Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Het zou me inderdaad niets verbazen als een bepaald soort slag kwpner (of ander sportgefokt watmbloed) het niet redt. Paarden zijn niet bepaald gefokt op vindingrijkheid en vechtlust want dan zijn het „lastpakken“. Dat is niet synoniem voor „het paard“ in het algemeen.
Veronica2 schreef:[
Het paard is zonder de mens ten dode opgeschreven. Het is leuk als brumbies het redden, maar ook de mustang sterft uit als de mens er zich niet meer om bekommert.
Popstra schreef:Onze paardjes gaan het niet redden nee als we die nu zouden los gooien en zeggen zoek het maar fijn uit want zo wil men dat graag zien...
Elisa2 schreef:Heb jij ook Ijslanders? Zo, ja dan kan ik me dat wel voorstellen..die staan nog veel dichter bij de natuur.
Hier in Nederland zal de helft doodgereden worden op de weg, sommigen zullen zichzelf vergiftigen door planten te eten waar ze niet tegen kunnen, anderen zullen omkomen van de honger en een klein clubje zal het overleven denk ik. Dan heb je wel gelijk weer de natuurlijke selectie.
prompter schreef:Er is hier geen ruimte genoeg meer. Als er voldoende ruimte was, zouden alle soorten die hier ooit voorkwamen het gewoon redden in het wild. Ook bijvoorbeeld de weidevogels, die bezwijken ook aan het tekort aan ruimte die ze met te veel anderen moeten delen.