Huertecilla schreef:Minder dierenleed voor mensen inclusief minder jagen is net als alle oplossingen niet het enige zaligmakende. Idem de wolf niet het enige probleem.
Wat ik blijkbaar in blokletters moet opmerken (maar niet doe want daar springen de moderators op):
Wolven in de natuur zien heeft meer draagvlak bij het brede publiek dan op de rug van een paard zittend aan een bit trekken om het dier in de rondte te dwingen.
Dat geldt ook voor jagen.
Enneh, minder/geen vlees eten, dus minder vleesfok, wint terrein en.... is ecologische beter.
Als de dierenhouders hun zaak willen vertegenwoordigen zijn goede argumenten gestoeld op harde data nodig. Geen fobieën over wolven die roodkapjes eten.
Ik betwijfel of er écht meer draagvlak is om de wolf te zien; ik denk dat slechts een klein deel van de bevolking zich hier druk over maakt. Het is wél een deel dat veelal hoog opgeleid is, zich goed weet uit te drukken, weet hoe het onderzoek moet gebruiken en hoe de politiek te bespelen en beschikt over uitstekende marketing ...