Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Dat klopt maar ik gruwel soms van wat ze allemaal doen, paarden met protheses . Dat moet je niet willen.
Stel dat deze operatie en revalidatie lukt, dier krijgt platen en schroeven in gewrichten, is zeg maar pijnvrij alleen beperkt in beweging. Schrikt een keer , alle gewicht op dit been en pats, honderden kilo’s en alles breekt af.
Ann schreef:Als zo'n complexe operatie gedaan wordt bij een paard wat na een ongeval meteen in de juiste kliniek staat, kan ik (een soort van) begrijpen dat mensen het willen proberen. Maar dit dier staat nu al dagenlang te wachten op vervoer en de operatie. En heeft nog een zware reis voor de boeg.
fransje23 schreef:BigOne schreef:Dat klopt maar ik gruwel soms van wat ze allemaal doen, paarden met protheses . Dat moet je niet willen.
Stel dat deze operatie en revalidatie lukt, dier krijgt platen en schroeven in gewrichten, is zeg maar pijnvrij alleen beperkt in beweging. Schrikt een keer , alle gewicht op dit been en pats, honderden kilo’s en alles breekt af.
Natuurlijk is er een hele ethische discussie en dat is mogelijk is zegt niet dat het ook gedaan moet worden
Een belangrijke verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de arts die de operatie gaat uitvoeren.
Ann schreef:Veel mensen vergelijken de breuk van Furion altijd met hun eigen ervaringen, maar iedere situatie is weer anders. Verder ga je af op de woorden van Unas, Journee. Er zijn ook berichten verwijderd van dierenartsen die de visie van opereren niet delen...
wendy1987 schreef:Als je een hengst te pas en onpas los laat lopen overal, vind ik dat niet echt kundig en handig.. Hier ook, hij is achter paard en wagen aangegaan en daarbij door een auto geraakt. Was hij niet achter paard en wagen aangegaan, was er niets gebeurd...
Hij was m laatst ook al 3 uur kwijt. Gewoon 3 uur niets van hem vernomen omdat die een weide inschoot en weg was.
Zou die toch niet graag tegen komen hier, zou daar niet echt vrolijk van worden zeg maar..
En deze breuk, is niet een simpele recht toe, recht aan breuk. Het loopt door het gewricht heen, met meerdere breuklijnen op deze ene foto al te zien. Laat staan wat er op de andere zijde nog voor lijnen te zien zijn.
Ik blijf dit een hele nare nasmaak vinden van iets wat al niet echt heel bijster slim was..
Vooral zijn opmerkingen, wat een nare vent...