Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:08

Pocca_Locca schreef:
Deze mensen verstoren misschien de orde, maar hun acties zijn erg hard nodig om zo de discussie over ethiek in de paardensport af te dwingen. Discussie is zo super belangrijk.

Ik krijg alleen maar een steeds grotere afkeer van die vegan-activisten club.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:14

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:17

Pocca_Locca schreef:
Deze mensen verstoren misschien de orde, maar hun acties zijn erg hard nodig om zo de discussie over ethiek in de paardensport af te dwingen. Discussie is zo super belangrijk.

Een discussie of er misschien strengere straffen op het verstoren van de openbare orde zouden moeten komen lijkt me op dit moment ook hard nodig. Er bestaan genoeg manieren om op een legale manier te demonstreren. Toch kiezen deze lui er steevast voor om de wet te overtreden.

Anoeska

Re: Dierenactivisten verstoren EK paardensport in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:23

Maar is een afkeer van dit soort acties een goede reden om niet kritisch naar onszelf te kijken. De commentaren lijken zich nu te focussen op 'kikkererwten etende geitenwollen-sokken die geen verstand van zaken hebben'. Maar hebben onze paarden het nou echt zo goed voor elkaar? Zijn er punten in de sport die anders moeten? Je kan blijven wijzen naar anderen, maar wat kunnen wij er van meenemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:25

Anoeska schreef:
Maar is een afkeer van dit soort acties een goede reden om niet kritisch naar onszelf te kijken. De commentaren lijken zich nu te focussen op 'kikkererwten etende geitenwollen-sokken die geen verstand van zaken hebben'. Maar hebben onze paarden het nou echt zo goed voor elkaar? Zijn er punten in de sport die anders moeten? Je kan blijven wijzen naar anderen, maar wat kunnen wij er van meenemen?

Er zijn zeker punten die anders moeten. :j Ik zie teveel paarden de hele dag in stalletjes staan en met aangesnoerde neusriemen rondlopen, terwijl ruiter lekker zit te trekken en te plukken.

Maar dat los je niet op door naakt op het EK rond te gaan rennen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:43

NenaC schreef:
Dat weten ze wel hoor. Dat is een van de redenen dat ik mezelf geen vegan meer noem. Maar het is niet dat iemand hypocriet is door te proberen zo min mogelijk van dierlijke producten gebruik te maken lijkt me?

nee, maar dat zeg ik ook nergens.

Neen, het wordt hypocriet op het moment dat je jezelf perfect waant en anderen dingen gaat op dringen, tot het verstoren van jaren werk aan toe.
Zolang je anderen ook in hun waarde laat kan ik het alleen maar toejuichen. :) Van het moment dat dat stopt, niet meer.

Anoeska schreef:

Er moeten punten anders. Ik denk dat we daar langzaam aan ook naar op weg zijn. Dat zou ook sneller moeten eigenlijk. :) Maar dit soort acties roept, zoals je leest, alleen maar veel protest op, mogelijk vertragen ze die nodige verandering alleen maar. Er moet toch een constructievere manier zijn dan dit?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-08-19 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:45

Resistance schreef:
Anoeska schreef:

Er zijn zeker punten die anders moeten. :j Ik zie teveel paarden de hele dag in stalletjes staan en met aangesnoerde neusriemen rondlopen, terwijl ruiter lekker zit te trekken en te plukken.

Maar dat los je niet op door naakt op het EK rond te gaan rennen.

Een normale discussie zal zeker goed zijn. Met vegan extremisten valt er helaas geen enkel normaal gesprek te voeren. Polderen komt niet in hun woordenboek voor en compromissen bestaan niet.
Het heeft nog het meest weg van religieus fanatisme. Een orthodox gelovige zal ook nooit een millimeter toe willen geven aan zijn of haar geloofsovertuiging.

Daarom die discussie zal met redelijke mensen gevoerd moeten worden. De vegan streakers hebben zich daarin al lang gediskwalificeerd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:49

Loretta schreef:
Een normale discussie zal zeker goed zijn. Met vegan extremisten valt er helaas geen enkel normaal gesprek te voeren. Polderen komt niet in hun woordenboek voor en compromissen bestaan niet.
Het heeft nog het meest weg van religieus fanatisme. Een orthodox gelovige zal ook nooit een millimeter toe willen geven aan zijn of haar geloofsovertuiging.

Daarom die discussie zal met redelijke mensen gevoerd moeten worden. De vegan streakers hebben zich daarin al lang gediskwalificeerd.

Het vloekende, dreigende, schoppende en anderzins sociaal-emotioneel achtergebleven deel van de paardenwereld ook. Dus laten we die ook maar weg. Het praat meestal ook een stuk makkelijker als beide kanten hun extremisten thuis laten. :D

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:50

Anoeska schreef:

Yes, inderdaad! _/-\o_

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 15:17

Cowboy55 schreef:
Loretta schreef:

Het vloekende, dreigende, schoppende en anderzins sociaal-emotioneel achtergebleven deel van de paardenwereld ook. Dus laten we die ook maar weg. Het praat meestal ook een stuk makkelijker als beide kanten hun extremisten thuis laten. :D

Precies :j

NenaC schreef:
Dat weten ze wel hoor. Dat is een van de redenen dat ik mezelf geen vegan meer noem. Maar het is niet dat iemand hypocriet is door te proberen zo min mogelijk van dierlijke producten gebruik te maken lijkt me?

nee, maar dat zeg ik ook nergens.

Dat klopt, hoor, dat was ook niet wat je zei. Mijn reactie was op iemand die alle veganisten hypocrieten noemt omdat het niet mogelijk is om compleet vegan te leven.
Dat vond ik onzinnig.

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 10:20

Dezelfde vrouw zat enkele weken geleden ook al in de varkensstal in Boxtel.Deze is toen de hele dag bezet gehouden door een hele grote groep activisten.Zit een aardig steekje los bij deze vrouw.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:37

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:28

Een uur lang... heb niet de moed om daar aan te beginnen denk ik. Is er ergens een samenvattende versie haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:41

Toch de moeite om even de tijd voor te nemen kan ik zeggen!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 00:54

Ik heb hem ook helemaal bekeken en vond het ook wel interessant.
Ik deel niet volledig haar mening, maar wel dat er dingen moeten/kunnen veranderen in de paarden sport.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 03:43

Over een week is dit weer vergeten :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:19

ze wilde discussie in het leven roepen, en ze denkt dat gelukt is maar:
1. Ik weet niet anders dan dat die discussie plaats vindt (over welzijn)
2. De discussie ging vnl over haar 15 minutes of fame en het gebrek aan de intelligentie.
Maar de Nederlanders zijn dus wel geviseerd. Ze hoopten specifiek op een Nederlander in de finale. Ze hadden sowieso wel de actie gedaan maar het was "mazzel" dat er ook een Nederlander in zat voor hen.

Blijkbaar kan je niet rijden en het paard als individu zien en behandelen volgens mevrouw.
En volgens haar zijn er maar twee groepen. Bitloos en 24/7 buiten en wedstrijdgericht ...
Ik voel me officieel buiten gesloten door haar. :j

Ze is fulltime activiste.
Ze lult het extreme goed omdat met milde acties er geen discussie op gang komt.
Ze zou de route aanpassen maar ze vindt wel dat de ruiter maar had moeten stoppen en het proefje over had moeten doen. (want het paard nog eens dat hele parcours laten doen gezien ie de laatste hindernissen aan het springen was is blijkbaar niet zo erg. Het is ook niet zwaar zo'n parcours.)

Dat zijn de 1e 20 minuten, ik word gek van dat gestotter van de intereviewster dus ik kan het echt niet verder kijken. Ik stop met luisteren na het 5e stopwoordje op 6 woorden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:23

Pfft respect dat je uberhaupt gekeken hebt..

Ik ga niet kijken hoor, vond de actie zo dom (en gevaarlijk voor het paard in de ring) dat alle geloofwaardigheid bij mij direct verdwenen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:30

Ja zij vond dus dat Marc maar had moeten stoppen als het gevaarlijk was. Dat de jury hem dan vast opnieuw had laten beginnen. (en daar twijfel ik ook niet aan) En dat Marc dus eigenlijk zijn paard nog maar een rondje had moeten laten doen...
Hoe kan je zo redeneren als je tegen uitbuiting van paarden bent? Het is geen parcours van 60cm..

Misschien kan ik dadelijk nog een stukje kijken maar serieus, de activiste kan ik me prima op focussen maar die Vlogster... Ze doet serieus 5 minuten over het formuleren en stellen van een vraag. Tegen de tijd dat ze 'm eindelijk gesteld lijkt te hebben (gezien de andere antwoord.) moet ik gaan terug denken wat de vraag was. :?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:00

Hoe komt ze aan d’r geld om van te leven als ze fulltime activist is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 11:34

MarjanB schreef:
Hoe komt ze aan d’r geld om van te leven als ze fulltime activist is?

Doet dat er allemaal toe?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:13

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:22

Als we deze foto’s de wereld in sturen dan wordt ze echt compleet belachelijk gemaakt :’) ze springt notabene zelf.

Maare, in mijn omgeving heeft echt niemand het erover.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:26

Ze wil dat alle soorten gelijk behandeld worden (mensen werken toch ook? :?)
Ze noemt zichzelf "anti-speciefist" tenminste, ik gok at je het zo zou schrijven gezien het volgens mij geen bestaand woord is. Dus geen soorten onderscheid.

Ze heeft het vervolgens over al het leed dat ze gezien heeft en dat ze daar wat tegen wil doen en Vlogster gaat het vervolgens over het hoofddoeken-verbod hebben.. :? En waar de grens ligt betreffende wat je anderen kan verbieden...

Activiste vergelijkt hun acties met een zaadje dat niet wil groeien net wat extra water geven hoewel ze wel accepteert dat in gesprek gaan wellicht beter is. Maar dat werkt dus niet "voldoende". Vlogster lult haar vervolgens vast dat zij (activiste) een groep mensen wil conditioneren. :+ Vervolgens komt er een "korte" samenvatting over conditionering van tien minuten.

Activiste geeft toe dat haar paard geconditioneerd is met bekappen. Maar dat is in het belang van het paard. Ze zegt vervolgens dat geen paard wordt geboren denkende ik wil gereden worden. Maar ze worden toch ook niet geboren denkende "ik wil bekapt worden" :?

Vlogster geeft aan dat ze paarden ook heeft weten open bloeien door training. Activiste geeft vervolgens aan dat haar paard VD kent en als hij naar haar toe komt dat hij wat wil doen dat ze dan wat met hem doet wat ze denkt dat hij wil, dat kan ook wandelen met neckrope zijn. :+ Dus dat ze niks met haar paard doet is ook gewoon onwaar.. Ze redeneert dus feitelijk dat zij haar paard kan lezen maar de topsporters niet? :?

Focussed schreef:
De activiste zit trouwens ook op Bokt. Kleine wereld :D

[ITP] Scooby en ik, door de jaren heen!

Dit topic bevestigd wel het beeld dat ik van haar gekregen heb inmiddels eigenlijk. :+

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:36

Ze geeft in het filmpje zelf aan dat ze pas 1,5 jaar geleden is gestopt met paardrijden. Niet zo gek dus dat ze in 2017 nog een topic heeft kunnen maken dat ze zelf op het paard zit... :+