden we helemaal niet over moeten praten. Het is veel beter als de juryleden samen naar de echte grote verschillen kijken.

Ik vond de einduitslag in zijn geheel genomen heel fair. Het Duitse jurylid plaatste als enige de top vijf in de volgorde waarin ze ook gemiddeld eindigden en zelfs over het Duitse jurylid werd hier geklaagd, terwijl ik haar juist het beste jurylid vond.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:02

De einduitslag was fair

Maar als een jurylid zo weinig zicht heeft op de kwaliteit van zijn landgenoten dat hij meent ze, zonder dat dat nodig is, te moeten helpen, dan heeft hij weinig kijk op de zaak

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:11

sarabande schreef:
De einduitslag was fair

Maar als een jurylid zo weinig zicht heeft op de kwaliteit van zijn landgenoten dat hij meent ze, zonder dat dat nodig is, te moeten helpen, dan heeft hij weinig kijk op de zaak

Je blijft vergeten dat hij Rath ook op nummer 3 zette.

Je lijkt wel verslag te maken als een mediaverslaggever........

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 00:16

sarabande schreef:
De einduitslag was fair

Maar waarom alleen naar dat ene jurylid kijken en niet naar die andere dingen die afwijken. Adelinde kreeg ook "hulp" alleen niet genoeg voor de eindzege. ;)
Ik vind het niet zo fijntjes om het altijd alleen maar over die ander juryleden te hebben en nooit over die van ons. Niet dat ik ook maar iemand wil beschuldigen hoor, maar kijk toch eens naar het totaalplaatje. Waarom is het dan erger als een Duitser/Brit zijn landgenoten iets hoger zet dan als een Nederlander het doet. Het gebeurt en er wordt aan gewerkt om het zo goed mogelijk te krijgen. Waarom gelijk weer zo'n heisa erover. Laten we het eens op de Britse manier doen, die zouden zoiets zeggen als "the British member of the jury got a bit carried away in his enthusiasm". Boodschap ook kristalhelder maar het klinkt gewoon wat leuker dan wat hier allemaal gezegd wordt.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:29

Ja, er waren wel grotere afwijkingen dan die van het Britse jurylid. Hoewel ik een vijfde plaats echt te laag vond voor Adelinde. Die 86% sloeg echter ook nergens op. Maar nu moet ik zeggen dat het Franse jurylid de hele dag al wat "positief" aan het jureren was, met Adeline als absurde uitschieter.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:29

Toch verwacht ik dat Totilas, parsival en ook sister nog beter in dit toernooi gaan groeien....we zijn nog niet klaar....de eerste spanning is er vanaf, de ring is bekend en de weersomstandigheden worden beter!!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:37

royposter80 schreef:
de derde plaats van de Nederlandse dressuurploeg achter Groot-Brittanie en Duitsland kwam ook voor de Bondscoach Sjef Janssen niet als een verrassing. ,,Ik kan ermee leven, had het sinds Aken al ingecalculeerd. Dit was het hoogst haalbare. We kunnen momenteel niet beter. Edward Gal had vandaag zijn handen vol aan die merrie. Toch drie combinaties in de 70 procent. dat was geruststellend, want die Denen en Zweden zat akelig dichtbij``

Janssen zei er onmiddelijk bij over een jaar tijdens de Olympische Spelen een stapje hoger te willen. ,,Ik ga niet voor de derde plek, maar voor een beetje meer. Achter de coulissen wordt heel hard gewerkt. We scheuren de hele wereld over op zoek naar de juiste paarden. Daar komt zoveel bij kijken. Het financiële aspect is nog het minst moeilijke. We gaan echt alles proberen.``

Een van de plannen is bijvoorbeeld een heel goed paard bij een betere ruiter onder te brengen of een aankomende topcombinatie in een jaar tijd te laten arriveren.

goed zo..ze blijven iig vooruitstrevend!!....

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:39

Zend de NOS vandaag weer uit? Hoop het eigenlijk wel!