Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Als de overkoepelende organisaties zoals de FEI, de KNHS en de stamboekorganisaties (die veel en veel te veel verlangen van amper drie- en vierjarige paarden) hier geen paal en perk aan stellen, zullen vroeg of laat buitenstaande organisaties w.o. dierenactivisten e.d. deze taak overnemen.
En als de publieke opinie zich eenmaal tegen deze vorm van sport keert, kan Anky wellicht nog een gouden medaille halen maar dan krijgt het behalen van deze medaille dezelfde wrange smaak als het winnen van de Tour de France.
Als de massa door heeft dat met sporen, een stang, een slof en een zweep over de rug van een paard goud wordt verdient, maakt bewondering plaats voor minachting en wordt het eertijds bejubelde idool een publieke schietschijf.
x_Marr schreef:Zalvador schreef:Vreselijk om te zien hoe zij dat paard in de mond scheurt en onder druk zet. Wel zet ik m'n vraagtekens erbij hoe een amazone toch redelijk succesvol kan zijn terwijl ze, hoe het hier beschreven wordt, de paarden bijna mishandelt. Je zou deze foto's ook kunnen zien als een paard die er de brui aan geeft en de amazone op een zeer uitbundige manier het paard weer laat werken. Wat nog steeds niet goed is zoals zij dat doet natuurlijk.
Ik vind het veel op de Ankykwestie lijken, alleen hierbij stijgert het paard.
_likepink_ schreef:even terug op anky.anky is begonnen in de b.en sommige andere hebben een hoger paard gekocht dus lijkt het mij dta anky niet zo omgaat en de andere wel omdat ze wrascheinlijk zooo hoog de TOP SPORT willen bereiken.
(lijkt mij dan)
nickyu schreef:en das nu precies de reden waarom ik op jonge leeftijd al afgekikt ben
van de "hogere"dressuur sport
dit soort taferelen waren bijna normaal bij ons in de buurt als de de Z had bereikt
commentaar werd afgedaan als ja maar zij weten wat ze doen
gelukkig weet ik nu dat er ook eerlijkere ruiters zijn die er liever iets langer over doen om de top te bereiken dan dmv een paard te breken ,..
Chantalll schreef:Ik kan de foto's niet bekijken. Kan iemand ze ook gewoon plaatsen ?
aartlover schreef:zo dat paard op de foto word gewoon dubbel getrokkenhoop dat ze nog een keer van een paard afvalt
aartlover schreef:zo dat paard op de foto word gewoon dubbel getrokkenhoop dat ze nog een keer van een paard afvalt
arie53 schreef:En als de publieke opinie zich eenmaal tegen deze vorm van sport keert, kan Anky wellicht nog een gouden medaille halen maar dan krijgt het behalen van deze medaille dezelfde wrange smaak als het winnen van de Tour de France.
Marjolein_18 schreef:Het gaat hier toch om de methode van die Christine -nog wat- en niet om Anky? Verschrikkelijk dat ze zo haar paarden moet behandelen, om het ''juiste'' resultaat te krijgen. Ik hoop dat ze nu ook zelf wel in ziet, dat dit dus niet de juiste oplossing is.
Marjolein_18 schreef:Het gaat hier toch om de methode van die Christine -nog wat- en niet om Anky? Verschrikkelijk dat ze zo haar paarden moet behandelen, om het ''juiste'' resultaat te krijgen. Ik hoop dat ze nu ook zelf wel in ziet, dat dit dus niet de juiste oplossing is.