Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jelsahh

Re: Verhitte welzijnsdiscussie tussen Van Grunsven en Voorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:46

CharleyT schreef:
Doodzonde voor haar eigen reputatie dat Anky er zo fel op reageert, laat ik het zo maar noemen.

Ik kan anders best begrijpen dat ook Anky er een keer klaar mee is, dat eeuwige gehak op 'haar' methode. Als het dan ook nog eens van uit je 'eigen' hoek komt..

Tsja.. Echt handig is het niet, maar goed, ik kan er wel in komen. Knipoog[/quote]

Toch blijft het stijlvoller om in het openbaar boven zulke brieven als die van Voorn te blijven staan. Natuurlijk mag je reageren, maar doe het dan niet zo persoonlijk als zij nu doet. Dat vind ik dan weer beneden niveau. Maar goed, kan wel begrijpen dat ze er nu eens flauw van is.[/quote]

Hoezo Beneden Niveau??? Ze reageert op het nivo waarop ze aangesproken wordt door Voorn, zodat hij misschien, heel misschien de boodschap snapt. Ik snap best dat ze het een keer HELEMAAL ZAT IS:). Zijn deDuitsers niet op oorlogspad, begint zo'n springruiter bijdehand te doen. En dan moet je er boven staan????? Waarom in godsnaam? Bijt maar eens goed van je af Anky![/quote]

Hier ben ik het helemaal eens mee!!!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:47

hmm dat geloof ik niet, er wordt door zoveel ruiters meer zo getraind, waarom anky daarop aanvallen en de rest niet....

ennuh hij stapte op en t begon en toen die afstapte had ik nog steeds niet t idee dat t zin heeft gehad, paard bleef gespannen...

ik vind peesbeschermers/ springschoenen met spijkers erin bij t springen erger (of een extra latje boven de hindenis of andere gekke dingen)

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:55

Ik heb deze hele discussie gevolgt, soms met een lach soms met ergernis.... Maar nu kan ik het toch even niet laten om te reageren. @ Roos S ik heb 2 NLD GP ruiters bij Hinnenman zien trainen, irl en op video, en geloof mij dat ging er ook alles behalve onstpannen aan toe!!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:08

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:13

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 19:18

Geen fijn filmpje nee, maar dat heeft verder niets met klassieke dressuur te maken. De titel van het filmpje vind ik alles behalve passend Verward

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:25

Cayenne schreef:
Geen fijn filmpje nee, maar dat heeft verder niets met klassieke dressuur te maken. De titel van het filmpje vind ik alles behalve passend Verward

De titel past idd niet maar het filmpje laat helaas wel zien hoe het er aan toe kan gaan in de trainingen van bekende ruiters.......... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij Anky ook zo gaat, kan het mij eigenlijk niet voorstellen....... Ik denk dat Anky wel op een eerlijke manier met haar paarden omgaat!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:42

http://nl.youtube.com/watch?v=py2WIcp48 ... re=related
nog een... lekkere ontspanning (owh en normaal heb ik zn hekel aan negatieve filmpjes plaatsen...)

ik denk ieder zn ding, laat mensen in hun waarde en ik denk dat anky (en al die andere die LDR goed trainen echt wel weten waar ze mee bezig zijn)

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:59

Nimmy schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=py2WIcp48 ... re=related
nog een... lekkere ontspanning (owh en normaal heb ik zn hekel aan negatieve filmpjes plaatsen...)

ik denk ieder zn ding, laat mensen in hun waarde en ik denk dat anky (en al die andere die LDR goed trainen echt wel weten waar ze mee bezig zijn)

Bovenstaand filmpje vind ik niet storend. Is erg knap om zo effe wissels om de pas eruit te rijden in je nette pak! Het filmpje van Hinneman bevat echt zaken die je mishandeling zou kunnen noemen......

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:00

gaat me meer om het totale gebrek aan ontspanning...
het andere filmpje vond ik idd ook geen fijn beeld geven...

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:01

ik zie bij hinnemans filmpje niet precies wat hij daar aan het doen is? kan iemand het uitleggen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 21:01

Overigens heeft Anky nooit bij Hinnemann getraind voor zover ik weet.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:02

Nimmy schreef:
gaat me meer om het totale gebrek aan ontspanning...
het andere filmpje vond ik idd ook geen fijn beeld geven...

Het gebrek aan ontspanning komt in dit geval denk ik door miscommunicatie......

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:04

Cayenne schreef:

gaat er volgens mij om dat "duits rijden" ook niet alles is....

want er zijn er hier die hinneman geweldig vinden en anky helemaal niks, nouj hier t bewijs dat daar ook niet alles volgens t boekje gaat..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:05

Wat doet hinneman op zijn filmpje precies voor iets onacceptabels?

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:06

Monnie_ schreef:
Wat doet hinneman op zijn filmpje precies voor iets onacceptabels?

Hij rukt het paard behoorlijk in zijn mond en laat het paard op een gegeven moment met zijn hoofd tegen een balk aanlopen....... Dat is die klap die te horen is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 21:07

Nimmy schreef:
Cayenne schreef:

gaat er volgens mij om dat "duits rijden" ook niet alles is....

want er zijn er hier die hinneman geweldig vinden en anky helemaal niks, nouj hier t bewijs dat daar ook niet alles volgens t boekje gaat..

Ah, op die manier Haha!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:07

oke, ja dat kreeg ik niet mee. ERG lomp Boos! Boos!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:10

vossie schreef:
weetergeen schreef:

De onstpanning straaaaaaaaaaaaaaalt er werkelijk vanaf

Vraag me echt af wat hij nu zelf denkt dat ie aan het doen is. Wat bereik je met een zenuwachtig paard in de mond rukken en vervolgens idioot overhaast zijwaarts gaan omdat dat de enige kant is waar ie heen wil...

Laatste filmpje vind ik ook alles behalve vriendelijk, paard springt op een gegeven moment niet over door gebrek aan impuls waarop hij hem een versterkte hulp geeft waarop het paard versnelt en hij hem op de rem gooit, dus de stang horizontaal trekt.
Vind het bij lange na niet vriendelijk en zeker niet voor al dat publiek, zeker op zo'n moment heb je een voorbeeldfunctie.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:12

Snap niet zo goed wat hinneman hier mee te maken heeft...... Overigens is het laatste filmpje welt hit, hier komt de vraag uit het publiek of hij ook de eners kent, waarop coby antwoor dat ze daar nog niet mee bezig zijn, en johan antwoord: ieder duits paard kan de eners. ( Scheve mond ) en coby voor de grap zegt: nou doe het maar eens voor dan. (of iets in die strekking in ieder geval).

WBT de discussie. érg onsportief van voorn om in een jaar als dit, zo kort voor de OS deze discussie nog eens op te laaien, terwijl hij zelf ook geen onbeschreven blad is Knipoog Om zo vals uit de hoek te komen vind ik ronduit belachelijk. Dat hij dit van anky vind is zijn probleem, maar knok zoiets niet uit in de media en net op dit moment. Snap zowiezo zijn motivatie hierachter ook niet echt. Lijkt mij meer een schreeuw om aandacht. Je moet tenslotte iets als je met gewoon rijden uit gerangeerd bent......

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:14

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:24

Dat filmpje van Hinneman is *26* jaar oud. Ik dacht al wat is ie jong Haha! Is er niks recenters van Hinneman Clown
Pfff .... als 1 zo'n filmpje je 26 jaar blijft achtervolgen ......dan kan Anky helemaal haar *borst* natmaken. Clown

IlseEnMonti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:27

Ja, blijft een mooi discussieonderwerp. Persoonlijk ben ik geen voorstander van de rollkur. Maar als ik filpjes kijk van Anky en willekeurige, onbekende ruiters (op bv youtube), valt mij iets op: Hoewel de paarden van Anky diep lopen, heeft ze wel een rechte lijn tussen bit-hand-pols-elleboog en een stille hand, waar andere ruiters hun handen gespannen lager dan het schoft plaatsen en in wendingen hun binnenhand in hun oksel zetten. Ook rijden deze ruiters tijdens wedstrijd in de krul, terwijl Anky's paarden tijdens wedstrijd niet zo lopen. Ook tijdens de training van Anky zie ik haar regelmatig haar paarden belonen en ruimte geven in de hals (neus voor de loodlijn).

Nee, ik ben geen Anky-fan, zelfs geen echte dressuurfan, maar ik ben het wel eens dat deze techniek, mits toegepast op de juiste manier (en dat kan waarschijnlijk maar een handjevol) geen kwaad kan. Anders zou Anky nooit zover met zoveel paarden in de topsport komen. Dus ja Anky, helemaal gelijk hoe je hebt gereageerd. OK dan!

Wat betreft Hinneman, wat een idioot! Ga ik verder geen woorden vies aan maken. Lips are sealed

Dat andere filmpje: Nee, niet echt ontspanning, maar wel rust. Op een wildvreemd paard stappen en in een krappe minuut dit bereiken, zeer knap. Geef deze man een week en ik denk dat het paard zo ontspannen als een washand is.

Zo, klaar met mijn oratie Clown

IlseEnMonti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:29

Citaat:
Dat filmpje van Hinneman is *26* jaar oud

Dat meen je niet?! Hmmm, dat veranderd de zaak, maar maakt het niet minder erg..... Overigens heb ik (dacht ik) meer filpjes gekeken, maar dat zijn alleen demonstraties en daar is hij uiteraard heel kalm. Zoals eerder gezegd, we hebben nu eenmaal geen kijkje in de dagelijkse training, dus een goede beeldvorming is inderdaad lastig.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:31

anneliesdj schreef:

Toch makkelijk, willekeurige filmpjes plaatsen zonder commentaar Haha!

hoewel dit filmpje in iedere ldr discussie weer terug komt (met de geweldige fout anky training bonfire terwijl dit toch écht idool is, maargoed, detail zullen we maar zeggen....... ) vind ik het nou juist helemaal geen onprettig filmpje om te zien! je hoort het commentaar van sjef en anky zelf, en het enige wat ik zie is een paard dat getraind wordt en zelfs verbeterd in die paar minuten tijd!! Het paard loopt te diep, ja dat klopt! So what? beter als een paard dat er met de neus te ver bovenuit loopt en zijn rug niet meer genoeg gebruikt, zoals je zovaak ziet gebeuren in de pi/pa. het is tenslotte training! Als iedereen altijd zijn paard alleen maar zo zou rijden als in de ring gevraagd wordt zal een paard nóóit verbeteren. Dressuur is er om een paard te gymnasticeren, en je kan zeggen wat je wil, maar dat is wat ik in dit filmpje zie! het gymnasticeren van een paard! ik vind het nog steeds een fijn filmpje om naar te kijken!