Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KellyC

Re: Diefstal paard na 9 jaar ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:32

Beste mensen allemaal,

Ik heb gehoord dat er weer een mini paardje is verdwenen. Ik word er gewoon niet goed van als ik dit allemaal hoor. ik vind het allemaal zo erg voor de eigenaars en de paarden. Dat dit allemaal zo moet blijven door gaan. en vorige week is de dekhengst poorboy die bij de stoeterij suls in meerhout stond ook verdwenen, spoorloos! Toch raar allemaal he! Wat ga je nu in hemelsnaam met een dekhengst aanvangen. Hij is op pensioen, en met een gestolen hengst kun je toch geen dekkingen gaan verkopen! Waar zitten de mensen hun verstand soms! Tess, ik hoop dat je het erdoor krijgt via de ombudsjan! Want er lopen te veel gewetensloze mensen rond in deze wereld met veel te lange vingers! Vroeger werden je handen afgekapt als je stal! Bij sommige mensen die niet weten van ophouden met stelen, zouden ze dat beter terug gaan doen! Want als je dieren steelt, kwetje je niet alleen de eigenaars, maar ook de dieren! En in mijn geval ook de 2e eigenaar! Zo, dit is me weer van mijn hart af!
Dikke kus van mij, Queen en al de andere paardjes die bij mij thuis staan! XXX

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 20:28

Is Poorboy bij Suls in Meerhout verdwenen? Ik heb wel horen zeggen dat Suls failliet zou zijn maar niks van dat die hengst spoorloos zou zijn. Vind het wel raar eerlijk gezegd eerst hoor je verhalen dat het failliet zou zijn en dan dat die hengst verdwenen zou zijn.

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:04

KellyC schreef:
Beste mensen allemaal,

Ik heb gehoord dat er weer een mini paardje is verdwenen. Ik word er gewoon niet goed van als ik dit allemaal hoor. ik vind het allemaal zo erg voor de eigenaars en de paarden. Dat dit allemaal zo moet blijven door gaan. en vorige week is de dekhengst poorboy die bij de stoeterij suls in meerhout stond ook verdwenen, spoorloos! Toch raar allemaal he! Wat ga je nu in hemelsnaam met een dekhengst aanvangen. Hij is op pensioen, en met een gestolen hengst kun je toch geen dekkingen gaan verkopen! Waar zitten de mensen hun verstand soms! Tess, ik hoop dat je het erdoor krijgt via de ombudsjan! Want er lopen te veel gewetensloze mensen rond in deze wereld met veel te lange vingers! Vroeger werden je handen afgekapt als je stal! Bij sommige mensen die niet weten van ophouden met stelen, zouden ze dat beter terug gaan doen! Want als je dieren steelt, kwetje je niet alleen de eigenaars, maar ook de dieren! En in mijn geval ook de 2e eigenaar! Zo, dit is me weer van mijn hart af!
Dikke kus van mij, Queen en al de andere paardjes die bij mij thuis staan! XXX

Ten eerste hij dekt nog dus nog niet op pensioen.
Ten tweede als hij vorige week gestolen zou zijn zou heel belgië het nu al weten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:46

Failliet en duurste paard van stal gestolen? Ik moet zeggen dat ik dat wel behoorlijk verdacht vind klinken.

Maar om te beginnen moet ik me bij Jeanke aansluiten, als hij gestolen zou zijn dan zou dat wel bekend zijn.

Grtz Falona

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:16

jaeneke, met op pensioen bedoel ik dat hij niet meer in de sport zit he! ik weet wel dat hij nog denkt! heb er zelf een twee jarige van staan. Ik weet zeker dat hij gestolen is omdat ik daar lang op stal gereden heb. Ook de dochter heidi Suls ken ik heel goed! ze is mijne kinisist! Ze heeft mij zelf om hulp gevraagd bij het zoeken na poor boy. En zelfs adrienne is er mee bezig! Hij is dus wel verdwenen. De reden waarom er nog niks van in de pers is geweest weet ik ook niet! Adrienne vind het raar van hen! Ze zijn al op verschillende plaatsen aan het zoeken geweest. Ze hebben een vermoeden dat hij ergens in maaseik of die kanten zou staan. Ze zijn trouwens ook gaan kijken waar Queen in beslag heeft gestaan. Omdat dat een beveiligde stal is. Maar zonder resultaat! Dus tot nu toe staan ze voor een raadsel waar hij is! Groetjes kelly en Queen

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 15:17

Sorry maar ik blijf het toch raar vinden dat die hengst nu net verdwenen is.Weet je dan ook iets meer over dat het failliet zou zijn.Ik was er best wel van verschoten.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:02

het is inderdaad failliet, er zijn al twee openbare verkoopsdagen geweest en heb toevallig net nog met heidi gesproken, er gaat waarschijnlijk nog een derde dag komen. ze weten nog altijd niet waar poor boy is. De reden waarom het volgens haar niet in de kranten komt is omdat er dan andere dieven echt naar op zoek gaan! En dan zouden ze hem nooit meer terug vinden! Alle, zo heeft ze het mij uitgelegd! Maar nergens kunnen ze een spoor van hem vinden. Het is haar broer die hem heeft laten verdwijnen denken ze. Het is ook door hem dat het daar failliet is gegaan! Tja, het is mijn zaak niet, maar ik vind het erg voor het paard! wie weet wat gebeurd er nu allemaal met hem!

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:31

Als ik alles bij elkaar zet , lijkt het me eerder een truc van die broer om ervoor te zorgen dat de hengst niet wordt aangeslagen na het faillisement

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 19:49

jeanke schreef:
Als ik alles bij elkaar zet , lijkt het me eerder een truc van die broer om ervoor te zorgen dat de hengst niet wordt aangeslagen na het faillisement

Dat is precies de gedachte die ik krijg bij een combinatie van faillisement en diefstal van een van de duurste paarden van stal. Ik wil niet zeggen dat het zo is, maar het klinkt wel heel erg verdacht allemaal.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:31

jeanke schreef:

Dat is juist wat ik denk!! Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het paard hiervan weeral de dupe van is zoals gewoonlijk!

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:00

hoi allemaal, maar dat is het hem net! Dat paard is niet van de stoeterij suls. Het is van een zwitser en Jos suls, de pa van dirk, heeft hem gehuurd om te dekken! Nu moeten ze wachten tot de advocaat van die zwitser na belgie komt of een medewerker in belgie aanduid om zo een inbeslagname te doen en dirk de zoon te ondervragen. Niemand weet zeker dat hij erachter zit maar de hele familie verdenkt hem er wel van! Arm paardje, wat moet hij nu ocharme allemaal niet meemaken! Zo van hut na haar worden gesleurd! Dan mag ik mij nog blij prijzen dat Queen maar op een plaats is gezet geweest bij de inbeslagname! Of wat moet zij hebben meegemaakt toen ze in duitsland gestolen is. Waar hebben ze haar toen niet overal gezet! Nu sta ik daar allemaal veel harder bij stil dan vroeger! Ik durf het mij zelfs allemaal niet afvragen. Queen was vroeger heel erg bang in een vrachtwagen. Ik dacht dat het kwam omdat ze het niet kende! Nu weet ik wel beter! Ze hebben haar er misschien opgeslagen, en met een hele boel andere paarden los in die bak gezet! Gelukkig is dat al allemaal voorbij!
Groetjes, kelly en Queen

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 17:11

Aan iedereen die belang stelt in Poorboy. Ik mocht geen artikel laten verschijnen, aangezien zij vreesde om hem dan helemaal niet meer terug te zien. Als Vasco gestolen was, is Jos Suls direkt bij mij gekomen. Dankzij Het Laatste Nieuws die altijd direkt klaar staan, heeft De Telegraaf het artikel overgenomen en zo is Vasco ontdekt in Nederland. Dinsdagavond sta ik bij de dierenarts, komt daar een vrouw binnen uit Balen, en verteld mij, zij hebben vanacht ons paard uit de stallen willen stelen, het paard is totaal van streek. De dieven hebben wel een hond en een pup van 5 maanden meegenomen. Toen ze mij vertelde dat het om een Pinto ging, gingen de lichten al branden. Ik vroeg haar of de pensionhouder kontakt met mij wilde opnemen, tot op heden niets. Wat als nu bij een volgende keer het paard wel kan meegenomen worden ??????? Vrijdag l.l. zijn ze gaan zoeken, maar tot op heden heb ik geen telefoon meer ontvangen betreffende Poorboy, ben ik dan een clown, die ze alleen maar nodig hebben als het hun uitkomt, of weet ik teveel ???????? IK ZOEK NIET DE DIEVEN, MAAR VIND HET ERG DAT DIEREN MOETEN LIJDEN VOOR MENSEN.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:06

hoi adrie, ik begrijp er ook niet veel meer van. Toen het van vasco in de krant kwam, was hij dadelijk terug gevonden. Dus als iedereen weet dat poorboy weg is, gaan volgens mij de dieven zeker niet veel meer proberen, of andere dieven. Soms denk ik zelfs dat er iets meer achter zit! En wat ik nog raar vind is dat miet, die vrouw van de bakker die ook in leopoldsburg op de jumping was, die had gebeld voor een dekking van hem. Heidi zou gezegt hebben dat de hengst momenteel niet op stal verbleef maar dat er regelmatig vers sperma werd gebracht en dat dat dus geen probleem zou zijn. Ocharme poorboy, ik zit wel in met hem. Wat heeft hij ondertussen misschien al niet allemaal meegemaakt! Dat zij geen hulp willen van buitenaf is hun probleem, daar moei ik mij niet mee. Maar ik vind het erg dat ze niet denken aan het paard! Als ze hulp kunnen krijgen van de pers en van zovele mensen, en ze willen het niet, ja dat moeten zij dat weten. Jammer dat ze u wel kenden toen hij pas weg was he adri. Ik vind het schandallig dat ze u zelfs geen telefoontje laten. Of zelfs gewoon om u effe te bedanken. XXX Queen en Kelly

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:33

Het paard doet ze naam wel eer aan hè Knipoog .
Ik heb al gemerkt dat het paardewereldje een rot wereldje is als mensen denken geld te verdienen over ruggen van dieren.
Ik sprak vandaag op een clinic iemand die had een fjord gekocht .Het paardje had een brandmerk ,dus ze neemt contact op met het fjordenstamboek .Blijkt het paard uit nederland te komen en was hij door de verzekering aan de slacht verkocht.Dus eigenlijk een afgekeurd rijpaard.Nu doet deze mevrouw alleen nog grondwerk met hem maar de endurancesport waar ze hem voor gekocht had kan ze wel vergeten.Gelukkig zijn deze mensen niet onbemiddeld en mag hij gewoon blijven dus is het verhaal voor dit paard goed afgelopen.Maar ik kan niet uitstaan dat je zo in het zak gezet word als goedbedoelend mens.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:45

Hoi,

Heb net zo goed en zo kwaad als het ging in razend tempo gelezen
wat Kelly en haar paardje overkomen is.

Ik weet nu iig wie het Rheinlanderstammboek bedoelde toen ze mij
nav mijn zoekopdracht verteld hebben dat het eerste wat ze gedaan
hebben was kijken of mijn paard gestolen was gezien ze recentelijk
een 9 jaar geleden gestolen paard terug hadden gevonden,

Ik heb geluk gehad, mijn paard stond niet als gestolen te boek, maar
omdat ik daar op de een of andere manier schijnbaar toch onbewust
rekening mee heb gehouden heb ik geinformeerd wat mijn rechts-
positie zou zijn als mijn paard idd gestolen was.

Mij is verteld dat als ik het paard voor een "redelijk" bedrag van één
in mijn ogen betrouwbaar iemand gekocht heb, ik ter goeder trouw
gehandeld heb en het paard mijn eigendom blijft.

Ik heb geen idee hoe de wetgeving in deze in België in elkaar steekt,
maar dit is de situatie in Nederland.

Ik kan beide kanten heel goed begrijpen, Kelly's positie zowiezo, je
stopt al je liefde en geduld 9 jaar lang in een paard dat dit beloond
door samen met haar de sterren van de hemel te springen. Uit alles
wat ik gelezen heb blijkt dat het om een zeer hechte vertrouwensband
tussen Kelly en Queen gaat.

Aan de andere kant kan ik me het verdriet van de mensen uit Duitsland
ook heel goed voorstellen. Zoals uit Manuela's verslag blijkt zijn die
mensen echt begaan met hun paarden en hebben ze er van alles
aan gedaan om erachter te komen waar hun "Luna" gebleven is.
Ik las een paar reacties van bokkers die verweten dat de mensen niet
genoeg moeite hebben gedaan om "Luna" terug te vinden en dat dat
hun eigen schuld is, dat is toch wel erg kort door de bocht.
Achteraf is er altijd iemand die je nog wat wegen kan wijzen die je in
had kunnen slaan maar je kunt ook niet alles weten, maar zoals
gezegd dat is achteraf gepraat.

Manuela, is het niet de moeite waard om te bemiddelen tussen Kelly
en de Duitsers ? Jij kent die mensen goed zoals je zegt en uit Kelly's
verhaal proef ik dat zij daar graag toe bereid is, heel misschien is er
toch een mogelijkheid om de partijen tot elkaar te brengen zodat die
akelige rechtszaak noverbodig is.

Kelly misschien mosterd na de maaltijd, maar heb je al geprobeerd
je gevoelens op papier te zetten en die dan in een brief naar de
Duitse familie te sturen ?

Ik dank god op mijn blote knietjes dat mijn zoekopdracht niet alleen
succesful is verlopen maar ook nog eens zonder die ellende waar jij
nu in zit.

Ben trouwens wel erg benieuwd naar de afstamming van je paardje,
misschien familie van mijn Yfande Knipoog
Succes en heel veel sterkte allemaal.

Yfande

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 13:07

Beste Yvande, als ik je nu vertel dat Poor-Boy ook een rheinlander is, die om de een of andere reden verdwenen is. Poor-Boy is zelfs een dekhengst, zodus heeft U al iets gezien bij het Rheinlandse stamboek over de vermissing van Poor-Boy, ik niet. Na de feiten kan iedereen zeggen wat zij willen, ik heb persoonlijk kontakt opgenomen met de fam. uit Duitsland, en hun antwoord was, U kan spreken met onze advokaat. Ik heb ook naar Queen (Luna) gezocht, maar zoalng de wetten en de overheid geen moeite doet om diefstal in te dijken, zal het niet goed lukken, kijk maar even op wwwkempischeregionale.com daar staan weeral verdwenen paarden op. In de nacht van Wiite Donderdag/Goede Vrijdag zijn er twee arabieren verdwenen in Zaventem/Belgie. De dieven zouden moeten stijf blijven staan bij diefstal, dan was er geen probleem.

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:01

hoi allemaal. Bedankt voor jullie reactie. We hebben dus net zoals adri geprobeerd om contact op te nemen met de duitse fam. Maar dat wouden ze niet. Jammer genoeg! Dan was ons en hen misschien een hele hoop ellende bespaard! morgen ga ik weer met queen op jumping. Fijn! vorig weekend won ze op 1.20 en s'avonds werd ze 7e in de grote prijs. het stond 1.30 en barrage 1.40. supper was dat gewoon. Voor het zelfde geld kon ik dit geluk nu delen met die familie. Dat zou het zijn he! Maar ik vrees dat da nu onmogelijk is geworden. Maar wie weet. Wonderen zijn de wereld niet uit! Ik doe alles om mijn queentje bij mij te mogen houden. En nog maar eens bedankt aan iedereen die mij gesteund hebben, en mij nog steeds steunen!
Groetjes, kelly en Queen

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:58

[quote="Adri"]Beste Yvande, als ik je nu vertel dat Poor-Boy ook een rheinlander is, die om de een of andere reden verdwenen is. Poor-Boy is zelfs een dekhengst, zodus heeft U al iets gezien bij het Rheinlandse stamboek over de vermissing van Poor-Boy, ik niet.

Adri,

Ik heb niets "gezien" bij het Rheinlanderstamboek, mij is alleen door
de dame waar ik contact mee heb gehad verteld dat ze pas geleden
via een zoekopdracht een gestolen paard terug hebben gevonden.

Kelly,

Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat het toch nog tot een
gesprek met die Duitse mensen komt, misschien dat Manuela daar
iets in kan gaan betekenen.
Zo niet, hoop ik van harte dat de rechtbank in jouw voordeel gaat
beslissen, Queen is nu al 9 jaar bij jou en dat moet in mijn opinie bij
elke rechter mee gaan tellen.

Nogmaals heel veel succes en ik duim voor jullie OK dan!

Suls

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 16:39

Beste mensen en paardenliefhebbers,

Suls Holstenhoeve is helemaal niet failliet, dat kan je trouwens zo opzoeken op het internet, daar staan alle namen van bedrijven en personen in die failliet zijn.
Er is een financieel probleem tussen Dirk Suls en zijn vader Jos Suls.
Er is een zware procedure aan de gang hierover, dus mensen en zeker Kelly Cornelis, waarom rodelen als je helemaal van de zaak niets afweet.
En ja, er word heel veel geroddeld door Heidi Suls en haar nieuwe vriend Luc Bloemen, die zouden maar al te graag het bedrijf van Dirk Suls overnemen, dus als er één haar mond moet houden zijn die het zeker, anders zullen we haar familiale toestand eens even vertellen.
Jos Suls heeft 23 jaar hengstenhouderij uitgebaat met Dirk Suls als venootschap, en alles onder de naam van zijn zoon Dirk Suls en onder zijn handelsregister- en BTW nummer handel gedreven, maar Dirk wel alle belastingen en BTW laten betalen.
Maar hier gaan we niet verder over uitweiden, dit zal het gerecht wel verder doen.
Dus beste paardenvrienden, even alle kanten horen voor jullie uitspraken doen die helemaal ongegrond zijn.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:43

Beste Suls,

Maar het klopt toch dat jullie infrastructuur te koop staat hé of niet?Heb het namelijk gelezen in een regionale krant.

Groeten Tinne

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:21

hoi allemaal, ik heb weer een mail gehad van de advocaat! gelukkig niks ergs, alleen maar de besluiten die voor het proces dienen en dat de inleiding op 6 oktober gaat gebeuren. Mijn hart blijft toch telkens weer even stilstaan als ik zo een mail moet opendoen! amai! Dan komt alles weer even boven en heb ik bang dat er gaat instaan dat ik queen moet afgeven! ik lees de mail dan met veel gebibber! Ik hoop echt dat ze mag blijven! en ik denk dat queen ook liever bij mij blijft! We kennen mekaar ondertussen dan ook door en door! Ze weet wat ik denk. Ze weet net hoever ze kan gaan bij mij. Ik hou gewoon met hart en ziel van dat paard! Nemen ze Queen ooit weg, dan nemen ze mijn hart en ziel ook weg! En kan een mens leven zonder zijn ziel of hart? fysiek zal ik er wel door geraken, maar mentaal??? Ik probeer te geloven dat ze mag blijven, maar elke keer als ik zo een mail krijg, wordt ik weer een beetje onzeker! Door de steun van adri, mijn ouders en mijn vriend dries, en jullie bokkers natuurlijk, blijf ik de moet houden. Maar soms is het toch moeilijk en dan gaan de tranen toch even hun beloop! Groetjes kelly

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:30

Suls schreef:
Beste mensen en paardenliefhebbers,

Suls Holstenhoeve is helemaal niet failliet, dat kan je trouwens zo opzoeken op het internet, daar staan alle namen van bedrijven en personen in die failliet zijn.
Er is een financieel probleem tussen Dirk Suls en zijn vader Jos Suls.
Er is een zware procedure aan de gang hierover, dus mensen en zeker Kelly Cornelis, waarom rodelen als je helemaal van de zaak niets afweet.
En ja, er word heel veel geroddeld door Heidi Suls en haar nieuwe vriend Luc Bloemen, die zouden maar al te graag het bedrijf van Dirk Suls overnemen, dus als er één haar mond moet houden zijn die het zeker, anders zullen we haar familiale toestand eens even vertellen.Jos Suls heeft 23 jaar hengstenhouderij uitgebaat met Dirk Suls als venootschap, en alles onder de naam van zijn zoon Dirk Suls en onder zijn handelsregister- en BTW nummer handel gedreven, maar Dirk wel alle belastingen en BTW laten betalen.
Maar hier gaan we niet verder over uitweiden, dit zal het gerecht wel verder doen.
Dus beste paardenvrienden, even alle kanten horen voor jullie uitspraken doen die helemaal ongegrond zijn.

Dit vind ik een weinig professionele en erg kinderachtige opmerking om op internet te plaatsen... Een korte maar bondige reactie zonder een dergelijke emtionele uitlating (want zo komt dat op mij wel over) was misschien iets meer op zijn plaats geweest.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:10

.
Laatst bijgewerkt door jokari op 20-04-25 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:24

bedankt. Ik kom trouwens net terug van bij Queen. Heb haar gereden en mag nu tot een uur of 7- Half 8 op de wei grazen. Niet te lang natuurlijk want het gras is nog wat te sterk en ik zou niet willen dat ze ziek wordt he. Dus Queen is weer gelukkig en dus ik ook. Groetjes

KellyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:12

Hoi allemaal. Ik ben gisteren op jumping geweest in mol met mijn 2 paardjes. eerst moest mijn jong paard lopen in de klasse 90. Daar werd ze heel fijn 3e met een dubbele foutloze omloop. Toen moest ik met Queen rijden in het 1.20. daar werden we knap 1e. Ze liep zo goed! In de namiddag liepen ze alletwee even goed. Acora mijne jonge werd nu 2e in haar klasse. Amai, wat was ik blij. En Queen werd nog een keertje 3e. Ze hadden er echt wel zin in gisteren.
Er komen ook nog regelmatig mensen vragen hoe het nu eigenlijk zit met Queen. Of ik haar nu mag houden en of dat het nu al uitgesproken is. Dat zijn zo van die momenten dat ik het iets moeilijker heb. Langs de ene kant ben ik blij dat de mensen er nog met bezig zijn maar langst de andere kant is het weer telkens een steek in mijn hart. Weer die angst waarmee je geconfronteerd wordt. Ik hoop dat het rap 13 oktober is. Ik hoop dat ik dan eindelijk te horen krijg dat Queen blij mij mag blijven. Ik hoop het zo en ik bid er elke dag voor! En dat zal ik blijven doen! Want het gedacht dat ik haar kan verliezen, is vreselijk! Jammer dat ik nu alleen maar kan hopen... en wachten!
Groetjes kelly en Queen