Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tyrza schreef:Ik ga mijzelf dan ook helemaal niet verdedigen.
Eleonoor schreef:Ongelovelijk dat je op basis van de boeken, zonder iets te hebben gevoeld en ervaren een mening kan vormen over het trainen van paarden op het hoogste nivo. Ben benieuwd hoe je het zou doen als je allerlei boeken zal lezen over schaatsen en dan aan Rintje Ritsma gaan vertellen dat hij al die jaren verkeerd schaatst![]()
Dream on!
QQQQ schreef:Hou dus eens op met je te verstoppen achter je GP-schildje en durf eens een inhoudelijke discussie aan te gaan.
QQQQ schreef:Oh, dus de toppaarden hoeven zich helemaal niet aan de FEI richtlijnen te houden? Die zijn anatomisch zo anders dat ze geen loshangend hoofd meer hebben? Zeg dat dan meteen.
horseyfries schreef:De regelgeving van de FEI is gebaseerd op het feit dat paarden een loshangend hoofd hebben???
horseyfries schreef:Paarden hebben geen loshangend hoofd, ze bestaan immers uit meer dan alleen maar losse botjes? Dat hoofd is niet alleen door huid, maar ook door ligamenten, buigers, strekkers enz. aan alle kanten verbonden met de rest van het lichaam. Deze werken altijd! Het is dus complete onzin om te zeggen dat een paard geen spierspanning heeft als het hoofd voor de loodlijn is omdat de strekkers dan iets meer werk doen dan de buigers. In geen enkele positie is het hoofd compleet vrijhangend zonder enige invloed van spieren en zoals ik al eerder zei: de opmerking over rijtechnische ontspanning is niet hetzelfde als totale spierontspanning want bij totale spierontspanning zou het paard door de benen gaan....![]()
horseyfries schreef:Wie durft hier trouwens de inhoudelijke discussie niet aan? Ik heb al verscheidene keren inhoudelijke vragen gesteld over waar je je ineens je conclusies vandaan haalt maar krijg dan geen antwoord. Staat dat niet in dat boek over mokken van je? Misschien eens Hindelooper aardewerk openslaan, daar zou het ook in kunnen staan?
KiWiKo schreef:ooooooooooo ja jij gaat er wel diep op in
KiWiKo schreef:Jij hebt je er echt in verdiept, je bent gaan kijken bij mensen, hebt het zelf geprobeerd, en je baseerd daar je conclusies op...
KiWiKo schreef:Je hebt je uitgebreid verdiept in de theorie......... nu de praktijk nog.
KiWiKo schreef:ik ben een praktijk mens, wil het onder me voelen wil met het paard bezig zijn......... dus nee, van mij geen theoretische verhalen...... want daar kom ik er niet mee, niet in mijn werk![]()
![]()
KiWiKo schreef:beiden kunnen veel van elkaar leren, maar je kan koudbloeden ala shires nou niet echt vergelijken met een bloederig sportpaard........ ook de beweging niet, ook het karakter niet.