Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Myrthe92 schreef:Omdat ik niet ruim 20 paginas wil gaan doorzoeken: is het filmpje van adelinde terug te kijken? Heeft iemand een link?
sarabande schreef:[
Het ligt iets genuanceerder
Het Engelse jurylid had 3 Engelsen 1, 2 en 3, dat is niet echt sportief of neutraal
De rest zal ook hier en daar een steek hebben laten vallen, maar geen van de andere juryleden zetten hun landgenoten op plaats 1, 2 en 3.
Dat kan je toch niet omschrijven als verongelijkt gezeur over de jury, meer het constateren van een misstand, waar dit jurylid hopelijk voor zaterdag op gewezen zal worden door de daarvoor aangetrokken arbiters.
sarabande schreef:De rest zal ook hier en daar een steek hebben laten vallen, maar geen van de andere juryleden zetten hun landgenoten op plaats 1, 2 en 3.

sarabande schreef:De einduitslag was fair
Maar als een jurylid zo weinig zicht heeft op de kwaliteit van zijn landgenoten dat hij meent ze, zonder dat dat nodig is, te moeten helpen, dan heeft hij weinig kijk op de zaak
sarabande schreef:De einduitslag was fair
Maar als een jurylid zo weinig zicht heeft op de kwaliteit van zijn landgenoten dat hij meent ze, zonder dat dat nodig is, te moeten helpen, dan heeft hij weinig kijk op de zaak
royposter80 schreef:de derde plaats van de Nederlandse dressuurploeg achter Groot-Brittanie en Duitsland kwam ook voor de Bondscoach Sjef Janssen niet als een verrassing. ,,Ik kan ermee leven, had het sinds Aken al ingecalculeerd. Dit was het hoogst haalbare. We kunnen momenteel niet beter. Edward Gal had vandaag zijn handen vol aan die merrie. Toch drie combinaties in de 70 procent. dat was geruststellend, want die Denen en Zweden zat akelig dichtbij``
Janssen zei er onmiddelijk bij over een jaar tijdens de Olympische Spelen een stapje hoger te willen. ,,Ik ga niet voor de derde plek, maar voor een beetje meer. Achter de coulissen wordt heel hard gewerkt. We scheuren de hele wereld over op zoek naar de juiste paarden. Daar komt zoveel bij kijken. Het financiële aspect is nog het minst moeilijke. We gaan echt alles proberen.``
Een van de plannen is bijvoorbeeld een heel goed paard bij een betere ruiter onder te brengen of een aankomende topcombinatie in een jaar tijd te laten arriveren.