Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:04

Zo dat is een flinke rodeoshow zeg! Vind dat ze het lang heeft vol gehouden, erg knap.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:06

waar kunnen jullie dat filmpje zien? want ik kan hem niet vinden op de site van boulevard

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:08

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:10

Als je goed kijkt, zie je dat ie verweiderd is Knipoog

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:13

ow sorry, had daar niet meer naar gekeken. Dit was hem wel.........oeps.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:19

Of moest ze hem verwijderen?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:19

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:23

Die werkt ook niet, althans niet bij mij......

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:41

haha sorry Huilen van het lachen

anky valt er wel vaak vanaf zeg.

Pfoee ze viel deze keer echt naar zeg!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:53

Maar Anky mag gezien haar prestatie's dus niet meer vallen? Ondanks alles is ze ook maar gewoon een mens...

Edit: Om terug te komen over het stukje kinderen, las op de eerste pagina een reactie die dat belachelijk vond dat iemand daar haar kinderen bij haalt. Ik denk dat je daarvoor zelf moeder moet zijn om te ervaren welke angsten er dan meespelen. Je hebt tenslotte wel de zorgen van 2 kinderen, kinderen die geen boodschap hebben aan verwondingen die hun moeder opgelopen heeft tijdens het paardrijden. Vroeger vond ik het ook onzin als men zei ja maar ik heb ook kinderen, nu weet ik precies wat die mensen toen bedoelden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:03

Moderatoropmerking:
Ondanks veelvuldige en herhaaldelijke verzoeken om het ontopic en gezellig te houden zie ik dat mensen nog steeds elkaar gaan aanvallen en de sfeer hier verslechtert. Ik wil daarom de Bokt-regels citeren.

In de Bokt-regels staat bij Respectvol discussiëren :
Citaat:
De belangrijkste regel voor een goede discussie blijft: val de argumenten van de 'tegenpartij' aan, en niet de 'tegenpartij' zelf. Als iemand wat roept waar je het totaal niet mee eens bent, laat dan met argumenten (eventueel met bewijs) zien waarom die argumenten niet kloppen en nergens op slaan. Val niet de persoon zelf aan.

Jullie hebben het zelf in de hand of topics open blijven of niet.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 23:29

ik heb vanavond toevallig boulevard gekeken.
ik vind het erg knap van anky dat ze zo bleef zitten menig een was er idd na de 2 de keer afgegaan.
ik vond trouwens dat wat ze bij boulevard op het scherm hadden many van grunsven wel een beetje lachwekkend maar niet echt op zijn plaats op dit moment.
het is sneu genoeg voor haar
omdat ze zo goed is mag ze heus nog wel vallen.

Lopkelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:02

shettie schreef:
ze nam hem idd mee op clinics omdat hij altijd zo rustig was
dat vertelde ze.
ze had em niet warm gereden en dat ging ze dus nog even doen voordat ze met haar kur begon.
die man die alles vertelde zei tegen de mensen dat ze moesten gaan klappen en toen ging Nelson er van door.
anky had toen nog niks gezegt

Klopt inderdaad, de omroeper vertelde net over haar olympische medailles, en dat we daar best even voor mochten klappen, toen begon haar paard te bokken. het enigste wat Anky daarna zei was "Oh niet weer hè!!" Toen kwam ze recht op ons af, nou en van lachen en applaus heb ik echt niks gehoord, In de hoek was iedereen stil en geschrokken volgens mij, en leefden mee met Anky.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:41

Wauw wat kan dat paard bokken zeg! Dat is dan weer een nadeel van een paard in topconditie Knipoog het kan tegen je gebruikt worden!

Ik was er zeker, zeker niet op blijven zitten, maar ik vind het er niet uitzien alsof ze heel hard viel. Het paard komt weer een beetje terug in tempo, en ze wordt niet echt recht omhoog gelanceerd wanneer ze er dan uiteindelijk afknalt.
ze gaat er een beetje aan de zijkant af. Zo ben ik er ook ontelbaar keer afgegaan.
Maar je kan altijd verkeerd terecht komen natuurlijk.

Zal ongetwijfeld pijn hebben gedaan!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 00:55

Altijd makkelijk om zo te reageren, zoals altijd de beste stuurlui staan aan de (wal) kant. Denk dat iedereen wel weet hoe dit had kunnen eindigen en dat weet Anky zeer zeker ook dus PETJE af voor haar om het nog zo vol te houden. En een organisatie zal echt niet zo gauw iets toe geven als het er niet optimaal is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 01:56

Als ik die foto's van de val op RTL Boulevard bekijk, lijkt het of ze verwacht dat Nelson naar links zal gaan waar de ruimte is, terwijl hij naar rechts de hoek indraait. Ik vond het er in ieder geval niet uitzien als iemand die zich laat vallen.

Wat de discussie tussen Sjef en P&P betreft, ik denk dan niemand vantevoren de intentie had dat het zo af zou lopen en dat het gewoon een vervelende samenkomst van omstandigheden is. Paarden zijn levende wezens, dat maakt paardrijden juist zo leuk en zorgt ervoor dat vallen bij paardrijden hoort. Een schuldige aanwijzen lijkt me dan ook niet zo zinnig, netzomin als uitspraken doen over iemands ruiterkunsten of gevoel voor paarden naar aanleiding van deze val.

blondje053

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 02:11

ik vind het ontzettend knap van Anky dat ze zolang bleef zitten..Dat is op zich al een prestatie..Maar het is altijd balen als je er af valt..soms heb je dan niet alleen een deuk in je ego maar maar ook in je zelfvertrouwen

nancy1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 07:26

Lijkt me echt erg als heel Nederland de filmpjes bekijkt, is niet fijn voor je zelfvertrouwen. Lijkt wel een beetje op kijken naar een auto-ongeluk. Ik hoop dat ze er snel weer bovenop komt en weer lekker kan gaan rijden.

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:59

Ik zag het gister ook op tv, wat een smak maakt ze zeg. Echt niet leuk voor Anky.
En de reactie van die vrouw die het gefilmd heeft Clown Hahahaha ik heb het op film jongens! Nagelbijten / Gniffelen
grappig hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:21

Het paardje was gewoon heel fris en dat heeft ze misschien iets te min ingeschat.

Ik heb het 2 jaar geleden met mijn o zo brave paard gehad in de winter, ik had hem gelongeerd van te voren en hij was snel maar braaf. Ik zit nog niet en hij gaat ook zo te keer, dat zit je niet uit. De klappen die je dan ook in het zadel maakt, maakt hem alleen maar wilder. Hij hoorde onverwachts iets buiten wat hem nooit deert. Ik kan mij heel goed voorstellen hoe Anky zich toen voelde, ik ging er ook af in de hoek. Zoiets kan gewoon gebeuren, het zijn dieren, het is een moment van luttele seconden en je kunt niets doen.

Dat mensen gaan lachen is logisch, altijd leuk iemand die goed is een fout zien maken. Zelf zullen ze niet paardrijden.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 09:24

Lopkelove schreef:
shettie schreef:
ze nam hem idd mee op clinics omdat hij altijd zo rustig was
dat vertelde ze.
ze had em niet warm gereden en dat ging ze dus nog even doen voordat ze met haar kur begon.
die man die alles vertelde zei tegen de mensen dat ze moesten gaan klappen en toen ging Nelson er van door.
anky had toen nog niks gezegt

Klopt inderdaad, de omroeper vertelde net over haar olympische medailles, en dat we daar best even voor mochten klappen, toen begon haar paard te bokken. het enigste wat Anky daarna zei was "Oh niet weer hè!!" Toen kwam ze recht op ons af, nou en van lachen en applaus heb ik echt niks gehoord, In de hoek was iedereen stil en geschrokken volgens mij, en leefden mee met Anky.

dat klopt idd
het was een pijnlijke val want ze bleef nog lang liggen
ook nelson bokte nog wat rond maar kwam toen wel weer naar de richting waar anky lag

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:36

Eigenlijk heeft het discussieren hier niet zoveel zin, omdat alleen Anky zelf kan aangeven wat er gebeurde en waarom ze er uberhaupt opgestapt is zonder losrijden.
Iemand de schuld geven heeft dan ook geen enkele zin lijkt me. Het afwezig zijn van inrijmogelijkheden die Van Grunsven voldoende acht kan best, maar dan blijft het de afweging van de ruiter of je er dan toch zo opstapt of binnen in de rijbak eerst longeert. Het verbaast me wel dat ze blijkbaar niet heeft kunnen aanvoelen/inschatten dat Nelson zo enorm fris was. Vaak zie en merk je dat wel (snuiven, woeste blik etc), toch?
Als ze daar niks van merkte, heb ik toch het idee dat ie vooral uit protest en gebrek aan respect op dat moment uit zijn dak ging, en dat verbaast me best wel op dat nivo ...

Voor het zo lang blijven zitten en er weer op gaan alleen maar petje af (al heeft dat weer opstappen wsch ook voor haarzelf nut gehad om over een drempel heen te komen)!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:43

Een reactie van Anky kun je hier vinden. Lachen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:48

Ach achteraf is het altijd makkelijker praten. Dan weet je ineens wat je wel had moeten doen.

Misschien had ze dondersgoed in de gaten dat Nelson fris was. Ze zat er direct al niet echt zeker op, heb ik begrepen van ooggetuigen. Maar als het goed was afgelopen, had niemand er meer over gesproken.

Ik me -vooraf- wel voorstellen dat ze niet is gaan longeren in de hoofdpiste. Dat doe je toch niet!! Mensen zouden daar ook schande van spreken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:53

Die piste is echt een schande voor een evenement, ik begrijp anky wel