Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:46

Wolven staan vrijwel bovenaan de lijst met gevaarlijkste roofdieren vanwege hun vermogen om te leren en aan te passen. Ze zijn niet voor niets destijds bijna uitgeroeid.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:54

Elisa2 schreef:
Nou ik vind het een gedramatiseer..het beest doet helemaal niks. Het komt een kijkje nemen en is niet agressief en neemt ook geen agressieve houding aan.

Hij zal de kat uit de boom kijken.
En nog zijn er mensen die zeggen dat ze schuw zijn.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 18:54

Elisa2 schreef:
Nou ik vind het een gedramatiseer..het beest doet helemaal niks. Het komt een kijkje nemen en is niet agressief en neemt ook geen agressieve houding aan.

Het feit dat hij zo dichtbij komt zegt al genoeg.
Bang is die niet, want dan had hij weg gebleven en op afstand gestudeerd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:09

Elisa2 schreef:

Het is jammer dat deze link het niet doet. Hier zie je hoe een wolf een herdershond heel rustig, en zonder agressie benadert en vervolgens in een paar seconden korte metten maakt met de hond. Vervolgens doet de roedel zich tegoed aan het dier.
Het is een gruwelijk beeld, maar wel duidelijk.
https://www.facebook.com/10002775390149 ... l/?app=fbl

Onali

Re: Tweede pony in korte tijd aangevallen in Wittelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:10

|( Het arme dier.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:19

wat sneu, schijnt dat er in dat gebied dus echt voedselschaarste is en veel wolven met honger.
dus degene die zijn hond op die manier als voer neerzet mogen ze van mij echt……...en wat ik dan denk zeg ik maar niet op internet..

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:25

Wel opvallend dat ze voor de herder gaan en niet de kleinere en blaffende mix.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:30

Ik vind het doodeng
We gaan al niet meer wandelen met een grote groep.
Alleen nog Hellendoorn en Nijverdal, maat hoe lang nog...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:35

ellepel schreef:
wat sneu, schijnt dat er in dat gebied dus echt voedselschaarste is en veel wolven met honger.
dus degene die zijn hond op die manier als voer neerzet mogen ze van mij echt……...en wat ik dan denk zeg ik maar niet op internet..

Honden zijn daar geen huisdieren maar voor bewaking, zoals al eeuwenlang. Helaas werkt dat dus niet tegen wolven.
Bij schaarste is niemand veilig, geen dier, geen mens.
Ps, ik schrik van je mensenhaat.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:15

Verschrikkelijk |(

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:16

ellepel schreef:

Wat een flut opmerking. Dit zijn geen hondjes die bij de baas op de bank liggen. Dit zijn erf en waakhonden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:38

ja en die kun je wel beter beschermen toch.
ik vind het sneu voor die hond.

senna :(:)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:02

Rick Mallsen is een onderzoek gestart. Hij denkt dat het parkbeheer de wolven voedt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:47

Dat is toch van de gekke…

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:53

Het is toch zo dat natuurmonumenten en of Staatsbosbeheer roadkill ( dood gereden hert of ree) neerleggen voor de wolven ?
Heb weleens zo’n filmpje gezien.
Mogelijk staan ze er niet bij stil dat wolven daar ook mensengeur bij kunnen ruiken, en de mens kunnen associëren als leverancier van voedsel. Dat risico is er ook

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 22:02

Road kill werd er al veel eerder neer gelegd.
Er zijn veel dieren die er van eten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:32

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:21

senna21 schreef:
Elisa2 schreef:

Het is jammer dat deze link het niet doet. Hier zie je hoe een wolf een herdershond heel rustig, en zonder agressie benadert en vervolgens in een paar seconden korte metten maakt met de hond. Vervolgens doet de roedel zich tegoed aan het dier.
Het is een gruwelijk beeld, maar wel duidelijk.
https://www.facebook.com/10002775390149 ... l/?app=fbl

De link doet het wel, het is een afschuwelijk filmpje om te zien. Maar ik zie deze wolf wel doelbewust al aanvallen en op zijn prooi aflopen.

Op de Hoge Veluwe als de wolf zo dichtbij komt lijkt het me een ideaal moment om hem weg te jagen? Maar de mensen lijken in paniek te raken wat het jacht instinct van een wolf volgens mij alleen maar triggert. En hoewel ik het begrijp uiteraard als er kinderen in het spel zijn maar zo leert het dier juist volgens mij wat het net niet moet leren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:26

Makkelijk praten, wat als hij zich niet laat wegjagen want hij is niet bang meer? Dan trigger je de agressie juist.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:31

Lekker makkelijk zeggen online dat je de wolf moet wegjagen.
Denk dat als je oog in oog staat je op dat moment een brainfart heb.

Je kan het vantevoren nog zo vaak doornemen als je wilt, in het echte leven doe je toch altijd net even iets anders.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:37

Dieren voelen angst, juist als je in de als, als, als gaat zitten gaat het niet werken. Je moet het wel menen.

Natuurlijk is het makkelijk om het online te zeggen en is irl niet te voorspellen hoe je zult reageren. Toch denk ik dat het belangrijk is.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:45

Elisa2 schreef:
De link doet het wel, het is een afschuwelijk filmpje om te zien. Maar ik zie deze wolf wel doelbewust al aanvallen en op zijn prooi aflopen.

Op de Hoge Veluwe als de wolf zo dichtbij komt lijkt het me een ideaal moment om hem weg te jagen? Maar de mensen lijken in paniek te raken wat het jacht instinct van een wolf volgens mij alleen maar triggert. En hoewel ik het begrijp uiteraard als er kinderen in het spel zijn maar zo leert het dier juist volgens mij wat het net niet moet leren.

En juist daarom is de wolf in dichtbevolkt gebied een elecht idee. Dit gaat nooit werken.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:02

@ Elisa2, waarmee kan je hem dan wegjagen ? Je hebt alleen maar je stem, is dat genoeg? Of is dat juist het signaal waardoor hij ook agressief wordt ?

Op zich zou wegjagen, en schuw maken goed zijn, maar dan heb je wel wat aanvullends nodig. Puur met je lijf is de wolf toch echt sterker hoor.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:03

Hoe wil je hem weg jagen? Je schoenen er naar gooien? Zak stenen mee nemen? En dan gooi je raak en filmt een ander dat en krijg je onderzoek wegens “verwonden beschermd dier” aan je broek.,,,

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:14

Bloemetje75 schreef:
Hoe wil je hem weg jagen? Je schoenen er naar gooien? Zak stenen mee nemen? En dan gooi je raak en filmt een ander dat en krijg je onderzoek wegens “verwonden beschermd dier” aan je broek.,,,

In andere landen wordt mensen aangeraden pepperspray mee te nemen wanneer ze de natuur in gaan. Ook dat is in stadsstaat Nederland verboden.

Maar wat als de wolf wel schuw was. Waar moest die dan heen? Onze postzegelnatuurgebiedjes zijn voor een roofdier van het formaat wolf eerder struikgewas dan natuur.