Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 12:50

Palmera schreef:
nikkel schreef:
Er is een heel mooie plek voor wolven: in een dierenpark met een goed hek eromheen en stroom erop.

Waarom moet alles maar in een dierenpark?
Deze aardkloot is niet alleen van ons hè?
Waarom mag jouw vee NIET opgehokt zitten ter bescherming tegen de wolf maar mag de wolf WEL opgehokt zitten in een dierenpark?

Kom op zeg. De oplossing? De mens moet leren delen. Misschien zijn er ook gewoon teveel mensen? Overal ter wereld is ditzelfde probleem, (tijgers in Azie, olifanten in afrika, etc) en gek genoeg ligt het nergens aan de mens.

en geloof me, ondertussen ben ik echt blij dat ik geen ponies merr in NL heb, ik had echt geen moment rust gehad

Wel een paar kleine verschillen.

Die wolf in dat park zit niet opgehokt maar heeft een buitenruimte.

De pony s (en andere dieren)kunnen hun buitenruimte niet meer in zonder in levensgevaar te zijn.

Er zijn inderdaad ook veel te veel mensen. Als de wolf deze nu zou pakken zou er meerdere problemen in een keer opgelost worden. Toch ben ik niet graag vrijwilliger..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:37

Ja er zijn teveel mensen.
Met 5 miljoen mensen in Nederland werd de wolf verbannen.
Met 18 miljoen mensen incl huizen, wegen winkels, industrieterreinen enz enz, die ook nog willen recreëren zijn er mensen die denken dat we wel samen kunnen leven?!
Als die wolf idd schuw was en alleen wild vrat vast wel. Ook nog netjes precies het wild wat we willen.
Echt hoe kan iemand denken dat dit wel kan?
En ja we kunnen 13 miljoen mensen om zeep helpen, maar dat vind men ook geen goed plan... Maar kunnen we dan misschien beginnen met al die aanhangers van partijen die gisteren voor de wolf hebben gestemd? :P }>

Dus dat zijn toch ook maar wat van die vage loze kreten waar niemand wat aan heeft

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:44

https://stichtingagrifacts.nl/wolf-maak ... 9Er8CDdXBg Nederland heeft 7 keer meer aanvallen op vee dan onze oosterburen. Dat komt doordat wolven zo'n 250km2 nodig hebben om te jagen en dus ook jagen in onze achtertuinen en weilanden. Simpelweg omdat de natuurgebieden te klein zijn. Rasters helpen bij de oosterburen ook niet tegen aanvallen op vee. Met deze kennis is het wachten op nog meer problemen, als er niet ingegrepen wordt en we de populatie alleen verder laten groeien.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:31

Palmera schreef:
nikkel schreef:
Er is een heel mooie plek voor wolven: in een dierenpark met een goed hek eromheen en stroom erop.

Waarom mag jouw vee NIET opgehokt zitten ter bescherming tegen de wolf maar mag de wolf WEL opgehokt zitten in een dierenpark?

Kom op zeg. De oplossing? De mens moet leren delen. Misschien zijn er ook gewoon teveel mensen? Overal ter wereld is ditzelfde probleem, (tijgers in Azie, olifanten in afrika, etc) en gek genoeg ligt het nergens aan de mens.

en geloof me, ondertussen ben ik echt blij dat ik geen ponies merr in NL heb, ik had echt geen moment rust gehad

Waarom 'alles' maar in een dierenpark moet? Dat vraag ik me in Nederland ook af... Waarom moeten 18 miljoen Nederlanders, talloze hekken zetten van dierenpark formaat, om ongeveer een half miljoen paarden, ruim een half miljoen schapen, 3,5 miljoen runderen, enz, enz, veilig te houden voor een stuk of honderd wolven?

Er zijn genoeg plekken op aarde die wel geschikt zijn voor wolven om te leven. Nederland hoort daar alleen niet bij...

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:14

Palmera schreef:
nikkel schreef:

Zeg je hetzelfde tegen de Spanjaarden waarvan bij het veulen de achterkant weg is gevreten en die zo nog rondlopeN?. Meerdere foto's van gezien. Wat zeg je dan, pech gehad het is de natuur? Moet je jouw paarden maar beter beschermen of doe je het alleen vanauit La Palma naar de Nederlanders hier? Jij ontvangt de wolven met open armen op La Palma?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:20

Elisa2 schreef:
nikkel schreef:

Wel een paar kleine verschillen.

Die wolf in dat park zit niet opgehokt maar heeft een buitenruimte.

De pony s (en andere dieren)kunnen hun buitenruimte niet meer in zonder in levensgevaar te zijn.

Er zijn inderdaad ook veel te veel mensen. Als de wolf deze nu zou pakken zou er meerdere problemen in een keer opgelost worden. Toch ben ik niet graag vrijwilliger..[/quote]
Hebben we het nog niet over het vrij rijden in het bos en het recreeren enz enz gehad.

nikkel

Re: Pony Zwartje 'half opgegeten' in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 17:32

Palmera, er kunnen natuurlijk altijd nog wat wolven jouw kant uit worden gestuurd...........

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 19:57

Wintu schreef:
tienus63 schreef:
Een wolf op een toeristeneiland is geen lang leven beschoren.

Precies, altijd zo gemakkelijk gepraat als het niet in je buurt voor komt. En als een wolf op dat toeristeneiland alle zielige zwerfhonden verorbert zit men in de hoogste boom.

Wintu, ik weet dat je de pik op me hebt, dat heb je heel duidelijk laten merken in een ander topic waar je mij iets verweet wat jij daar ter plekke deed.
Ook daarmee hoef je mij geen worden in de mond te leggen, niet sarcastisch te doen (is dit serieus? Ja Wintu, ook mensen die geen kloon van jou en jouw denkwijzes zijn kunnen serieus zijn) en ook niet voor mij te denken. En ga nu maar temmen.

@de rest: met het doorgehaalde stukje in mijn post geef ik wel aan hoe complex ik het probleem vind. Ik noem andere landen en dieren. Ook hele grote landen en dieren zitten erbij. En er zijn er nog veel meer. Hiermee is dus ook duidelijk dat het niet alleen een probleem is van NL met de wolf. En daarom moet de mens over de hele wereld iets doen. We kunnen niet blijven doorjonken en alles maar afschieten. Hoe ziet deze wereld eruit over 20 jaar?

Ik ben dus ook niet eens tegen op afschot van probleemgevallen. Maar ik vind dat er ook wat gedaan moet worden aan dat andere probleem. Nee, niet afschieten, maar wel eens paal en perk stellen aan hoeveel er nog bij gepropt moeten worxen.

Edit: jammer dat er trouwens meerdere zijn die krankzinnige denkwijzes die iig niet in mijn hoofd zoudem zijn opgekomen in mijn mond leggen. ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:01

Rizette schreef:
Zeg je hetzelfde tegen de Spanjaarden waarvan bij het veulen de achterkant weg is gevreten en die zo nog rondlopeN?. Meerdere foto's van gezien. Wat zeg je dan, pech gehad het is de natuur? Moet je jouw paarden maar beter beschermen of doe je het alleen vanauit La Palma naar de Nederlanders hier? Jij ontvangt de wolven met open armen op La Palma?

Waar heb ik dit gezegd?

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:17

Palmera schreef:
tienus63 schreef:

Precies, altijd zo gemakkelijk gepraat als het niet in je buurt voor komt. En als een wolf op dat toeristeneiland alle zielige zwerfhonden verorbert zit men in de hoogste boom.

Wintu, ik weet dat je de pik op me hebt, dat heb je heel duidelijk laten merken in een ander topic waar je mij iets verweet wat jij daar ter plekke deed.
Ook daarmee hoef je mij geen worden in de mond te leggen, niet sarcastisch te doen (is dit serieus? Ja Wintu, ook mensen die geen kloon van jou en jouw denkwijzes zijn kunnen serieus zijn) en ook niet voor mij te denken. En ga nu maar temmen.

@de rest: met het doorgehaalde stukje in mijn post geef ik wel aan hoe complex ik het probleem vind. Ik noem andere landen en dieren. Ook hele grote landen en dieren zitten erbij. En er zijn er nog veel meer. Hiermee is dus ook duidelijk dat het niet alleen een probleem is van NL met de wolf. En daarom moet de mens over de hele wereld iets doen. We kunnen niet blijven doorjonken en alles maar afschieten. Hoe ziet deze wereld eruit over 20 jaar?

Ik ben dus ook niet eens tegen op afschot van probleemgevallen. Maar ik vind dat er ook wat gedaan moet worden aan dat andere probleem. Nee, niet afschieten, maar wel eens paal en perk stellen aan hoeveel er nog bij gepropt moeten worxen.

Edit: jammer dat er trouwens meerdere zijn die krankzinnige denkwijzes die iig niet in mijn hoofd zoudem zijn opgekomen in mijn mond leggen. ;)[/quote]
Heb de indruk dat jij geen idee hebt wat er speelt. Wij kunnen niet alleen maar afschieten, waar gebeurt dat dan? Welke oplossingen heb jij precies voor 4 a 8 jongen gemiddeld per worp, Moeten die allemaal onder een auto komen, of doodgaan van de honger? Of mensen aanvallen?. Ik bedoel dat loopt spaak tenzij jij een goed idee hebt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:20

@Rizette graag antwoord op mijn vraag, waar jij jouw aannames m.b.t mijn denkwijzes vandaan haalt.

En lees dan daarna nog eens mijn post door, dan zul je zien dat jewederom aannames doet. Ik héb het namelijk over afschot.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:20

Palmera schreef:
Rizette schreef:

Waar heb ik dit gezegd?

Maar welke reactie geef je aan deze mensen? Dat ze hun dieren maar 24 uur per dag in een hok moeten doen? Jij komt met teveel mensen en dat dieren maar opgehokt moeten worden voor de wolf. Wat wil je wolven dan laten eten? Ben benieuwd wat je dan als oplossing hebt in eigen land. Hier heb je geen idee wat er speelt volgens mij. Heb wel enig idee wat er in Spanje speelt dus ben heel benieuwd.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:21

Rizette, lees!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:21

@Palmera : geboortecijfer gemiddeld voor de hele wereld schommeld al rond 2.5 of lager (2.1 is vervangingsgetal). We houden mensen veel langer in leven, maar zoveel worden er al decennia niet meer geboren. Onderwijs aan meisjes is daar belangrijk in, verstedelijking ook, dan is er nogal eens stomweg geen geschikt huis voor een extra mensje te krijgen en beginnen veel mensen dus niet aan kinderen.
VN cijfers en voorspellingen qua groei lopen nogal eens achter, en er zijn vraagtekens te zetten bij de bevolkingsaantallen in sommige landen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:45

Palmera schreef:
Rizette, lees!

Palmera lees!
Jouw eigen reactie: Waarom moet alles maar in een dierenpark?

Dit is wat jij schreef en waar ik op reageerde Maar inmiddels ben je al weer van mening veranderd. Dus ik wacht wel even af wat nou werkelijk jouw standpunt en doel is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:53

Rizette: in mijn eerste post staat NIET dat ik tegen afschot ben. Er staat wel, en dat licht ik verder toe in mijn tweede post (lezen, dus) dat het probleem zeker NIET alleen de wolf is. Het probleem heeft meerdere kanten.

Jammer, je legt me weer woorden in de mond en geeft geen antwoord op mijn vraag.
Palmera schreef:
Rizette schreef:

Waar heb ik dit gezegd?

@Tamary, hier ga ik me in verdiepen. Vooralsnog verbruiken we iig teveel grond op deze wereld

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 20:57

Palmera schreef:
Hiermee is dus ook duidelijk dat het niet alleen een probleem is van NL met de wolf.

Ik ben dus ook niet eens tegen op afschot van probleemgevallen.
Dat is precies wat er in de landen gebeurt waar de wolf prima kan leven samen met mensen, tamme dieren en wilde dieren.
Daarom blijven gebeurtenissen zoals in Nederland daar heel erg beperkt.

Het probleem is dat Nederland daar niet aan mee doet en op die manier een ontzettend groot probleem creeërt waar alleen maar slachtoffers te betreuren zijn.
Zowel de tamme dieren die gedood worden als de wolf zelf die uiteindelijk ook geen ander lot zal ondergaan dan afgemaakt te worden.

Ook als er plots 10 miljoen mensen uit Nederland zouden verdwijnen, zou Nederland geen geschikt land zijn voor de wolf.
Dat is al gebleken uit eerdere ervaringen.

Dit probleem kun je het beste vanuit alle perspectieven met respect bekijken en als de mensen die hier over beslissen dat in het begin hadden gedaan, dan hadden ze de eerste wolven die hier binnen kwamen (op wat voor manier dat dan ook is gebeurd), of afgemaakt of naar één van de 'wolvenlanden' gebracht als er nog geen sprake was van afwijkend gedrag.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:06

Palmera schreef:

Edit: jammer dat er trouwens meerdere zijn die krankzinnige denkwijzes die iig niet in mijn hoofd zoudem zijn opgekomen in mijn mond leggen. ;)

Palmera, ik heb niet de pik op je hoor, dat soort kinderachtig gedrag doe ik niet aan. Als ik wat van je vind, dan zeg ik dat wel. Zoals dat ik niet aan jouw gofundme heb gedoneerd, omdat ik je in het algemeen een vervelende, ongenuanceerde poster vindt die vooral naar is naar anderen. Dat topic is al even geleden, maar schijnbaar zit het je nog steeds dwars, maar nee daarom heb ik niet de pik op je, over het algemeen negeer ik je gewoon. En temmen doe ik ook niet aan. En schijnbaar ben ik ook niet de enige die er zo over denkt.. want niemand legt hier trouwens krankzinnige denkwijzes in je mond, die denkwijzes breng je zelf wel op tafel. Zo en nou ga ik weer in de negeerstand, fijne avond Palmera, je mag temmen hoor ;)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 21:13

Wintu schreef:
tienus63 schreef:

Wintu heeft het over ongenunanceerd. :')

Ja, alsjeblieft, negeer me, maar wees dan ook zo flink om geen sneren uit te delen zoals dat andere topic. Ook toen had je kunnen negeren. ;) Maar ineens lukte dat je niet. :) Maar goed, ook jij hebt twee gezichten, net als het wolvenprobleem. :(:)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:22

Het lijkt me idd ook het beste om jou te negeren. Goed advies.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 23:49

Het punt is alleen dat er niet spontaan mensen van de aardbol gaan verdwijnen, ook huizen, wegen en andere bouwsels die al plek hebben ingenomen in de natuur die gaan niet verdwijnen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:32

Polar schreef:
Palmera schreef:
Hiermee is dus ook duidelijk dat het niet alleen een probleem is van NL met de wolf.

Ik ben dus ook niet eens tegen op afschot van probleemgevallen.
Dat is precies wat er in de landen gebeurt waar de wolf prima kan leven samen met mensen, tamme dieren en wilde dieren.
Daarom blijven gebeurtenissen zoals in Nederland daar heel erg beperkt.

Het probleem is dat Nederland daar niet aan mee doet en op die manier een ontzettend groot probleem creeërt waar alleen maar slachtoffers te betreuren zijn.
Zowel de tamme dieren die gedood worden als de wolf zelf die uiteindelijk ook geen ander lot zal ondergaan dan afgemaakt te worden.

Ook als er plots 10 miljoen mensen uit Nederland zouden verdwijnen, zou Nederland geen geschikt land zijn voor de wolf.
Dat is al gebleken uit eerdere ervaringen.

Dit probleem kun je het beste vanuit alle perspectieven met respect bekijken en als de mensen die hier over beslissen dat in het begin hadden gedaan, dan hadden ze de eerste wolven die hier binnen kwamen (op wat voor manier dat dan ook is gebeurd), of afgemaakt of naar één van de 'wolvenlanden' gebracht als er nog geen sprake was van afwijkend gedrag.

:j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:42

Telpeva schreef:
Het punt is alleen dat er niet spontaan mensen van de aardbol gaan verdwijnen, ook huizen, wegen en andere bouwsels die al plek hebben ingenomen in de natuur die gaan niet verdwijnen.

Ik vind dat dit een heel ander probleem is. Dit topic gaat over wolven die huisdieren doden. Nou ja, in sommige landen (bijv. India) doden ze ook al mensen, die kunnen ook als hapje dienen. je kunt dat als "gunstig" beschouwen omdat er toch te veel mensen en huisdieren zijn, dat kan de planeet niet aan, vervang ze dus maar door wolven :+ daar zal het wel beter van worden :+ (Dit is sarcastisch bedoeld).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 08:56

Nouja in het grote geheel is de mens wel de grootste plaag, er is bijna niets meer wat de mens in ecologisch evenwicht houdt. Daardoor sterven er soms andere diersoorten uit.

Ik denk als er echt veel meer natuur in NL zou zijn en echt veel en dan ook echt veel minder mensen dan zou een wolf hier ook beter kunnen wonen en zouden ze wellicht beter naast elkaar kunnen leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 09:05

Elisa2 schreef:
Nouja in het grote geheel is de mens wel de grootste plaag, er is bijna niets meer wat de mens in ecologisch evenwicht houdt. Daardoor sterven er soms andere diersoorten uit.

Ik denk als er echt veel meer natuur in NL zou zijn en echt veel en dan ook echt veel minder mensen dan zou een wolf hier ook beter kunnen wonen en zouden ze wellicht beter naast elkaar kunnen leven.

Maar daar gaat dit topic niet over. Als mensen onze ponies uit hun weitjes zouden trekken dan zou daar wel wat aan gedaan worden (hoop ik) maar als wolven dat doen dan mag geen actie ondernomen worden.