***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ***-UPDATE-*** Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:24

Jolliegirl schreef:
als dat ook op mij slaat.
nee dat ga ik niet doen, ik walg al van jou reactie.
Direct maar alle DB's ten negatieve stellen Lachen
lekkere dierenliefhebber ben je dan. ofnie?

Dan moet je niet mauwen, heel simpel
Als je dit topic doorlees weet je waarom, niet zeveren over iets wat je niet gelezen hebt
is nogal irri

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:24

Cayenne schreef:
Daar is niets lafs aan. Mensen moeten nog langer hun werk doen, en zeker in een beroep als dit wordt je dan snel erop aangekeken en wil je dat nog langer uitoefenen. Ik weet dat deze persoon al meerdere malen is bedreigd, dan kijk je wel uit. Alleen omdat je dan als Inspekteur je werk doet, ben je automatisch ook een vijand van mensen die het er niet mee eens zijn wanneer er ingegrepen wordt.

Ik vind het een nette reactie en ben het er mee eens. Nu krijg je antwoorden en ben je er opeens klaar mee? Dat vind ik erg jammer. Een tegenantwoord was te verwachten en er werd om gevraagd. Ik ben blij dat er een inspekteur is die de moeite neemt.
Ik had nieteens de moeite genomen denk ik Erg kinderachtig dit.

Ik vind het ook niet laf!!! Respect!!! Hele nette reactie, toppie van die inspecteur!!!
De dierenbescherming doet superwerk!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:25

maar dat jou ervaringen minder zijn RK
hoeft niet te betekenen dat JIJ heel de DB over 1 kam kan scheren!
dat vind ik pas minder!!

ik miauw wanneer ik wil Lachen en ik heb het hele topic gelezen en blijf bij MIJN mening en die heb je maar te respecteren

en bericht aanpassen kan ook ipv 2 berichten onder elkaar te plaatsen

moniquelucky

Re: Paard verstrikt en sterft door prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:26

runningkawa schreef:
Super, vindt ik echt Ja
Maar elk dier dood wat niet had gehoeven is er toch echt 1 teveel.
eens
Cayenne schreef:
runningkawa schreef:
Jij mag het te gemakkelijk vinden...hier een hondje hebben zitten dat geen 2 weken meer geleefd had vind ik bewijs genoeg dat er nog steeds niks veranderd is daar.

Ik ken ook weer veel goede dingen die dankzij de LID zijn gedaan, heb ze ook zelf meegemaakt, dus wat dat betreft Haha!

Jammer dat de DB niet altijd komt en natuurlijk maken ze helaas ook fouten maar ik ben blij dat ze er zijn!!!
Laatst bijgewerkt door moniquelucky op 09-09-07 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:28

Van mij krijgen de Nederlandse dierenbescherming niets meer omdat ze meer dan voldoende geld op de bank hadden staan en daar niets mee deden. Beleggen is blijkbaar belangrijker geweest dan het geld inzetten voor het welzijn van dieren....

Hadden ze van dat geld nu eens mensen goed opgeleid zodat er ook eens wat kennis vwb de diverse diersoort was opgedaan, dan had ik er al heel anders over gedacht.
Dan hadden ze ook niet met vrijwilligers hoeven werken maar gewoon (net zoals Amerika en Engeland bijvoorbeeld) goedopgeleide mensen in dienst kunnen nemen.

Ik weet dat er best wel regio's zijn waar mensen zitten die het best goed bedoelen en zich beledigd voelen maar zoals ik al zei: die zitten nog midden in de droom en nog op de roze wolk.
En je valt hard van die wolk als je achter sommige dingen komt.

Hoe het met de Belgische dierenbescherming gesteld is weet ik niet, dus daar laat ik mezelf niet over uit. Op anonieme posten ga ik niet in.
Dat moet in dan de DB hier in Nederland toegeven: die hebben tenminste gewoon het lef om op tv te komen met naam en toenaam. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:28

ik respecteer je mening ook, alleen jij die van mij niet en andere ook niet omdat je alleen maar lief en aardig moet doen. dat heb ik al jaren gedaan eens is de koek op...

En je hebt duidelijk niet het hele topic gelezen want dan zeg je niet dat het alleen hierom gaat...
Het gaat om veel verschillende voorvallen, waarvan de laatste 2 weken terug, die hier nu levend in het mandje ligt, maar niet dankzij DB, was ze nu dood geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:29

ThePast03 schreef:
Van mij krijgen de Nederlandse dierenbescherming niets meer omdat ze meer dan voldoende geld op de bank hadden staan en daar niets mee deden. Beleggen is blijkbaar belangrijker geweest dan het geld inzetten voor het welzijn van dieren....

Hadden ze van dat geld nu eens mensen goed opgeleid zodat er ook eens wat kennis vwb de diverse diersoort was opgedaan, dan had ik er al heel anders over gedacht.
Dan hadden ze ook niet met vrijwilligers hoeven werken maar gewoon (net zoals Amerika en Engeland bijvoorbeeld) goedopgeleide mensen in dienst kunnen nemen.

Ik weet dat er best wel regio's zijn waar mensen zitten die het best goed bedoelen en zich beledigd voelen maar zoals ik al zei: die zitten nog midden in de droom en nog op de roze wolk.
En je valt hard van die wolk als je achter sommige dingen komt.

Hoe het met de Belgische dierenbescherming gesteld is weet ik niet, dus daar laat ik mezelf niet over uit. Op anonieme posten ga ik niet in.
Dat moet in dan de DB hier in Nederland toegeven: die hebben tenminste gewoon het lef om op tv te komen met naam en toenaam. Knipoog

OK dan!
Jij verwoord het gewoon beter Ja

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:30

Waarom is dit in vredesnaam een "update"?
Een anonieme post zonder een officiële bronvermelding?
Hoef ik als "gewoon lid" niet eens te proberen. Clown

Ach ja, toont weer eens aan hoe "geloofwaardig" internet is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:32

runningkawa schreef:
ik respecteer je mening ook, alleen jij die van mij niet en andere ook niet omdat je alleen maar lief en aardig moet doen. dat heb ik al jaren gedaan eens is de koek op...

En je hebt duidelijk niet het hele topic gelezen want dan zeg je niet dat het alleen hierom gaat...
Het gaat om veel verschillende voorvallen, waarvan de laatste 2 weken terug, die hier nu levend in het mandje ligt, maar niet dankzij DB, was ze nu dood geweest...

Ik doel er juist op om het stuk van de DB, en de rest van wat jij meegemaakt hebt niet meegerekend enz.
Ik respecteer je mening zeker wel Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:33

Er gebeuren idd dingen bij de DB die niet goed zijn maar om dan de hele DB de grond in te boren vind ik zeer kortzichtig. Ben blij Cayenne dat je die reactie geplaatst hebt. Jammer dat sommigen hun gelijk niet kunnen halen en daar erg slecht tegen kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:34

Wat heeft dat met gelijk te maken?
Helemaal niks imo
Wel met ervaringen, die niet alleen positief geuit mogen worden Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:38

Oh ik kan verschillende mensen oproepen die er middenin gezeten hebben en ook heel wat kunnen vertellen over de Nederlandse dierenbescherming.

Maar dat wordt dan niet als update gemeldt, want ik ben maar een simpel boklidje. Haha!
Bovendien willen sommige met meer macht absoluut niet van hun roze wolk afgeduwd worden.

Omdat iemand anoniem iets zegt wil dat nog niet zeggen dat dat ook de waarheid is.
Bovendien gaat dat over de Belgische dierenbescherming en dat zegt niets over de Nederlandse.

Ik vind het wel prima verder, als jullie verder willen dromen is dat gewoon jullie eigen keuze en dat is een vrij keuze. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:47

Ik hoop van harte dat iedereen er op kan blijven zitten op de roze wolk. Het is fijn daar Ja
Heb er ook lang gezeten Haha! En dan wil het imo zeggen dat je nog geen rot dingen over die instanties mee hebt gemaakt. En dat is fijn en dat meen ik oprecht Ja

Maar helaas ben ik er ook vanaf gedonderd...het is niet allemaal zo mooi en geweldig...zou ook liever wat anders melden.. Lachen

Verder ben ik het met ThePast03 eens dat dit geen update is, alleen maar een mening van iemand.
Net als dit topic verder vol staat met meningen....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:53

En als die roze wolk nou wel eens echt is in DEZE omgeving ? Lachen
Nu zeg je weer dat IEDEREEN op een roze wolk zit en fout doet enz. enz. enz.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:54

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:54

hahaha die is leuk Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:56

Waar zeg ik dat de mensen die op de roze wolk zitten fout doen??
Ik zeg dat ik juist blij ben voor die mensen, is heel wat anders...
Dus geen dingen verzinnen die ik niet zeg Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:57

runningkawa schreef:
Waar zeg ik dat de mensen die op de roze wolk zitten fout doen??
Ik zeg dat ik juist blij ben voor die mensen, is heel wat anders...
Dus geen dingen verzinnen die ik niet zeg Lachen

komt zo over.
want die roze wolk is nep, als k jou goed begrijp?

ik ben blij dat ik een wolkje onder me heb Lachen

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:58

Ik heb hier meegemaakt dat een paard en pony na een scheiding totaal verwaarloosd werden, geen eten, alleen maar kunnen drinken als het geregend had etc. De dierenbescherming is er 5 !!! keer geweest en elke keer werd er aan de eigenaar gevraagd of hij voer wilde gaan kopen. Uiteindelijk is de politie gebeld door de ex van de eigenaar ( de DB bellen hielp niet) en die waren geschokt toen het paard probeerde om de geteerde spoorbielzen op de wei op te eten waar ze bij stonden. Toen de DB arriveerde op last van de politie was ze zeer verbaasd want de eigenaar had echt beloofd om brokjes te kopen ( brokjes.....wat dacht je van hooi om mee te beginnen ). Uiteindelijk heeft een kennis van mij haar gekocht om haar te redden, volgens de veearts had ze geen week meer geleefd als ze daar was gebleven.
Ik geloof best dat de DB hun best wil doen binnen hun beperkte mogelijkheden maar hier waren ze toch echt nalatig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:59

Ik vind dat wolkje idd niet waar
Maar ik zeg niet dat mensen die daar zitten fout zijn.
Ik zeg dat ik blij ben dat ze daar zitten, want dan heb je geen pokke ervaringen met bijv DB gehad.
Mooi toch? Ja

Zou willen dat ik er nog zat.
Dan hadden de voorvallen waar ik over denk en boos ben goed gegaan en waren de dieren goed behandeld en geholpen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:01

ik snap je RK Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:10

runningkawa schreef:
Dan hadden de voorvallen waar ik over denk en boos ben goed gegaan en waren de dieren goed behandeld en geholpen...

Nou, meldt je aan zou ik zeggen Lachen
Ze vragen er om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:12

Ik heb me al aangemeld voor opvang, ruime stal(len) met grote weide.
Maar daar krijg je niks op terug. Niet eens een berichtje we hebben genoeg plaatsen op het moment oid.
Gewoon niks....

En eens houd het op, voor mij was het hondje 2 weken terug de druppel...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:13

ga naar ze toe, spreek ze onder 4 ogen een aan ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 22:14

Ja, dat hebben we nu al een aantal keer gehoord, maar is dat het waard om over te blijven gallen? Scheve mond
Uiteindelijk zijn de dieren de dupe, hoe je het wend of keert.