sevke schreef:..knip
Zo'n lange tekst, maar zo enorm mee eens!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
irmaz schreef:Probleem blijft voor dit moment alleen dat er vooral veel zwervers in Nederland rondlopen. Alleen op de veluwe zit een paar met jongen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze roedel zich niet vergrijpt aan schapen in de buurt. Ik vind het dan ook jammer dat er geen meldingen worden gemaakt van gevonden karkassen met wolven-DNA, nu lijkt het erop dat de wolven in Nederland alleen maar leven van landbouw(huis)dieren.
_Penotti schreef:Kunnen we de vegan discussie ergens anders voeren?
1% van de mensen eet vegan, toch hebben ze wel altijd de boventoon in zo wat elk topic, zeer bijzonder.
Het gaat hier om de wolf. En of die nu schaapjes en shetlanders van de hobbyist dood of van de handelaar maakt voor mij niet uit.
mysa schreef:Gini schreef:Mysa, hoe zou jij dan iedere wolf op Nederlands grondgebied willen verwijderen?
Dat kan niet inderdaad. Wat ik mis zijn plannen, instructie en subsidies, ook voor de kleine dierenhouder en op individuele basis. En misschien de voortplanting niet meer faciliteren door gebied waar een wolvennest zit voor publiek af te sluiten. Wie weet vinden wolven die plekken bij nader inzien niet meer zo geschikt als broedplaats.
sevke schreef:@irmaz : in vind een hond vegetarisch of veganistisch voeren dierenmishandeling. Toen ik nog honden fokte, weigerde ik een pup te verkopen aan mensen die van plan waren hem vegetarisch/veganistisch te voeren. Dit nadat ik eens een pup moest terugnemen, op sterven na dood, na het overschakelen op vegan brok. Toen we de pup weer op vlees zetten, is hij in notime hersteld. Had ik hem niet teruggenomen, hij had het niet overleefd.
Een hond is een aaseter en omnivoor. Geen herbivoor. Als je daar een probleem mee hebt, koop je dan een konijn. Je gaat je paard toch ook geen vlees voeren??
_Penotti schreef:Maar of er 1 wolf los loopt waar je tegen moet beschermen of als we niets doen hele roedels.
De kans stijgt dan toch wel enorm of je dier gegrepen gaat worden of niet.
Natuurlijk maakt dat voor je verdriet niet uit, maar betreft kans berekening wel.
Zeker als de wolven die vrij tam zijn niet afgeschoten mogen worden.
Dus ik denk toch dat daar wel een eerste wetswijziging in gemaakt moet gaan worden willen het hier niet uit de hand gaan lopen.
sevke schreef:Irmaz, een hond kiest van nature voor vlees, aangevuld met plantaardige voeding. Zij hebben dan ook, in tegenstelling tot de mens, een gebit en gastro-enteraal stelsel dat ideaal is om vlees te verscheuren en te verteren. Een herbivoor heeft een heel ander gebit en darmstelsel.
Dat jij erover nagedacht hebt, en er blijkbaar niet tegen bent om een hond vlees te voeren, vind ik al heel goed. Ik heb het eerder over die zgn diehard vegans, die hun honden kost wat kost vegan voedsel willen geven.
Koop dan een konijn, denk ik dan.
sevke schreef:Irmaz, een hond kiest van nature voor vlees, aangevuld met plantaardige voeding. Zij hebben dan ook, in tegenstelling tot de mens, een gebit en gastro-enteraal stelsel dat ideaal is om vlees te verscheuren en te verteren. Een herbivoor heeft een heel ander gebit en darmstelsel.
Dat jij erover nagedacht hebt, en er blijkbaar niet tegen bent om een hond vlees te voeren, vind ik al heel goed. Ik heb het eerder over die zgn diehard vegans, die hun honden kost wat kost vegan voedsel willen geven.
Koop dan een konijn, denk ik dan.
Hasjam_Poe schreef:Nikass schreef:Je haalt er opeens heel wat bij wat ik je nog niet eerder heb horen noemen. Ik wist overigens niet dat het welzijn van varkens nog slechter kon.![]()
Ga je nou pretenderen dat jouw berichten uitblinken in diepgang?
Door te smijten met inhoudsloze termen als "veganistische issues" (wat zijn dat??) En "de wolvenlobby" (wie of wat bedoel je daarmee?)
Er zijn verschillende posts geweest van diverse mensen (niet mij) waar ál de opgesomde items benoemd zijn.
Ben heel benieuwd of je ook eens inhoudelijk kan reageren, zonder dat je het het persoonlijk probeert te maken, zodra het lastig wordt
_Penotti schreef:Ja daar hebben we het al over gehad over dat onderzoek.
Blijkt dus dat dit vooral in het Westland/ randstad is gevraagd.
Dan krijg je uiteraard een heel ander beeld dan dat ze het hier komen vragen in het buitengebied in een plaats waar al meerdere dieren zijn gedood.
Ik denk als je hier een rondgang doet dat 70% wel tegen zal zijn, een aantal het niet uitmaakt en dan wat stadse die hier altijd al lopen te klagen over boeren wel voor zullen zijn.
_Penotti schreef:Ja daar hebben we het al over gehad over dat onderzoek.
Blijkt dus dat dit vooral in het Westland/ randstad is gevraagd.
Dan krijg je uiteraard een heel ander beeld dan dat ze het hier komen vragen in het buitengebied in een plaats waar al meerdere dieren zijn gedood.
Ik denk als je hier een rondgang doet dat 70% wel tegen zal zijn, een aantal het niet uitmaakt en dan wat stadse die hier altijd al lopen te klagen over boeren wel voor zullen zijn.