Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:48

elllis schreef:
Ik ga ook voor een slotje ... laten we gewoon het onderzoek afwachten .... Knipoog

Het feit dat er onderzoek naar wordt gedaan, wil toch nog niet zeggen dat je over het onderwerp niet meer van gedachten kunt wisselen? Ben het wel met jullie eens dat dit dan op een fatsoenlijke, onderbouwde manier moet gebeuren. Ja

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:51

Citaat:
Angela heeft 'm zo gezet, niet Coby.

En van wie heeft ze dat geleerd??? Ze staan er nou niet echt geschokt bij te kijken. Coby had veel beter eerlijk kunnen zijn door te zeggen dat ze dit vaker doen en dan erbij zeggen dat het op concours niet meer zal gebeuren! Dit maakt het allemaal erg ongeloofwaardig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:53

Zie mijn reactie vorige pagina('s) palo. Als jij d'r niet bij bent geweest kun jij nooit zo stellig zeggen van wie ze dat geleerd heeft of wie d'r dat verteld heeft.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:02

Sammie schreef:
Zie mijn reactie vorige pagina('s) palo. Als jij d'r niet bij bent geweest kun jij nooit zo stellig zeggen van wie ze dat geleerd heeft of wie d'r dat verteld heeft.

Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je acties, als Angela hier echt veel moeite mee heeft kan ze er altijd mee stoppen! Het gaat mij er meer om dat ze zich hierachter verschuilen; Angela heeft een fout gemaakt en Coby hersteld het. Dat klopt gewoon niet en daarom duurt deze discussie al 17 pagina's!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:10

palo2 schreef:
Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je acties,

palo2 schreef:
En van wie heeft ze dat geleerd??? Ze staan er nou niet echt geschokt bij te kijken.
Waarom vind ik dit dan 2 totaal tegenstrijdige reacties. Eerst is het Coby d'r schuld en nu moet Angela zelf de verantwoording nemen?

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:11

Sammie schreef:
Dat noemen ze een beerput Lachen

OVerigs refereer je nu naar bokt, maar mag dat eigenlijk wel? Deze email is toch niet namens bokt verstuurt?

Dat beweer ik toch ook niet. Ik meld op eigen titel en voor eigen rekening dat zowel mijn brief als het antwoord op de genoemde internetforums zullen worden gepubliceerd. Ik mag toch aannemen dat Bokt de pluriforme nieuwsgaring niet met de voeten treedt.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:18

Sammie schreef:
palo2 schreef:
Je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor je acties,

palo2 schreef:
En van wie heeft ze dat geleerd??? Ze staan er nou niet echt geschokt bij te kijken.
Waarom vind ik dit dan 2 totaal tegenstrijdige reacties. Eerst is het Coby d'r schuld en nu moet Angela zelf de verantwoording nemen?

Ik geef aan dat ze het van Coby geleerd heeft [of misschien van iemand anders] en het nu zo doet. En er dus weinig of geen moeite mee heeft. Als dat wel zo zou zijn ben je verantwoordelijk voor je eigen acties en stop je met P en P! Zo is het minder tegenstrijdig, toch?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:28

Citaat:
MyfairytaleIs idd heel leuk geschreven, maar je moet het toch ook wel mee eens zijn, dat wat ze daar op die foto's deden echt niet door de beugel kan?

Kan die andere foto van Arie dan wel door de beugel ?

kijkt even in profiel waar ze werkt

JurybijZ mag niet gequoted worden, is al meerdere malen gezegd.!!!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:56

CoriienRN schreef:
coby is niet zo lief hoor voor der paarden uit betrouw bare bronnen gehoort vandaag Knipoog

Ik ben ook wel eens niet lief voor paarden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:12

Ulissa schreef:
Citaat:
MyfairytaleIs idd heel leuk geschreven, maar je moet het toch ook wel mee eens zijn, dat wat ze daar op die foto's deden echt niet door de beugel kan?

Kan die andere foto van Arie dan wel door de beugel ?

kijkt even in profiel waar ze werkt

JurybijZ mag niet gequoted worden, is al meerdere malen gezegd.!!!!

En dat heb ik dus niet gelezen! Sorry hoor!
Het is inmiddels ook zoveel...
Paar minder aan uitroeptekens mag trouwens ook wel.
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 27-09-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:16

CoriienRN schreef:
coby is niet zo lief hoor voor der paarden uit betrouw bare bronnen gehoort vandaag Knipoog

wat zijn die betrouwbare bronnen dan?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:19

Myfairytale schreef:
En dat heb ik dsu niet gelezen! Sorry hoor!

Het wordt langzaam aan ook een beetje veel werk om helemaal bij te lezen. Misschien wel een ideetje voor iedereen die nu pas inhaakt, om in elk geval wel eventjes de opmerkingen van Maya te lezen? Pling Dat scheelt haar werk, een aantal mensen ergernissen en dat knalgroen is heul gemakkelijk terug te vinden als je door de pagina's bladert.. Ja

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:32

joy76 schreef:
Myfairytale schreef:
En dat heb ik dus niet gelezen! Sorry hoor!

Het wordt langzaam aan ook een beetje veel werk om helemaal bij te lezen. Misschien wel een ideetje voor iedereen die nu pas inhaakt, om in elk geval wel eventjes de opmerkingen van Maya te lezen? Pling Dat scheelt haar werk, een aantal mensen ergernissen en dat knalgroen is heul gemakkelijk terug te vinden als je door de pagina's bladert.. Ja

Ja, daar heb je wel een punt.
Ik heb uiteraard wel de eerste pagina's gelezen en toen hier en daar wat, want het is idd echt heel veel...
Maar Maya haar punten lezen is een goed plan!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:06

Ik vraag me af hoe onafhankelijk de KNHS in deze kwestie kan zijn.... het is de KNHS die onderzoek gaat (laten) doen, maar ze willen natuurlijk ook niet dat blijkt dat de trainingsmethode die aan de top gebruikt wordt, onderuit gehaald wordt... dat zou een afgang voor de nederlandse dressuur zijn...

Zelf denk ik dat er een grote kans is dat het allemaal de doofpot ingaat... dit topic is over een aantal dagen weer oud, ze zeggen dat het onderzoek nog loopt, en laten na een aantal weken weten dat er passende maatregelen zijn genomen. Die houden waarschijnlijk in dat is gemeld dat ze die praktijken maar thuis moeten voortzetten, en niet in de buurt van camera's... eind goed, al goed zou ik willen zeggen, helaas zijn de paarden nog steeds de dupe van alles en gaat het onderzoek waarschijnlijk geen verbetering geven voor hun welzijn...

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:19

Ik hoop dat je geen gelijk hebt, Angela

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:34

Nou, ik ben er wel bang voor.. dat angela gelijk krijgt.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:40

fokfanaat schreef:
Draffoto staat op horses.nl

en in de Paardenkrant

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:42

Gezien de werkplek van MyFairytale en haar onderschrift
Harde Amazone # 3!
belooft het niet veel goeds! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:43

Moderatoropmerking:
Persoonlijke steken en suggererend reageren svp achterwege laten. Wil ze hierna absoluut niet meer zien.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:31

Sullie97 schreef:
Salinero kan nog alle kanten op, die hij wil. Zit NIET vastgesnoerd met een lijntje naar de singel.
P&P is vastgesnoerd en kan maar één kant op, naar beneden naar zijn borst.

Met een doorgetrokken stangteugel zeker.
Foto een is net zo erg als foto twee, moet je eens kijken wat een doorgezakte rug, paard in twee stukken.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:32

...en ineens veranderen de gewonnen linten en blinkende bekers in smerige snotlappen en roestig blik...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:36

Whoknows schreef:
...en ineens veranderen de gewonnen linten en blinkende bekers in smerige snotlappen en roestig blik...

dat nog niet...maar die paarden moeten echt veel toelaten... weet zeker als ik zoiets met die van mij probeer ik geen goed paard meer heb Bloos

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 17:46

Vergevingsgezind en atletisch.
Het is jammer dat de eigenlijke dressuur voorbij gelopen wordt en het presteren belangrijker wordt.
Er wordt voorbij gelopen aan de natuurlijke beweging en beperkingen van een paard, er wordt in een cirkeltje gejureerd dat wat nog het meeste lijkt op goede natuurlijke dressuur moet wijken voor een circusact of zouden we moeten zeggen wijken voor het grote geld.
Natuurlijk kan een paard met zijn neus op zijn borst komen om een vlieg weg te jagen maar ik heb hem er nog nooit een kwartier met zijn hoofd gezien. Ik heb wel paarden in passage door de weide zien gaan, uiterst geconcentreerd en verzameld en waarom vanwege bijvoorbeeld een mooie merriedame die langs de weg loopt. Maar nog nooit heb ik een paard rollkuur zien gaan in de weide.

Waarom kan een profruiter zoveel punten krijgen voor een slecht gereden passage die niet alleen taktmatig niet correct is maar die ook qua verzameling niet klopt, waarom kan de een scoren ermee en de ander niet.
Waarom tollereren we nog dat paarden bewust urenlang zo getraind worden, vernederd en gekleineerd alleen maar om dat de tegenwaarde is dat ze 22 uur per dag als god in frankrijk leven? Terwijl zon paard waarschijnlijk liever gallopeerd in de koppel op de weide, zijn buikje lekker rond eet met gras en daarna fijn binnen komt. Ik weet niet of een paard het gezeldschap van de mens prefereert boven het natuurlijke in de weide lopen.

Ik weet wel dat ik en dat is mijn menig vind dat de uitvoering van bepaalde oefeningen vroeger beter was, mooier en de eisen beter benaderde dan het nu het geval is.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:00

Rianneke schreef:
Whoknows schreef:

dat nog niet...maar die paarden moeten echt veel toelaten... weet zeker als ik zoiets met die van mij probeer ik geen goed paard meer heb Bloos

Ja precies, wie weet loopt hij veel vaker zo en heeft hij door dat vechten geen zin heeft Verdrietig

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:19

Het grappigste van het hele verhaal is dat de meesten die nu het hardst roepen dezelfde combinatie in de ring en op de EK een fantastische combinatie vonden waarschijnlijk...

Oh en Arie, je hebt toch wel de email voor het definitief versturen ervan laten checken op taalfouten, zoals de mail nu hier gepubliceerd staat is er weinig correct aan. Inhoudelijk en tekstueel. Knipoog

Jeetje dus deze pony, die er op alle getoonde foto's (ja aan een te korte bijzet ja) superontspannen en bijzonder veel gelukkiger uitziet dan menig privépaard op een pensionstal of manege, is zielig... en slachtoffer van dierenmishandeling...

Oh ja, en ehm LDR is hetzelfde als vastbinden met een touw?
En alleen te bewerkstelligen door hard trekken? En als een pony door de merendeel anti-ldr en pro-klassiek rijdende amazone van NL te diep wordt gelongeerd, dan is het plotsklaps LDR.

En ehm... Coby is een dierenbeul???

Zou zij toen ook al die paarden in Enschede........... neeeeeeee maar die gaan we niet zoeken hoor, we hebben Coby toch Lachen Maken we stal Van Baalen met zijn allen met de grond gelijk om het te rond longeren van P&P. Die trouwens enkele minuten later fantastisch door de baan ging...

Tja... gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren... Oh nee, ook al niet. Damn...

veel plezier nog allen Lachen Ik ga gezellig en nuttig doen...