Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Optiwolk schreef:Als je de post van kendra leest zie je ook dat ze meldt/ informeert dat er nog geen echte ongelukken gebeurd
Citaat:om dus gecontroleerd te leren stijgen/dalen, ook buiten opstijgen en landen om.
Ricie schreef:Ik weet zeker dat een hoop ballonvaarders rekening met de paarden(mensen) proberen te houden. Laten we dat dan andersom ook doen. Geven en nemen, elkaar en elkaars hobby's respecteren......hoe moeilijk kan het zijn....
damian23 schreef:In welke wet staat eigenlijk dat ze op je grond mogen landen?
Je hoeft ze In ieder geval geen toestemming te geven om de ballon en het mandje op te halen. Want het landen gebeurd met opzet.
artikel 23 bw
1. Is een voorwerp of een dier anders dan door opzet of grove nalatigheid van de eigenaar op de grond van een ander terecht gekomen, dan moet de eigenaar van de grond hem op zijn verzoek toestaan het voorwerp of het dier op te sporen en weg te voeren.
2. De bij de opsporing en wegvoering aangerichte schade moet door de eigenaar van het voorwerp of het dier aan de eigenaar van de grond worden vergoed. Voor deze vordering heeft laatstgenoemde een retentierecht op het voorwerp of het dier.
Optiwolk schreef:En dit zullen jullie ook interessant vinden:
(Wel voor België maar zeker een parallelle te trekken naar nl denk ik)
http://paarden.vlaanderen/nl/faq/veilig ... eringen/39
damian23 schreef:Optiwolk schreef:En dit zullen jullie ook interessant vinden:
(Wel voor België maar zeker een parallelle te trekken naar nl denk ik)
http://paarden.vlaanderen/nl/faq/veilig ... eringen/39
Wat schiet ik er mee op dat de schade vergoed wordt? Ik wil helemaal geen schade oplopen. Ik wil dat mijn dieren veilig op eigen erf zijn.
damian23 schreef:In welke wet staat eigenlijk dat ze op je grond mogen landen?
Je hoeft ze In ieder geval geen toestemming te geven om de ballon en het mandje op te halen. Want het landen gebeurd met opzet.
artikel 23 bw
1. Is een voorwerp of een dier anders dan door opzet of grove nalatigheid van de eigenaar op de grond van een ander terecht gekomen, dan moet de eigenaar van de grond hem op zijn verzoek toestaan het voorwerp of het dier op te sporen en weg te voeren.
2. De bij de opsporing en wegvoering aangerichte schade moet door de eigenaar van het voorwerp of het dier aan de eigenaar van de grond worden vergoed. Voor deze vordering heeft laatstgenoemde een retentierecht op het voorwerp of het dier.
Ricie schreef:damian23 schreef:In welke wet staat eigenlijk dat ze op je grond mogen landen?
artikel 23 bw
Dat klopt, toestemming hoef je niet te geven. Dat hebben we niet nodig. We mogen volgens de wet ten alle tijden de ballon uit het veld halen. Het enige waar we toestemming voor moeten hebben is om met voertuigen het veld in te gaan. Maar als we het lopend er uit halen....dan is dat wettelijk gezien ten alle tijden gewoon toegestaan. Althans....zo is het mij altijd geleerd....
GUSTIxBILL schreef:Sorry hoor, maar er zitter er hier een paar tussen die ook gewoon alle woorden verdraaien en een discussie onmogelijk maken...
Ik weet trouwens niet wat berichten in andere topics te maken hebben met de discussie (of nuja discussie, afbranden van sommige hun hobby, en als ze zich verdedigen het verdraaien van de woorden dat het weer in hun voordeel komt om mensen af te zeiken en hun gelijk te halen)...
damian23 schreef:Ik zie nergens hier jullie hobby zwart maken. Ik zie alleen mensen die niet willen dat jullie overlast veroorzaken waarbij er dieren gewond kunnen raken. We hebben niks tegen de ballonvaart mits jullie op 150 meter hoogte over ons erf varen. En dat is nu precies het probleem. Ik zelf heb geen last van landende ballonnen omdat er op ons erf geen ruimte is (bij een verkeerde inschatting lig je in het water of hang je in de bomen) en de boeren om ons heen gegeven nooit toestemming om de ballon en mand uit het land te halen, dus daar wordt niet meer geland. Waar ik dus wel grote problemen mee heb is dat laag overvliegen. En dat gebeurd te vaak. Dan hebben wij waarschijnlijk de pech om in een vaarroute te wonen waar cowboys de overhand hebben. En daar heb ik dus grote problemen mee. En als het nu ging om een incidenteel iets, hoor je mij niet.
De FNRS heeft samen met de KNVVL geprobeerd om afspraken te maken omtrent het overvliegen en landen in gebieden waar bedrijfsmatig paarden gehouden worden. Er is een convenant waarin paardenhouders rust wordt beloofd. Maar garanties kunnen niet worden gegeven.
Ik heb geen oogkleppen op, maar zo is de realiteit nu eenmaal en ben ook heel benieuwd welke oplossingen jullie zouden aandragen?
enjoymyhorse schreef:Ook geen auto in de buurt. Ik ga er vanuit dat het hier niet om een poging tot landen gaat?
Wel over een feit van vervelend gedrag van de ballonvaarder.