Pipodipo schreef:Magrathea, ik denk dat je een paar dingen niet door elkaar moet halen. Als ik het in mijn posts heb over dierenrechtorganisaties, dan bedoel ik daar de activistische organisaties mee. Dat is niet hetzelfde als de PvdD, maar de laaste laat aich wel graag insouffleren door de dierenrechtorganisaties. Hopelijk is dat nu helder.
Tevens is het een beetje een droombeeld om te denken dat je de wereldbevolking kunt voeden met plantaardig voedsel. En al helemaal niet als dat ook nog biologisch zou moeten. Je hebt misschien je eigen persoonlijke mening over dat je liever geen vlees eet, maar het is niet zo dat het iets oplost op grotere schaal. Wat je in je eigen ogen ziet, mag je zelf weten, maar in het grotere geheel betekent het niets.
Leg eens uit waarom het niets betekent? Weet je hoeveel landbouwgrond beschikbaar komt voor het verbouwen van voeding wanneer de veehouderij (vlees en andere dierlijke producten) krimpt?
Hoeveel mensen er dan gevoed kunnen worden? Hoeveel meer dat zijn?
Weet je ook hoezeer je hierdoor de milieubelasting de kop indrukt en een grote stap maakt naar een beter klimaat voor generaties na ons?
Zou je je daar eens in kunnen verdiepen voordat je wat roept? Je posts hangen van zoveel holle woorden en aannames aan elkaar dat het tenenkrommend is.
Het is juist dat holle geneuzel zonder enige know how waarom mensen naar de stembus rennen en de verkeerde partijen hun stem geven.
Daarom gaat het slecht....
En dat gejengel over het drama van het ontbreken van allerlei overbodige vreterij. Laten we blij zijn wanneer dat soort dingen eens wat minder gegeten worden.
Loop de straat eens op en zie eens hoeveel dikke kontjes daar lopen met een buik over de broekrand. Als we willen dat de zorg beter funtioneert kunnen we misschien ook de zorg wat minder belasten met welvaartsziekten door die vettige kauwende bekkies.
Sorry, het is allemaal wat onbehouwen misschien. Maar het niveau van denken mag wel wat omhoog. Verdiep je ergens in, denk er eens een poos over na, en post dan iets.