Hoefsmid mishandelt paard -OFFICIELE REACTIE LID UPDATE-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Re: Hoefsmid mishandelt jong paard tijdens bekappen -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:07

Precies..

sjorsie

Helma_Edda schreef:
ik snap nog steeds niet waarom iemand dan op dat paard ging zitten toen ie gevallen was Verward

ja vind ik ook, als de jaarling echt aan het etteren was zou ik stoppen, tranquigel pakken en het dan een uurtje later weer proberen met hulp van de eigenaar, maar zeker niet gaan beuken met hamers en schoppen en erop zitten, hoe bedenk je het

Lottejulia

Even hoor.. Ging die jaarlinger dan niet tegenstribbelen toen de smid op 'm ging zitten?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:09

Nee dank je Redrumfox Knipoog die verklaring mag die meneer bewaren voor als er een zaak komt. Ben wel erg blij te horen dat hij ook normaal met paarden om kan gaan als er wel mensen bij aanwezig zijn en bij makke paarden het geduld heeft.
Als er foto's gemaakt zijn ben ik erg benieuwd wat daarop te zien zal zijn..nu snap ik wel beter de reden van de eigenaar op pagina 1 in het artikelen, dierenarts ingeschakeld wegens uitglijden.
Zullen vast 2 kanten aan het verhaal zitten, maar een wond aan het voorhoofd kan best onderscheiden worden van een schram van de val/glijpartij denk ik zo..dat is dan aan de LID, VA en beide partijen om uit te dokteren wat er gebeurd is.

ennuh, de verhaaltjes van 'dat zal hij nooit doen, want hij is zo grappig etc" Dutreaux scheen ook een vriendelijke buurman te zijn om het maar even zo grof uit te drukken Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:10

Yetse schreef:
Ik vraag me af of DAP Olst-Wijhe zomaar de naam vrijgeeft, ALS ze het al weten natuurlijk.
Toch zou ik ook graag de naam willen weten er zjn verscheidene mensen hier op bokt die denken te weten om wie het gaat, maar ik tast nog volledig in het duister....

Ik hoef geen namen, ik wil enkel een verklaring hoe het paard er aan toe is. Daar vanaf kunnen wij allemaal wel afleiden hoe het werkelijk gegaan is. Als het paard helemaal in de deuken zit, zal ik inderdaad moeten toegeven dat het verhaal van de voorpagina wel aardig klopt. Als hij enkel een paar schrammen heeft is het andersom. Knipoog

kimberley77: oke dan begin ik er niet aan, aangezien het niet gewaardeert wordt dat ik jullie aan wat opheldering wil helpen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:11

Redrumfox schreef:
Als je nu al zeker denkt te weten dat het geen zin heeft dat ik bel, dan ga ik ook niet voor jou mijn tijd daaraan verspillen. Knipoog Met de houding die je nu vertoont kan ik van te voren al zeggen: als ik morgen of overmorgen aankom met het verhaal dat het anders is gelopen dat jullie denken geloof jij me toch niet. Knipoog

Dromen Je leest niet goed. Je kunt bellen voor het verhaal, tuurlijk! Maar denk je dat ze dat precies tegen jou gaan vertellen? Een buitenstaander? Waren ze d'r bij? Wordt het precies vertelt zoals het ging? Nee dat denk ik dus niet, want dat is altijd met zulke verhalen. Jij zegt dat dit verhaal wordt overdreven met slaan e.d. dan zal van hun kant ook gedaan worden, hetzij er gebeurde niks of ook zij overdreven het verhaal. Snappez Vouz. Slapen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:11

Idd, hoe is het paard en nu, op dit moment, aan toe??

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:12

Dan nog zal DAP niets zeggen, het gaat immers om privacy gegevens.

RianneH

Redrumfox schreef:
Redrumfox schreef:
Maar goed; jullie blijven blijkbaar bij het oude verhaal, zijn er mensen die willen dat ik DAP olst-wijhe bel morgen voor een verklaring? zo niet, dan ga ik ook geen moeite voor jullie doen want ik weet wel beter dan dat l.ulverhaal. Lachen

Graag, ik zou heel graag opheldering hierin willen zien. Zowel voor de hoefsmid, die al dan niet onterecht beschuldig is, als voor de lieve vrede hier op bokt.

Maar daarnaast wacht ik ook graag het telefoontje naar de LID (?) af. Wil graag twee kanten van het verhaal horen voordat ik mijn oordeel trek. En gezien het LID dit bericht niet voor niets naar voren heeft gebracht.

Mocht de hoefsmid werkelijk zich ze gedragen hebben dan mag hij van mij de rest van zijn leven van dieren ontzegd worden. Dit geval staat bij mij gelijk aan doodslag.

Ik ben op dit moment nog gelukkiger met mijn bekapper Haha! Geweldige kerel met alle rust en tijd van de wereld. Wil het paard bij hem niet bekapt worden en is het een gevaar voor hem, dan zegt hij gerust dat ze maar eerst moeten leren het dier vertrouwd een voetje te geven voordat hij eraan begint. Zo zou iedere smid het toch moeten doen? Geen middeleeuwse practijken door te kluisteren oid.

Xnorp

Bonnie_Theun schreef:
Idd, hoe is het paard en nu, op dit moment, aan toe??

ja, weet iemand dat, ben er ook erg benieuwd naar

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:13

pagina 9 helma

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:14

Redrumfox, ik bedoelde hiermee te zeggen dat het vrij weinig nut heeft, ieder heeft een kant van het verhaal, ikzelf sta open voor beide kanten van het verhaal, maar gezien de verwondingen heb ikzelf zoiets van, laat de VA maar bepalen en inschatten hoe het gebeurd is, tevens aan de hand van de gemaakte foto's en afgegeven verklaringen.
Gewaardeerd zal het zeker wel worden, mss dat de andere wel geinteresseerd zijn Knipoog moet wel zeggen, gok zomaar dat het heel verstandig is voor deze man zijn mondje dicht te houden hierover totdat alles rond is en duidelijk is en dan kan hij zijn verhaal openbaar doen..hoe meer je zegt...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:18

sjorsie schreef:
Helma_Edda schreef:
ik snap nog steeds niet waarom iemand dan op dat paard ging zitten toen ie gevallen was Verward

ja vind ik ook, als de jaarling echt aan het etteren was zou ik stoppen, tranquigel pakken en het dan een uurtje later weer proberen met hulp van de eigenaar, maar zeker niet gaan beuken met hamers en schoppen en erop zitten, hoe bedenk je het

Het verhaal verandert ook met de bladzijde, is het niet...

Eerst was ie dood, toen weer niet, nu staat ie op een kliniek. Eerst was hij neergesabeld, nu blijkt hij weer gevallen en ging er een smid op zitten...

Eerst zijn zijn benen opgebonden, later bleek dat het paard zich zou hebben opgehangen in een touw dat hoog zat....

Zijn er ook fotos van het slaan gemaakt?

Of alleen van een smid die op een jaarling zit, want daar kan ik nou ook niet bepaald de tranen van in mijn ogen krijgen.

Wat is er precies te zien op de fotos? Daar begin ik sterk benieuwd naar te worden.

En dat jaarlingen en veulens weleens gaan liggen of vallen, dat komt echt weleens vaker voor, die dingen zijn bang en vouwen zich op, of laten zich gewoon omvallen.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:20

Ik houd het nog steeds bij het verhaal wat bij ons hier gaat..
Er is gewoon een foto waarop een smid op een jaarling zit.. en dan word er van gemaakt dat de jaarling daar bewusteloos is.. ik bedoel een foto is maar een fragement...

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:20

kwas er ni bij dus kan ni oordelen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:21

het zou fijn zijn als dit verhaal niet zou blijken te kloppen,
dan is het dus niet zo gebeurd, (beter voor het paard)
en ik moet zeggen, ik zou dan ook blij zijn omdat het best een eng idee is als gewone aardige mensen ineens tot zoiets in staat zouden zijn.

oke hij zou overspannen kunnen zijn, en dan kunnen er rare dingen gebeuren.

ook voor de rust in dit topic zou het goed zijn als er feiten kwamen, van wat er nou precies gebeurd is.
maar waarschijnlijk laten die eerst nog wel op zich wachten.
Laatst bijgewerkt door Marigold op 31-07-07 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

lalunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:22

Redrumfox schreef:
Yetse schreef:
Ik vraag me af of DAP Olst-Wijhe zomaar de naam vrijgeeft, ALS ze het al weten natuurlijk.
Toch zou ik ook graag de naam willen weten er zjn verscheidene mensen hier op bokt die denken te weten om wie het gaat, maar ik tast nog volledig in het duister....

Ik hoef geen namen, ik wil enkel een verklaring hoe het paard er aan toe is. Daar vanaf kunnen wij allemaal wel afleiden hoe het werkelijk gegaan is. Als het paard helemaal in de deuken zit, zal ik inderdaad moeten toegeven dat het verhaal van de voorpagina wel aardig klopt. Als hij enkel een paar schrammen heeft is het andersom. Knipoog

kimberley77: oke dan begin ik er niet aan, aangezien het niet gewaardeert wordt dat ik jullie aan wat opheldering wil helpen.

ik zou het wel fijn vinden om te weten hoe het nou precies is gegaan , zover ik de hoefsmeden in olst wijhe ken ken ik niemand die zo iets zou doen dus ik heb meer vertrouwen in het verhaal van lea en jou , ik ben erg benieuwd

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:23

Marigold schreef:
het zou fijn zijn als dit verhaal niet zou blijken te kloppen,
dan is het dus niet zo gebeurd,
en ik moet zeggen, ik zou dan ook blij zijn omdat het best een eng idee is als gewone aardige mensen ineens tot zoiets in staat zouden zijn.

ook voor de rust in dit topic zou het goed zijn als er feiten kwamen, van wat er nou precies gebeurd is.
maar waarschijnlijk laten die eerst nog wel op zich wachten.

Idd..

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:24

Walgelijk die vent

myxlea

Lees de andere verháaaleen.

Xnorp

als die smid dat paard echt met een hamer heeft lopen meppen, waarom hebben ze daar dan geen foto's van? als het verhaal van de 1e pagina echt klopt, dan is het toch veel logischer om een foto te hebben waarop de smid het paard slaat, dan een foto waar de smid op een paard zit dat is gevallen, of denk ik dat nou verkeerd?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:25

Helma_Edda schreef:
als die smid dat paard echt met een hamer heeft lopen meppen, waarom hebben ze daar dan geen foto's van? als het verhaal van de 1e pagina echt klopt, dan is het toch veel logischer om een foto te hebben waarop de smid het paard slaat, dan een foto waar de smid op een paard zit dat is gevallen, of denk ik dat nou verkeerd?

Idd, dat dacht ik ook........

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:26

Nou idd, jaarlingen kunnen zeer zeker uitglijden, zelf mijn oude draver moet eerst in balans gezet worden, anders issie ook geneigd om te klappen wegens pijnlijke beentjes.
Neemt niet weg dat als deze man zoveel geduld heeft zoals iedereen zegt en zo vriendelijk is, waarom hij dan kluisters omdoet? Bedoel, ik persoonlijk hoor dat al járen niet meer, iets uit het stenenijdperk zowat, dus imo moet er toch iets niet helemaal in orde zijn geweest als er kluisters bij te pas moeten komen..
Dat het verhaal verwarrend is, komt door het bericht van de LID en iemand hier die zei dat het dier het niet gehaald heeft en de foto's had gezien en dat geen pretje wa om te zien..hoogstwaarschijnlijk verward met het paard wat koliek had, maar de LID zal ongetwijfeld morgen bericht geven aan Cayenne hoe het met het dier gaat om de verwarring weg te nemen bij ons Knipoog
Hoop stiekem dat het en samenloop van omstandigheden zijn en het dier zichzelf verwond heeft uit angst..(evengoed afschuwelijk, maar dan valt het de hoefsmid niet meer kwalijk te nemen en dat stelt een hoop mensen gerust denk ik).

Afijn, we wachten het allemaal maar af. Ben blij dat de LID eindelijk eens ergens bovenop zit, tot een paar jaar terug was de LID om te huilen als er nood was en er echt iets moest gebeuren.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:26

Precies.. waarom dan wel een foto van waar de hoefsmid dus op het paard zit en niet waar bij die slaat.. ik bedoel.. dat is veel beter bewijs toch. Als je toch bezig was met foto's maken.. of je had een foto kunnen maken dat hij zijn hamer pakte en net wou slaan ik bedoel het hoeft niet precies op het moment te zijn dat de hamer het hoofd raakt maar toch..

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 22:29

Ik vind het allemaal verschrikkelijk voor het paard.. maar die smit zal waarschijnlijk geen hoge straf krijg..Hier in nederland is mishandeling van een dier nog gewoon vernieling.. net zoals je bijv een raam in gooit ... raar maar waar