Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Dus met andere woorden. Niks erg, gewoon blijven doen. Nou chapeau.
Nikka schreef:Ze hebben zich goed laten informeren met name door de deskundigen van de tegenpartij. En er is zoals gezegd in medische zaken tussen de diverse disciplines c.q artsen over het algemeen zeer weinig consensus. Dus het is maar wie je het vraagt.
peanutbutter schreef:Ik vind de aanklager helemaal niet slecht omdat Coby niet 'geroosterd' is zoals jij dat uitdrukt. Dat kan mij nl helemaal niks schelen. Maar hij heeft zijn werk niet goed gedaan. Er zijn kantoren waar je voor dit soort fouten er op kan rekenen dat je carriere toch minder voorspoedig gaat worden dan je had gehoopt. Dit soort fouten maakt een stagiar en krijgt daarvoor flink op de kop, maar niet een afgestudeerd jurist met ervaring.
Dat Coby is vrijgesproken vind ik echt niet erg, want ze hadden een sterke zaak. Dé sterkste zaak.
Daarnaast kan ik heel goed begrijpen dat die pony zo gelongeerd wordt.
Nikka schreef:Ze hebben zich goed laten informeren met name door de deskundigen van de tegenpartij. En er is zoals gezegd in medische zaken tussen de diverse disciplines c.q artsen over het algemeen zeer weinig consensus. Dus het is maar wie je het vraagt.
Bonita_Bon schreef:Mijn idee Russel.
Het buitenland reageerd geschokt op de uitspraak. Nee het is geen wereldnieuws. Maar op de Spaanse fora komt het terdege ter sprake. Er word zuiver en alleen schande van gesproken, in tegenstelling tot bokt. In Engeland is het WEL op tv geweest (mijn beste vriendin woont in Kent) ook daar nadelig voor NL... Snap ik wel, de concurrent zwart maken, maar het gaat vooral om de knulligheid waarmee de zaak is afgedaan..
acacia58 schreef:Horsedance spreekt over winst en verlies in deze zaak, de echte verliezer is natuurlijk p&p. CVB heeft toegegeven dat ze zodra ze zag dat Angela p&p te strak had staan ze dit vrijwel direct veranderde, daarmee geeft ze aan dat ze zelf ook wel snapt dat deze manier van longeren niets meer en minder is dan dierenmishandeling. Horsedanze heeft natuurlijk klanten in het wereldje van CVB maar daarmee verlaagd ze zich tot het zelfde nivo van geld verdienen en liegen en bedriegen, en mishandeling .
Bonita_Bon schreef:Mijn idee Russel.
Het buitenland reageerd geschokt op de uitspraak. Nee het is geen wereldnieuws. Maar op de Spaanse fora komt het terdege ter sprake. Er word zuiver en alleen schande van gesproken, in tegenstelling tot bokt. In Engeland is het WEL op tv geweest (mijn beste vriendin woont in Kent) ook daar nadelig voor NL... Snap ik wel, de concurrent zwart maken, maar het gaat vooral om de knulligheid waarmee de zaak is afgedaan.
....Citaat:Bij dit onderzoek van dr. Sloet is geconstateerd/waargenomen (op basis van medische parameters zoals melkzuur,hartslag en stresshormoon) dat het langere tijd laag, diep en rond aan de slofteugel lopen van - niet specifiek daartoe- getrainde/geoefende paarden geen stress(verhoging) geeft.
Horsedances schreef:Mijn conclussie is dan ook dat de KNHS zeer ondoordacht en laakbaar gehandeld heeft door de aanklager zonder wapens het slagveld op te sturen, en op deze manier de zaak veel langer dan nodig heeft laten duren. Met het gevolg dat een al lang vergeten zaak nu weer als een Sunami over de dressuurwereld trekt. Reeds jaren geleden, toen Nederland voor het aangezicht van de wereld te kijk werd gezet vanwege de door haar topruiters gehanteerde trainingmethode had de KNHS een gedegen en deskundig onderzoek kunnen en moeten gelasten.