Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Re: Te paard van het Belgische Ieper naar Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:11

Ze is ook vlak langs mijn stal gereden. Jammer dat ik hard aan het werk was op stal.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:20

Al die fotos dat de paarden eten zijn toch ook apart. En met 24 graden een fleecedeken op is misschien ook te warm hoor.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:30

Dat ze gekeurd zouden zijn door een;

"onafhankelijke arts van de dieren politie!"

vind ik ook wel lachwekkend om eerlijk te te zijn. :=

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:41

friezenfan2 schreef:
Al die fotos dat de paarden eten zijn toch ook apart. En met 24 graden een fleecedeken op is misschien ook te warm hoor.

Denk dat die fleecedeken vooral bedoeld is om conditie van het paard te verbergen :')

De planning is ook maar gek, gisteren heeft die pony blijkbaar tot 23u ohz gelopen en vanochtend om 8u weer aan de slag :\

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:43

En dan nu opeens een reactie van Wendy onder haar laatste polarsteps post.
Als Whisper 21 is dan had dat arme paard niet eens moeten gaan beginnen aan deze tocht en ik vraag me echt af wat ze van een normaal bespierd paard vindt. Te dik zeker.
Een paard dat niet ondervoed is daar zie je niet een hoekige kont of alle ribben. En dit paard heeft beide.

Maar wij als bokkers weten van niets want wij hebben de paarden niet irl gezien.

Jullie ook allemaal nog een fijne avond en ik hoop echt dat Whisper en Roos nu in de wei staan en dat ze de rest van de maand niets meer hoeven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:47

Ach ze heeft haar minute of fame ook weer gehad voor een paar honderd euro...

Dat dit over de rug van het paard is maakt niks uit.
Negatieve aandacht is ook aandacht

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:00

Zelfs in Dubai zien de paarden van de Endurance 160 km wedstrijden er beter uit.
Die afgetrainde Arabische volbloeden, zien er droog maar fit uit met flinke spieren.

Maar zo te lezen gaat het toch ene oor in andere oor uit, paard heeft geen blessures opgelopen en staat straks zonder zichtbare gevolgen weer thuis. Dus ik denk niet dat al die afkeuring enig effect gaat hebben.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:06

Wel leuk dat we genoemd worden op Polarsteps! :j

Heel fijn dat ze vandaag ook weer een stuk met de trailer hebben gedaan ipv gereden.
Ook fijn dat het project nu afgelopen is.

De fleecedeken snap ik ook niet helemaal.
Op 5 kilometer van die plek was het echt heel warm.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:10

Geen ondergewicht...
Oke de meeste paarden in Nederland en België zijn te dik.
Maar dit onbespierd plus ondergewicht. Dubbelop. Al Bij aanvang.

En zij heeft dan een eigen stal... Bijzonder

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:14

Hahahahaa nu is ze er klaar mee :')
Schaam je rot mens.
Over de rug van je dieren...voor een paar honderd euro...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:29

Ze laat de reacties nu wel staan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 21:43

Ik denk dat ze er klaar mee is, letterlijk en figuurlijk.

Ergens begrijp ik het wel. Ze heeft zich enorm ingespannen, mentaal en fysiek, voor een goed doel.
Dan verwacht en wil je graag lof en liever geen gezeur.

Maar "het gezeur" is niet ongegrond en bovendien is het een uiting van bezorgdheid voor de paarden.

Denk dat we het wel unaniem eens zijn dat de paarden alledrie toppers zijn!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 22:43

Laten we niet overal zout op leggen... mbt een deken om daar ook weer vanalles van te vinden is flauw. Zie her en der genoeg mensen die hun paarden ook ff met een deken op zetten na afspuiten bijv.

Haar bedoeling met wat ze voor ogen had is super, en had er voor haar als de paarden ook onder een betere conditie hadden gestaan ed ook echt meer aandacht op positieve manier gegund. Het is alleen jammer dat het gesprek er niet over aan gegaan kan.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 01:22

de intwntie was super goed. en dst je dan met een uitzonderlijke prestatie geld ophaalt. helemaal top!

ik denk ook dat ze het bedte met de paarden voor heeft. maar het ontbreekt echt aan voorbereiding. ze heeft t niet overdacht. als je wel stukken met de trailer doet, waarom de paarden in een achtertuin. waarom in zo'n korte periode en waarom waren de paarden niet beter voorbereid. zo jammer allemaal. en voor welk bedrag? qe hebben nu met een barreltocht met de auto voor alzheimer en we hebben al 2000 opgehaald en dan zetten we geneens echt een prestatie neer.

de paarden zijn allemaal toppers, soorzetters en hebben een hart van goud.
ze had echter 2x moeten nadenken en dan denken, waarom doe ik dit mijn paarden aan.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 07:44

He fijn het leed is geleden, paardjes weer naar huis en hopelijk nooit meer zo'n zot idee

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 07:58

Het meest jammere vind ik vooral dat ze zo weinig geld heeft opgehaald. Je moet ook een gunfactor hebben om mensen te laten doneren en die ontbrak nogal.

Al dat gedoe voor niks maakt het extra zuur.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:08

Ik vind het knap wat ze gepresteerd heeft, dat zonder meer, het vraagt wel doorzettingsvermogen :j

Alleen dus jammer dat de opzet niet wat diervriendelijker was, de nadruk lag imo erg op het kilometervreten / afzien en daarmee kan je wel iets aan- en over jezelf bewijzen. Maar ik denk dat het best mogelijk moet zijn om meer geld voor het goede doel op te halen (door een hogere gunfactor inderdaad, want nu zullen veel mensen dit straffe plan niet hebben willen sponsoren / aanmoedigen) en daarnaast voor jezelf en vooral ook je paarden een veel leukere ervaring te hebben. En dan toch nog steeds een prestatie neer te zetten waar je zeker trots op kan zijn :j

Maargoed, ieder zijn ding. Hopelijk herstellen de paarden er goed van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:27

Precies, het idee en de intentie waren supergoed. Alleen gewoon niet goed doordacht en voorbereid. Dit kan je heel anders doen op een diervriendelijkere manier met betere voorbereide paarden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:28

En dan zullen we daar dan wel de reactie op krijgen "nou doe het dan zelf als jullie denken dat je het beter kan" :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:31

pmarena schreef:
En dan zullen we daar dan wel de reactie op krijgen "nou doe het dan zelf als jullie denken dat je het beter kan" :=

Ik heb de behoefte niet zo om het te gaan doen maar als je het doet dan met gezondere/vollere paarden en verspreid over een langere periode. En dan geen trailer maar gewoon een route uitstippelen waar je 2 weken over doet met allerlei overnachtingen tussendoor. En eventueel een rustdag waar ze lekker kunnen bijtanken.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:35

Inderdaad Suzanne, al doe je er een maand over.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:39

Het idee is natuurlijk een soort van Mongol Derby geweest. Daar doen ze 10 dagen over 1000 km en dat wordt wel overal de hemel is geprezen (niet op bokt, maar wie houdt daar dan ook rekening mee :P )
Dat gaat ook met scharminkels van paardjes die ook gewoon groen licht krijgen door de DA's.

Dus in die zin snap ik de overtuiging wel: daar kan het ook, en moet je eens zien hoe primitief daar de omstandigheden én het terrein zijn, en daar is ook om de 40 km een paardwissel, enz enz. Even vergetend daar daar iedere wissel verse paarden zijn, en dezelfde paarden niet iedere dag die 40 km moeten lopen.

Op je gemak er een maand over doen is geen uitdaging, daar krijg je ook geen geld mee bij elkaar.
Maar hiermee dus duidelijk ook niet :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:28

Ibbel schreef:
Op je gemak er een maand over doen is geen uitdaging, daar krijg je ook geen geld mee bij elkaar.
Maar hiermee dus duidelijk ook niet :D

Dat vraag ik mij af want het is niet puur de prestatie waarvoor mensen doneren maar het is de gunfactor. Die is als je donaties wilt via de socials erg afhankelijk van de content die je plaatst en het aantal volgers.
Het plan was nu voor veel mensen een brug te ver vanwege zorgen om dierwelzijn.

Mondy schreef:
Laten we niet overal zout op leggen... mbt een deken om daar ook weer vanalles van te vinden is flauw. Zie her en der genoeg mensen die hun paarden ook ff met een deken op zetten na afspuiten bijv.

Als het 27 graden is en het paard in de zon staat? Ik weet dat mensen paarden graag smoren maar dat is best extreem.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:32

Dat is gewoon de boel verdoezelen...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 09:37

had ze er beter een vliegendeken op kunnen leggen.
Dan verdoezel je ook maar heef het paard er profijt van