Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Queen123 schreef:Ik ben nu ongeveer halverwege, pfoe. Pittig gesprek wel. Vind het wel goed dat ze de discussie/het gesprek met elkaar aan, maar ik vind Karel wel erg stug hoor. Hij blijft bij zijn standpunt en zal daar nooit van afkomen denk ik.
MyWishMax schreef:Dat is idd Daniel. 'Gewoon' een (jonge paarden) ruiter en handelaar oa. Geen journalist, maar juist hele aardige man in het echte leven. Stevige mening hebben de meeste in de paardenwereld wel
Ik ga er vanavond even voor zitten, heb nu alleen nog kleine stukjes gezien.
Electra63 schreef:MyWishMax schreef:Dat is idd Daniel. 'Gewoon' een (jonge paarden) ruiter en handelaar oa. Geen journalist, maar juist hele aardige man in het echte leven. Stevige mening hebben de meeste in de paardenwereld wel
Ik denk dat hij inmiddels de 40 al gepasseerd is ? Ik ken hem vooral als instructeur/handelaar uit de periode 2008-2009, maar volg hem nog wel op SM.
Maar hij heeft inmiddels wel een bak aan ervaring, als ruiter, als instructeur, als fokker en als handelaar.
Ik ga er ook vanavond voor zitten.
MyWishMax schreef:Dat is idd Daniel. 'Gewoon' een (jonge paarden) ruiter en handelaar oa. Geen journalist, maar juist hele aardige man in het echte leven. Stevige mening hebben de meeste in de paardenwereld wel
Elisa2 schreef:Dat hele rug verhaal slaat nergens op, dat vind ik dus juist echt onzin. Er zit ook verschil in een strakke en rechte rug..de lendenen spelen ook een grote rol. Ook dit weer te zwart/ wit in mijn ogen.
Het evenwichtsmodel kan ik volgen en achterstaan. De eenpoters..mwah mwah, hebben we hier al over gediscussieerd.
Dat de EV geen wenselijke invloed mee heeft gebracht qua model/ beweging kan ik ook volgen.
Maar wat mij blijft verbazen.. als je kijkt naar welke hengst de meeste Grand Prix dressuur paarden ooit heeft gegeven. Dan is dat Donnerhall, die staat mijlenver weg van het hebben van die perfecte bouw/evenwichtsmodel en heeft geen enkele Arabische bloedvoering. Hoe kan dat dan?
Elisa2 schreef:Klopt hoor, en ik ben hartstikke fan van het Iberische paard dus begrijp me niet verkeerd. Ik snap alleen niet waarom er dan steeds appels met peren vergeleken worden zeg maar.
Ik denk ook dat karakter, gezondheid en werkbaarheid misschien wel de grootste rol spelen en dat dit belangrijker is dan die perfecte bouw. Maar daar denkt Karel als pure theorie man dus heel anders over.