Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: Amazone beschuldigd van paardenkwellerij -update-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:25

Tsja ik wil niet veel zeggen maar zulke foto's staan er ook van een zekere meneer die op shows paarden zadelmak maakt (ik zal zijn naam niet noemen) overal in de bladen en die wordt geroemd om deze praktijken. Ik geef dan toch liever de voorkeur aan iets langer de tijd nemen om een dier zadel en ruitemak te maken. Maargoed dat is een andere discussie. Ik vind dat een ieder die zo met zijn dieren (of die van derden) omgaat ver van die dieren vandaan moet blijven.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:40

hey zou iemand de fotos op een andere manier ook hier kunnen weergeven? De website waarop ze staan is via vele bedrijven geblokkeerd. Ik zou ze ook wel eens willen zien....

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:43

Jezuss,waar denkt ze eigenlijk wel mee bezig te zijn Ziek

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:59

Citaat:
Als de overkoepelende organisaties zoals de FEI, de KNHS en de stamboekorganisaties (die veel en veel te veel verlangen van amper drie- en vierjarige paarden) hier geen paal en perk aan stellen, zullen vroeg of laat buitenstaande organisaties w.o. dierenactivisten e.d. deze taak overnemen.
En als de publieke opinie zich eenmaal tegen deze vorm van sport keert, kan Anky wellicht nog een gouden medaille halen maar dan krijgt het behalen van deze medaille dezelfde wrange smaak als het winnen van de Tour de France.
Als de massa door heeft dat met sporen, een stang, een slof en een zweep over de rug van een paard goud wordt verdient, maakt bewondering plaats voor minachting en wordt het eertijds bejubelde idool een publieke schietschijf.

En dat is terecht! Laten we vooral mensen die op zo'n manier naar de top proberen te komen heel snel duidelijk maken dat er niemand op deze aardbol is die daar bewondering voor heeft.
Laten ze maar eens wat vaker bij de 'toppers' in de stallen rondsneupen, ik denk dat er nog wel veel meer aan het licht komt.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:15

x_Marr schreef:
Zalvador schreef:
Vreselijk om te zien hoe zij dat paard in de mond scheurt en onder druk zet. Wel zet ik m'n vraagtekens erbij hoe een amazone toch redelijk succesvol kan zijn terwijl ze, hoe het hier beschreven wordt, de paarden bijna mishandelt. Je zou deze foto's ook kunnen zien als een paard die er de brui aan geeft en de amazone op een zeer uitbundige manier het paard weer laat werken. Wat nog steeds niet goed is zoals zij dat doet natuurlijk.
Ik vind het veel op de Ankykwestie lijken, alleen hierbij stijgert het paard.

even terug op anky.anky is begonnen in de b.en sommige andere hebben een hoger paard gekocht dus lijkt het mij dta anky niet zo omgaat en de andere wel omdat ze wrascheinlijk zooo hoog de TOP SPORT willen bereiken.
(lijkt mij dan)

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:18

_likepink_ schreef:
even terug op anky.anky is begonnen in de b.en sommige andere hebben een hoger paard gekocht dus lijkt het mij dta anky niet zo omgaat en de andere wel omdat ze wrascheinlijk zooo hoog de TOP SPORT willen bereiken.
(lijkt mij dan)

Sorry, maar dit stukje is echt onleesbaar... Wat bedoel je? En hoe weet jij hoe Anky haar paarden traint, ben je er wel eens bij geweets?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:37

of het een eenmalige wanhoopsdaad was
of de vaste training kan ik niet beoordelen (was er niet bij )
maar vrolijk word ik er absoluut niet van

en das nu precies de reden waarom ik op jonge leeftijd al afgekikt ben
van de "hogere"dressuur sport
dit soort taferelen waren bijna normaal bij ons in de buurt als de de Z had bereikt
commentaar werd afgedaan als ja maar zij weten wat ze doen
gelukkig weet ik nu dat er ook eerlijkere ruiters zijn die er liever iets langer over doen om de top te bereiken dan dmv een paard te breken ,..

als er idd eens wat minder hoge eisen gesteld werden aan de jonge paarden
maar langzaam zie je dat toch al veranderen (geen Z mogen starten op 4 jarige leeftijd bv)

neh laat mij maar lekker aankloten met mijn paardje .. lekker op het gemakkie , geduld is een schone zaak (hoef ook niet verder te komen dan een lekker op zijn eigen benen lopend goed tillend paardje Knipoog )

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:48

nickyu schreef:
en das nu precies de reden waarom ik op jonge leeftijd al afgekikt ben
van de "hogere"dressuur sport
dit soort taferelen waren bijna normaal bij ons in de buurt als de de Z had bereikt
commentaar werd afgedaan als ja maar zij weten wat ze doen
gelukkig weet ik nu dat er ook eerlijkere ruiters zijn die er liever iets langer over doen om de top te bereiken dan dmv een paard te breken ,..

'n Vriendin van me is in korte tijd door de Z gevlogen en mag nu lichte tour starten. Haar hengst wordt alleen door haar gereden, er heeft maar 'n paar keer iemand anders op gezeten. Zo heb ik ook de eer mogen hebben even op 'm rond te hobbelen, en geloof me, als ze haar paard zo had behandeld had hij dat echt wel laten merken. Hij was gewoon lief, braaf en werklustig (ze ging me appuyeren leren, ik ging de verkeerde kant op, maar paard deed ook dat braaf!) en als ie zo in elkaar geslagen en gebroken was als Frau Wels hier doet, had hij heel anders gereageerd op mijn gepruts.

Ik denk ook dat 't paard waar ze op zit nu nogal wat rijtechnische problemen zal vertonen, daarom vraag ik me ook af wat er nu met hem gebeurt is/gaat gebeuren.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:53

Ik kan de foto's niet bekijken. Kan iemand ze ook gewoon plaatsen ?

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:58

Chantalll schreef:
Ik kan de foto's niet bekijken. Kan iemand ze ook gewoon plaatsen ?

diddo wie kan ze hier plaatsen? (via mijnalbum kunnen we ze ook niet zien) Boos!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:58

van mij mogen die foto s nu wel ff wegblijven heb je aan die ene vooraan iet genoeg Bloos

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:00

Als iedereen ze kan zien wil ik ze ook graag zien ... Dan kann ik meepraten over wat er gezien is ... Desnoods via PB.

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:01

zo dat paard op de foto word gewoon dubbel getrokken Bloos! hoop dat ze nog een keer van een paard afvalt Boos!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 15:05

Gewoon thuis proberen te kijken, ze lopen niet weg hoor Haha!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:06

aartlover schreef:
zo dat paard op de foto word gewoon dubbel getrokken Bloos! hoop dat ze nog een keer van een paard afvalt Boos!

wat denk je van er nooit meer opstappen ...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:07

aartlover schreef:

Ik mag toch hopen dat ze nooit meer bij een paard in de buurt komt!
Laat staan haar kont in een zadel plant!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:08

Heb ze gezien. Ik snap niet dat iemand zo naief kan zijn dat niemand dit ziet.
Jammer dat er zoveel ruiters en amazones zijn dit dit flikken.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:10

arie53 schreef:
En als de publieke opinie zich eenmaal tegen deze vorm van sport keert, kan Anky wellicht nog een gouden medaille halen maar dan krijgt het behalen van deze medaille dezelfde wrange smaak als het winnen van de Tour de France.

Een erg actuele en juiste vergelijking. Zo wordt nu bijvoorbeeld de aanwezigheid van het wielrennen op de Olymische spelen in de storm rond de gebeurtenissen in de Tour in vraag gesteld, net zoals de aanwezigheid van ruitersporten al meermaals ter discussie stond.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:16

Het gaat hier toch om de methode van die Christine -nog wat- en niet om Anky? Verschrikkelijk dat ze zo haar paarden moet behandelen, om het ''juiste'' resultaat te krijgen. Ik hoop dat ze nu ook zelf wel in ziet, dat dit dus niet de juiste oplossing is.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:22

En dan nog vinden we het gek dat er hengsten met gebroken kaken ineens uit de sport verdwijnen, dieren met nekletsel die moeite hebben met de aanleuning (en wat helaas maar zelden ontdekt wordt) en dieren zijn die voortdurend bij de fysiotherapeut of osteopaat (en nog veel erger chiropractor grrrr daar lopen mij de rillingen al van over de rug als ik het woord hoor) lopen om op de been te blijven. Hoe meer geld er met de sport gemoeid gaat hoe rotter deze aan het worden is.

Irene_vZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:33

Ik heb zojuist de foto serie bekeken, ik vind het verschrikkelijk om te zien hoe sommige mensen met hun paarden kunnen omgaan. En ik vraag mij af wat zij hiermee heeft willen bereiken? In mijn ogen is de dressuur een sport waarin de communicatie tussen ruiter en paard zo optimaal is dat er met de kleinste hulpen kan worden gereden, dit altijd vanuit een ontspannen samenwerking. Ik vind het jammer voor de sport dat dit soort taferelen voorkomen en ik hoop dat de FEI ook grote maatregelen treft naar deze 'amazone'. Geen enkel mens is perfect, en iedereen heeft vast wel eens een situatie waarin je je paard het liefst achter het behang wil plakken, maar dit gaat in mijn ogen echt veel te ver Verdrietig

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:37

Echt vreselijk om te zien... Arm paard...!
Super goed van die mensen om dit te filmen zodat het ook echt goed aangepakt kan worden!
Ik hoop dat ze nooit meer in de buurt van een paard zal komen.

Ik geloof zeker niet dat veel top ruiters zo met hun paarden omgaan, zo'n paard pakt je toch een keer terug als je dan op wedstrijd zonder zweep je proef moet rijden? En ik denk ook dat de meeste top ruiters echt gek op hun dieren zijn en niet in staat zijn om voor hun succes hun dieren te mishandelen, zoiets moet toch echt wel in je zitten...

Voor die mensen die in dit topic andere ruiters er bij halen; voor mij is het een heel verschil of een paard zich in de ontspanning dubbel laat vouwen of dat iemand er helemaal doorgedraait op zit en dat het paard niks meer goed kan doen! Als iemand zulke gruwelijke beelden heeft als dit moeten ze dat doorgeven zodat ook daar een zaak van gemaakt kan worden... en anders niet zomaar proberen sommige mensen zwart te maken doormiddel van zo iets vreselijks als dit!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:39

Marjolein_18 schreef:
Het gaat hier toch om de methode van die Christine -nog wat- en niet om Anky? Verschrikkelijk dat ze zo haar paarden moet behandelen, om het ''juiste'' resultaat te krijgen. Ik hoop dat ze nu ook zelf wel in ziet, dat dit dus niet de juiste oplossing is.

Dat klopt, het gaat om Christine Wells. Ik word er een beetje onpasselijk van dat Anky hier steeds bij betrokken wordt.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:40

foto 1
foto 2
foto 3
foto 4

Hier heb ik de foto's op een andere site ge-upload, voor diegenen die de andere links niet konden openen.
Laatst bijgewerkt door Hester op 26-07-07 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:42

Marjolein_18 schreef:

Alsof die methodes zoveel van elkaar verschillen. Slapen