Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Re: Paard Zoekt Baas heeft onverwacht snel nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:56

Als stichting hoor je die informatie netjes en duidelijk begrijpbaar op papier te hebben en openbaar te maken. Teams of Zoom is niet openbaar maken. Daarnaast is het ook de omgekeerde wereld dat het op die manier inzichtelijk moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:11

_Kyraaa schreef:
Ik kan me heugen dat henk eerder heeft aangeboden het e.e.a. toe te lichten aan alle nieuwsgierige bokkers via een persoonlijk gesprek via windows teams of wat dan ook. Eindstand, niemand kwam opdagen. Tot dus ver de daadwerkelijke interesse. En dan wel verder discussiëren met z’n allen op dit forum. Misschien ligt dat aan mij, maar ik snap dat niet helemaal. :’-)

Wil je de echte eindstand weten? Zoals je ziet zijn er zeker wel mensen opgedaagd.

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:15

Er wordt inderdaad veel gezegd, maar weinig daden vanuit de zijde van PZB om alle vragen uit de wereld te helpen. En financiën idd in een ‘geheime’ meeting ipv gewoon openbaar geeft alleen maar meer schimmigheid naar mijn mening.

Hulp willen ze ook niet, ook qua medische dingen of gedragsissues is hun eigen da heilig en wordt er niet verder gekeken. Commentaar die ze niet aan staat wordt verwijderd of weg gewuifd met dat ze les hebben van iemand die hoog dressuur rijdt… maar dan wel klagen over het feit dat ze veel negatieve reacties op een filmpje krijgen en geen filmpjes meer willen plaatsen om die reden ipv eens nadenken of er misschien een kern van waarheid in zit…

Zit je zelf door omstandigheden in een lastig parket met je adoptiepaard (financieel gezien, maar ook medische dingen die gewoon verzwegen werden naar de adoptant) wordt er ook totaal niet mee gedacht in een oplossing en kun je het zelf maar uitzoeken en oplossen.

Daarnaast vind ik de huidige adoptiebedragen ook echt bizar hoog en niet meer passend bij een stichting die eigenlijk met name verwaarloosde paarden hoort op te vangen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:34

_Kyraaa schreef:
Ik kan me heugen dat henk eerder heeft aangeboden het e.e.a. toe te lichten aan alle nieuwsgierige bokkers via een persoonlijk gesprek via windows teams of wat dan ook. Eindstand, niemand kwam opdagen. Tot dus ver de daadwerkelijke interesse. En dan wel verder discussiëren met z’n allen op dit forum. Misschien ligt dat aan mij, maar ik snap dat niet helemaal. :’-)

Waarom via die kanalen terwijl ze verplicht zijn deze openbaar te plaatsen op hun website.

Moestuin schreef:
_Kyraaa schreef:

Wil je de echte eindstand weten? Zoals je ziet zijn er zeker wel mensen opgedaagd.

[ [url=m/7Rgira.png]Afbeelding[/url] ]

Zoals je kan lezen zijn er wel mensen geweest. Dus om deze onwaarheden te verspreiden is ook niet netjes.

En alleen een account aangemaakt om ze schoon te praten?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:38

_Kyraaa schreef:

Ik heb nog nooit bij een stichting om financiële verantwoording hoeven vragen via Teams. Dat hoort namelijk openbare informatie te zijn.

Maar je hebt je speciaal aangemeld om dit te vertellen? Prima hoor, maar het zou je gesierd hebben als je eerst kennis had genomen van het volledige verhaal.
Ik ben benieuwd of dit een schaduw account is of iemand die zich heeft laten sturen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:48

Tazzey schreef:
_Kyraaa schreef:

Ik heb nog nooit bij een stichting om financiële verantwoording hoeven vragen via Teams. Dat hoort namelijk openbare informatie te zijn.

Maar je hebt je speciaal aangemeld om dit te vertellen? Prima hoor, maar het zou je gesierd hebben als je eerst kennis had genomen van het volledige verhaal.
Ik ben benieuwd of dit een schaduw account is of iemand die zich heeft laten sturen.
Die persoon leest i.i.g. al langer mee hier op Bokt.

Bijzonder.

_Kyraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:39

Tazzey schreef:
_Kyraaa schreef:

Als er daadwerkelijk iemand heeft deelgenomen aan het gesprek dan lijkt het me niet zo moeilijk om de uitslag hiervan te delen zodat alle geïnteresseerden onder ons ook op de hoogte zijn. Dan is er gelijk helderheid voor iedereen.

Van welk verhaal moet ik precies kennis hebben genomen? Er worden enkel maar aannames gedaan.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:41

Wat is jou functie precies bij PZB?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:43

_Kyraaa schreef:
Tazzey schreef:

Als er daadwerkelijk iemand heeft deelgenomen aan het gesprek dan lijkt het me niet zo moeilijk om de uitslag hiervan te delen zodat alle geïnteresseerden onder ons ook op de hoogte zijn. Dan is er gelijk helderheid voor iedereen.

Van welk verhaal moet ik precies kennis hebben genomen? Er worden enkel maar aannames gedaan.

Volgens mij hebben mensen net aangegeven dat er personen hebben deelgenomen aan die meeting. Maar dan nog, die meeting moet niet nodig zijn. Het is een stichting, dus die jaarcijfers moeten openbaar zijn. Die zijn niet openbaar en als je erom vraagt, wordt je verwezen naar de e-mail waar je nooit een antwoord op krijgt en op de socials wordt je geblokkeerd.

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar jouw betrokkenheid bij deze stichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:48

_Kyraaa schreef:
Tazzey schreef:

Ach kom op hé. Daadwerkelijk? Ik heb jou net een printscreen bezorgd waarbij Henk zelf aangeeft dat er mensen hebben deelgenomen. Als jij enkel selectief wilt lezen en enkel wil zien wat je wil zien, dan valt er geen discussie te voeren hier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:53

_Kyraaa schreef:

Zelf nadenken over de feiten die hier worden gepresenteerd helpt ook.

_Kyraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:16

Ik begrijp heel goed dat er om transparantie wordt gevraagd. Vandaar dat ik zeg dat er meer helderheid zou komen als diegene die heeft deelgenomen aan het gesprek zijn/haar uitslag zou delen. Daar ben ik het helemaal mee eens.

De enige reden waarom ik een reactie plaatste is dat ik mij verbaas over de hoeveel mensen die het schijnbaar “beter weten”. Het zou mooi zijn als zij hun kennis/talent gebruiken om te helpen en er een positieve draai aan te geven i.p.v. alle negativiteit die hier wordt gedeeld. Maar wellicht is dit het verkeerde forum aangezien ik nu ook aangevallen word en dit zeker niet mijn intentie is.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:17

Maar PZB wil geen hulp. Je leest wel erg selectief

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:19

Plus het is niet aan de betrokkenen in dat gesprek om de uitkomst te delen. Dat is de taak van de stichting om transparant te zijn.

Maar je enige berichten zijn in dit topic en je gaat er niet op in op welke manier je aan de stichting verbonden bent. Dat vind ik toch op z'n minst opmerkelijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:20

_Kyraaa schreef:
Ik begrijp heel goed dat er om transparantie wordt gevraagd. Vandaar dat ik zeg dat er meer helderheid zou komen als diegene die heeft deelgenomen aan het gesprek zijn/haar uitslag zou delen. Daar ben ik het helemaal mee eens.

De enige reden waarom ik een reactie plaatste is dat ik mij verbaas over de hoeveel mensen die het schijnbaar “beter weten”. Het zou mooi zijn als zij hun kennis/talent gebruiken om te helpen en er een positieve draai aan te geven i.p.v. alle negativiteit die hier wordt gedeeld. Maar wellicht is dit het verkeerde forum aangezien ik nu ook aangevallen word en dit zeker niet mijn intentie is.

Je wordt niet aangevallen maar het is bijzonder dat je als nieuwe gebruiker afweet van het vorige topic en de meeting. Daarin zelf verkeerde aannames doet. En als je gecorrigeerd wordt daarin, doet alsof je neus bloed.
Daarbij lijk je alleen maar op een roze wolk te zitten als het om PzB gaat en ligt het aan de Bokkers en niet aan PzB.

Dat ruikt naar betrokkenheid bij PzB en het aanmaken van een SA of een nieuwe account, alleen om zo genoemde 'positieve' berichten te posten.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:29

Kyraaa wil je dan ook zeggen tegen Henk dat hij eindelijk eens antwoord op mijn mail of whatsapp berichten?
Ik wacht al sinds de 23e op reactie.
Sinds hij verder wil onderhandelen via mail is het radiostilte geworden... Ook niet professioneel als je het mij vraagt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:32

Zullen we gewoon even aardig doen tegen Kyraa ipv er meteen bovenop te springen met allerlei aannames over waarom ze heeft aangemeld :) ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:37

Het is toch te raar dat de mensen die bij de zoom meeting waren hier uitleg zouden moeten geven? Lijkt me dat dat aan de stichting (of ehm.. bv?) is om transparant te zijn naar (potentiele) donateurs?
Sinds wanneer moet een stichting daar zo geheimzinnig over doen?

_Kyraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:49

MarliesV schreef:
_Kyraaa schreef:

Je wordt niet aangevallen maar het is bijzonder dat je als nieuwe gebruiker afweet van het vorige topic en de meeting. Daarin zelf verkeerde aannames doet. En als je gecorrigeerd wordt daarin, doet alsof je neus bloed.
Daarbij lijk je alleen maar op een roze wolk te zitten als het om PzB gaat en ligt het aan de Bokkers en niet aan PzB.

Dat ruikt naar betrokkenheid bij PzB en het aanmaken van een SA of een nieuwe account, alleen om zo genoemde 'positieve' berichten te posten.

Ik vind het kwalijk wat je hier schrijft. Ik voel me wel aangevallen op de manier waar hier gecommuniceerd wordt en er gedaan wordt alsof ik een connectie met PzB zou hebben. Zo krijg je de verhalen ook de wereld in. Ik ken de stichting enkel van hun berichten op Facebook en de berichten over hen hier op Bokt. Persoonlijk heb ik ze nooit ontmoet omdat het adoptieproces voor mij sowieso een no go is. Daarentegen juich ik de stichting wel toe dat zij wel elk paard een tweede kans willen bieden. Dat zouden meer moeten doen vind ik. Maar ik zal voortaan mijn mening voor mij houden, ik voel mij hier niet prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:50

@ Kyraaa: ik denk dat iedereen graag had gewild dat deze discussie niet nodig was. Het doel waarmee PZB is opgericht is een ontzettend goed doel en hun intenties zijn/waren goed. Er zitten op Bokt alleen een aantal mensen die niet door een roze bril kijken naar het Sieluge Paardjuhhs redden en verder kijken dan hun neus lang is. Als je daarbij ook nog een beetje een idee hebt hoe de echte paarden wereld/handel in elkaar zit dan zie je al heel snel dat er een aantal zaken een beetje vreemd zijn. Als je dan geen antwoord krijgt van de stichting zelf dan ga je zelf op onderzoek uit en zoals nu komen we dan vanzelf op de gekke cijfers/bv constructies uit.

Edit: Paarden een 2e kans gunnen is natuurlijk top. Alleen moeten ze dan wel eerlijk zijn over de gezondheidstoestand van een paard. Over een paard met Cushing schrijven dat ze enkel een beetje op de suikers moeten letten is gewoon niet correct. Daarnaast hebben er enkele oud eigenaren van de paarden gereageerd dat de verhalen bij de paarden helemaal niet kloppen.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 16-02-25 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht met toestemming van plaatser aangepast

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:52

Moderatoropmerking:
De vraag of _Kyraaa een connectie heeft met Paard Zoekt Baas is hier niet relevant, dus hierbij het verzoek om dat verder achterwege te laten. Daarnaast wil ik jullie er nogmaals aan herinneren dat aannames of suggestieve reacties niet zijn toegestaan. Baseer je mening en reacties op feitelijke informatie. Alvast bedankt! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:09

De doelen zijn ongetwijfeld goed, niemand beweert anders. Wat er echter achter de schermen gebeurd is bijzonder schemerig. En de manier waarop ze naar buiten treden is bijzonder dubbel.
Aan de ene kant een youtube kanaal en andere sm waar je meiden van alles ziet showen/dragen/etc aan nieuwe setjes, kleding, laarzen en andere materiële bezittingen. Aan openheid daarover geen gebrek. En aan de andere kant telkens weer de roep om te doneren voor een baaltje hooi. Dat roept vragen op.
Waarom rijden dames rond in hun zoveelste nieuwe setje maar is er geen geld voor een baaltje hooi?
En als je die vragen stelt worden ze of helemaal niet beantwoord of wordt er omheen gedraait. Gemiste kans want misschien willen veel meer mensen wel iets bijdragen maar werken ze zichzelf tegen door hoe hier (niet) gecommuniceerd wordt.
Als hun jaarcijfers gewoon op hun site stonden had ieder zelf kunnen lezen hoe het zit.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:22

_Kyraaa schreef:

Kyra, zo werkt het niet. Die informatie hoort openbaar te zijn. Het is ook absoluut niet de taak van de personen die eventueel deelgenomen hebben aan die meeting. Je beschuldigd ons ervan negatief te spreken, niemand trekt hier de oorspronkelijke goede bedoelingen in twijfel, maar het gebrek aan open- en eerlijkheid vanuit PzB zorgt voor twijfels bij ons. Je leest zeer selectief alleen de dingen die je wil lezen. Er is al meerdere keren, ook door anderen, gezegt dat het niet aan ons is om eventuele resultaten te delen dat is aan de stichting. Je moet er niet om hoeven vragen, het is verplicht het openbaar beschikbaar te stellen.
Daar komt bij dat het niet helpt een sympathiek beeld van PzB te vormen als alle kritische vragen verwijderd worden en de kritische vragensteller wordt geblokkeerd. Sorry, maar dat is niet fris.

Even aan het beheer, waarom worden er berichten van andere gebruikers uit dit topic verwijderd zonder melding?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:38

Art_Ificious schreef:
Kyraaa wil je dan ook zeggen tegen Henk dat hij eindelijk eens antwoord op mijn mail of whatsapp berichten?
Sinds hij verder wil onderhandelen via mail is het radiostilte geworden... Ook niet professioneel als je het mij vraagt.

Kun je hem niet gewoon appen dat als je voor bijvoorbeeld 30 juli niks gehoord hebt van hem dat je er vanuit gaat dat hij akkoord is met het euthanaseren van je paard en dat er voor die datum een afspraak staan om het uit te laten voeren? (Datum natuurlijk even als voorbeeld)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 12:39

idylle schreef:
Art_Ificious schreef:

Kun je hem niet gewoon appen dat als je voor bijvoorbeeld 30 juli niks gehoord hebt van hem dat je er vanuit gaat dat hij akkoord is met het euthanaseren van je paard en dat er voor die datum een afspraak staan om het uit te laten voeren? (Datum natuurlijk even als voorbeeld)

en de kosten dan....?

[TAO] Wie aansprakelijk kosten bij adoptie
hier ben ik ook wel benieuwd over hoe dat is afgelopen.