Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maikeltje schreef:Manegehouder was al verschillende malen gewaarschuwd dat het ding niet veilig was.Daarom dus dat hij nalatig is geweest als dit inderdaad waar is..
Mistic schreef:Een sleutelkastje op de molen is voor een manege of grote stal echt niet te doen.
Daarnaast ook gevaarlijk. Als er dan met een paard of (zoals in dit geval, al mag dat nooit meer gebeuren) een kind iets gebeurd, kan je nooit de molen op tijd stoppen.
runningkawa schreef:Rode knop oke, kan ik me in vinden
Als is op 0/uit drukken even veel handeling
Maar een sleutelkastje zodat kinderen maar overal rond mogen denderen...hoe moet niet gekker worden..
Over een tijdje slot op de stal...want kind heeft trap in stal gehad waar hij niet mocht komen? Ow jawel...wel mocht komen, fout van mij...oude opvoeding waar je leerde dat je op sommige plekken niet mocht komen...maar dat bestaat niet meer...
superwoman schreef:runningkawa schreef:Rode knop oke, kan ik me in vinden
Maar een sleutelkastje zodat kinderen maar overal rond mogen denderen...hoe moet niet gekker worden..
Over een tijdje slot op de stal...want kind heeft trap in stal gehad waar hij niet mocht komen? Ow jawel...wel mocht komen, fout van mij...oude opvoeding waar je leerde dat je op sommige plekken niet mocht komen...maar dat bestaat niet meer...
![]()
![]()
Wij zijn blijkbaar erg oud dat we met zo'n opvoeding zijn grootgebracht
Wat misselijk dat wij op sommige plekken niet mochten komen
superwoman schreef:runningkawa schreef:Rode knop oke, kan ik me in vinden
![]()
![]()
Wij zijn blijkbaar erg oud dat we met zo'n opvoeding zijn grootgebracht
Wat misselijk dat wij op sommige plekken niet mochten komen
runningkawa schreef:En door die trend moeten andere alles maar aan gaan passen?
Is dat niet de omgeraaide wereld?
Alles kan gemaakt worden, als je zegt dat de stapmolen alleen maar in gang gezet kan worden door een pasje met code in te voeren gaat dat gemaakt worden
Misschien wil je er wel een iris scan bij hangen
runningkawa schreef:dat haal je niet met die 10 euro voor les...
runningkawa schreef:idd
zoals een draaimolen in een speeltuin weer niet paardveilig hoort te zijn.
Als er in een speeltuin zoiets gebeurd en de eigenaar van de speeltuin wordt aangeklaagd zeg ik, goedzo, dat is speciaal voor kinderen.
Maar een manege daar krijg je paardrij lessen, daar vind ik ook de manegehouder verantwoordelijk.
Tijdens die lessen en tijdens op en af zadelen.
De tijd eerder of later is toch echt voor de ouders...geloof ook niet dat ze betalen voor dagopvang...dat haal je niet met die 10 euro voor les...
Yamcha schreef:Nope, dan zou je €60,- moeten gaan vragen... maar ja, dan komen de kids niet meer op les...
Dat op- en afzadelen en rijden, dat moet wel veilig zijn idd. Daarom hielpen wij daar ook bij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de combinatie paard/kind zonder begeleiding per definitie al niet veilig vind, om niet te zeggen vragen om ongelukken. Laat staan een hele manege... waar je een kind dan laat banjeren, klein ding wat echt het gevaar niet ziet...
En het dán vreemd vinden dat er ongelukken gebeuren?
Het is idd een groot wonder dat er niet veel meer ongelukken gebeuren. Blijkbaar hebben de kids een engeltje op hun schouder, anders kan ik het niet verklaren
Mistic schreef:runningkawa schreef:dat haal je niet met die 10 euro voor les...
Sommige ouders denken daar dus anders over.
Is vele malen goedkoper dan de opvang en er is tot nu toe nog niemand die er echt wat van zegt. Dus waarom er zelf over nadenken.
runningkawa schreef:In een auto rijden is niet te vergelijken met een stapmolen
Een fout maken, iets niet inschatten, stuurfout, kan gewoon gebeuren.
En met het drukke verkeer van nu is dat als snel teveel.
En als er geen alcohol in het spel is word je er ook niet voor aangeklaagt...geen dood door schuld, simpelweg omdat het een ongeluk is.
Zoals jij het nu stelt moet je opassen of over 10 jaar zijn er geen maneges meer....eigenaren kijken wel uit... als een paard een scheet in het gezicht laat van hun kindje worden ze al aangeklaagt.
Simpelweg omdat veel ouders (lees dus niet allemaal) niet meer de realiteit kunnen zien als het om hun kinderen gaat.
Alles draait om hen, alles moet er voor wijken of aanpassen
Waneer gaan de sloten in elke gemeente dicht?
Want zover gaat het nog komen als men de kids niet meer op kan/wil voeden