7-jarig meisje zwaargewond na val uit koets *Update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:04

Vreselijk wat jullie is overkomen en zo knap hoe je er mee omgaat om het te delen.
Ik hoop van harte dat het goed komt met Linge en wens haar en jullie veel liefde en kracht toe om door deze nachtmerrie heen te komen.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:47

Wat een heftig filmpje, maar ook zoveel liefde te zien. Sterkte in deze onvoorstelbaar moeilijke tijd. We kunnen niet eens indenken hoe het moet zijn voor jullie. :(:)
Dikke knuffel voor jullie allemaal.

Nicje87

Re: 7-jarig meisje zwaargewond na val uit koets *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:55

Ook ik leef mee. Wat zullen jullie je machteloos voelen. Ik weet niet zo goed wat te zeggen.

In sommige situaties zou ik willen dat ik superwoman was en wonderen kon verrichten. En jullie situatie is er een van. Helaas kan ik dat niet. Ik wens jullie alle kracht toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 23:11

de pijnen die jij voelt zouden ook heel goed linge haar pijnen kunnen zijn, vooral omdat je het snachts voelde.

ik vind je onwijs dapper! als je iets nodig hebt, of eens een bezoeker bij jezelf wilt hebben kom ik je met alle liefde even uit je nachtmerrie halen!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 05:33

Gisteren een mijlpaal! Linge heeft zelf gegeten.
S'avonds nog een creme van zalm en avocado en een chocotoetje na. Ze doet zelf haar mond open, goed teken dus.

Alleen was de verpleging vergeten haar medicijnen te geven. 2.5 uur later kreeg ze pas haar loraxepam, paracetamol en propranolol.
Vanaf 19.00 uur is mis... onrustig, zweten, hoge hartslag.
Toen moest de sonde er nog in een ramp tempo en... misselijk als gevolg, ze bleef benauwde slik bewegingen maken.

Vanaf om 00.00 uur weer de medicatie erin en toen heeft linge echt even rust gehad. Tot de verpleegster mij wakker maakte met de mededeling het laatste reste sonde er nog in te gaan doen, terwijl mijn advies was.. voorlopig even niets meer in dat kleine maagje.

Thuis eet ze niet veel, maar wel rijke voeding.
Nu word ze als een gansje vol gepropt (boos!!)

Straks maar even een gesprek met de artsen aan gaan en één beleid gaan voeren. >;)

Oja... papa heeft gisteren nieuw gips gekregen.. mooi roze!!! Speciaal voor zijn dochter.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 06:30

Dat gips! Heerlijk hoor. Wat lief dat ie dat voor Linge doet. Vond je filmpje erg heftig om te zien.

Wel super bijzonder dat ze weer zelf gegeten heeft. Ze is dus wel bij bewustzijn nu? Anders gaat dat natuurlijk niet. Hebben de artsen al een soort prognose uitgesproken?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:17

Er gebeurt dus veel in dat kleine lijfje.

Is Linge helemaal "wakker" als ze zelf eet of?

Ik vind het lastig een voorstelling ervan te maken. Het klinkt me wel dat ze nu wel enorme stappen maakt, of niet?

Waar zijn die medicijnen precies voor?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:18

Wauw zelf gegeten! Weer een mijlpaal!

Zet em op Linge!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 08:38

Zelf gegeten, fijn! Verzorging die steekjes laat vallen dat is wel akelig, je moet wel het gevoel hebben dat ze super goed onder de pannen is ook zonder dat je er 24/7 bovenop zit... hopelijk kan je de neuzen dezelfde kant op krijgen :j

Zalm en avocado, is dat vanuit het ZH of nemen jullie dat zelf mee? :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:00

Oow wat goed! En wat een grove fout vd verpleging zeg! :oo

Ik kan me er ook moeilijk een voorstelling van maken... bewusteloos maar wel zelf eten?!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:08

De wereld is niet zwart/wit, ik denk zomaar dat Linge het grootste deel van de tijd ergens tussen bewustzijn en onbewustzijn in zweeft en de slikreflex is een hele krachtige reflex dus vaak hoef je daarvoor niet volledig 100% wakker te zijn. Zolang ze maar veilig slikt.

Maar wat naar dat ze daarna zo slecht op het laatste beetje sondevoeding heeft gereageerd. Goed om dat in ieder geval even te bespreken met de arts en de zorg en eventueel haar dietist. ZE heeft natuurlijk hele andere voedingsbehoeftes als thuis, maar jij als haar mama kent haar wel het beste en daar mogen ze ook in het ziekenhuis wel naar luisteren. Van verpleging mag je verwachten dat ze mee denken en niet alleen maar opvolgen wat er is afgesproken met zo'n meisje dat iedere dag anders is.

Heel veel sterkte met alles.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:11

Ik heb ook een hersenkneuzing met hersenstamkneuzing gehad dus ik volg dit op de voet want het is heel herkenbaar. Van de verhalen weliswaar want zelf weet ik er niets van.

Mijn eerste momenten van echt bewustzijn waren na twee weken. Er zijn bijzonder veel stadia van bewustzijn. Deze hebben een bepaalde score op een aantal vlakken. Dat wordt een 'comateuze toestand' genoemd.

Bepaalde hersenfuncties kunnen wel of geen respons geven. Het is ontzettend onvoorspelbaar hoe dat zich hersteld. Ik heb bijvoorbeeld ook weken met een oog alleen maar groen gezien en met m'n andere oog alleen maar rood. Alles was dus ofwel groen ofwel rood. Dat is nu wel weg al zie ik een witte muur nog altijd met het ene oog anders dan met 't andere. :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:16

Dubbelpost

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:18

suikermeisje schreef:
Dat gips! Heerlijk hoor. Wat lief dat ie dat voor Linge doet. Vond je filmpje erg heftig om te zien.

Wel super bijzonder dat ze weer zelf gegeten heeft. Ze is dus wel bij bewustzijn nu? Anders gaat dat natuurlijk niet. Hebben de artsen al een soort prognose uitgesproken?

Bij bewustzijn wel, al helemaal bij, niet.
Prognose kan niemand ons vertellen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:20

Rocamor schreef:
Er gebeurt dus veel in dat kleine lijfje.

Is Linge helemaal "wakker" als ze zelf eet of?

Ik vind het lastig een voorstelling ervan te maken. Het klinkt me wel dat ze nu wel enorme stappen maakt, of niet?

Waar zijn die medicijnen precies voor?

Ze is nog niet wakker wel bij bewustzijn.

Loraxepam is om haar rustig te houden. Propranolol is om de hartslag en bloeddruk laag te houden.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:21

pmarena schreef:
Zelf gegeten, fijn! Verzorging die steekjes laat vallen dat is wel akelig, je moet wel het gevoel hebben dat ze super goed onder de pannen is ook zonder dat je er 24/7 bovenop zit... hopelijk kan je de neuzen dezelfde kant op krijgen :j

Zalm en avocado, is dat vanuit het ZH of nemen jullie dat zelf mee? :)

Een keuze menu vanuit het ziekenhuis

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:21

Wat fijn dat ze zelf heeft gegeten.
Weer een stap in de goede richting!

Wat slordig van het laat toedienen van de medicijnen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:23

Goed zeg dat je dat kan kiezen, is dat dan nog vers klaargemaakt ook? :) Als je af en toe ziet / hoort wat mensen te eten krijgen in een ZH.... :=

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:38

Heb gisteravond alle 17 pagina's gelezen. Er is al enorm veel medeleven betuigd, ik kan daar niets meer aan toe voegen. Alleen dikke knuffels voor jullie en weer iemand die meeleest...meeleeft ..en hoopt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:45

Wat zullen jullie je gefrustreerd en boos gevoeld hebben dat de medicatie te laat gegeven is!
Ook voor degene die hier verantwoordelijk voor was lijkt het me heel rot.
Gelukkig zijn er ook weer mooie mijlpalen !
Voor vandaag wens ik jullie weer heel veel sterkte en hopelijk kun je aan het einde van de dag weer terugkijken op iets moois of een stukje vooruitgang.
Ik hoop het zo voor jullie :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:25

Iris82 schreef:
Ik heb ook een hersenkneuzing met hersenstamkneuzing gehad dus ik volg dit op de voet want het is heel herkenbaar. Van de verhalen weliswaar want zelf weet ik er niets van.

Mijn eerste momenten van echt bewustzijn waren na twee weken. Er zijn bijzonder veel stadia van bewustzijn. Deze hebben een bepaalde score op een aantal vlakken. Dat wordt een 'comateuze toestand' genoemd.

Bepaalde hersenfuncties kunnen wel of geen respons geven. Het is ontzettend onvoorspelbaar hoe dat zich hersteld. Ik heb bijvoorbeeld ook weken met een oog alleen maar groen gezien en met m'n andere oog alleen maar rood. Alles was dus ofwel groen ofwel rood. Dat is nu wel weg al zie ik een witte muur nog altijd met het ene oog anders dan met 't andere. :)

Heftig wat je hebt meegemaakt. Niet fijn ook. Wel goed dat je het deelt, want daarmeee neem je denk ik wel misverstanden weg.

Ik heb in mijn directe omgeving ook coma door hersenschade meegemaakt. En het is best bizar als je merkt wat sommige mensen voor een beeld hebben van coma. In soap-series ontwaken mensen uit een coma, openen ze hun ogen en zijn ze meteen bij volle bewustzijn. (En de dag daarna staan ze naast hun bed en kunnen ze alles weer. 8)7 ) Maar helaas is dat alleen in soaps. Was het in het echt ook maar zo. Maar het is een langdurig proces, waarin hersenfuncties stapje voor stapje terugkomen. Áls ze terugkomen. Want er kan ook onherstelbare schade zijn.

En wat de gevolgen zijn, hangt af van waar de schade zit. Zo begrijp ik uit het verhaal van Annebe dat Linge in ieder geval problemen heeft in de hersenstam, een deel van de hersenen dat onder meer ademhaling, hartslag, bloeddruk regelt. Degene die ik ken heeft de schade weer op andere plekken en de gevolgen bij hem zijn weer totaal anders. Niet te vergelijken. Hersenen zijn zo'n ingewikkeld orgaan. En waar de schade zit kan zoveel verschil maken qua gevolgen. En dan herstellen sommige functies wel en andere niet of niet helemaal.... Dat maakt het ook zo lastig om iets te zeggen over hoe het gaat verlopen. Zelfs voor artsen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:57

Annebe dat klinkt toch een stuk positiever van Linge :j

Mijn ervaring is ook dat je er goed op moeten blijven zitten in het belang van je kind.
Personeel heeft het druk druk en er wordt gauw wat vergeten.
Bespreek ook alles goed met de artsen, jij kent je kind het beste!

Kreeg een brok in mijn keel van het roze gips <3

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:38

Toch lijkt ze weer een stap in de goede richting te hebben gezet met het eten.
Wel jammer van de medicijnen en de sondevoeding.

Maar ze weer een stap dichter bij haar herstel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:57

Ben zo in dit topic gevallen.

Wens je ontzettend veel kracht, sterkte en liefde toe Annabe. :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:59