Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:10

Safiy93 schreef:
Shae schreef:
Ik zie creatief boekhouden niet als een meningsverschil waarvoor ik met iemand een zoom meeting in hoef waarvan ik ongetwijfeld niet de inhoud mag delen en/of niet de antwoorden krijg op de gestelde vragen.

Ik verbied het nageslacht gewoon om zakgeld te doneren aan vage zaken. :D

Je suggereert dat je ongetwijfeld de antwoorden niet krijgt op de gestelde vragen, hoe kun je dat nou van tevoren al weten? Eerst doen, dan oordelen. En de inhoud delen kun je ook overleggen. Jullie zouden er ook (in overleg met alle deelnemers) een verslagje van kunnen maken met de vragen en antwoorden die gegeven zijn en die delen.

En het nageslacht verbieden om zakgeld te doneren is je goed recht, dat mag altijd natuurlijk.

Waarom via allerlei schijven en niet meteen op schrift hier wat vind je daar van het voordeel?
Laatst bijgewerkt door Rizette op 31-10-20 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:10

Ik wil iedereen nogmaals bedanken die de moeite hebben genomen aan het Zoom gesprek deel te nemen. Ik ben blij dat ik op de vragen antwoord hebben kunnen gaven in een "face to Face" gesprek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:13

henktennapel schreef:
Ik wil iedereen nogmaals bedanken die de moeite hebben genomen aan het Zoom gesprek deel te nemen. Ik ben blij dat ik op de vragen antwoord hebben kunnen gaven in een "face to Face" gesprek.

Mooi . Zal ongetwijfeld wel een verslag van komen .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:18

henktennapel schreef:

Jammer dat ik het heb gemist; krijg ik nu geen antwoord meer op mn vragen?

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:19

Rizette schreef:
Waarom via allerlei schijven en niet meteen op schrift hier wat vind je daar van het voordeel?

Voordeel is dat je met iemand in gesprek kunt en dat komt vaak al heel anders over dan typen. Berichten komen soms toch anders over dan je ze bedoelt en je kunt zaken gewoon beter toelichten.
Maar ik zie dat er inmiddels al een zoom meeting is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:21

Babootje schreef:
henktennapel schreef:

Jammer dat ik het heb gemist; krijg ik nu geen antwoord meer op mn vragen?

Die zijn vast te moeilijk. :))

Maureen95

Re: Inbraak bij Paard zoekt baas paardenopvang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:23

Ik ben vooral benieuwd welke bokkers bij het gesprek geweest zijn... Is het gesprek opgenomen?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:23

Safiy93 schreef:
Shae schreef:
Ik zie creatief boekhouden niet als een meningsverschil waarvoor ik met iemand een zoom meeting in hoef waarvan ik ongetwijfeld niet de inhoud mag delen en/of niet de antwoorden krijg op de gestelde vragen.

Ik verbied het nageslacht gewoon om zakgeld te doneren aan vage zaken. :D

Je suggereert dat je ongetwijfeld de antwoorden niet krijgt op de gestelde vragen, hoe kun je dat nou van tevoren al weten? Eerst doen, dan oordelen. En de inhoud delen kun je ook overleggen. Jullie zouden er ook (in overleg met alle deelnemers) een verslagje van kunnen maken met de vragen en antwoorden die gegeven zijn en die delen.

En het nageslacht verbieden om zakgeld te doneren is je goed recht, dat mag altijd natuurlijk.

Eerst doen dan oordelen? Hij zit hier ook te jokken. Dan kijk ik liever gezellig op de bank een film, want daar beleef ik meer lol aan dan sprookjes aanhoren op zoom.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:50

Oke, ik denk.. ik moet wachten tot de vogelstront zacht is geworden door het water, zodat ik het kan wegvegen en weer verder kan met schoonmaken... Het leed dat opvangen van vogels heet (( en nee, Ik krijg geen donaties...))

Ik zit in tweestrijd, en denk persoonlijk dat Henk, hoe goed hij het ook bedoelt! niet het aanspreekpunt moet zijn voor deze stichting. Er is vast wel iemand die dit wil overnemen. Iemand die ernstig politiek kan lullen, duidelijk is, en niet in emotie schiet als er wat word gezegd dat hem/haar niet aanstaat. Is goed bedoelt Henk, echt.. maar niet iedereen kan zo praten dat ze de massa kunnen sussen. Jou is de kracht dat je de emotie voelt, en showt als je boos bent. Maar dat werkt gewoon niet op papier.

Daarbij zijn ze goed bezig en zijn de mensen die hun paarden brengen naar PZB vrijwillig met hun in zee gegaan. Geen tienermeisjes met vlindermesjes die achter hun staan. Als mensen het prima vinden hun paard daar te stallen, er anderen op te laten rijden, en via hun te laten adopteren dan vind ik dat een erg goed plan. Zo zorg je ervoor dat de stallingskosten niet de pan uit rijzen.

Over niet te rijden paarden, wanneer ze moeten worden ingeslapen, en of ze het wel 'goed doen'... dat doet werkelijk niemand. Open een willekeurig zielig paarden topic en je krijgt ook voor's en tegens. PZB gaat vanzelf kapot als ze te zieke dieren aanbieden. Dit zou werkelijk te dom voor woorden zijn, zo ben je binnen een paar jaar het zwarte schaap, tonnen schuldig, en geen paard is daarbij geholpen.

Via foto's en, ja.. ik zeg het weer, verkeerd geschreven verhalen haal je niks. Een spreker voor PZB zou geweldig zijn.

Maar duidelijkheid is echt nodig, is het alleen maar om mensen die willen helpen te laten zien hoe goed jullie met de centen omspringen, om zo goed voor de paarden te kunnen zorgen. Of zie ik dat verkeerd? Daarbij showt het bekwaamheid, een gevoel van 'die weten echt wat ze doen!'... Daar zit toch wel een punt van waarheid Henk?

En ja, nee.. filmpjes posten waarbij je allemaal dure spullen gaat kopen is niet slim. Dat oogt niet alleen erg kinderlijk, maar spoort wantrouwe aan. Worden mijn 50 euro's gedonneert aan een fucking zadeldekje?! Ik zou daar zacht gezegd woest van worden.

Ik wil wel zoomen, maar ik wantrouw een beetje de zinvolheid Henk als ik je zo hoor praten. Niet slecht bedoelt, je lijkt mij een erg leuke gast. Maar niet een serieuze zakelijk type die wantrouwen kan sussen.. Penny's, kan er wel om lachen, het is zo als het is, hersenloze types... Ik krijg dan het idee dat er iets niet pluis is... Kun je inzien wat dat met mensen die je niet kennen doen Henk?

Maar goed. Ik geef ze de voordeel van de twijfel. Ook al heb ik van dichtbij een niet zo oke adoptatie gezien via PZB naar een vriendin van mij. Dat had veel beter gekund. Dat heeft mij er van weerhouden een te adopteren ipv een jonge pony te kopen bij een handelaar.. Dat is dus wat onprofessioneel gedrag doet... Je zorgt ervoor dat je alleen maar minder dieren kan helpen, en mensen je niet vertrouwen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:56

Maureen95 schreef:
Ik ben vooral benieuwd welke bokkers bij het gesprek geweest zijn... Is het gesprek opgenomen?

Vast bokkers die hier niet meedoen in de discussie en die zich nu ook niet meer gaan laten horen.

Aiaiaiaiaiaiai.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:02

henktennapel schreef:
gohya schreef:
Quote:Dat zou ik u wel persoonlijk uit kunnen leggen, maar ik ga daar hier niet inhoudelijk op in, dit zou gezien kunnen worden als het gooien met modder....Goya kent mij en ik ken haar, maar persoonlijke zaken laat ik liever achterwege op dit forum. Iedereen kan Googlen op internet, wat zij doet en wat zij gedaan heeft...

Uhm ik Gohya, ik ken jou niet echt persoonlijk,heb je toen 1 keer gezien, maar mijn inmiddels overleden partner,kende jou wel.Vanuit Enschede? daar woonde hij ver voor mijn tijd.
Ik werkte idd.mee aan Zinloos Geweld tegen Dieren Preventie.Vind dat een heel goed iets.Na de opnames geen contact meer gehad met jou,wel met Vincent.Geen idee waar die gebleven is,hij was ook onderdeel van de stichting ZGTD, hele aardige, eerlijke man.
En idd.paar jaar later begon jij je opvang.Ik heb toen vaak gezegd dat het niet kan wat je doet, o.a. zoveel geld vragen voor adoptie, mensen geen geld terug geven als het adoptie paard terug komt vanwege b.v.geen klik en dat het niet kan om zoveel geld te vragen voor stalling van een weide maatje.Ja ik noemde het Moderne paardenhandel.Met mij zeiden meerdere dat.Toen werden we allemaal geblokkeerd.
Je zei toen dat paarden opvangen veel geld kost, klopt! Maar dat weet je als je ermee begint,anders moet je er niet aan beginnen.Een opvang kost alleen maar geld,je verdient er alleen een goed gevoel mee, geen geld.
Ik vraag niet om donaties, wij betalen alles uit eigen zak.
Ik eet liever wat minder,ik ga ver om een paard te helpen.Maar wat ik niet kan waarmaken, begin ik dan ook niet aan.Ik ben maar heel kleinschalig,ik kan niet teveel paarden opvangen,te weinig land en te weinig geld ervoor.
Ik ben toen gewaarschuwd,ga niet in zee met Henk ten Napel.
Ik heb geen wrok tegen jullie, tegen niemand.

Beste Yvonne....https://www.bikersforanimals.nl/nieuws/ ... ang-ermelo

Wat wil je hiermee zeggen dan?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:03

Ik vind het jammer dat er geen reactie komt op de financiële vragen. Jullie doen goed werk. Zie wel de laatste tijd steeds meer paarden voorbij komen die een goed huis hebben gehad, waardoor ik al mijn twijfels had om te doneren (geld of spullen), maar na het bekijken van het jaarverslag helemaal m'n twijfels en dat is jammer. Want met alle echt slecht binnen komende dieren verrichten jullie goed werk en jullie hart voor dieren is zeker te zien. Zorg dat meer mensen jullie helpen door financiële duidelijkheid te creëren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:10

N0a schreef:
Ik vind het jammer dat er geen reactie komt op de financiële vragen. Jullie doen goed werk. Zie wel de laatste tijd steeds meer paarden voorbij komen die een goed huis hebben gehad, waardoor ik al mijn twijfels had om te doneren (geld of spullen), maar na het bekijken van het jaarverslag helemaal m'n twijfels en dat is jammer. Want met alle echt slecht binnen komende dieren verrichten jullie goed werk en jullie hart voor dieren is zeker te zien. Zorg dat meer mensen jullie helpen door financiële duidelijkheid te creëren.

Tja was te verwachten. Veel rond de pot draaien, maar op de echte vragen die er toe doen zwijgen. Ik ken de stichting niet maar de opstelling hier en op Facebook van hun zeggen voor mij al meer dan genoeg.

Ik heb veel ervaring met TOHL. Daar is elk paard welkom, adopteren is kosteloos. Daar mogen veel stichtingen een voorbeeld aan nemen. Daar gaat het echt over liefde voor een dier.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:33

Ik hoop wel een antwoord te krijgen wat hij bedoelt met de link over kadanz en bikers for animals.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:34

T is toch grappig dat terwijl de wereld gebukt gaat onder een pandemie; er 18 pagina's aan discussie kunnen ontstaan over het wel of niet eerlijk handelen van een stichting.

Oi. Wat verdrietig.

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:34

gohya schreef:
Ik hoop wel een antwoord te krijgen wat hij bedoelt met de link over kadanz en bikers for animals.

Mensen moet maar zelf hun mening gaan vormen over de link.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:36

henktennapel schreef:
gohya schreef:

Nee ik vraag het JOU,jij komt met een link en ik vraag wat je hiermee wil zeggen.
Als je A zegt moet je ook B zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:36

Wildgirl schreef:
T is toch grappig dat terwijl de wereld gebukt gaat onder een pandemie; er 18 pagina's aan discussie kunnen ontstaan over het wel of niet eerlijk handelen van een stichting.

Oi. Wat verdrietig.

Het is niet omdat er een pandemie is dat al de rest opeens zomaar ok is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:37

Wildgirl schreef:

Oi. Wat verdrietig.

Oeps, helemaal vergeten. De mens mag nergens anders meer over praten dan covid!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:38

henktennapel schreef:
gohya schreef:

Wat een ontzettend zielige reactie is dit. Omdat je zelf door de mand valt probeer je iemand anders erbij te naaien?

Is dit echt Henk of zit Calijn op het account?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:43

Henk, het feit dat je een link plaatst om te kunnen zoomen om zo vragen te beantwoorden heb je alleen hier gedaan . Dan komt er jouw opmerking dat het een goed gesprek was maar ? Niemand hier heeft deelgenomen blijkbaar? Want wanneer de boel nu opgehelderd is mooi toch !

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:43

Ben ik ook benieuwd naar wie het nou is.Durft geen antwoord te geven blijkbaar.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:44

Ik ben benieuwd of er überhaupt een bokker is geweest die gezoomd heeft. Ik hoor er nog niemand over...

Beste Henk,

Kunnen wij niet eens een lijstje naar je toesturen met vragen? Dan staat het wat overzichtelijker voor je en kan je er makkelijker op antwoorden ;)

Ik kan mij niet voorstellen dat je mensen expres negeert. Het zou fijn zijn als je op de vragen wilt reageren.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:50

Ik heb een uitnodiging voor een Zoomcall, moet alleen eerst die zooi downloaden. Hopeolijk kan hij tegen het gegil van papegaaien op de achtergrond.

aar ik zie er geen heil in eigenlijk als ik zie hoe hij reageert op mensen. Dan gaat het nooit een goed gesprek worden. Heb daar geen geduld voor (ondertussen ik wel eens word aangevallen door een van de vogels, en ik hem nog steeds met veel geduld behandel.. dat wil wat zeggen mensen.. ))
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 09-12-24 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht in overleg met plaatser aangepast

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:53

Ja maar nu negeert Henk letterlijk een aantal bokkers. Zeg dan dat je er nog op terugkomt. Of dat je in pb naar diegene reageert. Ik vind dit ook niet zo volwassen overkomen...