Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
denisesilver schreef:Ik ben wel blij dat die hoedjes niet meer verplicht zijn en dat het nu veel meer normaal is om met cap te starten. Blijf ik een van de betere ontwikkelingen vinden in de sport. Al zijn die oude foto’s met hoedjes toch wel nostalgisch
Elisa2 schreef:Absoluut, met een hoedje had je het gemaakt he?![]()
Maar om eerlijk te zijn stond het mij voor geen meter, een cap past veel beter. Ik vind de cap dus ook een van de betere ontwikkelingen. Sowieso moet veiligheid voorop staan.
Elisa2 schreef:Ja zo bedoelde ik het ook meer, Z was toen (ooit) nog heel prestigeus. In de tijd dat van de parades en ererondes te paard. Niet heel veel mensen haalden dat in vergelijking met nu zeg maar.
denisesilver schreef:Als ik sommige mensen op bokt moet geloven is ff een keer Z starten een peulenschilletje (waarna altijd de discussie begint over de basisafrichting). Misschien rijd ik wel verrot hoor, maar ik vond het M anders al behoorlijk lastig worden
denisesilver schreef:Ze zullen het sneller oppakken, maar je kan me niet vertellen dat een paard dat uit de klei wordt getrokken en in een jaar Z loopt een gedegen basis meekrijgt. Maar misschien heb ik het mis hè. Ik heb vooral mensen om me heen waarbij het niet allemaal snel hoeft.
denisesilver schreef:Hoeveel paarden halen daadwerkelijk die vereiste (voldoende talent, instelling)?
Nou zal de informatie die ik heb natuurlijk afwijkend zijn van een ander, gezien ik niet op topsportstallen kom of contact heb met mensen die dat soort kaliber paarden rijden. Dat kan natuurlijk heel goed het euvel zijn.