'LDR niet negatief voor dressuurpaard'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:05

HAHAHAHAHAHAHA Eigenlijk zoooooooo triest allemaal....

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:47

Weet je: je kunt van alles zeggen over me. Doet me echt totaal niets

Ik ga mijzelf dan ook helemaal niet verdedigen. Ik denk dat ik namelijk in praktijk mijzelf al veel meer heb bewezen dan degenen die zo hoog van de toren blazen met de theoretische kennis die zij zich machtig denken te zijn.

Ga vooral door. Zegt meer over jezelf dan over mij namelijk

Zo... pauze is voorbij, tijd om mijn paard weer eens in de krul te trekken

Fronton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:51

Bewezen waarin precies?

zobras

Re: 'LDR niet negatief voor dressuurpaard'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:53

Wat krijg je als je alleen de theorie machtig bent:

Die stuurlui die aan de wal staan!!!!

Ongelovelijk dat je op basis van de boeken, zonder iets te hebben gevoeld en ervaren een mening kan vormen over het trainen van paarden op het hoogste nivo. Ben benieuwd hoe je het zou doen als je allerlei boeken zal lezen over schaatsen en dan aan Rintje Ritsma gaan vertellen dat hij al die jaren verkeerd schaatst Dream on!

Ga lekker rijden, voel wat onder je gebeurt en zorg ervoor dat je daar correct op reageert tot doel het een beter lopend paard van te krijgen. En dat krijg je niet door je neus alleen in de boeken te steken.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:56

Tyrza schreef:
Ik ga mijzelf dan ook helemaal niet verdedigen.

Exact en dat hoeft niemand hier. Doet er namelijk niet toe.

Als je bezwaren hebt tegen iemands theoretische onderbouwing, dan moet het heel makkelijk zijn om die bezwaren hard te maken en te onderbouwen.

Als iemand grote dingen beweert die hij/zij in de praktijk wel niet heeft gedaan/behaald, dan kan je daar hier gewoon niets mee. Dan kan ik je vragen hoeveel paarden je niet naar GP hebt gereden, dan kan je dat beantwoorden, en wat weten we dan? Noppes.

Hou dus eens op met je te verstoppen achter je GP-schildje en durf eens een inhoudelijke discussie aan te gaan.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 12:58

Eleonoor schreef:
Ongelovelijk dat je op basis van de boeken, zonder iets te hebben gevoeld en ervaren een mening kan vormen over het trainen van paarden op het hoogste nivo. Ben benieuwd hoe je het zou doen als je allerlei boeken zal lezen over schaatsen en dan aan Rintje Ritsma gaan vertellen dat hij al die jaren verkeerd schaatst Dream on!

Maar jij weet helemaal niet wat ik wel of niet gevoeld of ervaren heb. Daar heb ik het hier juist niet over, omdat dat niet over te brengen is via dit medium.

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:00

QQQQ, dan zal ik je nog op een ding wijzen die al veel eerder in deze discussie ook is genoemd (herhaling dus weer):

Niet elk paar is geschikt voor GP nivo. Net als niet elk mens geschikt is voor elke vorm van topsport geldt dat ook voor paarden. Al eerder is aangehaald dat een slechte trainingsmethode kon worden afgemeten aan het wel of niet uitbrengen van alle paarden die in training zou hebben op het hoogste nivo. Stap toch eens af van dit argument!!!

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:01

Veel plezier verder in deze bodemloze discussie

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:30

QQQQ schreef:
Hou dus eens op met je te verstoppen achter je GP-schildje en durf eens een inhoudelijke discussie aan te gaan.

Waarom denk je nu weer aan GP? NIveau zegt namelijk niet alles.

Ik dacht aan iets heeel anders

Maar goed, ik hecht geen waarde aan het laatste woord hebben.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:38

Wil iedereen weer ontopic gaan en vooral stoppen met dingen op de man te spelen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 13:39

hihi Weet jewat zo mooi is aan theorie, dat het in de praktijk nooit werkt :D

Je kan nog theoretisch zoooo goed onderlegd zijn, en het allemaal prima weten te vertellen. Maar als je het in de praktijk niet kan voelen heb je helemaal niks aan de theorie behalve een stel hele mooie woordjes die uiteindelijk nergens over gaan.

Theorie is mbt paarden gebaseerd op het DOORSNEE huis tuin en keukenpaard. Zeg 60% van de paarden........ maar dat ene paard die net even anders reageert stond net effe niet in dat boekkie...... En dan???

Nee hoor QQQQ je kan het nog zooooo moooi vertellen, maar ga het eerst maar eens DOEN dan pas kan je de mooie woordjes onderbouwen met steekhoudende uit de praktijk afkomstige voorbeelden..... En niet zoals nu met een boek voor je snuffert waar jij jouw wijsheid wel uit haalt

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:43

Oh, dus de toppaarden hoeven zich helemaal niet aan de FEI richtlijnen te houden? Die zijn anatomisch zo anders dat ze geen loshangend hoofd meer hebben? Zeg dat dan meteen.

Als mijn verhaal voor 60% van de paarden opgaat, is dat wel de meerderheid. Lijkt mij genoeg reden om over te discuseren
Laatst bijgewerkt door QQQQ op 08-03-06 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:44

QQQQ schreef:
Oh, dus de toppaarden hoeven zich helemaal niet aan de FEI richtlijnen te houden? Die zijn anatomisch zo anders dat ze geen loshangend hoofd meer hebben? Zeg dat dan meteen.

*zucht*

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 14:45

idd diepe zucht

NickyZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 15:14

Ook vanaf deze computer: ZZZuuucchhttt.

Trouwens, ik vind niveau wel degelijk wat zeggen.... Zeker op topsportniveau. Dat bereik je niet met alleen maar in je boeken hangen.

@Q: Het zou prettig zijn als je in je discussie niet alleen maar oog hebt voor dat wat jou mening is, en daar maar over door blijft bomen. Verdiep je ook eens in de nuttige dingen die anderen schrijven. Dan pas krijg je een leuke over en weer discussie.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 19:21

De regelgeving van de FEI is gebaseerd op het feit dat paarden een loshangend hoofd hebben???

Hahahahahahahahahahahah (rolt over de grond van het lachen *o/* )

Paarden hebben geen loshangend hoofd, ze bestaan immers uit meer dan alleen maar losse botjes? Dat hoofd is niet alleen door huid, maar ook door ligamenten, buigers, strekkers enz. aan alle kanten verbonden met de rest van het lichaam. Deze werken altijd! Het is dus complete onzin om te zeggen dat een paard geen spierspanning heeft als het hoofd voor de loodlijn is omdat de strekkers dan iets meer werk doen dan de buigers. In geen enkele positie is het hoofd compleet vrijhangend zonder enige invloed van spieren en zoals ik al eerder zei: de opmerking over rijtechnische ontspanning is niet hetzelfde als totale spierontspanning want bij totale spierontspanning zou het paard door de benen gaan....

Wie durft hier trouwens de inhoudelijke discussie niet aan? Ik heb al verscheidene keren inhoudelijke vragen gesteld over waar je je ineens je conclusies vandaan haalt maar krijg dan geen antwoord. Staat dat niet in dat boek over mokken van je? Misschien eens Hindelooper aardewerk openslaan, daar zou het ook in kunnen staan?

Fronton, je hebt helemaal gelijk dat als je naar de Masterclass toegaat je al op een bepaald niveau moet paardrijden, en dat is niet voor niks...
In Deurne weten ze dat mensen die alleen wat theoretische achtergrond hebben niet meekunnen op dat niveau, vandaar!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:16

horseyfries schreef:
De regelgeving van de FEI is gebaseerd op het feit dat paarden een loshangend hoofd hebben???

Nee, lezen heb je nog steeds niet geleerd.

horseyfries schreef:
Paarden hebben geen loshangend hoofd, ze bestaan immers uit meer dan alleen maar losse botjes? Dat hoofd is niet alleen door huid, maar ook door ligamenten, buigers, strekkers enz. aan alle kanten verbonden met de rest van het lichaam. Deze werken altijd! Het is dus complete onzin om te zeggen dat een paard geen spierspanning heeft als het hoofd voor de loodlijn is omdat de strekkers dan iets meer werk doen dan de buigers. In geen enkele positie is het hoofd compleet vrijhangend zonder enige invloed van spieren en zoals ik al eerder zei: de opmerking over rijtechnische ontspanning is niet hetzelfde als totale spierontspanning want bij totale spierontspanning zou het paard door de benen gaan....

Over complete onzin gesproken.
Jij kan ook bijv je arm helemaal ontspannen laten hangen, zonder dat je door je benen zakt. Ook die zit met meer dan een botverbinding aan de rest van het lijf. Om je arm los langs je lijf te laten hangen heb je géén vormspanning nodig. Zelfde geldt voor 't paardenhoofd.

horseyfries schreef:
Wie durft hier trouwens de inhoudelijke discussie niet aan? Ik heb al verscheidene keren inhoudelijke vragen gesteld over waar je je ineens je conclusies vandaan haalt maar krijg dan geen antwoord. Staat dat niet in dat boek over mokken van je? Misschien eens Hindelooper aardewerk openslaan, daar zou het ook in kunnen staan?

Vragen waar iemand iets vandaan heeft, is geen inhoudelijke vraag. Waarom zou je willen weten waar ik het vandaan heb? Kijken of dat misschien iemand is waar je het al dan niet mee eens zou moeten zijn of zo?
Met een inhoudelijke vraag ga je in op de inhoud
Daar waar je dat enigzins hebt gedaan, heb ik daar antwoord op gegeven.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:19

ooooooooooo ja jij gaat er wel diep op in, Jij hebt je er echt in verdiept, je bent gaan kijken bij mensen, hebt het zelf geprobeerd, en je baseerd daar je conclusies op...

Kom nou, uit het boekje zou ik ook directeur van shell kunnen zijn

MrsSoliana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 22:56

QQQQ ben je niet te oud voor deze onzin? Op de foto te zien wel. Erg jammer je zou namelijk van een ouder persoon verwachten volwassener te zijn. JAMMER!

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:26

KiWiKo schreef:
ooooooooooo ja jij gaat er wel diep op in

Ik heb heel uitgebreid uitgelegd hoe ik over de aanleuning denk, en waarom die regel van "voor de loodlijn" er is.
Vervolgens roepen er enkele "dat is onzin", maar tegelijk weigeren deze aan te geven WAT er dan onzin is, wat er niet van klopt. Daartoe probeer ik ze al de hele tijd te bewegen. Enkelen hebben wat gevraagd, daar heb ik dan zo goed mogelijk op geantwoord.
Dus ja, ik ben er wel diep op ingegaan, dat klopt. Jij nog niet.

KiWiKo schreef:
Jij hebt je er echt in verdiept, je bent gaan kijken bij mensen, hebt het zelf geprobeerd, en je baseerd daar je conclusies op...

LDR heb je het nu over neem ik aan: Ik heb me d'r in verdiept, ben wezen kijken, heb er veel over gedacht en gesproken en ben tot de conclusie gekomen dat ik het niet zelf WIL toepassen.
Mijn conclusies baseer ik dus op informatie van beide kanten (pro- en anti-LDR). De pro-LDR argumenten vind ik niet steekhoudend. Niet alle anti-LDR argumenten vind ik steekhoudend, maar wel genoeg om geen LDR-fan te worden.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:27

Je hebt je uitgebreid verdiept in de theorie......... nu de praktijk nog.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:33

KiWiKo schreef:
Je hebt je uitgebreid verdiept in de theorie......... nu de praktijk nog.

Daar is hier moeilijk wat mee te doen. LDR praktijk ga ik niet aan beginnen, waarom? Dat staat hierboven.
Met theorie kan je op bokt des te meer, mits er theorie wordt besproken en niet alleen maar wordt gekat.

Ga jij hier nog jouw ideeën over de theorie neerzetten, of blijf je alleen maar wat loze opmerkingen maken?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:36

Ach loze opmerkingen, tis maar net wat je daar onder schaart.......... ik ben een praktijk mens, wil het onder me voelen wil met het paard bezig zijn......... dus nee, van mij geen theoretische verhalen...... want daar kom ik er niet mee, niet in mijn werk

Ik begrijp jou wel, jij hebt nou niet het type sportpaard onder het zadel........ dus je zou het ook niet kunnen met deze dieren, niet dat ze minder zijn helemaal niet......... maar zo heeft ieder zijn eigen dingetje...... Jij doet jouw dingetje met shires en je boeken........ andere mensen doen dingen met sportgefokte warmbloeden zonder boeken......

beiden kunnen veel van elkaar leren, maar je kan koudbloeden ala shires nou niet echt vergelijken met een bloederig sportpaard........ ook de beweging niet, ook het karakter niet.

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:48

KiWiKo schreef:
ik ben een praktijk mens, wil het onder me voelen wil met het paard bezig zijn......... dus nee, van mij geen theoretische verhalen...... want daar kom ik er niet mee, niet in mijn werk

Dus omdat jij met theorie niets kunt beginnen, is het maar onzin?

Zonder praktijk, kun je niet paardrijden, maar zonder theorie weet je niet wat je doet. Als je niet weet wat je doet, weet je ook niet wat je goed of fout doet.

Jij benaderd paardrijden als je werk: Je doel en je resultaat is geld. Snel resultaat is daarbij een groot voordeel.

Ik benader paardrijden als mijn hobby: Mijn doel is om gewoon zo goed mogelijk te leren paardrijden. Snel of langzaam is voor mij niet interessant. Goed of slecht wel, en om dat te achterhalen is theorie erg nuttig (naast de praktijk, uiteraard).

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 23:50

KiWiKo schreef:
beiden kunnen veel van elkaar leren, maar je kan koudbloeden ala shires nou niet echt vergelijken met een bloederig sportpaard........ ook de beweging niet, ook het karakter niet.

Waar haal jij vandaan dat ik enkel op shires zit? Hou je maar even lekker bij de feiten .